Jump to content

Legacy III 2.0 EJ20 AT pare problemów po kupnie od handlarza złomem


Bulkake
 Share

Recommended Posts

Witam szanowną społeczność.

 

Niedawno szukałem taniego samochodu (passat b5) i trafiło się SUBARU LEGACY III w cenie 3 tys zł, dałem się skusić. Dość sceptycznie do niego podchodziłem bo ma służyć do przewozu materiałów na budowę i ciągnięcia przyczepy. Po paru przejażdżkach stwierdziłem że to zajefajne auto a passat to się umywa do legacy. Samochód jak się okazało ma parę wad o czym tutaj napiszę.

 

Prowadzę serwis elektroniki samochodowej więc problemy elektroniczne pomijam, jest tylko 1 z centralnym ale on działał chyba zamek kierowcy szwankuje bo chcąc mechanicznie zamknąć drzwi od środka coś się zerwało jak szarpnąłem za dźwignię od ryglowania nad klamką.

 

Silnik EJ20:

2 błędy: 22, 32  -  czujnik spalania stukowego i błąd lambdy - ten handlarz wyciął kata (wspawana rurka) razem z sondą i wisi tylko pusta wtyczka. Silnik pracuje równo ale jakby nie miał pełnej mocy i dodając energicznie gazu na ułamek sekundy się zadławi potem się już wkręca. Po dłuższej jeździe pojawia się kontrolka silnika.

Czy błąd czujnika spalania stukowego towarzyszy złemu spalaniu przez brak sondy czy jest z nim problem.

Czy w tym silniku do poprawnej pracy musi być sonda z katalizatorem?

Gdzie jest czujnik spalania stukowego.

 

Skrzynia automatyczna - największy problem.

Poziom oleju jest ok. Olej(nie wiem jakiej marki jest) jest czysty - na bagnecie. Brak błędów w sterowniku skrzyni. Jak jest zimny silnik wbijam D i po chwili wbija bieg z lekkim szarpnięciem, wsteczny działa ok. Po rozgrzaniu silnika wbijam D i czekam ok 5-10 sekund. Gdy wbije R potem D bieg w ogóle nie wchodzi, pomaga przytrzymanie go na 3tys obrotów choć nie zawsze. W czasie jazdy skrzynia przy zmianie biegów lekko szarpie ale nie na każdym biegu.

 

Wyje tylny dyfer albo łożyska w kołach.

Czy padają dyfry w tych autach?

 

 

Edited by Bulkake
Link to comment
Share on other sites

48 minut temu, Bulkake napisał:

Czy w tym silniku do poprawnej pracy musi być sonda z katalizatorem?

Tak

 

49 minut temu, Bulkake napisał:

Jak jest zimny silnik wbijam D i po chwili wbija bieg z lekkim szarpnięciem, wsteczny działa ok. Po rozgrzaniu silnika wbijam D i czekam ok 5-10 sekund. Gdy wbije R potem D bieg w ogóle nie wchodzi, pomaga przytrzymanie go na 3tys obrotów choć nie zawsze. W czasie jazdy skrzynia przy zmianie biegów lekko szarpie ale nie na każdym biegu

Brzmi jak konwerter... albo niestety skrzynia na dojechaniu.

 

49 minut temu, Bulkake napisał:

Wyje tylny dyfer albo łożyska w kołach.

Czy padają dyfry w tych autach?

Biorąc pod uwagę poziom skatowania tego auta to niestety wszystko jest możliwe.

Link to comment
Share on other sites

Samochód ma 204 tys środek prawie idealny. Wszystko suche.

 

Skrzynia - mam parę firm które ze mną współpracują i za nie dużą kasę mogą tam zajrzeć tylko czy jest sens? Wymiana tarczek ew. zaworów pomoże? może samo czyszczenie? Czytałem tu podobne wątki od skrzyni i nie którym pomogła wymiana zaworów innym płukanie a innym nie :D Ile taka skrzynia może kosztować, i co to za skrzynia gdzie jest jej symbol?

Link to comment
Share on other sites

Dzieki za info

 

tz1a4zraaa-wg  takie info na skrzyni na allegro ani jednej, załamka. Gdzie takiej albo pasującej można szukać?

Z tych numerów możecie powiedzieć czy to awaryjna skrzynia?

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, Bulkake napisał:

Samochód ma 204 tys środek prawie idealny. Wszystko suche.

 

To nie jest wyznacznik ;) Ja kupiłem kilka tygodni temu Legacy III z '98 za 2500, 190k km, stan wnętrza cudny, w czasie jazdy próbnej skrzynia czasami tylko wymagała dodania gazu przy zmianie z 2 na 3, w czasie drogi powrotnej do domu padła na amen, wymiana oleju pomogła na kilkadziesiąt kilometrów. Nie ma reguły.

