Skocz do zawartości

samopoziomujące zawieszenie w Foresterze


mandaryn

Rekomendowane odpowiedzi

samopoziomujące zawieszenie w Foresterze ...

... no właśnie - jak to działa?

 

załadowałem 12 paczek płytek ceramicznych do bagażnika i Forek usiadł lekko z 5 cm, po przejechaniu ok. 10km mam wrażenie, że się podniósł 1cm, ale może to moja podświadomość mi podpowiada, że tak powinno być, i tak był znacznie niżej niż przed załadunkiem, po rozładunku wszystko wróciło do normy, a nawet miałem wrażenie, że tuż po rozładunku był trochę wyżej niż oryginalnie

 

jak to samopoziomujące się zawieszenie ma działać? czy Forek powinien się podnieść i kiedy? po włączeniu silnika? po rozgrzaniu silnika? po przejechaniu jakiegoś dystansu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przejechaniu kawałka.

 

to u mnie po 10km baaardzo spokojnej jazdy (w końcu wiozłem płytki!) ewidentnie nie podniósł się do normalnego poziomu - czy powinienem z tym jechać do ASO?

 

z drugiej strony, skoro jest ręczna regulacja świateł, to znaczy, że przy większym obciążeniu Forek nie wypoziomuje się idealnie - dobrze myślę?

 

dodam, że auto ma 30kkm więc daleko mu do wyczerpania możliwości amorków

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapytam przy okazji.....może ktoś wie. Czy amortyzatory (samopozziomujące) z Forestera będą przypadkowo pasowały do OBK H6 MY05 US?

Pytam, bo pojawiło się ogłoszenie na Forum dot. sprzedaży amorów, a w moim OBK bardzo brakuje mi samopoziomowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To samopoziomowanie w Subaru jest bardzo prymitywne i czysto mechaniczne ( moim zdaniem to akurat zaleta ) w inych autach typu BMW, Mercedes, Opel, z systemem nivomat jest o wiele bardziej skomplikowane ale lepsze (do czasu :twisted: ) . Tam są pompy elektryczne , akumulatory ciśnienia, elektronicznie sterowane itd.

 

[ Dodano: Czw Lis 27, 2008 8:16 pm ]

Zapytam przy okazji.....może ktoś wie. Czy amortyzatory (samopozziomujące) z Forestera będą przypadkowo pasowały do OBK H6 MY05 US?

Pytam, bo pojawiło się ogłoszenie na Forum dot. sprzedaży amorów, a w moim OBK bardzo brakuje mi samopoziomowania.

 

Nie będą :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To samopoziomowanie w Subaru jest bardzo prymitywne i czysto mechaniczne

 

czyli Forek nie wypoziomuje się przy większym obciążeniu i tak ma być i nie muszę jechać do ASO, tak?

 

dodam, że bez obciążenia jest idealnie poziomy i całkiem wysoki oraz trzyma się drogi jak przyklejony

 

w moim OBK bardzo brakuje mi samopoziomowania.

 

:?: czy aby na pewno :?: jak widać na moim przykładzie i odpowiedzi carfit nie działa to tak jakby się wydawało, widocznie TTTM :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy aby na pewno jak widać na moim przykładzie i odpowiedzi carfit nie działa to tak jakby się wydawało, widocznie TTTM

Poprzednie moje dwa OBK miały samopoziomowanie.Aktualny NIESTETY nie ma. nie woże nic w bagażniku, ale czasami ciągnę coś :wink: na przyczepce. OBK w wersji US nie ma regulacji wysokości świateł :shock: ....i jadących z przeciwka mogę lekko denerwować :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy aby na pewno jak widać na moim przykładzie i odpowiedzi carfit nie działa to tak jakby się wydawało, widocznie TTTM

Poprzednie moje dwa OBK miały samopoziomowanie.Aktualny NIESTETY nie ma. nie woże nic w bagażniku, ale czasami ciągnę coś :wink: na przyczepce. OBK w wersji US nie ma regulacji wysokości świateł :shock: ....i jadących z przeciwka mogę lekko denerwować :twisted:

 

No właśnie. Mój US OBK (też H6 LLBean) ma tę samą przypadłość.

