Jump to content

Zbieżność, a raczej jej brak - skorodowane/zapieczone śruby uniemożliwiają regulację


Recommended Posts

Na wymianie opon z zimowych na letnie okazało się, że podcina oponę tylnią lewą, pojechałem na geometrię, panowie stwierdzili brak zbieżności (z tyłu większy niż z przodu, ale generalnie wszędzie). Przód ustawiony, natomiast tyłu nie chcieli się dotknąć, bo powiedzieli że skorodowany i zapieczony. Co polecacie? Ktoś miał podobną sytuację? Probować brać go na kanał, zalewać WD40 i coca colą czy tak jak polecił diagnosta wymienić wahacze? Jeśli ktoś wymieniał to jaki jest orientacyjny koszt tego?

Pozdrawiam

Bartek

Link to post
Share on other sites

U mnie poprzedni właściciel wymienił same śruby regulacyjne na tyle, dodatkowo popsikał smarem miedzianym i jestem mu za to bardzo wdzięczny ;) Może u Ciebie tez wystarczy wymienić same śruby?

Link to post
Share on other sites

Kup nowe śruby i trzeba wymienić, jak się nie da odkręcić to uciąć i sruby noromalnie wychodzą. Mechanicy mówią że się nie da bo im się nie chce przy tym robić.

Link to post
Share on other sites

To prawda ze czesto sie nie da. Ja to robiłem u siebie w 2016 roku. Pacjent to Legacy 2005 rok. Byly zardzewiałe na amen. Czasem mechanikom sie nie chce, czasem sie nie da. Ja bylem z tym u 2 mechaników, jeden walczył z tym godzine, drugi nawet dłuzej , podchodzil do tematu trzykrotnie i zadnej nie udalo sie poruszyc.

 

Pozostaje komplet nowych. Żeby je wyciąć tez jest sporo roboty, ale warto.

 

Moim zdaniem warto wymienic. Auto po zmianie srub i regulacji jedzie idealnie jak po sznurku. Do tego jak masz dobre nowe opony to malo ktore auto moze dorownac Subaru z idealnie utrzymanym/wyregulowanym zawieszeniem.

Link to post
Share on other sites

Do zapieczonych srub grzałka inwertorowa (chyba nie pomyliłem nazwy). Moi zbiezniki mówią za od czasu kiedy kupili nie zdarzyła się śruba która by nie poszła (5 lat a codziennie kilkanaście aut).

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites

Ja tam nie widzę problemu , trzeba zmienić mechanika. Tak samo bez próby byłe ASO w Łodzi chciało mi wcisnąć zakup nowej śruby poprzecznej wahacza bo twierdzili że na pewno się nie odkręci i będą ciąć starą bez próby jej odkręcenia, gdzie im niegrzecznie podziękowałem za  wymuszanie i samodzielnie odkręciłem bez problemu  po wcześniejszym wyczyszczeniu gwintu wystającego z piachu itp za pomocą drucianej szczotki. Nawet WD40 nie było potrzebne.

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...
W dniu 1.05.2018 o 08:24, maciek323 napisał:

To prawda ze czesto sie nie da. Ja to robiłem u siebie w 2016 roku. Pacjent to Legacy 2005 rok. Byly zardzewiałe na amen. Czasem mechanikom sie nie chce, czasem sie nie da. Ja bylem z tym u 2 mechaników, jeden walczył z tym godzine, drugi nawet dłuzej , podchodzil do tematu trzykrotnie i zadnej nie udalo sie poruszyc.

 

Pozostaje komplet nowych. Żeby je wyciąć tez jest sporo roboty, ale warto.

 

Moim zdaniem warto wymienic. Auto po zmianie srub i regulacji jedzie idealnie jak po sznurku. Do tego jak masz dobre nowe opony to malo ktore auto moze dorownac Subaru z idealnie utrzymanym/wyregulowanym zawieszeniem.

Cześć, a miałeś jakieś inne objawy kulejącej zbierzności? U mnie tnie trochę opony z tyłu, poza tym tył nerwowy, niestabilny, na śliskim nawet po deszczu masakra

Link to post
Share on other sites

Miałem podobne objawy jak Ty. Po wymianie i ustawieniu zbieżności jak ręką odjął. Auto zaczęło się świetnie prowadzić, nawet lepiej od idealnie zadbanego BMW M5 (mam porównanie).

Uważam że inwestycja w idealnie sprawne zawieszenie w moim Legacy to była najlepsza inwestycja od początku posiadania tego auta przeze mnie.

 

Łukasz zrób sobie zawiechę raz a porządnie i obaczysz jakie masz super auto.

Link to post
Share on other sites

Dzięki za odpowiedź. Pamiętasz orientacyjnie koszt, tzn śruby nowe, i regulacja? Jeśli chodzi o luzy, tuleje, gumy ,amory itp itd to jest wszystko ok, jak już to tylko zbieżność.

Pozdrawiam

Edited by Łukasz Liwoch
Link to post
Share on other sites

Śruby ok. 500zł,  zbieżność to w zaleznosci od warsztatu/fachowca. Warto wybrać najlepszego w swojej okolicy. W tej dziedzinie jest wielu partaczy.

 

Ps. tylko ze ja brałem śruby do wersji GT na rynek USA i długo na nie czekałem zanim ASO je ściągnęło.

 

Ty masz zwykła wersję więc na pewno wyniesie Cie to o wiele taniej. Zadzwon do ASO i się dowiedz. Zamienników raczej brak.

Link to post
Share on other sites
  • 1 year later...
W dniu 1.05.2018 o 07:39, Maniek95 napisał:

Kup nowe śruby i trzeba wymienić, jak się nie da odkręcić to uciąć i sruby noromalnie wychodzą. Mechanicy mówią że się nie da bo im się nie chce przy tym robić.

Tak jak mówisz... Ja to mam takiego kolesia ,starej daty facet,który jeszcze w starych czasach zrobił papiery i tylko zbieżność od miliona lat ustawia (same top fury do niego przyjeźdźają,bo fachman elegancki) . Pytam gościa o cenę usługi... i się wije. "bo wie pan ,ja nie wiem ,czy śruby "puszczą" ,to nie wiem jaka cena..."  . "Proszę pana. To nie może pan podać cenę kompletnej usługi?  Przecież zardzewiałe śruby to codzienność przy tej czynności" . Gościu się naboczył,że nie "ugra więcej" ,ale zrobił... oczywiście z góry ustaliliśmy normalną cenę z tymi śrubami.  (Tak nawiasem mówiąć, to "indukcję" czas używać, bo to już standard...  )     ;)

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...