esilon Opublikowano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 Dzień dobry uprzejmie prosze o wyjasnienie na czym polega biksenonowatość reflektorów ksenonowych w Legacy 09MY RA HID (wg specyfikacji SIP wyposazonego seryjnie w biksenony) dziekuje pozdrawiam E edit: czy dodatkowa żarówka nieksenonowa pełni tylko funkcje doświetlania czy też jest jedynym źródłem świateł "długich" ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rzemanki Opublikowano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 Nie ma biksenonów. Materiały SIPu wprowadzają w błąd. Są zwykłe ksenony tzn tylko światła mijania. Długie są już na bazie tradycyjnych żarówek. Też się dałem nabrać kupując auto. Pozostaje niesmak, że ktoś nie traktuje klientów poważnie nawet przy tłumaczeniu specyfikacji wyposażenia samochodu. Nawet się zastanawiałem czy jest sens się spierać z SIPem, że sprzedali auto nie w takiej specyfikacji jaką mi przedstawili w folderze, a mam RC. Szczerze się cieszyłem na biksenony, a tu się okazało, że zostałem oszukany. Definicja biksenonu (za wikipedią): „Innym rozwiązaniem są tzw. biksenony, w których jedna lampa wyładowcza, świecąca cały czas, wytwarza zarówno światła mijania, jak i drogowe, dzięki specjalnemu układowi optycznemu o zmiennych parametrach.” Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 Innym rozwiązaniem są tzw. biksenony, w których jedna lampa wyładowcza, świecąca cały czas, wytwarza zarówno światła mijania, jak i drogowe, dzięki specjalnemu układowi optycznemu o zmiennych parametrach.” No wlasnie. :wink: .....moze w powyzsze zdanie warto ..jeszcze raz przeczytac..... :roll: AK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raga Opublikowano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 Czyli "długie" i "normalne" świecą z tej samej wiązki - która zmienia się poprzez przesunięcie blendy? Bo ja tak rozumiem biksenon. Tak jest w Legacy? Acha - dla ciekawości zainteresowanych - to, że obok ksenonu mamy również halogen jest po to, by móc "mrugać" "długimi". A to czy mamy biksenon można sprawdzić zasłaniać halogen i patrząc czy światło z ksenonu zmienia pozycję w przypadku odpalenia długich... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rzemanki Opublikowano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 Tak Panie Andrzeju; warto przeczytać dlatego dla ułatwienia wstawię pełny tekt oraz link do jeszcze pełniejszej wersji: "Ponieważ potrzebują do kilku sekund na osiągnięcie zarówno pełnego poziomu intensywności świecenia, jak i odpowiedniej barwy, często montuje się je w światłach mijania świecących stale, a rolę świateł drogowych pełnią dodatkowe lampy halogenowe, włączane w razie potrzeby. Innym rozwiązaniem są tzw. biksenony, w których jedna lampa wyładowcza, świecąca cały czas, wytwarza zarówno światła mijania, jak i drogowe, dzięki specjalnemu układowi optycznemu o zmiennych parametrach." http://pl.wikipedia.org/wiki/Samochodow ... _ksenonowa Co nie zmienia faktu, że Legacy mimo, iż zawarto to w specyfikacji nie ma biksenonów lecz ma ksenonowe światła mijania oraz tradycyjne drogowe, które świecą razem z mijania. Czyli nie ma 2x ksenon w każdym reflektorze, tylko 1xksenon + 1x żarówki typu HB3 - czyli zwykłe, a nie ksenonowe. Podsumowując: mamy stan odmienny w stosunku do specyfikacji katalogowo/cennikowej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raga Opublikowano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 rzemanki, a sprawdziłeś czy halogen nie "pomaga" ksenonowi? Odpal długie i sprawdź czy zmieni się struga światła samego ksenonu. Żeby to uchwycić będziesz musiał odpiąć kostkę od halgoneu albo oba halogeny zasłonić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rzemanki Opublikowano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 u mnie nie pomaga; czyżby wybrakowany model? w np Skodzie Superb poprzedniej wersji miałem biksenony i do "mrugania" była przesłona która pozwalała na błyskanie światłami mijania i długie były ksenonowe; były tez przeciwmgielne (tradycyjne) ale nie świeciły razem tylko uruchamiane oddzielne tak jak na te światła przystało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raga Opublikowano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 Czyli po odpięciu kostki od halogenów i zapaleniu (nie mruganiu) długimi nie zmienia się pozycji wiązki światła z ksenonu? Może masz coś uszkodzone - co do mrugania ksenonem - nie jest to koniecznie dobre rozwiązanie. Pamiętaj, że mrugnięcie ma być błyskawiczne, czyli producent lampy musi zrobić super szybkie przesłonki, które oczywiście są bardziej narażone na awarię i zużycie, gdy jest się nerwowym kierowcą w porównaniu do dołożenia halogenu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 mijania i długie były ksenonowe; Ale nie z jednej lampy wyładowczej....wytwarzajacej i swiatło mijania i