Skocz do zawartości

Android Auto i Car Play w XV II


Barton2B

Rekomendowane odpowiedzi

Na tę chwilę usługa niewspierana w Polsce, ale z różnych wątków wynika, że z niej korzystacie.

Jakie macie doświadczenia z AA, działa to u Was?

 

Ja miałem ostatnio wątpliwą przyjemność testowania AA, w moim przypadku udane połączenie telefonu z samochodem  to przypadek 2 na 10. 

Próbowałem z różnymi modelami (LG G6, Motorola Moto Z, Galaxy S8) i z różnymi kablami i zero efektu. W jednej chwili myślałem, że uszkodzone są porty USB, ale jednak były sprawne. 

Jeżeli połączenie udało się nawiązać to trwało ono tylko chwilę (z S8 działało najlepiej).

Jednym słowem, AA w XV to porażka. Nie wiem jak Subaru reaguje na takie problemy ale mam nadzieję, że zostanie to szybko naprawione stosowną aktualizacją. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Starlink to ogólnie tragedia, AA/CP nie są wyjątkiem :facepalm:

 

AA to tylko Samsung - na żadnych innych telefonach nie testowali (informacja niesprawdzona, ale rzeczywistość wydaje się potwierdzać tę tezę, zaczerpniętą z któregoś z amerykańskich forów). Nie działa idealnie (rozdzielczość niższa niż stacji multimedialnej - która już zresztą jest niska :D, zacięcia i inne "atrakcje", które nie zawsze są winą akurat Starlinka - AA to też wieczna beta), ale w 95% przypadków działa. W przypadku innych marek działa pozostałe 5% :) 

Ale też nie z każdym Samsungiem - jeden (J7 2017) rozłączało mi w zupełnie losowych momentach.

 

Jak już działa, to jest W MIARĘ kompletne (choć na przykład o wsparciu dla DualSIM można zapomnieć - sam android ma to natywnie, ale AA już nie...). Są programy, które akurat ja używam (Waze, Spotify, PocketCasts), obsługa jest W MIARĘ wygodna - na pewno jest to bardziej używalne i ładniejsze od samego Starlinka, który u mnie dzierży pierwsze miejsce w rankingu najbrzydszych UI (a do tego tłumaczone było "z metra" - na przykład okno dialogowe z odpowiedziami "Tak" i... "Nr", bo przecież angielskie "No" można tłumaczyć na kilka sposobów ;)).

 

Z CP jest znacznie gorzej, bo nie dość, że nie ma tam map porządnych, to jeszcze jakość dźwięku jest po prostu kiepska - lepiej przez Bluetooth słuchać muzyki.

No i na porządku dziennym jest "Wystąpił błąd komunikacji z telefonem - odłącz i podłącz ponownie", jeśli telefon jest podłączony PODCZAS zapłonu (trzeba pamiętać, bo podłączać go już gdy się odpali) :czerwona: 

 

Ogólnie, to niedługo chyba wydrukuję sobie listę procedur startowych, jak mechanik pokładowy Tu-95:

- otworzyć samochód

- zająć miejsce

- wcisnąć hamulec

- odpalić silnik

- wyłączyć system S/S

- podłączyć telefon

- włączyć D/R

- zwolnić hamulec

... i żeby tylko nie zmienić kolejności, bo coś się wysypie!!! :dance:

 

Nie liczyłbym na poprawki oprogramowanie - problemy z oboma systemami są znane od co najmniej roku (amerykańskie forum imprezy aż huczy od narzekania - a tam ludzie nie są tak wyrozumiali dla serwisów - wielu ma już któryś z kolei egzemplarz stacji multimedialnej) i nic się nie zmieniło.

 

Ogólnie to jeśli system infrozrywki jest kluczowy, to lepiej plejady szerokim łukiem omijać. Na dobrą sprawę zostaje... VAG :wrongforum:

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uff to mnie pocieszyles na koniec. Testowałem właśnie działanie CP w Seat i Skoda co mi sie bardzo spodobało. W Jeep było juz gozej. Decydując sie na Subaru tez brałem pod uwagę obecność CP ( Mazda np nie ma w ofercie dlatego min odpadła) bo mam zamiar często używać Spotify i Map. Czytając powyższe nabieram obaw. Czy w Xv jest czytnik kart SD? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, jfidelk napisał:

...

Z CP jest znacznie gorzej, bo nie dość, że nie ma tam map porządnych, to jeszcze jakość dźwięku jest po prostu kiepska - lepiej przez Bluetooth słuchać muzyki.

