Skocz do zawartości

Zbieżność, a raczej jej brak - skorodowane/zapieczone śruby uniemożliwiają regulację


silvaran

Rekomendowane odpowiedzi

Na wymianie opon z zimowych na letnie okazało się, że podcina oponę tylnią lewą, pojechałem na geometrię, panowie stwierdzili brak zbieżności (z tyłu większy niż z przodu, ale generalnie wszędzie). Przód ustawiony, natomiast tyłu nie chcieli się dotknąć, bo powiedzieli że skorodowany i zapieczony. Co polecacie? Ktoś miał podobną sytuację? Probować brać go na kanał, zalewać WD40 i coca colą czy tak jak polecił diagnosta wymienić wahacze? Jeśli ktoś wymieniał to jaki jest orientacyjny koszt tego?

Pozdrawiam

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup nowe śruby i trzeba wymienić, jak się nie da odkręcić to uciąć i sruby noromalnie wychodzą. Mechanicy mówią że się nie da bo im się nie chce przy tym robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To prawda ze czesto sie nie da. Ja to robiłem u siebie w 2016 roku. Pacjent to Legacy 2005 rok. Byly zardzewiałe na amen. Czasem mechanikom sie nie chce, czasem sie nie da. Ja bylem z tym u 2 mechaników, jeden walczył z tym godzine, drugi nawet dłuzej , podchodzil do tematu trzykrotnie i zadnej nie udalo sie poruszyc.

 

Pozostaje komplet nowych. Żeby je wyciąć tez jest sporo roboty, ale warto.

 

Moim zdaniem warto wymienic. Auto po zmianie srub i regulacji jedzie idealnie jak po sznurku. Do tego jak masz dobre nowe opony to malo ktore auto moze dorownac Subaru z idealnie utrzymanym/wyregulowanym zawieszeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do zapieczonych srub grzałka inwertorowa (chyba nie pomyliłem nazwy). Moi zbiezniki mówią za od czasu kiedy kupili nie zdarzyła się śruba która by nie poszła (5 lat a codziennie kilkanaście aut).

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam nie widzę problemu , trzeba zmienić mechanika. Tak samo bez próby byłe ASO w Łodzi chciało mi wcisnąć zakup nowej śruby poprzecznej wahacza bo twierdzili że na pewno się nie odkręci i będą ciąć starą bez próby jej odkręcenia, gdzie im niegrzecznie podziękowałem za  wymuszanie i samodzielnie odkręciłem bez problemu  po wcześniejszym wyczyszczeniu gwintu wystającego z piachu itp za pomocą drucianej szczotki. Nawet WD40 nie było potrzebne.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
W dniu 1.05.2018 o 08:24, maciek323 napisał:

To prawda ze czesto sie nie da. Ja to robiłem u siebie w 2016 roku. Pacjent to Legacy 2005 rok. Byly zardzewiałe na amen. Czasem mechanikom sie nie chce, czasem sie nie da. Ja bylem z tym u 2 mechaników, jeden walczył z tym godzine, drugi nawet dłuzej , podchodzil do tematu trzykrotnie i zadnej nie udalo sie poruszyc.

 

Pozostaje komplet nowych. Żeby je wyciąć tez jest sporo roboty, ale warto.

 

Moim zdaniem warto wymienic. Auto po zmianie srub i regulacji jedzie idealnie jak po sznurku. Do tego jak masz dobre nowe opony to malo ktore auto moze dorownac Subaru z idealnie utrzymanym/wyregulowanym zawieszeniem.

Cześć, a miałeś jakieś inne objawy kulejącej zbierzności? U mnie tnie trochę opony z tyłu, poza tym tył nerwowy, niestabilny, na śliskim nawet po deszczu masakra

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobne objawy jak Ty. Po wymianie i ustawieniu zbieżności jak ręką odjął. Auto zaczęło się świetnie prowadzić, nawet lepiej od idealnie zadbanego BMW M5 (mam porównanie).

Uważam że inwestycja w idealnie sprawne zawieszenie w moim Legacy to była najlepsza inwestycja od początku posiadania tego auta przeze mnie.

 

Łukasz zrób sobie zawiechę raz a porządnie i obaczysz jakie masz super auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Pamiętasz orientacyjnie koszt, tzn śruby nowe, i regulacja? Jeśli chodzi o luzy, tuleje, gumy ,amory itp itd to jest wszystko ok, jak już to tylko zbieżność.

Pozdrawiam

Edytowane przez Łukasz Liwoch
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śruby ok. 500zł,  zbieżność to w zaleznosci od warsztatu/fachowca. Warto wybrać najlepszego w swojej okolicy. W tej dziedzinie jest wielu partaczy.

 

Ps. tylko ze ja brałem śruby do wersji GT na rynek USA i długo na nie czekałem zanim ASO je ściągnęło.

 

Ty masz zwykła wersję więc na pewno wyniesie Cie to o wiele taniej. Zadzwon do ASO i się dowiedz. Zamienników raczej brak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
W dniu 1.05.2018 o 07:39, Maniek95 napisał:

Kup nowe śruby i trzeba wymienić, jak się nie da odkręcić to uciąć i sruby noromalnie wychodzą. Mechanicy mówią że się nie da bo im się nie chce przy tym robić.

Tak jak mówisz... Ja to mam takiego kolesia ,starej daty facet,który jeszcze w starych czasach zrobił papiery i tylko zbieżność od miliona lat ustawia (same top fury do niego przyjeźdźają,bo fachman elegancki) . Pytam gościa o cenę usługi... i się wije. "bo wie pan ,ja nie wiem ,czy śruby "puszczą" ,to nie wiem jaka cena..."  . "Proszę pana. To nie może pan podać cenę kompletnej usługi?  Przecież zardzewiałe śruby to codzienność przy tej czynności" . Gościu się naboczył,że nie "ugra więcej" ,ale zrobił... oczywiście z góry ustaliliśmy normalną cenę z tymi śrubami.  (Tak nawiasem mówiąć, to "indukcję" czas używać, bo to już standard...  )     ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...