Skocz do zawartości

Nowa Impreza WRX 265


levy

Rekomendowane odpowiedzi

Na stronie SIP jest folder - w broszurach

 

http://www.subaru.pl/docs/brochure09MY_ ... webopt.pdf

 

Ciekawie wyglądają "papierowe" parametry :

WRX 230KM / 320Nm, 0-100 km/h - 5,8 sek

WRX 265KM / 343Nm, 0-100 km/h - 6 sek

 

ale nie tylko, zastanawiam się czy skrzynia pozostała ta sama?

co zmieniono? tylko elektronika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

jechał ktoś ?:) z danych folderowych dużo niestety nie wynika

 

a mi się podoba :smile: , prowadzenie zdecydowanie lepsze od wrx06, robiliśmy w weekend test na śniegu pomimo otwartego dyfra z tyłu, szybszy łatwiejszy , mniej podsterowny

 

210 km/h spokojnie przekroczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przekroczy. Ogranicznik.

 

Pozdrowienia

 

Dlaczego jest ogranicznik na 210 w Imprezie ? w Foresterze jeszcze mogę zrozumiec, ale w Imprezie :?: :shock: .Nie chce domniemywac ale chciałbym poznać fakty dlaczego tak jest. :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

STI porównuj z STI , WRX z WRX :) wagowo różnią się , jak ważę samochód różnica sięga 30-40kg w górę, porównuje przy pełnym baku

 

czemu taka niska Vmax , krótkie przełożenie główne skrzynia , zapewniająca bardzo dobra dynamikę i ot aby oszczędzić zwyżek temperaturowych i zużycie silnika .... ograniczono obroty silnika przy max obciążeniu

racjonalnie pomyślane

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
STI porównuj z STI , WRX z WRX :) wagowo różnią się , jak ważę samochód różnica sięga 30-40kg w górę, porównuje przy pełnym baku

 

czemu taka niska Vmax , krótkie przełożenie główne skrzynia , zapewniająca bardzo dobra dynamikę i ot aby oszczędzić zwyżek temperaturowych i zużycie silnika .... ograniczono obroty silnika przy max obciążeniu

racjonalnie pomyślane

pzdr

Zrobiłem szybkie porównanie skrzyni WRX MY08/09... i WRX MY06.. (dane z cars101.com, skrzynie są takie same w USA jak w Europie co do przełożeń) i wyszło mi coś takiego:

WRX MY08 I 3.166	II 1.882	III 1.296	IV 0.972	V 0.738 przełożenie główne 3.9
WRX MY06 I 3.454	II 1.947	III 1.366	IV 0.972	V 0.738 przełożenie główne 3.7

no i prędkości osiągane na poszczególnych biegach (odcinka przy 6500, tylko na V przy 5660):

WRX MY09 (225/40 - 17 cali) I 61  	II 102 	III 148 	IV 198 	V 227
WRX MY08 (205/50 - 17 cali) I 63  	II 106 	III 154 	IV 205 	V 236
WRX MY06 (215/45 - 17 cali) I 60  	II 106 	III 152 	IV 213 	V 244

 

W Europie ogranicznik był wcześniej na 210km/h. Jak widać aż tak mocno się nie różnił nowy od starego, chyba, że gdzieś się pomyliłem w obliczeniach. Różnice między MY09 a MY08 wynikają tylko z opon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie sie Lanos podoba. Zawsze podobal (zwlaszcza gdy nim jezdzilem) i nadal podoba. A STI Lanos jest prawie tak ladne jak Edwina RS. Prawie ;)

 

Skoro zeszlismy na temat skrzyn, bede do Dziadka miksowal dwie skrzynki. Przelozenie glowne bedzie 4.444, a poszczegolne biegi z Type-R. Nie mam specyfikacji, ale podobno bardzo krotkie, jesli nie nakrotsze. Tylko '5' jest z czegos innego - dluga. Obudowa 754.

 

I mam taki koncept:

glowne - 4.444

'1' - dac jednak dluga jedynke

'2, 3, 4' - te co sa, krotkie

'5' - dac jednak krotka.

 

Auto nie ma byc szybkie (TD04L i hamulce pod 15"), ale ma byc zwinne. Zalezy mi zeby zbieralo sie z dolu i dobrze przyspieszalo do 120 - 140kmh. Szybciej lepiej niech nie jezdzi bo znow cos odpadnie (powyzej 200kmh wyssalo mi raz plajstkikowa szybe z tylu).