No i na porządku dziennym jest "Wystąpił błąd komunikacji z telefonem - odłącz i podłącz ponownie", jeśli telefon jest podłączony PODCZAS zapłonu (trzeba pamiętać, bo podłączać go już gdy się odpali) :czerwona: 

...

Map jeszcze nie próbowałem ale faktem jest, że muzę lepiej słuchać po BT, lepiej brzmi i nie ma tych mikro-przycięć. Co do błędów komunikacji z iPhone, jeszcze nie doświadczyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używam bo jakość dźwięku jest diametralnie rożna od np spotify lub radia.

w autach Vag np tez często nie ma napędu Cd. Swoją droga jak to możliwe ze jakość muzyki w Xv jest lepsza z BT niż po kablu przez CP? Może kombinacja CP + Spotify daje taki efekt? Osobiście mam dużo zastrzeżeń do jakości dźwięku na Spotify. Tidal pod tym względem zostawia SP w tyle. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W AA w zasadzie nie zauważam różnicy między BT a kablem, może jakoś podświadomie dałbym wskazanie, że lepiej po kablu... ale darmowe Spotify raczej demonem jakości dźwięku nie jest a premium nie chce mi się próbować (darmowe się skończyło). Dla mnie zupełnie OK. Automatyczne włączanie AA bez odblokowywania ekranu w telefonie też ogarnąłem - wystarczyło odpowiednią opcję w AA na komórce zaznaczyć :)

Na stabilność obecnie nie narzekam (AA 3.1.xxx, Android 7.0, Moto X Force). Jutro jadę do stolicy i z powrotem to zobaczę co i jak, ale poprzednia trasa do Sandomierza nie wykazała problemów z wysypywaniem się Google Maps. 

Swoją drogą Waze ma możliwość pokazywania ograniczeń prędkości, ale google nie kwapi się by w swoich mapach też włączyć tę funkcję. Ograniczenie to obchodzę w ten sposób, że na górnym wyświetlaczu obok temperatury chłodziwa i oleum skonfigurowałem wyświetlanie ograniczeń prędkości z nawigacji fabrycznej - i nie muszę słuchać kaleczenia naszej pięknej mowy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, aflinta napisał:

wystarczyło odpowiednią opcję w AA na komórce zaznaczyć

O, fajnie - jaka to opcja? Patrzę i patrzę i dopatrzeć się nie mogę :) - jedyne, co mi jakoś pasuje to autostart AA po podłączeniu przez Bluetooth?

11 godzin temu, MaMis napisał:

Swoją droga jak to możliwe ze jakość muzyki w Xv jest lepsza z BT niż po kablu przez CP

To nie kwestia XV... tak jest w każdym aucie, sprawdzałem też np Volvo, VAG i było identycznie. Związane jest to z typowym dla Apple podejściem "asekuracyjnym" - jeśli jakaś funkcja ma działać, to na każdym sprzęcie tak samo. Poniekąd jest to słuszne, ale tutaj poszli krok za daleko.

Ale dokładnie, o co chodzi:

Po kabelku w przypadku CP (AA też) nie idzie tylko dźwięk, ale również obraz, dane z digitizera (panelu dotykowego), przycisków i parę innych rzeczy (światła, zapłon i inne dane o stanie, w jakim jest samochód). To wszystko potrzebuje przepustowości. Standard USB 2.0 teoretycznie ma przepustowość wystarczjącą i do przesłania FullHD i dźwięku w formacie bezstratnym. Ale tylko teoretycznie... W praktyce zależy to od mnóstwa czynników.

Ponieważ Apple, w przeciwieństwie do Google, bezkompromisowo potraktowało obraz (jakość obrazu w CP jest świetna - w pełni wykorzystuje możliwości wyświetlacza), przycieli na dźwięku. Z czasem, w którejś z kolei wersji API (zresztą - taka może już istnieć, tylko Harman zaimplementował jakąś starszą), mogą to poprawić. Ale właściciele XV o tym już się nie dowiedzą...

