Skocz do zawartości

Jaki wlać płyn hamulcowy dot3 czy dot4, Impreza GC 1.6


Adrian Foto

Rekomendowane odpowiedzi

Na korku od wlewu jest info, żeby lać DOT3, mam puszkę płynu hamulcowego DOT4. Wszędzie jest info, że taki płynik można spokojnie mieszać z DOT3, ale czy mogę wlać DOT4 do swojego Subaraka?

 

Będę robił to techniką dolewkową, tj. będę odpowietrzał hamulce i dolewał płyn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to otrzymałem sprzeczne informacje...

 

Ogólnie to chcę układ odpowietrzyć + wymienić stary płyn bo mam bańkę nowego 1L. 

 

Chciałem robić w taki sposób, żeby po prostu wypompować stary płyn odpowietrznikami (zaczynając od tylnych zacisków) + dolewać nowego (żeby się układ odpowietrzył przy okazji). Trochę stary z nowym by się przemieszał...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Adrian Foto napisał:

Chciałem robić w taki sposób, żeby po prostu wypompować stary płyn odpowietrznikami (zaczynając od tylnych zacisków) + dolewać nowego (żeby się układ odpowietrzył przy okazji). Trochę stary z nowym by się przemieszał...

Prawie dobrze.

Najpierw przód, później tył o ile auto ma ABS. 

 

Tłumaczyć dlaczego tak? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Adrian Foto napisał:

U mnie nie ma ABS. 

 

Aż dziwne, że `99 nie ma ABS no ale ok.

 

To odpowietrzasz od najdalszego koła czyli 

prawy tył

lewy tył

prawy przód

lewy przód

 

Warto najpierw odciągnąć stary płyn ze zbiorniczka (strzykawka + wężyk) i zalać od razu nowym płynem. Później odpowietrzasz przy kołach tak długo aż zacznie lecieć jasny płyn. Oczywiście w trakcie kontroluj poziom płynu w zbiorniczku.

 

Generalnie czynność nie jest jakoś wielce skomplikowana o ile odpowietrzniki się poodkręcają :)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, pablonas napisał:

Aż dziwne, że `99 nie ma ABS no ale ok.

 

To odpowietrzasz od najdalszego koła czyli 

prawy tył

lewy tył

prawy przód

lewy przód

 

Warto najpierw odciągnąć stary płyn ze zbiorniczka (strzykawka + wężyk) i zalać od razu nowym płynem. Później odpowietrzasz przy kołach tak długo aż zacznie lecieć jasny płyn. Oczywiście w trakcie kontroluj poziom płynu w zbiorniczku.

 

Generalnie czynność nie jest jakoś wielce skomplikowana o ile odpowietrzniki się poodkręcają :)

 

Z wyciągnięciem starego płynu ze zbiorniczka miałem problem, bo oprócz sitka jest tam jeszcze coś i tego nie dałem rady wyjąć. 

 

Płyny było już na minimum, więc dolałem nowego na full i poodpowietrzałem. Nie wiem czy gdzieś popełniłem błąd ale bez uruchomionego silnika, pedał jest twardy, po uruchomieniu wyraźnie "mięknie". 

 

Procedurę powtarzałem kilka razy... W kolejności jaką opisałeś. 

Edytowane przez Adrian Foto
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie jest to "Wyraźnie miękkie"? Jeśli wpada w podłogę to jest gdzieś nie szczelność ale to by kapał płyn lub  pompa hamulcowa puszcza miedzy sekcjami. Jeśli pedał opada trochę po odpaleniu silnika to tak ma być. Wtedy działa serwo co powoduje ze układ hamulcowy działa "miękko". Jazda testowa i odwiedzenie stacji kontroli pojazdów powiedzą wszystko :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...