Nie wiedząc, że aż tak - wiozłem z Bukaresztu do Warszawy WIELKĄ walizkę ze sprzętem scenograficznym (ok. 200-250kg) i oślepiałem wszystko, co z przeciwka... nie wspominając o tym, że bardziej miękkie zawieszenie z tyłu spowodowało - jak mniemam - większe zużycie tylnych opon po ich zewnętrznej stronie (wychylenia na zakrętach pod obciążeniem...?).

 

Podobno tylne samopoziomujące amory OBK EU pasują do OBK US. Czy tak? Ktoś coś wie na ten temat?

Już sobie wyobrażam, jak jadę w przyszłym roku z przyczepą do Grecji i dojeżdżam ze slickami na tylnej osi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiedząc, że aż tak - wiozłem z Bukaresztu do Warszawy WIELKĄ walizkę ze sprzętem scenograficznym (ok. 200-250kg) i oślepiałem wszystko, co z przeciwka..

Ja ustawiłem lampy niżej niż wymagają stacje diagnostyczne. Nadal OBK świeci bardzo dobrze w porównaniu do innych aut, którymi jeźdźę (pomijam te z ksenonami)

nie wspominając o tym, że bardziej miękkie zawieszenie z tyłu spowodowało - jak mniemam - większe zużycie tylnych opon po ich zewnętrznej stronie (wychylenia na zakrętach pod obciążeniem...?).

W wakacje przejechałem ok.3 kkm z napewno większym obciążeniem i nadzwyczajnego zuzycia opon nie zauważyłem. Dziwne jest dla mnie jedno,że w moim wymieniłem już jedno łozysko z tyłu i słychać już w drugim kole. Łożyska są te samo co w wersji EU :!: Auto ma zaledwie 50 k mil :shock: Być może to pech :!:

Podobno tylne samopoziomujące amory OBK EU pasują do OBK US.

Skąd ta informacja? Wiarygodne źródło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne jest dla mnie jedno,że w moim wymieniłem już jedno łozysko z tyłu i słychać już w drugim kole. Łożyska są te samo co w wersji EU :!: Auto ma zaledwie 50 k mil :shock: Być może to pech :!:

 

Ja też słyszę lewy przód. Wymienia się łożysko samo, czy trzeba 'secik/kąplecik' z piastą? U mnie 42kilomil. Może nie pech tylko łożyska na 1200kg a nie na +/- 1450kg?

 

Fala napisał/a:

Podobno tylne samopoziomujące amory OBK EU pasują do OBK US.

 

Skąd ta informacja? Wiarygodne źródło?

 

Uzyskana dzisiaj od handlującego częściami i samochodami forumowicza bean, u którego byłem 'na dzielnicy' w poszukiwani płyty pod silnik do H6.

Wiarygodne? Hm... Nie mam powodu nie wierzyć - podpierał się opinią znanego spec-warsztatu od Subru z Józefowa k./Wawy

 

PS: BTW (jak już offtop to na maksa...) - w Łomiankach jest warsztat, w którym pewnie zamówię na wymiar alupłytę pod silnik za ok 750zł. Jak dwie szt to może taniej (?). Widziałem u Adamskiego takie płyty do EU OBK H6 - choć ładnie wykonana to nie pasuje do US, bo wydech za kolektorem jest inny (niżej sięga=płyta jest 'za płytka'). Gdybyś był zainteresowany to służę również dowozem - wybieram się około 15-17.12 do Zako.

 

PS#2: Może lepiej utworzyć nowy wątek <> i przenieść tam tę dyskusję...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też słyszę lewy przód. Wymienia się łożysko samo, czy trzeba 'secik/kąplecik' z piastą?

U mnie tył. Wymiana z piastą....nie tanio :evil:

Gdybyś był zainteresowany to służę również dowozem - wybieram się około 15-17.12 do Zako.

Dzięki, ale OBK służy tylko do "dociągania" w teren :wink: Taki zestaw daję naprawdę frajdę w prawdziwym terenie i wychodzi taniej niż naprawy Outbacka po jeździe "poza asfaltem" . Polecam :!:

Jutro jadę w Bieszczady :mrgreen:

 

html>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja podpytam przy okazji - czy amortyzatory samopoziomujace roznia sie trwaloscia od zwyczajnych? jesli tak, to po jakim przebiegu moga odmowic posluszenstwa?

Ja w poprzednim zrobiłem chyba 150 k km (trzeba zapytać Wil3 czy coś nie namieszałem) i auto prowadziło się zdecydowanie lepiej niż obecny z przebiegiem 50 k mil :???:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja podpytam przy okazji - czy amortyzatory samopoziomujace roznia sie trwaloscia od zwyczajnych? jesli tak, to po jakim przebiegu moga odmowic posluszenstwa?
Mi się nie udało zrobić więcej niż 50k km, w poprzednim foresterze wymieniałem 3 albo 4 razy po jednej sztuce
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam sie naprawdę nie znam tylko gdybam że te amorki mają tylko zwiększone ciśnienie, jak w zatkanej strzykawce, in bardziej naciskasz tym mocniej odpycha, więc przejmuje część energii za sprężyne ale po co?

pewnie po to aby uzyskać duży skok zawieszenia nie tracąc dużej nośności bo podejrzewam że ciężko jest na bardzo twardej sprężynie uzyskać odpowiedni skok i komfort jazdy, dobrze myśle?

Myśle tutaj o amorkach ze starszych roczników, te nowsze mają dodatkowe jakieś zbiorniczki więc są może bardziej skomplikowane :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

radekk, nie wymieniales parami?
Nie. Wymieniałem na gwarancji i SIP twierdził że wystarczy jeden, choć nie do końca się z tym zgodzę, ale nie miałem ochoty wykładać kasy za drugi amortyzator, tym bardziej, że koszt sztuki był coś koło 2000zł. Akurat miałem tak, że padały mi na przemiennie prawy, lewy, więc w sumie miałem wymieniane oba :mrgreen: tyle że w pewnym odstępie czasu.

W sumie z tego co się orientuję to sam amortyzator przeważnie jest sprawny, tylko samopoziomowanie pada. U mnie różnica było ok 2-3 cm między jedną a drugą stroną

Pytales w ASO czy to standardowo tak szybko padaja?
Niby tak często jak mi nie, po prostu ja byłem typem któremu wszystko zawsze szybciej się psuło :razz:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli Forek nie wypoziomuje się przy większym obciążeniu i tak ma być i nie muszę jechać do ASO, tak?

Z tego, co pamiętam to w instrukcji przy omawianiu korektora świateł jest napisane, że korektora używamy przy bardzo załadowanym tyle/ciągnięciu przyczepy. Wynikałoby z tego, że przy bardzo dużym obciążeniu samego tyłu amorki nie wypoziomują Forka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego, co pamiętam to w instrukcji przy omawianiu korektora świateł jest napisane, że korektora używamy przy bardzo załadowanym tyle/ciągnięciu przyczepy. Wynikałoby z tego, że przy bardzo dużym obciążeniu samego tyłu amorki nie wypoziomują Forka.

 

dzięki :cool: uspokoiłem się :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja podpytam przy okazji - czy amortyzatory samopoziomujace roznia sie trwaloscia od zwyczajnych? jesli tak, to po jakim przebiegu moga odmowic posluszenstwa?
Mi się nie udało zrobić więcej niż 50k km, w poprzednim foresterze wymieniałem 3 albo 4 razy po jednej sztuce

 

Mój OBK ma 100k przebiegu i sprawność amortyzatorów 89 %. Sprawdzałem niedawno.

No ale w F może być inaczej.

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Janosik, trochę bardziejto jest skomplikwoane, może ktoś ma i wrzuci schemat.

schemacik jest tu: :arrow: http://www.gogo.ro/subaru/download/fore ... ion%5D.pdf

 

wklejalem juz ten link, naprawde polecam te broszure - sporo tam ciekawych informacji technicznych

 

p.s. takze to: :arrow: http://www.gogo.ro/subaru/download/fore ... 5D.pdf.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...