JunioreX Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Witam , piszę ku przestrodze koleżankom i kolegom chcącym założyć TWARDE klocki do zwykłych tarcz. Kiedy kupiłem w tamtym roku subaru miało już założone klocki CARBONE LORRAINE RC5+ , tarcze przednie były z pierwszego montażu.Od samego początku nie byłem zadowolony z takiego zestawu ponieważ podczas hamowania , było słyszalne metaliczne piszczenie , prawie jak hamowanie pociągu .Kiedy cofałem i przyhamowałem a następnie ruszyłem było słychać takie puknięcie[ruchy klocka w zacisku] .Pa jakimś czasie hamowanie stawało się coraz głośniejsze i mniej skuteczne.Po kilku hamowaniach w większej prędkości podczas zatrzymywania był słyszalny jeden wielki hałas [jak by mi się miała łożysko rozsypać].Wystarczyło raz zahamować i już zaczął być słyszalny klocek , okazało się że tarcza jest poprzypalana miejscowo.Więc się zebrałem na wymianę zestawu.I to co odkryłem , to aż się załamałem.Zbaczacie jak wygląda para zwykła tarcza i twardy klocek.Dodam że wiem jak można spalić tarcze przez złe użytkowanie , je pokrzywić itd.Jak widać Jeśli tarcza się spali może spalić również i klocek , który co naturalne zaczyna się wykruszać bo ma osłabioną strukturę. Może się komuś ta porada przyda Pozdrawiam Juniorex Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2011 było słyszalne metaliczne piszczenie , prawie jak hamowanie pociągu Norma przy tych klockach, taki urok. Kiedy cofałem i przyhamowałem a następnie ruszyłem było słychać takie puknięcie[ruchy klocka w zacisku] Też norma, klocek ma luz, po to żeby podczas mocnego nagrzania mógł nadal pracować w zacisku a nie się klinować, i czasem sobie postukuje jak się przesunie w zacisku. okazało się że tarcza jest poprzypalana miejscowo to już raczej wynik eksploatacji :roll: Twarde klocki RC5+ Ok, twarde są ale to naprawdę super klocek który się ściera a nie niszczy tarcze W GT już drugi raz mam taki zestaw i to chyba jeden z lepszych upgradów do wrx'owych 4 tłoczków, nie zdarzyło się jeszcze żeby się przegrzał i żeby nagle brakło hamulca. Gładkie brembo + CL RC5+ Czemu u Ciebie tak się stało, nie wiem ale wiem że wielu ludzi jeździ na takich zestawach i b. sobie chwalą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JunioreX Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2011 No może i gładkie Brembo [ hartowane ?] lepiej współpracuje z nimi , a nie zwykła tarcza która była już raz toczona.Może przez mniejszą pojemność cieplną ciężko powiedzieć.Teraz założyłem Brembo Oro i klocki średniej twardości [TRW] Lucasy.Przy okazji do wymiany poszedł płyn hamulcowy, zobaczymy jak teraz będzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alunetik Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Może to nieprzystosowanie do dobrego hamulca :D Nie do końca mam przekonanie do podziału klocków na ich twardości. To raczej nie ma zbyt wiele wspólnego. Piszczenie jest głownie spowodowane tym, że spalona powierzchnia klocka nie jest usuwana. Polecam tarcze nacinane, ale one niestety hałasują. W związku z tym trzeba nauczyć się z tym żyć RC5+ to na prawdę świetny klocek drogowy. Moim zdaniem taki obrót sytuacji to po prostu skrajne przegrzanie. PZDR BOdek -- 11 kwi 2011, o 20:19 -- No może i gładkie Brembo [ hartowane ?] lepiej współpracuje z nimi , a nie zwykła tarcza która była już raz toczona.Może przez mniejszą pojemność cieplną ciężko powiedzieć.Teraz założyłem Brembo Oro i klocki średniej twardości [TRW] Lucasy.Przy okazji do wymiany poszedł płyn hamulcowy, zobaczymy jak teraz będzie. Zamienił stryjek.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Teraz założyłem Brembo Oro i do tej tarczy RC5+ byłby świetny! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komancz Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Toczenie tarcz powoduje powstawanie na powierzchni roboczej mikrospieków które pod wpływem wysokiej temperatury (ostrego hamowania) powodują ich pęcznienie -> wichrowanie tarcz i hałas. Klocki CLa jako jedyne mimo kruszenia materiału ciernego nadal zachowują takie same właściwości podczas hamowania jak nowy klocek. Materiał się kruszy bo to związki węgla :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JunioreX Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Może to nieprzystosowanie do dobrego hamulca :D Piszczenie jest głownie spowodowane tym, że spalona powierzchnia klocka nie jest usuwana. RC5+ to na prawdę świetny klocek drogowy. PZDR BOdek -- 11 kwi 2011, o 20:19 -- Zamienił stryjek.... No cóż, tarcz tymi klockami nie zabije najwyżej się skończą po szybciej Piszczenie tych klocków jest od samego początku nie jest to tylko moja opinia ale nawet przedmówcy,Nie twierdze , że w dobrym zestawieniu jest to mało skuteczny klocek , ale akurat wieczne piski i metaliczne odgłosy jakoś Mnie nie przekonały Twierdze jedynie że zestawienie tych klocków ze zwykłymi [OEMowymi] tarczami jest kiepskie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cysztof Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2011 te Brembo oro to nawiercane sa prawda ? jesli tak to z doswiadczenia wiem ze nie bedzie pan zadowolony... mi tarcze popekaly po jakims roku weekendowej eksploatacji i poszly na smietnik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JunioreX Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Nawiercane , hartowane hmm to jak tobie tak po weekendowej jeździe się porobiło to postaram się głównie jeździć w tygodniu co osoba prawie inna ocena.ŁI ŁYL SI Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawlaswrc Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2011 A ja założyłem przed weekendem CL RC5+ i gładkie Brembo, wszystko nówki. Płyn w zasadzie też nowy. Pierwsze wrażenie było MEEEGA, a po weekendzie spędzonym w górach na oglądarce Elmotu (Krause) i okazjonalnych przejazdach trasami OS-ów, tylko się utwierdziłem w przekonaniu, że to był świetny wybór. Zobaczymy jak będzie z trwałością i ogólnie eksploatacją. komancz - DZIĘĘĘĘĘĘĘKIIIIIIII Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ken Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2011 A ja założyłem przed weekendem CL RC5+ i gładkie Brembo, wszystko nówki. Płyn w zasadzie też nowy. Pierwsze wrażenie było MEEEGA, a po weekendzie spędzonym w górach na oglądarce Elmotu (Krause) i okazjonalnych przejazdach trasami OS-ów, tylko się utwierdziłem w przekonaniu, że to był świetny wybór. Zobaczymy jak będzie z trwałością i ogólnie eksploatacją.komancz - DZIĘĘĘĘĘĘĘKIIIIIIII no to ja też się przyłączę do podziękowań mam taki zestaw u siebie. Wcześniej miałem Ferodo DS2500. Pierwsze odczucie jest takie, że CL są lepsze. Zobaczę jak się sprawują w dłuższej perspektywie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2011 e Brembo oro to nawiercane sa prawda ? o no to się utwierdziłem w przekonaniu że co gładka to gładka po weekendzie spędzonym w górach na oglądarce Elmotu (Krause) i okazjonalnych przejazdach trasami OS-ów, tylko się utwierdziłem w przekonaniu, że to był świetny wybór Ja już drugi raz się o tym przekonywałem i też drugi raz po trasach elmotu, rewelka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yezus Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2011 A ja mam u siebie nieco bardziej "hardcore-owo" bo zamiast RC5 czy RC5+ założyłem RC6 i ori gładkie tarcze. Jak dla mnie za takie pieniądze zestaw do hamowania rewelacja. Piszczą, pylą i hamują - czyli dokładnie to co klocki mają robić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gwidon Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Pierwsze odczucie jest takie, że CL są lepsze. Zobaczę jak się sprawują w dłuższej perspektywie... W dłuższej to chyba nie zobaczysz Z mojego doświadczenia znikają szybciej niż OMP za 160pln, czyli bardzo szybko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JunioreX Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Ciekawie się robi ciekawie, fajnie by było kiedyś zrobić test hamowania poszczególnych zestawów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raison Opublikowano 12 