W przypadku AA jest trochę inaczej. API jest "sprytne" i balansuje jakością, by było "dobrze". W tym wypadku dźwięk jest spoko, ale cierpi obraz - wyprane kolory, niska rozdzielczość... Ale akurat to mocno nie przeszkadza, bo podczas jazdy jednak nie patrzymy się wiele na ekran B)

11 godzin temu, MaMis napisał:

Używam bo jakość dźwięku jest diametralnie rożna od np spotify lub radia

No taaaak.... Aleeeee..... nie w przypadku Starlinka ;) Audio w nowym XV (ponoć w starym było duuuuużo gorzej) jest więcej niż wystarczające dla przeciętnego słuchacza, bez zacięcia audiofilskiego. Ale nie dobre na tyle, by odróżnić CD od dobrego mp3, czy Spotify w jakości "wysokiej". Tutaj to już sztuka dla sztuki trochę :) 

Edytowane przez jfidelk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, jfidelk napisał:

O, fajnie - jaka to opcja? Patrzę i patrzę i dopatrzeć się nie mogę :) - jedyne, co mi jakoś pasuje to autostart AA po podłączeniu przez Bluetooth?

Tak i to jest chyba nawet domyślnie zaznaczone, ale nie miałem wybranego urządzenia które ma tę funkcję wyzwalać - czyli BT z samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Snuff napisał:

Co do błędów komunikacji z iPhone, jeszcze nie doświadczyłem

A do tego to muszą wystąpić odpowiednie okoliczności - dokładnie to inicjalizacja CP musi być w trakcie podczas zapłonu. Jeśli podłączasz iPhone przy odpalonym już silniku - działa (mi przynajmniej) zawsze.

A przerwy w dźwięku (chwilowe, poniżej sekundy) mogę potwierdzić.

 

Z drugiej strony CP ma lepiej przemyślany UI - taby znacznie lepiej się sprawdzają w samochodzie niż "hamburger menu" z AA. To, co chcemy możemy osiągnąć klikając mniej. Tak samo jak "pasek systemowy" po lewej stronie jest bardziej w zasięgu ręki. Choć (subiektywnie) wygląda to gorzej, to obsługuje się znacznie łatwiej.

13 minut temu, aflinta napisał:

Tak i to jest chyba nawet domyślnie zaznaczone, ale nie miałem wybranego urządzenia które ma tę funkcję wyzwalać - czyli BT z samochodu.

Dzięki - potestuję, czy u mnie też coś w motce pomoże :pstryk:

12 godzin temu, MaMis napisał:

Czy w Xv jest czytnik kart SD? 

Nie ma. Ale możesz podłączyć czytnik SD na USB i będzie działał.

Edytowane przez jfidelk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, jfidelk napisał:

Ogólnie to jeśli system infrozrywki jest kluczowy, to lepiej plejady szerokim łukiem omijać. Na dobrą sprawę zostaje... VAG :wrongforum:

 

Na początku roku, przy okazji zainteresowania Audi Q2, rozmawiałem w salonie z człowiekiem na temat AA i ACP. Stwierdził, że niby jest, ale działa różnie i właściwie to nie wiadomo i jest odgórny prikaz, aby klientów na tę opcję zbytnio nie namawiać ;) 

Edytowane przez Zyzol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie doprecyzowałem - pod kątem inforozrywki Audi to nie VAG. VW/Skoda/Seat dzielą urządzenia między sobą (tylko "skórka" UI jest inna), Audi ma własną rodzinę urządzeń, opartych na innej architekturze. Na ich temat się nie wypowiem, nie testowałem (cena za pakiet "smartphone connectivity" jest tak abstrakcyjna, że nie brałem go nigdy pod uwagę :) - już prędzej chciałem "na stałe" wmontować w deskę duży smartfon podłączony do MMI przez bluetooth ;) ).

 

Natomiast w urządzeniach VW/Skoda/Seat AA/CP działają tak dobrze, jak dobre są te systemy (czyli nieidealnie) ;)

 

BTW: Q2 w porównaniu do XV to jakis mikrus jest w środku :) 

Edytowane przez jfidelk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, jfidelk napisał:

BTW: Q2 w porównaniu do XV to jakis mikrus jest w środku :) 

Autko zdecydowanie mniejsze od XV to i w środku mniej przestronne, bardziej klaustrofobiczne, ale... bagażnik ma większy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Michał Krupa napisał:

Jak Ci biedni producenci mają wszystkim dogodzić?

 

No nie dogodzą, nie ma szans - dlatego fajnie, że w AA jest wybór - mi Waze bardzo odpowiada przy poruszaniu się po mieście i okolicach. Aczkolwiek wersja AA jest masakrycznie gorsza od smartfonowej :( I do tego słabo zintegrowana z ekranem głównym AA :unsure:

 

W dalszą trasę za to tylko TomTom (ale nie ten z Subaru!!!! Ten ma UI dokumentnie zepsuty przez Harmana) - mam w schowku przyssawkę na smartfona :) 

:krecka_dostal:

 

10 minut temu, RoadRunner napisał:

W jakim sensie ?

