Skocz do zawartości

Stabilizator tylny w Sti


Pablo2

Rekomendowane odpowiedzi

Mam zamiar zakupić stabilizator tylny od STi od jednego z forumowiczów ... ale zastanawiamy się jaka jest różnica w grubości między STi a WRX ... możecie podpowiedzieć ? Nie mierzyłem u siebie w WRX-ie jaka średnica bo obecnie nie mam dostępu do kanału a kłaść pod niego mi się nie chce :P ... i jeszcze jedno pytanie ... co zyskam ? zmniejszenie podsterowności ? ... jeżeli będzie mocniejszy to wiadomo że WRX nie będzie się tak kładł na zakrętach ale co jeszcze ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WRX ma 17mm, a STi 20mm, przy czym pasować będzie do WRX tylko taki z STi<05, no chyba, że łączniki i mocowanie też się zmieni na te z STi. Powinno być bardzie nadsterownie.

 

stabilizator z STi 03 więc z tego co przeczytałem będzie pasował :mrgreen: nadsterowne ? to świetnie :mrgreen:

 

nie pozostaje nic innego jak kupić staba :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WRX ma 17mm, a STi 20mm, przy czym pasować będzie do WRX tylko taki z STi<05, no chyba, że łączniki i mocowanie też się zmieni na te z STi. Powinno być bardzie nadsterownie.

 

Nie wszystkie roczniki miały 17mm, dopiero chyba od 2004 czy 2005, wcześniej było 20mm. Tutaj masz katalog i można sprawdzić po roczniku jakiej grubości staby masz standardowo.

http://opposedforces.com/parts/impreza

A co do poprawy prowadzenia to się zgadza w 100% :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrx ma 20 mm i sti tez tylko ten z sti jest z innej stali ( twardszej podobno ). Ja u siebie zmieniłem i przód i tył na sti - dziś może potestuje różnice ;)

 

daj znać czy coś się zmieniło :wink:

 

No więc poupalałem ciut na lodzie. Co prawda długo z tym stabem ori wrx nie jeździłem, ale teraz wydaje mi się że auto dużo chętniej lata bokiem niż przedtem ( co potwierdzili też moi znajomi z którymi byłem i też jeździli moim autem ). Stało się też jakby bardziej przewidywalne :wink: Nie wiem może to placebo, ale takie odniosłem wrażenia. Także ja nie żałuję tego "groszowego" modu :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrx ma 20 mm i sti tez tylko ten z sti jest z innej stali ( twardszej podobno ). Ja u siebie zmieniłem i przód i tył na sti - dziś może potestuje różnice ;)

 

daj znać czy coś się zmieniło :wink:

 

No więc poupalałem ciut na lodzie. Co prawda długo z tym stabem ori wrx nie jeździłem, ale teraz wydaje mi się że auto dużo chętniej lata bokiem niż przedtem ( co potwierdzili też moi znajomi z którymi byłem i też jeździli moim autem ). Stało się też jakby bardziej przewidywalne :wink: Nie wiem może to placebo, ale takie odniosłem wrażenia. Także ja nie żałuję tego "groszowego" modu :wink:

 

 

Szkoda, że nie sprawdziłeś na suchym bo na śniegu mój WRX z ori stabem też się zrobił nadsterowny :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrx ma 20 mm i sti tez tylko ten z sti jest z innej stali ( twardszej podobno ). Ja u siebie zmieniłem i przód i tył na sti - dziś może potestuje różnice ;)

 

daj znać czy coś się zmieniło :wink:

 

No więc poupalałem ciut na lodzie. Co prawda długo z tym stabem ori wrx nie jeździłem, ale teraz wydaje mi się że auto dużo chętniej lata bokiem niż przedtem ( co potwierdzili też moi znajomi z którymi byłem i też jeździli moim autem ). Stało się też jakby bardziej przewidywalne :wink: Nie wiem może to placebo, ale takie odniosłem wrażenia. Także ja nie żałuję tego "groszowego" modu :wink:

 

 

Szkoda, że nie sprawdziłeś na suchym bo na śniegu mój WRX z ori stabem też się zrobił nadsterowny :mrgreen:

 

Znajdź teraz suchy asfalt :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrx ma 20 mm i sti tez tylko ten z sti jest z innej stali ( twardszej podobno ). Ja u siebie zmieniłem i przód i tył na sti - dziś może potestuje różnice ;)

 

daj znać czy coś się zmieniło :wink:

 

No więc poupalałem ciut na lodzie. Co prawda długo z tym stabem ori wrx nie jeździłem, ale teraz wydaje mi się że auto dużo chętniej lata bokiem niż przedtem ( co potwierdzili też moi znajomi z którymi byłem i też jeździli moim autem ). Stało się też jakby bardziej przewidywalne :wink: Nie wiem może to placebo, ale takie odniosłem wrażenia. Także ja nie żałuję tego "groszowego" modu :wink:

 

 

Szkoda, że nie sprawdziłeś na suchym bo na śniegu mój WRX z ori stabem też się zrobił nadsterowny :mrgreen:

 

Znajdź teraz suchy asfalt :P

 

 

nawet nie chcę szukać :P

 

-- Pn sty 16, 2012 1:53 pm --

 

Po pomiarze okazało się że stabilizator ma 20 mm :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko ten z sti jest z innej stali ( twardszej podobno ).

