AdaSch Opublikowano 5 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2010 zawsze 2k w górę. Ktoś mądry napisał, że przy 2krpm pompa olejowa ma 100% wydajność -- 05 sie 2010, 18:18 -- AdaSch, o panewki się nie boję. cosworth czy jakoś tak. No to faktycznie. Tak sobie myślę, że jak mi kiedyś padnie (oby nie) to jednak kupię SB a ten zostanie do badań i ćwiczeń Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Istreed Opublikowano 5 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2010 Co do stukania to piston slap mi się przy 125 zaczął w zimę odzywać i to 1 raz jak forek stał na mrozie przez tydzień nie używany Teraz ma 140 i coś tam poklepie jak go zapalę zanim się nie zagrzeje... Tyle że mój podobno intensywnie eksploatowany od 3 sprzęgło Ostatnio zacząłem się zastanawiać co na to wszystko wiskoza W sumie jak już przy kutych gadżetach jesteśmy to szkoda że nie można zapodać takich modyfikacji do głowicy Przy LPG jak znalazł Aaa i przez tę instalacje gazową za każdym razem jak zaczyna nierówno chodzić i sobie bujnie to się zastanawiam czy to znów luzy czy nie... ale myślę chłopie robiłeś luzy 5k temu... ale może to znów luzy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kropkowicz Opublikowano 5 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2010 zawsze 2k w górę. Ktoś mądry napisał, że przy 2krpm pompa olejowa ma 100% wydajność tak jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gizu Opublikowano 5 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2010 O panewkach nikt nic nie mówił a w opiniach ADAC i dekra problem nie występuje. Bo oni głównie sprawdzaja te samochody, które są w stanie dojechać do warsztatu o własnych siłach Jeżeli trzeba by coś jeszcze wymienić to zbliżamy się do ceny nowego SB. Można powiedzieć, że taki urok Forka. Przez pierwsze trzy lata wkłądasz w równowartosć połowy wartości. 8) Trochę tak jak z Lotusem Esprite V8. Niby tani jest ale utrzymanie kosztuje tyle co każdego rasowego superwozu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kropkowicz Opublikowano 5 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2010 fantazjujesz, pierwsze 3 lata są źródłem problemów, które pojawią się później. kłopoty są jeśli kupujesz samochód od osoby, która tylko paliwo lała i jechała 'panie, w tym samochodzie nic nie było robione' to zły znak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Istreed Opublikowano 6 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2010 Przesadzacie, mój ma 7 i dopiero w zeszłym roku mi padł amor No jeszcze łożysko poszło, ale to moja sprawka Sprzęgieł nie liczę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jmiciuk Opublikowano 6 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2010 za każdym razem jak zaczyna nierówno chodzić i sobie bujnie to się zastanawiam czy to znów luzy czy nie... To jak są luzy to się silnik buja ? Bo u mnie buja ale niewiem czy w moim sie reguluje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Istreed Opublikowano 6 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2010 W każdym się reguluje :wink: Tylko pytanie brzmi kiedy :? :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jmiciuk Opublikowano 6 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2010 Istreed, no wlasnie - jakie są objawy owych luzów ? ` Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Istreed Opublikowano 6 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2010 Jej no stoisz na światłach, silnik zagrzany i auto Ci lata na boki Ogólnie z LPG to tak po 30 tyś od założenia można już zacząć zwracać uwagę. A i jeszcze chyba na zimnym po zapaleniu on się bardziej rzucał pod maską tak mi mechanik mówił raz. Jak nie to dekiel zdjąć i sprawdzić, problem żaden dla warsztatu :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jmiciuk Opublikowano 6 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2010 No rzucac to jakos sie nie rzuca ale czuć wibracje silnika a obroty nie skaczą.elpidżi brak ale ok 110 tysi ma silnik nakulane. A ile moze kosztowac sprawdzenie w aso czy trzeba to wyregulowac ? Bo jakies uszczelki czy cos pewnie trzeba tam pozniej nowe dac, co ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 6 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2010 jmiciuk, sprawdź : - luzy zaworowe , - poduszki pod silnikiem. Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Istreed Opublikowano 7 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2010 No rzucac to jakos sie nie rzuca ale czuć wibracje silnika a obroty nie skaczą.elpidżi brak ale ok 110 tysi ma silnik nakulane. A ile moze kosztowac sprawdzenie w aso czy trzeba to wyregulowac ? Bo jakies uszczelki czy cos pewnie trzeba tam pozniej nowe dac, co ? Albo pastą uszczelniającą przesmarować i na starych złożyć :wink: Przy przeglądzie 105 tyś jak robisz rozrząd sprawdza się luzy. Ale bez LPG to bym to olał 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 7 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2010 ASO faktycznie mówi - olać jeżeli benzyna. info z dwóch różnych aso tot 2.5t ze szklankami pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jmiciuk Opublikowano 7 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2010 No ja tez slyszalem zeby olać wibracje ale wydaje mi się kiedys tego nie bylo. A zakladajac ze powinienem wyregulowac te luzy a tego nie zrobię to rozsypie mi sie coś bardziej, silnik powie "papa" czy najpierw bede mial jakies inne objawy typu stukanie czy coś ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Istreed Opublikowano 7 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2010 Aż tak daleko się nie zapędzałem. Podobno potrafi odbijać przy zapalaniu Zamiast panikować podjedź do ASO i niech oni na to spojrzą :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 7 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2010 Tyle że on pod 17"kę jeśli dobrze pamiętam. Pod 16' GTkową bez problemu. Zupełnie przypadkiem Zbyszek z Bajecznej wraz z Jako zwrócili mi uwagę, że GT-kowe felgi z seryjnymi oponami 215/60/16 w Forku S-Turbo powodują obcieranie w seryjnym zawiasie z tyłu - ET53 (GT) a ET48 (Forek) robi różnicę i faktycznie opona ociera się minimalnie o amortyzator. Remedium: a) zmiana felg, zmiana zawiasu/geometrii, c) dystanse. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 7 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2010 tzd, a tam, oni zawsze czegoś szukają Seryjne opony 215/60/16 nie są seryjne dla GTka. Są seryjne dla Forka. Trochę nie wierzę, że przy seryjnej geometrii są w stanie obetrzeć. U mnie jest -2.5 (na 215/45/17) i wtedy jest jeszcze ciut luzu ale....ja mam kompletnie zmieniony zawias na tyle. Przy tych nastawach geometrii powinno mi okrutnie trzeć bez dystansu a nie trze. Cud Pania W razie porblemu proponuję, kosmetyczny dystans od 2 do 3 mmm i będzie gut. Pozdrawiam Grzegorz PS. Acha, ale ET mam 35....chyba już kumam gdzie problem. Nadal proponuję jednak nie duży dystans :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Grzesiek, oczywiście, że piszę o seryjnym zawiasie w Forku i rozmiarze opon w S-Turbo, w końcu to jest wątek Forester Faktem jest, że Zbyszek wraz z Jako wczoraj pokazali mi ten fakt obcierania w moim Forku, i z faktem naocznie widzianym (i słyszanym, czasem się zastanawiałem co mi tam czasem popiskuje) nie będę dyskutował Problem więc póki co faktycznie jest, i dzięki ekipie z nie-ASO i C50 za serwis i diagnozy, jakie mi poczynili, a dystanse 2 czy 3 mm będę miał od kropkowicza (obiecał, obiecał ) no i zobaczymy jak będzie. A ET w Sturbo faktycznie chyba jest 48 a w GT 53, stąd (jak sądzę) obcierające o amorki gumy. Edit. Tu widać to obtarcie: Po założeniu 2mm dystansu wygląda na to, że jest ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Po założeniu 2mm dystansu wygląda na to, że jest ok. No i gut Fakt, u mnie jest ET35 stąd pewnie dlatego problem mi nieznany. Z drugiej strony dystans 2-3mm nie jest czymś wielce ekstraordynaryjnym :wink: Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2010 W sumie jak do tej pory tylko raz sromotnie poległem z vectrą TDCI Tzn nie tyle sromotnie co łeb w łeb ale było kilka czynników na moją niekorzyść Niech zgadne... videorejestrator, 300zl i 6pkt? -- 9 sie 2010, o 05:07 -- jeszcze dodatkowe pytanie dot sprawdzenia panewek nie wystarczy odkręcić miski olejowej, chwycić ręką korby i sprawdzić czy nie ma luzu, czy na wstępnym etapie luz jest nie wyczuwalny? wtedy wymiana jednej uszczelki a właściwie uszczelniacza można nawet ocenić czystość silnika Czekam, az ktos odpowie AdaSchowi i sie doczekac nie moge :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2010 widziałem jak gość tak sprawdzał na YT właśnie w subaru. I na jednym był luz. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Istreed Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2010 W sumie jak do tej pory tylko raz sromotnie poległem z vectrą TDCI Tzn nie tyle sromotnie co łeb w łeb ale było kilka czynników na moją niekorzyść Niech zgadne... videorejestrator, 300zl i 6pkt? -- 9 sie 2010, o 05:07 -- jeszcze dodatkowe pytanie dot sprawdzenia panewek nie wystarczy odkręcić miski olejowej, chwycić ręką korby i sprawdzić czy nie ma luzu, czy na wstępnym etapie luz jest nie wyczuwalny? wtedy wymiana jednej uszczelki a właściwie uszczelniacza można nawet ocenić czystość silnika Czekam, az ktos odpowie AdaSchowi i sie doczekac nie moge :roll: Było by znacznie więcej gdyby było Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2010 nikt nie chce powiedzieć czy da się sprawdzić luzy bo za łatwo by było, a tak wyciągnięcie silnika, koszty, koszty, koszty... a tak, co to za problem, ściągniecie miski i "wymacanie" 8) pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2010 nikt nie chce powiedzieć czy da się sprawdzić luzy bo za łatwo by było, a tak wyciągnięcie silnika Adaś, jak już ręką czujesz, że są luzy to silnik jest kompletny szrot. Chodzi o zupełnie inne rzędy wielkości. Nikt poważny nie odpowiada (ja jestem te niepoważny) no bo wiesz, to trochę tak jak badać gładzie tulei cylindrów gołą ręką/palcem. Można ale to znowu...troche bezsensu 8) Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się