 

1 godzinę temu, Bulkake napisał:

Skrzynia - mam parę firm które ze mną współpracują i za nie dużą kasę mogą tam zajrzeć tylko czy jest sens? Wymiana tarczek ew. zaworów pomoże?

Trzeba by sprawdzić co faktycznie padło. Mógł to być konwerter (regeneracja to parę stówek), może jakiś solenoid (relatywnie proste, choć sama część może trochę kosztować), a mogą być po prostu zużyte tarczki... a wtedy koszt remontu to kilka tysięcy. Czy jest sens? Moim zdaniem nie, w PL trudno o dobry serwis automatów.

 

1 godzinę temu, Bulkake napisał:

może samo czyszczenie? Czytałem tu podobne wątki od skrzyni i nie którym pomogła wymiana zaworów innym płukanie a innym nie

Jeśli skrzynia na zimnym działa "OK", a na ciepłym nie daje rady to znaczy, że nie jest w stanie "skleić" mając ciepły płyn - ciepły płyn ma mniejszą lepkość. Jeśli chodzi o kwestie stricte techniczne jestem laikiem, ale jak chodzi o awarie automatów mam trochę doświadczenia - z mojej lektury wynika, że albo konwerter pada i nie podaje odpowiedniego ciśnienia, albo zużyte tarczki "kleją" tylko na zimnym płynie, ale na ciepłym już z powodu zużycia nie dają rady. Wymiana płynu, jeśli ten w skrzyni jest czysty, to trochę drogi strzał w ciemno - kolor oleju jest jaki, czerwony? Te skrzynie wymagają Dextrona II / Dextrona III lub odpowiednika.

 

1 godzinę temu, Bulkake napisał:

Z tych numerów możecie powiedzieć czy to awaryjna skrzynia?

Wszystkie skrzynie z tych lat to 4EAT Phase 2, raczej niezbyt awaryjne, ale jak wiadomo... wszystko można zarżnąć.

 

1 godzinę temu, Bulkake napisał:

tz1a4zraaa-wg  takie info na skrzyni na allegro ani jednej, załamka. Gdzie takiej albo pasującej można szukać?

Interesują Cię skrzynie z początkiem "TZ", od około 1998 (koniecznie z filtrem oleju na zewnątrz skrzyni - tak można poznać skrzynie "Phase 2", "Phase 1" <starsze> są niekompatybilne). Od strony elektroniki większość będzie pasować (poza wynalazkami typu SportShift, ale to i tak rzadka rzecz, oraz tych z VDC, ale one mają początek "TV"). Znaczenie ma przełożenie główne skrzyni - te niestety trudno znaleźć, bo temat automatów w Subaru, zwłaszcza w Europie, jest dość ciężki. Trzeba by szukać po instrukcjach serwisowych/katalogach. Jeśli kupisz skrzynie o innym przełożeniu to musisz wraz z nią wymienić tylny dyfer na taki o właściwym przełożeniu (najlepiej z tego samego auta). Do tego warto też zmienić TCU - POWINNO pasować, zwłaszcza w obrębie jednego modelu (Legacy), ale tutaj gwarancji nie ma. Bez wymiany TCU może np. przekłamywać licznik, lub zmiany biegów być w mniej właściwych momentach (te problemy będą tylko wtedy, gdy wsadzisz skrzynie o innym przełożeniu, gdy wsadzasz o takim samym to wymieniasz tylko skrzynie i wio). Ja bym na Twoim miejscu poszukał skrzyni o identycznym przełożeniu.

 

De facto im większa zgodność numeru skrzyni tym większa szansa, że podpasuje ;) Tutaj masz wyszukiwanie na allegro dla zapytania "tz1a4zr*" - gwiazdka na końcu pozwala na dowolny ciąg znaków po TZ1A4ZR, taki protip ;)

https://allegro.pl/listing?string=tz1a4zr*

 

EDIT: na Opposedforces jest cała lista skrzyń z numerami, które ładowali do Twojego auta. Wszystkie powinny pasować P&P:
http://opposedforces.com/parts/legacy/en_b12/type_15/automatic_transmission/at_transmission_assembly/

 

EDIT2: skrzyń TZ1A4ZRCAA jest trochę, w sensownych cenach. Była montowana w Twoim aucie, więc powinna pasować P&P bez kombinowania:

https://allegro.pl/listing?string=TZ1A4ZRCAA&order=m&bmatch=ss-base-relevance-floki-5-nga-hcp-wp-uni-1-3-0425

Z mojego doświadczenia skrzynia AT z konwerterem, w dobrym stanie do Subaru powinna kosztować do 1000zł. Jak Cię stać i chcesz spróbować to wymień olej z filtrem, jak nie - jeździj aż padnie i swapuj sprawną, wtedy wymień oczywiście olej i filtr.