 

Kombinuje ze dluga jedynka da mi mozliwosc zamanewrowania jeszcze na jedynce... np. start tuz przed szykana, mozna wbic dwojke dopiero na wyjsciu. A dluga jedynka z takim krotkim glownym da i tak wystarczajacy ciag.

Krotka piatka pozwoli na jeszcze troche przyspieszenia powyzej 100kmh.

 

Na codzien nie jezdze dziwadlem. A dojazdy, szkoda mi kasy na mandaty wiec staram sie nie jezdzic powyzej 120kmh. Zastosowanie - techniczne pojezdzawki, KJSy itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

ostatnio w necie przeczytalem, ze w Ameryce Pln. WRX265 MY'09 z poczatkowego okresu produkcji (bodajze sierpien-wrzesien 2008 r.) mialy wadliwe silniki... :roll:

 

tak z ciekawosci zapytam czy wiadomo cos na ten temat w Polsce, tj. czy problem padajacych silnikow w WRX265 dotyczyl tez PL/Europy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eddie_gt4, one wogóle były oferowane w Polsce? Myślałem, że WRX w Polsce skończył się na lanosie 220km :roll:

byly, byly (w pierwszym poscie tego watku jest link do polskiej broszury WRX265 :wink: )

 

sa nawet dane o ilosci sprzedanych WRX'ow:

 

(...) W 2008 roku sprzedaliśmy 3 sztuki WRX sedan z silnikiem o mocy 230 KM.

W 2009 również 3 sztuki w tej specyfikacji, 10 z silnikiem 265. Ponadto 3 szt WRX H/B z silnkiem 265

 

 

:arrow: viewtopic.php?f=3&t=116476&start=200

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ależ to brzydkie i jeszcze jakieś ograniczniki. A feee. Ulepszyli by silnik, zamknęli blok z powrotem, a nie jakieś kagańce w celu nie przemęczenia silnika. Bo w życiu nie uwierzę, że o bezpieczeństwo tu chodzi.

Złooo! Już poprzedni sedan był ładniejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sa nawet dane o ilosci sprzedanych WRX'ow:

 

(...) W 2008 roku sprzedaliśmy 3 sztuki WRX sedan z silnikiem o mocy 230 KM.

W 2009 również 3 sztuki w tej specyfikacji, 10 z silnikiem 265. Ponadto 3 szt WRX H/B z silnkiem 265

jeden moj :P

a ktora wersje masz - 230 czy 265?

 

-- 24 paź 2012, o 06:26 --

 

Ależ to brzydkie i jeszcze jakieś ograniczniki. A feee. Ulepszyli by silnik, zamknęli blok z powrotem, a nie jakieś kagańce w celu nie przemęczenia silnika. Bo w życiu nie uwierzę, że o bezpieczeństwo tu chodzi.

Złooo! Już poprzedni sedan był ładniejszy.

imho "Lanos w sedanie" ( :mrgreen: ) juz sie opatrzyl i jest calkiem spoko... dac jakies ladniejsze fele (choc i oryginalne grafitowe sa w sumie ok), zalozyc ciut glosniejszy i bardziej widoczny wydech, lepsze heble z prodzu, no i koniecznie pozbyc sie tej paskudnej blyszczacej blendy z tylu i bedzie naprawde spoko dupowoz 8)

 

driverside21.jpg

 

-- 24 paź 2012, o 07:16 --

 

To w takim razie nie rozumiem czemu nie ma WRXa w obecnej budzie z widebody, boją się, że mniej STI się sprzeda :?: :roll: :mrgreen:

juz niejednokrotnie o tym pisano :wink:

sek w tym, ze w Europie wycofano z oferty WRX, XT (i nawet H6! :? ), aby "emisja flotowa" - czy jak to sie nazywa - Subaru nie przekroczyla okreslonego poziomu... i tylko STI jest oferowany :(

natomiast w US nie ma tego problemu, wiec tam nadal oferuja pelna game nie-ekologicznych Subarakow

 

-- 24 paź 2012, o 07:18 --

 

To w takim razie nie rozumiem czemu nie ma WRXa w obecnej budzie z widebody, boją się, że mniej STI się sprzeda :?: :roll: :mrgreen:

jest ale w USA mozna sprowadzic cena nawet z opłatami nie zabija

na razie wide-body sa dosc drogie, nawet jako uzywki, ale za pare lat, mysle, ze Europe zaleja cala fala takich aut (chyba ze cos drastycznie sie zmieni i nie bedzie mozliwosci/nie bedzie sie oplacalo sprowadzac aut z Ameryki Pln.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...