Skocz do zawartości

Błąd P0328 - czujnik spalania stukowego


sztandurek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Problem następujący... check engine raz się zapala, raz gaśnie (świeci się np. 1 dzień, następne 3 nie). Problem występuje w Imprezie 2.0 N/A z 2001r.

 

Dziś (wkońcu) podłączyłem auto u znajomego pod kompa, wywaliło błąd P0328 oraz opis: "Obwód czujnika spalania stukowego, blok cyl. nr 1 -za wysoka wartość sygnału wejściowego"

 

Moje pytania.... czy wymiana czujnika pomoże ?? czy szukać czegoś innego ?? co z tym spalaniem stukowym (za dużo o tym na forum i nie wiem jak do tego podejść) ??

 

Proszę o jakieś info... pomoc.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem to samo w gt my99 zapalał się check na ok 1-2sek później 30sek, po podłączeniu pod komp i skasowaniu błędu przez kilka dni było ok potem znów to samo

wymieniłem czujnik ok 200zł netto i chyba pomogło check zapalił się tylko raz na 1sek (chyba, że nie zauważyłem ale byłem na to wyczulony) przez ok 2 tyg ale nie wiem z jakiego powodu bo nie podłączałem kompa a samochód sprzedałem

 

klient zadowolony dzwonił kilka razy ale o cheku nic nie mówił więc chyba ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyki kod 22, To jest zmora GTeków ;) Sprawdź najpierw zapłon czy nie odbiega od normy, czujnik to jakieś 250zł, można też wyczyścić tylko jego podstawę lub przekręcić na obudowę skrzyni biegów (Juras tak ma i raz na zawsze się czujnik od niego odpie***** :lol: ), albo skorzystaj z zaawansowanej inżynierii: :mrgreen:

http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=114159

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko ECU może sterować wyprzedzaniem zapłonu na podstawie położenia wału korbowego, otwarcia przepustnicy i położenia wałka rozrządu. Mechanik może Ci sprawdzić tylko jakie masz wyprzedzenie zapłonu. Sprawdź sobie to i zrób tak jak napisałem wyżej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

można też wyczyścić tylko jego podstawę lub przekręcić na obudowę skrzyni biegów (Juras tak ma i raz na zawsze się czujnik od niego odpie*****

Mnie czyszczenie pomogło na 1,5 roku !! póżniej problem powrócił i przykręciłem go na obudowę skrzyni po poradzie jednego z forumowiczów. Jakiś czas był spokój , znowu problem wrócił i wymieniłem go na inny używany i teraz OK :!: ( proponuję kupuj nowy)

Moja rada taka - spróbuj jeszcze tak zrobić-wyczyść podstawę czujnika i miejsce gdzie jest czujnik przykręcony do silnika !! sprawdż czy wtyczka nie jest zaśniedziała i dokręć czujnik ponownie siłą 23.5±2.9 Nm Możesz jeszcze pożyczyć część na podmianę w celu sprawdzenia !! i będziesz już wtedy wiedział na 100%

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi też wywalało błąd 22. Wyczyściłem, sprawdziłem wtyczkę, zresetowałem komputer i NAJWAŻNIEJSZE dokręcić nie za mocno - delikatnie!

Teraz już błąd się nie pojawia ani na komputerze, ani nie zapala się check engine podczas jazdy.

Nie wiem na ile to pomoże, więc za radą jednego z forumowiczów zamówiłem nowy oryginalny i jak tylko przyjdzie to pewnie przełożę żeby mieć święty spokój.

 

-- Cz sie 05, 2010 6:34 pm --

 

Postałem w korku trochę i znów wywaliło błąd. Jutro zmienię z zobaczę czy problem ustał.

 

-- Pt sie 06, 2010 11:07 am --

 

hmmm... Wymieniłem wtyczkę na starą, przekręciłem czujnik, nagrzałem auto, spiąłem zielone i czarne wtyczki, odpaliłem, odpiąłem, odpaliłem i sprawdziłem kody.

Znów 22 i 24 mimo że jest nowy czujnik.

Powtórzyłem czynność i zniknął 22 więc teoretycznie ok. Jaka może być jeszcze przyczyna wyskakiwania błędu? Może dokręciłem z nieodpowiednią siłą?