Edited by BelegUS
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

jestem ponownie.

 

Mam kolejny dylemat - otóż czy w moim samochodzie są 2 sondy czy tylko jedna gdyż po nr. VIN Pan z ogłoszenia alledrogo powiedział że jemy wychodzi, że są 2. Znalazłem tylko 1 wtyczkę białą 4 pionową z 3 przewodami.

http://allegro.pl/katalizator-subaru-legacy-2-0i-4wd-ej201-1998-i5812587590.html

Czy to podpasuje?

 

Następne pytanie to czy lepiej założyć oryginalnego kata z sondą czy może zmodyfikować soft? Czy po zmodyfikowaniu softu na kat off auto jedzie lepiej/gorzej, pali więcej/mniej? interesują mnie opinie ludzi którzy maja te czynność za sobą.

 

W skrzyni olej jest koloru jasno żółtego i chyba dość rzadki, kupiłem na próbę olej ELF G3 (dextron 2) i jest on czerwony i chyba bardziej gesty. Moje problemy ze skrzynia mogą być powodem złego oleju? Czy przy wymianie zalać płukanki liqui molly do skrzyni?

 

20180509_094418.jpg

Link to comment
Share on other sites

46 minut temu, Bulkake napisał:

jestem ponownie.

 

Mam kolejny dylemat - otóż czy w moim samochodzie są 2 sondy czy tylko jedna gdyż po nr. VIN Pan z ogłoszenia alledrogo powiedział że jemy wychodzi, że są 2. Znalazłem tylko 1 wtyczkę białą 4 pionową z 3 przewodami.

http://allegro.pl/katalizator-subaru-legacy-2-0i-4wd-ej201-1998-i5812587590.html

Czy to podpasuje?

 

Następne pytanie to czy lepiej założyć oryginalnego kata z sondą czy może zmodyfikować soft? Czy po zmodyfikowaniu softu na kat off auto jedzie lepiej/gorzej, pali więcej/mniej? interesują mnie opinie ludzi którzy maja te czynność za sobą.

 

W skrzyni olej jest koloru jasno żółtego i chyba dość rzadki, kupiłem na próbę olej ELF G3 (dextron 2) i jest on czerwony i chyba bardziej gesty. Moje problemy ze skrzynia mogą być powodem złego oleju? Czy przy wymianie zalać płukanki liqui molly do skrzyni?

 

20180509_094418.jpg

Masz dwie takie same sondy o oznaczeniu 22690AA310 (lub 22690AA740).

LAMBDY.png

Link to comment
Share on other sites

A soft jest niemodyfikowalny.

 

Cytat

W skrzyni olej jest koloru jasno żółtego i chyba dość rzadki, kupiłem na próbę olej ELF G3 (dextron 2) i jest on czerwony i chyba bardziej gesty. Moje problemy ze skrzynia mogą być powodem złego oleju? Czy przy wymianie zalać płukanki liqui molly do skrzyni?

Mogą być. Ale bez sprawdzenia co tam jest ciężko stwierdzić.

Edited by BelegUS
Link to comment
Share on other sites

Na pewno jest, przecież nie jest to ufo. Nawet sterowniki z pamięciami OTP się robi..... Nie chce mi się szukać sterownika po samochodzie ale na pewno jest procesor albo flash zewnętrzny....

 

Dziwne w tej skrzyni jest to że jak zaskoczy to jedzie ok, gdyby tarczki były starte to nie cały czas by była kupa? U mnie to raczej kwestia losu jest jak mu przypasuje tak działa bądź nie.

 

EDIT: Sprawdziłem przed chwilą, siedzi tam renesas a sterownik denso, do ugryzienia. Chyba nawet jest ten sterownik w SWIFTECU.

Edited by Bulkake
Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, Bulkake napisał:

Na pewno jest, przecież nie jest to ufo. Nawet sterowniki z pamięciami OTP się robi..... Nie chce mi się szukać sterownika po samochodzie ale na pewno jest procesor albo flash zewnętrzny....

 

Dziwne w tej skrzyni jest to że jak zaskoczy to jedzie ok, gdyby tarczki były starte to nie cały czas by była kupa? U mnie to raczej kwestia losu jest jak mu przypasuje tak działa bądź nie.