 

Dla mnie kiepsko prowadzi, nie ma informacji o limitach prędkości/fotoradarach, a do tego jeszcze wyznacza niezbyt optymalne trasy :D Ale to moja osobista opinia.

 

Edytowane przez jfidelk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko google maps :)

Uzywałem i garminów i tomtomów i żadne z nich nie wyznaczały trasy tak dobrze jak google w dodatku nie spotkałem się z sytuacja  żeby w "bazie" googla nie było jakiegoś adresu gdzie w wyżej wymienionych sytuacja zdarzała się notorycznie. Owszem nie ma bazy fotoradarów ale jest to imo zbędne -każdy fotoradar musi być oznaczony znakiem a ja znaki raczej zauważam, limity predkosci na autostradzie, drogach poza miejskich są doskonale wszystkim znane więc też imo zbędne. W dobie gdzie każdy ma smartfona, paczkę danych do wykorzystania w roamingu również fabryczna navi imo mija się z celem. Odkąd kabelkiem hdmi moge podłączyć smartfona ze stacją multimedialną i obraz z telefonu mam na stacji nie wykonuje aktualizacji bą są imo zbędne.

Ale to moja osobista opinia :D

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi radarami to zależy gdzie jeździsz - są miejsca w europie, gdzie albo nie są oznaczone, albo oznaczone tak, żeby trudno to było zauważyć ;) 

W ogóle to gratuluję uważności, że jesteś w stanie się połapać w ograniczeniach prędkości w PL - ilość znaków jest tak ogromna, że często nie wiem, które ograniczenie w danym miejscu obowiązuje :blink: (najfajniej było w Holandii, bo znaki w zasadzie nie były potrzebne. W mieście było 50, na drogach szybkiego ruchu w obrębie miast 80. A jak było gdzieś w mieście 30, to automatycznie był próg zwalniający "killer misek olejowych", więc nie szło nie zwolnić. Wyjątków od tej zasady - brak :thumbup:)

 

Ale to moja osobista opinia :drinks:

 

Ciekawostka 1: robiłem testy kiedyś przez kilka dni w godzinach szczytu w Krakowie (kto jeździł, ten zna ból), na raz mając na 3 różnych urządzeniach 3 różne nawigacje. Najgorszą trasę zwykle wyznaczał Google Maps, potem było Waze (mało użytkowników w PL), a najszybszą.... TomTom właśnie (ale TT marki TT, nie miałem jeszcze wtedy Subaru). Zadziwiające. Ale i tak TT w mieście nie lubię :) 

Choć muszę przyznać, że Google Maps najmniej się mylił w kwestii czasu dojazdu na miejsce. 

Ciekawostka 2: wyjazd "sylwestrowy" pod Zakopane. Start z tego samego miejsca w centrum Polski. Jeden samochód jedzie z Google Maps, drugi (ja :evil2:) z TomTom lub Waze + własnym rozumem. Wynik - czas jazdy krótszy w moim przypadku o 3 godziny (choć i tak długi, ale to nie jest termin, w którym się powinno jechać pod Zakopane, więcej tego błędu nie popełnię ;))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Karas napisał:

tylko google maps :)

Uzywałem i garminów i tomtomów i żadne z nich nie wyznaczały trasy tak dobrze jak google w dodatku nie spotkałem się z sytuacja  żeby w "bazie" googla nie było jakiegoś adresu gdzie w wyżej wymienionych sytuacja zdarzała się notorycznie. Owszem nie ma bazy fotoradarów ale jest to imo zbędne -każdy fotoradar musi być oznaczony znakiem a ja znaki raczej zauważam, limity predkosci na autostradzie, drogach poza miejskich są doskonale wszystkim znane więc też imo zbędne. W dobie gdzie każdy ma smartfona, paczkę danych do wykorzystania w roamingu również fabryczna navi imo mija się z celem. Odkąd kabelkiem hdmi moge podłączyć smartfona ze stacją multimedialną i obraz z telefonu mam na stacji nie wykonuje aktualizacji bą są imo zbędne.

Ale to moja osobista opinia :D

Mam podobnie.

Przerobiłem różne nawigacje, ale od kilku lat używam tylko Google maps. Są dla mnie najbardziej intuicyjne, dokładne i co ważne ,"uczą" się moich preferencji odnośnie tras.

Z tego też powodu tak męczę bułę o AA w Subaru ;) jest to dla kluczowa funkcja, która ma po prostu działać, zwłaszcza jak kupuję się nowy samochód. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...