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2011 RC5+ hamują świetnie, jednak u mnie wystąpiło podobne zjawisko jak u JunioreX. Tarcze gładkie Brembo hartowane w oleju, przejeździłem na tym zestawie może ze 4k km. Początkowo tarcze zaczęły bardzo huczeć/buczeć jak zwał tak zwał, podobnie do łożyska i nikt mi nie wmówi, że był to efekt ostrego hamowania bo pojawiło się to przy zwalnianiu z 80km/h (zresztą auto nieupalane jest). Później nawet przy niższych prędkościach występował ten sam mega hałas Na koniec pojawiły się na prawej tarczy małe kolorowe plamki od przegrzania. Klocki po wyjęciu wyglądają ok, nie są tak pokruszone jak u kolegi. Narazie zostawiłem je na później obecnie jeżdżę na HAWK DTC-30 + Giro pływające i też jestem bardzo zadowolony, ale przegrzać tarcze nimi również nie problem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 12 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2011 No to ja właśnie RC5+ do OEM tarczy z pierwszego montażu po przelocie około 40k km będę testował Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JunioreX Opublikowano 12 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2011 no to czekamy elmo na Twoje wrażenia ,Ja się również podzielę jak na obecnym zestawie się jeździ jak narazie nie hamowałem mocniej bo chce go dotrzeć. raison dokładnie nie trzeba było wcale hamować z dużej prędkości tarło , wyło nawet przy małej prędkości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carlos-wrx Opublikowano 12 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2011 mam aktualnie RC5+ + OEMowe tarcze STI fakt: przy hamowaniu drą sie jak "towarowy" na stacji w Koluszkach - standard klepią przy zmianie kierunku jazdy - standard "troche" pylą - standard klocki u mnie lekko nie mają, a jednak nie zauwazyłem nic niepokojacego... jeździ mi sie lepiej anizeli na DSach 2500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raison Opublikowano 12 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2011 RC5+ hamują bardzo fajnie, zwiększone piszczenie i "klepanie" to już subiektywne odczucie, dla mnie te zjawiska były niezbyt zauważalne (piszczenie mi się podoba ). W porównaniu z obecnymi Hawkami można powiedzieć, że CL w ogóle nie pyliły Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gpruszko Opublikowano 12 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2011 RC5+ nie da się raczej porównać do żółtych EBC ale zużywszy jedne i drugie, zdecydowanie wolałem CL, mimo przypadłości o których mowa powyżej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 12 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2011 Ja na RC8 nie zauważyłem nic niepokojącego poza duuuuuużym zużyciem tarczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 12 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2011 piszczenie mi się podoba już gdzieś pisałem że jest sexy RC8 nie zauważyłem nic niepokojącego poza duuuuuużym to już klocek używany w rajdach więc jest hardcorwowo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
doCtor Opublikowano 12 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2011 mam RC6 + tarcze DBA4000 i świetnie sobie dają rade w każdych warunkach dzięki komancz za namowe przejścia na CL 8) chyba przy nich zostanę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nobby Opublikowano 12 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2011 A ja mam material do rozwodzenia sie Czytalem tu i owdzie o tarczach i doslownie zakazano mi kupowac tanioche Ale popatrzcie na to prosze -> http://bbs.scoobynet.com/car-parts-for- ... -99-a.html Ian Godney jest znany w UK jako spec od hamulcow a ceny za jego tarcze sa... Co Wy na to,jezeli dosc czesto mozna natrafic na opinie typu "Ian Godney sells his grooved discs with kevlar pads...and the feedback on here is that they offer better performance than the OE setup". Co Starszyzna na to...? Chetnie poczytam bo musze zmienic tarcze i nie wiem czy kupic Brembo czy zalozyc cos takiego co oferuje Ian :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się