 

Toś zasiał :) Nie przypuszczam ,by materiał był twardszy-ską to info.Ale może masz rację.

Przy tym samym materiale jest to tak:

Pomijając końce staba i traktując, że skręcaniu podlega jego w zasadzie prosta część(błąd nie jest tu duży)to przykładowo:

zwiększysz średnicę 2 razy-sztywność 16 razy - utopia

zwiększysz średnicę z 20 na 22 mm -sztywność prawie1,5 razy (o 46 %)

zwiększysz średnicę z 22 na 23 mm -sztywność 1.2 razy (o 20%)

 

Szybko rośnie sztywność wrazze średnicą.

Pamiętaj,że na równym będzie dobrze, ale na dziurawym cały tył może skakać, gdy jedno koło pójdzie w górę to drugie stab będzie podrzucał i hamowania niestabilne nieco :) wszystko z umiarem.

pozdr.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko ten z sti jest z innej stali ( twardszej podobno ).

 

Toś zasiał :) Nie przypuszczam ,by materiał był twardszy-ską to info.Ale może masz rację.

Przy tym samym materiale jest to tak:

Pomijając końce staba i traktując, że skręcaniu podlega jego w zasadzie prosta część(błąd nie jest tu duży)to przykładowo:

zwiększysz średnicę 2 razy-sztywność 16 razy - utopia

zwiększysz średnicę z 20 na 22 mm -sztywność prawie1,5 razy (o 46 %)

zwiększysz średnicę z 22 na 23 mm -sztywność 1.2 razy (o 20%)

 

Szybko rośnie sztywność wrazze średnicą.

Pamiętaj,że na równym będzie dobrze, ale na dziurawym cały tył może skakać, gdy jedno koło pójdzie w górę to drugie stab będzie podrzucał i hamowania niestabilne nieco :) wszystko z umiarem.

pozdr.

 

O taka informację mi chodziło :D Czyli jak mam 20 mm a STi-aj ma 20 mm to zakupić grubszy i się poprawi ... placebo to trochę za mało :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pablo2, tak. Daj 22 mm,jeśli taki osiągalny.Bo grubszy bedzie chyba zbyt sztywny dla tych samych sprężyn. Ale ja tego nie mam i fajnie gdyby ktoś po testach tego seta się wyraził. :)

 

Jak coś znajdę i zamontuję to dam znać :wink:

Patrzyłem w necie są 22 mm, ale nowe ok 1k ... za kawałek pręta 1k :shock: chyba za używanym się rozejrzę :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko ten z sti jest z innej stali ( twardszej podobno ).

 

Toś zasiał :) Nie przypuszczam ,by materiał był twardszy-ską to info.Ale może masz rację.

Przy tym samym materiale jest to tak:

Pomijając końce staba i traktując, że skręcaniu podlega jego w zasadzie prosta część(błąd nie jest tu duży)to przykładowo:

zwiększysz średnicę 2 razy-sztywność 16 razy - utopia

zwiększysz średnicę z 20 na 22 mm -sztywność prawie1,5 razy (o 46 %)

zwiększysz średnicę z 22 na 23 mm -sztywność 1.2 razy (o 20%)

 

Szybko rośnie sztywność wrazze średnicą.

Pamiętaj,że na równym będzie dobrze, ale na dziurawym cały tył może skakać, gdy jedno koło pójdzie w górę to drugie stab będzie podrzucał i hamowania niestabilne nieco :) wszystko z umiarem.

pozdr.

 

Info o twardszej stali dostałem w Bajecznej. Nie wydaje mi się żeby do STI ładowali identyczne jak do WRX'a no więc skoro nie różnią się średnicą to czym :?: Może ktoś mnie/nas uświadomi :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Info o twardszej stali dostałem w nie-ASO. Nie wydaje mi się żeby do STI ładowali identyczne jak do WRX'a no więc skoro nie różnią się średnicą to czym :?: Może ktoś mnie/nas uświadomi :?:

I co, udało się znaleźć odpowiedź ? bo nurtuje mnie dokładnie to samo pytanie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...