RoadRunner Opublikowano 3 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2012 Witam, Jestem od niedawna w posiadaniu Forka i zastanawiam się przy jakim mniej więcej wskazaniu wskaźnika paliwa świeci się kontrolka. W instrukcji jest napisane, że przy około 9 litrach. W sumie dojechałem dzisiaj do momentu jak wskazówka prawie dotykała dolnej belki (E) a kontrolka ciągle nie świeciła. Nie chciałem dalej ryzykować i zatankowałem Może ktoś mi przybliżyć jak wyskalowany jest wskaźnik paliwa ? Czy jak przekręcam kluczu w stacyjce, że zapalają się wszystkie kontrolki to powinna wśród nich też być od poziomu paliwa ? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebekian Opublikowano 3 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2012 Jeszcze troszeczkę trzeba poczekać, ale zapala się lekko poniżej dolnej kreski a potem można jeszcze trochę pojeździć awaryjnie, ale zapala się na pewno. Miałem ten sam problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trolololo Opublikowano 3 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2012 Nie chciałem dalej ryzykować i zatankowałem tankowałeś do pełna ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PanKazio Opublikowano 3 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2012 Nie chciałem dalej ryzykować i zatankowałem tankowałeś do pełna ? ja zawsze tankuje do pełna , wyjeżdżę do połowy i znów do pełna :roll: poprzedni właściciel mówił że raz go ta rezerwa w konia zrobiła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoadRunner Opublikowano 3 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2012 Nie chciałem dalej ryzykować i zatankowałem tankowałeś do pełna ? Niestety nie. 45 litrów wlałem. W sumie to zacznę lać do odbicia coby wyskalować wskaźnik. Robię praktycznie tylko trasy poza miastem (w tym autrostrady) i nie chciałbym zaliczyć nieprzyjemności Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PanKazio Opublikowano 3 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2012 Nie chciałem dalej ryzykować i zatankowałem tankowałeś do pełna ? Niestety nie. 45 litrów wlałem. W sumie to zacznę lać do odbicia coby wyskalować wskaźnik. Robię praktycznie tylko trasy poza miastem (w tym autrostrady) i nie chciałbym zaliczyć nieprzyjemności szczególnie na nowo otwartym odcinku A2 od Słubic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoadRunner Opublikowano 3 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2012 szczególnie na nowo otwartym odcinku A2 od Słubic No właśnie tamtędy jeżdżę. Pierwsza stacja od strony granicy jest chyba po 132 km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 3 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2012 kiedyś mnie uczyli, że rezerwa powinna zapewnić przejechanie 80-90km...ale najpewniejszym sposobem jest zabranie kanisterka 5L, i zrobienie testu, od początku świecenia kontrolki rezerwy do stanięcia auta z braku paliwa...co prawda, wyjeżdżanie paliwa do końca nie jest najzdrowszym sposobem użytkowania auta, bo pompa paliwa zaciąga cały syf z dna zbiornika....ale jeden raz chyba można zaryzykować.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 3 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2012 RoadRunner, w roznych autach (ten sammodel moze byc roznie. Zasada kalibracji jest 100km jak tylko sie zaswieci rezerwa to zatankuj do pelna. o bedziesz wiedzial ile bylo w baku. W zaleznosci od pochylenia auta wynik moze byc obarczony bledem kilku litrow. W moim forkudyszlu zapala sie jak jest 8litrow a WSTI przy 14litrach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 3 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2012 przed laty w nowo nabytym mercu 124 kombi zapaliła się kontrolka, a auto zdechło na suchoty po 10 kilometrach.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PanKazio Opublikowano 4 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2012 szczególnie na nowo otwartym odcinku A2 od Słubic No właśnie tamtędy jeżdżę. Pierwsza stacja od strony granicy jest chyba po 132 km. wiem moje rejony pomoc drogowa dowozi - dowóz 170 zł + 5 L - 150 zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sredniaq Opublikowano 4 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2012 U mnie chyba nie działa bo już było prawie na równo z E i nadal nic, zatankowalem do pełna 45,62L Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 4 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2012 sredniaq, a bak masz 65l? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotruś Opublikowano 4 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2012 RoadRunner, zajrzyj do instrukcji, ale pewnie masz bak 55l. Tankując do pełna, zorientujesz się jakie są wskazania rzeczywiste. Ja kiedyś zatankowałem 48 l i jeszcze kontrolka nie świeciła (a powinna bo 48 + 9 + ta jeszcze ileś bo kontrolka nie świeciła - to ponad 55l). Kiedy indziej tankowałem prawie natychmiast po zaświeceniu kontrolki i do baku weszło 45. Ta ostatnia kreska na wskaźniku to dla mnie jest "kontrolka" - poniżej staram się nie schodzić. I jeszcze jedno - ja bym nie eksperymentował z kanisterkiem aby się przekonać ile można przejechać na rezerwie do zera. Oprócz tego, że podasz "syf" z dna baku do silnika, to na "oparach" pewnie wystąpi spalanie stukowe - niekorzystne dla kondycji silnika, a szczególnie dla turbosprężarek - a TY maasz, jak widzę XT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Igi_666 Opublikowano 4 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2012 Rezerwa zapala się gdy wskazówka zrówna się z kreską E lub nawet minimalnie zejdzie poniżej. Na spokojnie można zrobić te 50km, ale jak pomyślę o tych wszystkich syfach na dnie zbiornika to mi się szkoda autka robi i tankuje. Staram się pilnować by zawsze wskaźnik był przynajmniej na równo z drugą kreską. Najbezpieczniej Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpol Opublikowano 4 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2012 A to miejsce zasysania paliwa zmienia się wraz z poziomem tegoż w zbiorniku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ukaszWRX Opublikowano 4 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2012 W moim WRX, jak wskazowka opoda do poziomu E lub lekko ponizej zapala sie kontrolka, przewaznie zalewam do odbicia pistoletu ok.51l , na trasie Anglia - Polska udalo raz mi sie zatankowac 56l ale bylem lekko spanikowany ,ze mi paliwa braknie i stane BTW, czy Forki SG5 maja tak jak Imprezy bak 64l :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 4 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2012 W sumie dojechałem dzisiaj do momentu jak wskazówka prawie dotykała dolnej belki (E) a kontrolka ciągle nie świeciła. U mnie zapala się, gdy wskazówka jest powyżej dolnej kreski. Czy jak przekręcam kluczu w stacyjce, że zapalają się wszystkie kontrolki to powinna wśród nich też być od poziomu paliwa ? U mnie się nie zapala. Wczoraj od momentu zapalenia kontrolki przejechałem bardzo spokojnym tempem 45 km. Do pierwszego odbicia weszło 55,57l. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SUBORO Opublikowano 4 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2012 szczególnie na nowo otwartym odcinku A2 od Słubic Taaa, właśnie niedawno tam zaliczyłem awaryjne tankowanie na parkingu. Ale nauczony doświadczeniem wożę zawsze kanisterek 5L. Polecam stosować następującą zasadę : po zapaleniu się rezerwy zatankować max. po 40 km. Ale A2 zajebista poza tym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubanow Opublikowano 4 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2012 u mnie w forku rezerwa zapala się w okolicach 10 litrów, do zbiornika wchodzi równo 60 litrów zawsze tankuję do pełna i praktycznie zawsze jeżdżę do zaświecenia się kontrolki rezerwy na rezerwie bez problemu zrobię 50-80 km kilka razy zdarzyło mi się jechać na oparach i przy takiej jeździe istnieje ryzyko przy mocniejszym wejściu bokiem w zakręt że auto potrafi szarpnąć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariush78 Opublikowano 5 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2012 W Forku 80 km spokojnie na zapalonym zrobiłem, czyli jakieś 10 litrów na rezerwie jest. Ale różnie to może być, w Civicu przejchałem na zapalonym 160 km, na emeryta ale dojechało do stacji i nie zdechło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 5 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2012 Sprawdz czy na pewno konktorlka jest sprawna - u mnie po jakims czasie zastrajkowala - przepalila sie zaroweczka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoadRunner Opublikowano 5 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2012 Ale nauczony doświadczeniem wożę zawsze kanisterek 5L. Masz jakieś specjalne mocowanie w bagażniku aby nie latał w te i we wte ? -- 5 mar 2012, o 20:15 -- Sprawdz czy na pewno konktorlka jest sprawna - u mnie po jakims czasie zastrajkowala - przepalila sie zaroweczka. Jak to sprawdzić ? Szkoda, że normalnie nie włącza się po przekręceniu kluczyka. Trochę to dziwne bo to jedna z ważniejszych kontrolek. Forek to nie TDI co na rezerwie zrobi 200km więc tym bardziej powinna się zapalić po włączonym zapłonie. Ewentualnie jak już posępili na lepsze rozwiązanie to mogliby dać większy wskaźnik i zrobić po prostu czerwone pole. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziolek Opublikowano 5 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2012 Z tym syfem w zbiorniku to lekka przesada jest.... Zaglądałem do zbiornika mojej wanny MY95 i żadnego syfu tam nie było ani drobinki. Pompa ma gęsta siatkę przez którą zasysa paliwo więc nawet jakby coś było to zapewne na niej zostanie,poza tym jest jeszcze filtr paliwa który też coś tam filtruje,jeżeli w paliwie jest woda to i tak zostanie zassana jako pierwsza choćby zbiornik był pełny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sredniaq Opublikowano 5 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2012 U mnie się nie zapala. Szkoda, że normalnie nie włącza się po przekręceniu kluczyka. U mnie to samo. sredniaq, a bak masz 65l? Nie wiem Sprawdziłem dzisiaj w instrukcji ale nie znalazłem nic na temat wielkości baku, jest tylko wzmianka o tym, że rezerwa powinna się zapalić, gdy w baku zostało 14L. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się