drogowe...czyli biksenon... :wink: AK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rzemanki Opublikowano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 w skodze działoło wszytko sprawnie i szybko zreszta skoro samochód miał seryjnie takie światła, więc miały wszelkie dopuszczenia co nie zmienia faktu, że Legacy ma ksenony, a nie biksenony czy to przeszkadza w eksploatacji? mi nie. Swiatła uważam za dobre. Faktem jest, że nie odpowiadają specyfikacji wyposażenia. Pewnie bład przy tłumaczeniu lub problem w zrozumieniu. Pewnie ktos uznał, że jak świeci ksenon w mijanie + halogen w długich to traktuje się to jako biksenon - a tak nie jest gdyż w biksenonach mijania jak i długie bazują na lampach wyładowczych a nie tradycyjnych żarówkach. [ Dodano: Pią Sty 22, 2010 9:49 pm ] mijania i długie były ksenonowe; Ale nie z jednej lampy wyładowczej....wytwarzajacej i swiatło mijania i drogowe...czyli biksenon... :wink: AK Dokładnie w skodzie był biksenon tzn z 2 lamp wyładowczych (tak jak Pan pisze) Konkretnie budowa reflektora była taka (idąc od błotnika w kierunku chłodnicy): ksenon do mijania; ksenon do długich (o mniejszej soczewce); przeciwmgielne tradycyjne wraz z żarówką postojowych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 w biksenonach mijania jak i długie bazują na lampach wyładowczych a nie tradycyjnych żarówkach. Może łatwiej bedzie jak przyjmiemy , że nie ma "obojetnie jakiej " żarowki do swiatel długich w LegacyRA ani miejsca na nią ....to i tak zostaje , że Legacy RA ma biksenony...gdyż: biksenony, w których jedna lampa wyładowcza, świecąca cały czas, wytwarza zarówno światła mijania, jak i drogowe, dzięki specjalnemu układowi optycznemu o zmiennych parametrach.” AK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rzemanki Opublikowano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 ale przeciez tego lampa w Legacy nie ma "biksenony, w których jedna lampa wyładowcza, świecąca cały czas, wytwarza zarówno światła mijania, jak i drogowe, dzięki specjalnemu układowi optycznemu o zmiennych parametrach.” więc jak to może być biksenon? skoro nim nie jest :wink: lampa wyładowcza świeci owszem cały czas ale do długich włącza się dodatkow bazująca na zarówce HB3 - nawet na stronie 475 w instrukcji obsługi jest to napisane w tabelce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 do długich włącza się dodatkow bazująca na zarówce HB3 dodatkowo .....bo bisenon w "mijania" zmienia sie z mijania w dlugie....jak to biksenon :wink: AK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rzemanki Opublikowano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 aż to jutro dokładnie sprawdzę; bo jak dotychczas nie zauważyłem aby się zmieniał snop światła płynący z lampy wyładowczej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raga Opublikowano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 Pisałem ci o tym 2 razy :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiuto Opublikowano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 lefrektora ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 aż to jutro dokładnie sprawdzę; "Raju" to klientom przy pomocy kartki papieru ..prezentuje... :wink: AK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rzemanki Opublikowano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 lefrektora ?? literówka; tak to jest jak się szybko pisze sprawdzę jutro; ale i tak do dziś żyłem w przekonaniu, że biksenon to 2 niezależne soczewki; no cóż; może subaru stosuje szerszą definicję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 no cóż; może subaru stosuje szerszą definicję Nie , taka jak przytoczyłeś: Definicja biksenonu (za wikipedią): „Innym rozwiązaniem są tzw. biksenony, w których jedna lampa wyładowcza, świecąca cały czas, wytwarza zarówno światła mijania, jak i drogowe, dzięki specjalnemu układowi optycznemu o zmiennych parametrach.” Nie wiem. :roll: ..ale ja bym cos z tym zrobił : Nie ma biksenonów. Materiały SIPu wprowadzają w błąd. Są zwykłe ksenony tzn tylko światła mijania. Długie są już na bazie tradycyjnych żarówek. Też się dałem nabrać kupując auto. Pozostaje niesmak, że ktoś nie traktuje klientów poważnie nawet przy tłumaczeniu specyfikacji wyposażenia samochodu. Nawet się zastanawiałem czy jest sens się spierać z SIPem, że sprzedali auto nie w takiej specyfikacji jaką mi przedstawili w folderze, a mam RC. Szczerze się cieszyłem na biksenony, a tu się okazało, że zostałem oszukany. AK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rzemanki Opublikowano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 Uparcie będę marudził. Przyjmując, że faktycznie są to biksenony to w specyfikacji nie było wspomniane, że są dodatkowo wspomagane przez reflektor halogenowy. Co to zmienia? Barwę światła. Założeniem lamp wyładowczych jest emitowanie światła o barwie