Gdzie można dokręcić do skrzyni ten czujnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co bym nie robił to u mnie ciągle jest problem z tym czujnikiem. Kiedyś wywalało błąd, zamontowałem te ustrojstwo z opornikami i było ok przez prawie rok. Teraz błędy nie wywala, ale zamula, kopiłem nowy czujnik i to samo. Odkręciłem więc go i podwiesiłem obok. Jeżdżę już tak parę miesięcy, negatywnych skutków nie widzę. Spalania skokowego tez pewnie niema, bo raz że to NA, dwa że z LPG :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A przy LPG nie ma spalania stukowego? Ja też mam na lpg, ale w sumie to walałbym żeby czujnik sobie normalnie funkcjonował w razie w.

Widział twój patent jakiś majster?

Jak nie będzie innej opcji to pewni i tak będę próbował choć na razie poczekam i zobaczę jak sprawa wygląda z nowym czujnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A przy LPG nie ma spalania stukowego?

LPG nie jest w niczym lepsze od benzyny (jedynie ceną) a czujnik lubi psuć się sam, warto jednak sprawdzić wyprzedzenie zapłonu bo po coś w końcu ten czujnik tam jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widział twój patent jakiś majster?

Sam jestem majster :lol:

LPG nie jest w niczym lepsze od benzyny

Ma więcej oktanów, wiec jest bardziej odporny na spalanie stukowe.

Czyli jak to mam zrobić?

Lampą stroboskopowa...

 

Jak masz za dużo kasy to walcz z tym, jak nie to podaruj sobie. Takie zagadki są najlepsze...

A ty przypadkiem nie pisałeś że zamulało, a po ustawieniu zaworów przestało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ty przypadkiem nie pisałeś że zamulało, a po ustawieniu zaworów przestało?

 

Imprezkę mam od tygodnia i jeszcze nawet łożyska nie zdążyłem wymienić. W poniedziałek z paroma rzeczami wybieram się do mech który akurat jeździ GT i zobaczymy co mi poradzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja u siebie mecze sie juz z miesiac z tym czujnikiem, dzis załozyłem kolejny wszystko zrobiłem jak ksiązka pisze...wczesniej samochód mi strasznie muliło doładowanie max 0.5 bara. Zmieniłem czujnik i co? no i błedu nie ma a samochód dalej jezdzi tak samo czyli słabo :o zesz ku**a mać. Co teraz? przepływka? komp nie pokazuje zadnych błedów a auto ciagle lata w trybie serwisowym :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja u siebie mecze sie juz z miesiac z tym czujnikiem, dzis załozyłem kolejny wszystko zrobiłem jak ksiązka pisze...wczesniej samochód mi strasznie muliło doładowanie max 0.5 bara. Zmieniłem czujnik i co? no i błedu nie ma a samochód dalej jezdzi tak samo czyli słabo :o zesz ku**a mać. Co teraz? przepływka? komp nie pokazuje zadnych błedów a auto ciagle lata w trybie serwisowym :/

 

Zdejmij klemę masy na parę minut, podłącz i spokojnie rozjeździj auto stopniowo zwiększając obciążenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja u siebie mecze sie juz z miesiac z tym czujnikiem, dzis załozyłem kolejny wszystko zrobiłem jak ksiązka pisze...wczesniej samochód mi strasznie muliło doładowanie max 0.5 bara. Zmieniłem czujnik i co? no i błedu nie ma a samochód dalej jezdzi tak samo czyli słabo :o zesz ku**a mać. Co teraz? przepływka? komp nie pokazuje zadnych błedów a auto ciagle lata w trybie serwisowym :/

 

lepiej podjedz do kogoś kumatego zanim zaczniesz wymieniac pół auta, powodów może kilkanaście . Z tego co sie orientuje to chyba najblizej bedziesz miał do Jako lub Mysiadła :roll: bo w Lublinie o nikim sprytnym nie słyszałem :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba bez profi pomocy sie nie obedzie niby w mechanice kumaty jestem ale to mnie poprostu przerasta. Podejrzewam jeszcze przepływke bo przy wiekszych predkosciach (powyzej 200km/h) samochód dziwnie podszarpuje nie jest to mocno odczuwalne ale jednak. Spalanie jest w normie silnik pracuje normalnie nic dziwnego poza brakiem doładowania sie nie dzieje. Pomimo zwiekszenia boosta za pomocą MBC dalej nie jest to co powinno byc. To nie jest moje pierwsze GT wiec wiem mniej wiecej jak to powinno latać...jeszcze troche to sobie GL na klapie nakleje i zdejme spoiler :lol:

 

Bede informował o dalszych postepach :mrgreen: nie poddam sie bo kocham to auto :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...