 

EDIT: Sprawdziłem przed chwilą, siedzi tam renesas a sterownik denso, do ugryzienia. Chyba nawet jest ten sterownik w SWIFTECU.

 

Jeśli uda Ci się zmodyfikować i stroić tego kompa to daj znać, wypromujemy Cię i zarobisz w diabły kabony ;) Dziwnym trafem nikt się tego nie podejmuje...

 

EDIT: Co do skrzyni - nie rzuca błędami? Przy zapłonie nie mruga kontrolka ciśnienia oleju skrzyni / POWER albo jakaś inna powiązana? Może wiązka / któryś czujnik nawala... ale to powinno rzucać błędem.

Edited by BelegUS
Link to comment
Share on other sites

Co do modyfikacji to nie wiem czy tego chce - zależy mi na mniejszym spalaniu niż mocy - głownie o sondę lambda, ale widzę że nikt tego nie robił więc ryzykować?

 

Skrzynia nie ma błędów. A jak włączę zapłon świeci na zielono na liczniku POWER po odpaleniu gaśnie. Myślałem ze tak ma być.

 

EDIT: Byłem u mojego magika od automatów przejechał się i stwierdził ze najprawdopodobniej tarczki albo kosz. Zrobienie tego na nowych częściach około 1000zł. Tylko muszę mu samą skrzynie przywieźć.

Edited by Bulkake
Link to comment
Share on other sites

Dodam. Źle sprawdzałem olej w automacie - sprawdzałem w przednim dyfrze. Olej z automatu mechanik wylał czarny jak smoła. I co teraz? Noi mówił że się ukręca prawie każda śruba. Łożyska w kołach do wymiany - jakie polecacie?

Edited by Bulkake
Link to comment
Share on other sites

W dniu 10.05.2018 o 13:45, Bulkake napisał:

Zrobienie tego na nowych częściach około 1000z

 

Daj mi namiar na speca, który zrobi tarczki i kosz w skrzyni Subarowej na nowych częściach za tysiaka oO

 

29 minut temu, Bulkake napisał:

Olej z automatu mechanik wylał czarny jak smoła. I co teraz?

To jest to, co mówiłem - sytuacja identyczna jak u mnie. Olej czarny jak smoła. Prawdopodobnie popalone tarczki. Wymiana oleju może pomóc na jakiś czas - u mnie nie pomogła, skończyło się na używanej skrzyni.

Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, Bulkake napisał:

Jeszcze mówił ze śmierdziało spalenizna. Co to gościa od skrzyń to on jest tani. Dam wam znać jak ja zrobi :D.

Jak śmierdzi spalenizną to prawie na 100% remont.

 

Gość może być tani, ale obawiam się, że części są dużo droższe - tak czy siak - jak zrobi za tyle to daj znać ;) Jak coś to szukaj sprawnej skrzyni.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

W końcu wzięli się do roboty.

Tarczki spalone do blachy - tłoki się wychylały za bardzo i gubił ciśnienie.

Na zdjęciach dal jedna tarczkę jak powinna wyglądać.

 

Komplet naprawczy (tarczki tłoki uszczelki simeringi - all) 800 zł całość 1500 około wyszła

 

20180614_130802.jpg

20180614_130804.jpg

20180614_130808.jpg

20180614_130810.jpg

20180614_130814.jpg

20180614_130848.jpg

20180614_130852.jpg

Edited by Bulkake
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 3.05.2018 o 10:25, Bulkake napisał:

 

Niedawno szukałem taniego samochodu (passat b5) i trafiło się SUBARU LEGACY III w cenie 3 tys zł

Ja kupiłęm swoje legacy w cenie 3,5 tys zł. Sporo zainwestowałem, ale jeżdze do dzisiaj i jestem zadowolony. Pryz kupnie miał 203 tys km, na dzien dzisiejszy 283 tys. Na instalacji  lpg przejechałem 73 tys km.

Link to comment
Share on other sites

Więc potwierdzam. Skrzynia śmiga aż miło wszystko chodzi idealnie. koszt 1500 z olejami za skrzynie. teraz reszta czyli rozrząd oleje filtry łożyska w kołach.

Link to comment
Share on other sites

Dobra cena jak za remont skrzyni. Jak się kupuje to wszystkie sprowadzone mają 200 tysi nalotu-tylko potem się okazuje że w rzeczywistości dwa razy tyle. Ostatnio prawie taki wóz kupiłem, z wyglądu nówka sztuka-latał głównie po autostradach najwidoczniej. Dobrze, że udało mi się z tego wymiksować.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...