jak najbardziej zbliżonej do naturalnego światła dziennego (mniej męczy oczy itd. etc). Natomiast dodatkowe uruchamianie reflektora z tradycyjna żarówką powoduje, iż w/w efekt jest przynajmniej zmniejszany; światło składa się wtedy z dwóch „słupów” o odmiennej barwie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raga Opublikowano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 ale i tak do dziś żyłem w przekonaniu, że biksenon to 2 niezależne soczewki; Przecież nawet przytaczałeś definicję wikipediową Może czasem zaślepienie typu: Też się dałem nabrać kupując auto a tu się okazało, że zostałem oszukany. Podsumowując: mamy stan odmienny w stosunku do specyfikacji katalogowo/cennikowej czyżby wybrakowany model? A tak naprawdę nie zrozumiałeś co to biksenon oraz jak się sprawdza jego działanie (kartka papieru w zupełności wystarczy - tak jak napisał pan Koper... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rzemanki Opublikowano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 W definicji, którą przytaczałem jest „biksenony, w których jedna lampa wyładowcza, świecąca cały czas, wytwarza zarówno światła mijania, jak i drogowe, dzięki specjalnemu układowi optycznemu o zmiennych parametrach” bez wspominania, że jest wspomagana przez dodatkową żarówkę halogenową. Czyli światła w biksenonie powinna wytwarzać sama lampa wyładowcza bez dodatkowego wspomagania innym typem żarówki. Więc zrozumiałem definicję dobrze. Natomiast w specyfikacji modelu dostępnej w salonach Subaru nie było nic wspomniane o fakcie dodatkowego wspomagania światłem halogenowym, a nie wyładowczym. Kupowałem auto z biksenonem, a nie biksenonem + halogenem. Ponadto ksenon cechuje się: Jest to odmiana lampy metalohalogenkowej - lampa, w której, jako gaz zapłonowy, został użyty ksenon w celu szybkiego osiągnięcia satysfakcjonującego poziomu strumienia świetlnego. Gdyby zamiast tego zastosowany był argon, jak to ma miejsce w stacjonarnych lampach metalohalogenkowych, uruchamianie lampy trwałoby kilka minut. Lampy te cechuje większa skuteczność świetlna w porównaniu z tradycyjnymi lampami halogenowymi. Podczas gdy lampa halogenowa wytwarza 1500 lm pobierając 55 W, lampa ksenonowa wytwarza, w zależności od swojej temperatury barwowej, około 3200 lm pobierając 35 W i znacznie mniej się nagrzewa. Lampy te cechuje duża żywotność, porównywalna do żywotności samochodu. Z czasem tracą one jednak na intensywności świecenia, a wartość ich temperatury barwowej wędruje w górę skali. Lampy takie wymagają specjalnego układu zapłonowego, wytwarzającego wysokie napięcie niezbędne do ich uruchomienia. Gdzie jest problem? W nieprecyzyjnej specyfikacji, która wprowadza klienta w błąd. W specyfikacji wraz z cennikiem. Ponieważ w katalogu Legacy było już napisane, że przednie reflektory są ksenonowe (a nie biksenonowe) – strona 38/39 w części pt wyposażenie zewnętrzne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raga Opublikowano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 Problem leży w nadinterpretacji żądnego sensacji klienta W definicji, którą przytaczałem jest „biksenony, w których jedna lampa wyładowcza, świecąca cały czas, wytwarza zarówno światła mijania, jak i drogowe, dzięki specjalnemu układowi optycznemu o zmiennych parametrach” bez wspominania, że jest wspomagana przez dodatkową żarówkę halogenową. Nie wspomina się również o plastikowych zgrzewach mocujących układ biksenon do obudowy lampy - to chyba też podlega pod błąd w specyfikacji Zresztą układ biksenon + halogen jest lepszy niż sam biksenon - ciesz się chłopie, że Subaru tak dba o widoczność swoich kierowców. A przytoczenie naukowej definicji lampy ksenonowej ma ciebie jakoś usprawiedliwić za to, że się czepiasz nie mając racji czy żebyś na koniec nie wyszedł na krzykacza? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 Kupowałem auto z biksenonem, a nie biksenonem + halogenem. Co ciekawe...gdyby Leg. RA mial żarowki ksenonowe zarówno w światłach mijania jak i długich to kolega myslałby , że ma biksenony ...a nie mialby.. :shock: :razz: AK ps.pytajacy , kol. epsilon zadowolony :?: :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rzemanki Opublikowano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 Nie żądam sensacji to raz. Przykład z plastikiem to przemilczę gdyż jest co najmniej nadinterpretacja „żądnego sensacji” forumowicza. Nie pisałem, że układ z dodatkowym halogenem jest gorszy czy też lepszy. Natomiast wykazałem wprowadzanie w błąd klienta poprzez sprzeczne dane w folderze i cenniku. Przytoczenie definicji ma wykazać i to robi, jeśli ktoś potrafi czytać z zrozumieniem, na czym polega różnica ksenonowoej lampy / biksenonowej, a to samo rozwiązanie wspomagane dodatkowo przez żarnik halogenowy – i nie ma nic wspólnego z „krzykaczem”. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi