Skocz do zawartości

Zakup Legacy


jurek95

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów. Jestem nowy na forum, więc z góry wybaczcie jeśli pomyliłem dział, albo za głupie pytania. Po 3 latach użytkowania accorda z 99 planuję przesiąść się na Legacy IV. Coś tam niby wiem, coś tam czytałem ale brakuje mi konkretów. Szukam modelu po 2006 roku. Silnik jaki mnie interesuje to 2.0 165. Ewentualnie 2.5 173km? Jakoś nie mogę dojść do ładu z tymi silnikami. W ogłoszeniach na otomoto ani razu nie widziałem legacy z motorem 2.5. Budżet jaki mam na auto to 22-23 tysiące. Resztę zostawiam na pakiet startowy. Ale.. No właśnie. Dużo czytałem o tych samochodach. I opinie są bardzo podzielone. Od razu zaznaczam, że rozważam założenie lpg. Chociaż nie koniecznie. Okaże się w trakcie. Jaki silnik lepiej znosi instalację gazową? Czy to prawda, że do regulacji luzow zaworowych trzeba wyciągać silnik i kosztuje to około 3 tysięcy? Z drugiej beczki. Dużo wyczytałem o wszelakich drobnych usterkach. Czy te auta na prawdę się tak psują? I żeby kupić taki od razu trzeba mieć worek pieniędzy na utrzymanie? Na co uważać przy zakupie takiego samochodu? Co sprawdzić? Bardzo się nastawilem na zakup legacy, koniecznie w kombi. Lecz po przeczytaniu kilku tematów zapał delikatnie ostygł. Zawsze marzyłem o subaru i napędzie 4x4. Bardzo proszę Was o pomoc i kilka rad co do zakupu. Z góry dziękuję i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Maras1 napisał:

regulacja zaworów w 2.0 165 może kosztować 2-3 tysiące, silnik 2.5 jest sohc i tam masz regulacje na śrubki bez wyciagania silnika i zrobisz to samemu lub w warsztacie za jakies 300zł.

2-3 tyś. zł to chyba w 3.0, bo w 2.0 DOHC, to koszt około 1 tyś. zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Slawskip napisał:

2-3 tyś. zł to chyba w 3.0, bo w 2.0 DOHC, to koszt około 1 tyś. zł.

Wszystko zależy od tego, na jak bardzo "uczciwego" "mechanika" trafisz...:D

Ja pierwszy raz jak pojechałem do takiego jednego, który miał się specjalizować w Subaru, to od razu usłyszałem, że trzeba silnik wyciągać do regulacji zaworów...

Nie pytał o silnik, nie pytał o rocznik - "silnik trzeba wyciągać". Przewidywany koszt - 1500zł. Tylko się uśmiechnąłem i zawarłem bliższą znajomość z serwisówką do mojego modelu.:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swojego kupiłem w grudniu tamtego roku. Wozi mnie niemal codziennie i jedyne co w nim do tej pory robiłem to wymiana oleju silnikowego. Fakt, poprzedni właściciel o niego dbał i ja również to robię, ale podczas tej eksploatacji nie wynikło dosłownie nic nieoczekiwanego. Ot, przepaliło się niedawno kilka żarówek. Ze swojej strony, świeżego użytkownika, mogę spokojnie polecić. Z tym, że zapłaciłem za niego troszkę więcej niż 22 tysiące - sądzę, że warto było. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto dodać, że 2.0 165 z literkę "F" na numerze vin ma wzmocnione gniazda zaworowe i całkiem dobrze znosi gazowanie. Regulację w końcu i tak trzeba zrobić ale dużo później. Natomiast faktycznie w SOHC zawory regulujesz jak w Polonezie, więc można samemu ze szczelinomierzem za dychę to ogarnąć. Na forum zawsze pełno informacji o usterkach bo taka jego natura ale Legacy/Outback bez turbo to naprawdę solidne fury:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...