Jump to content

hill holder się zblokował?


Narrator
 Share

Recommended Posts

Cześć

 

Dzisiaj jak wyjeżdżałem z garażu czułem że coś mi delikatnie hamuje. Jak toczyłem się do świateł to nie było takiego luzu jak zwykle. Jak dojechałem do pierwszych świateł na lekkim wzniesieniu i załączył się hill holder podczas postoju to ledwo później ruszyłem. Po rozpędzeniu wyczuwalny był jeszcze większy opór niż wcześniej. Zawróciłem, zaparkowałem w garażu, wychodzę z auta i czuję smród z lewego tylnego koła. Bęben był super gorący.  Czy dobrze myślę że to hill holder? Jak on w ogóle działa? jest tylko w jednym bębnie? 

Da się to jakoś rozłączyć na szybko bo jutro muszę rano gdzieś pilnie jechać :)

Link to comment
Share on other sites

To raczej hamulec jest winny a nie hill holder. Może puści jak ostygnie ale bez zdjęcia bębna się nie obędzie. trzeba przejrzeć, wyczyścić szczęki a może i nawet wymienić tłoczek bo to on może się nie cofać.

Link to comment
Share on other sites

Cała felga była gorąca, wydaje mi się ze gdyby to było przez hamulec to by płyn hamulcowy był ciepły. A nie był. 

Zobaczę rano. Jak nie puści to ściągam koło i kombinuje. 

Link to comment
Share on other sites

Podnies auto ze strony goracego kola i postaraj sie nim w rekach zakrecic, jesli sie nie da, zdejmij kolo( zazwyczaj juz po odkreceniu popuszcza) miedzy szpilkami uderz z normalna sila 500g mlotkiem. Jesli po ponownym zalozeniu bedzie sie krecic lzej, to do roboty hamulce

Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, Kookazoo napisał:

Podnies auto ze strony goracego kola i postaraj sie nim w rekach zakrecic, jesli sie nie da, zdejmij kolo( zazwyczaj juz po odkreceniu popuszcza) miedzy szpilkami uderz z normalna sila 500g mlotkiem. Jesli po ponownym zalozeniu bedzie sie krecic lzej, to do roboty hamulce

Kolejny raz potwierdza się teza "bez młota to nie robota " :D 

Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, Narrator napisał:

Cała felga była gorąca, wydaje mi się ze gdyby to było przez hamulec to by płyn hamulcowy był ciepły. A nie był. 

przecież płyn nie jest w obiegu to jak miałby się zagrzać od jednego zablokowanego koła na końcu układu?

Jakby trzymał HH to oba koła tylne byłyby gorące, a skoro jest tylko jedno to raczej jego dotyczy problem.

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, ozarek napisał:

przecież płyn nie jest w obiegu to jak miałby się zagrzać od jednego zablokowanego koła na końcu układu?

Jakby trzymał HH to oba koła tylne byłyby gorące, a skoro jest tylko jedno to raczej jego dotyczy problem.

 

HH trzyma jedno koło z tyłu a jedno z przodu. Nie trzyma dwóch kół na jednej osi.

Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, LosioDriver napisał:

 

HH trzyma jedno koło z tyłu a jedno z przodu. Nie trzyma dwóch kół na jednej osi.

 

W takim razie to musi być hill holder. Zblokowane jest tylko jedno tylne koło i blokuje się jeszcze mocniej po ruszaniu pod górkę. Trudno to naprawić? 

Link to comment
Share on other sites

23 godziny temu, LosioDriver napisał:

HH trzyma jedno koło z tyłu a jedno z przodu. Nie trzyma dwóch kół na jednej osi.

a widzisz tego nie wiedziałem, a AT tego diwajsa nie ma ;) czyli on blokuje jeden obwód poprostu.

 

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, ozarek napisał:

a widzisz tego nie wiedziałem, a AT tego diwajsa nie ma ;) czyli on blokuje jeden obwód poprostu.

 

Nie wiem jak jest w AT bo to jest mechaniczne (przynajmniej w SG). Naciśnięcie sprzęgła naciąga sprężynkę która po wciśnięciu hamulca powoduje, że dwa hamulce nie puszczają aż do momentu puszczenia sprzęgła które powoduje odbicie sprężynki. Ta sprężynka lubi się ubrudzić i nie odbijać. Ale wtedy po prostu nie da się ruszyć :)

 

16 godzin temu, Narrator napisał:

 

W takim razie to musi być hill holder. Zblokowane jest tylko jedno tylne koło i blokuje się jeszcze mocniej po ruszaniu pod górkę. Trudno to naprawić? 

Jak wyżej napisałem, ze zblokowanym HH raczej nie ruszysz :)

Edited by LosioDriver
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...