Skocz do zawartości

hill holder się zblokował?


Narrator

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

 

Dzisiaj jak wyjeżdżałem z garażu czułem że coś mi delikatnie hamuje. Jak toczyłem się do świateł to nie było takiego luzu jak zwykle. Jak dojechałem do pierwszych świateł na lekkim wzniesieniu i załączył się hill holder podczas postoju to ledwo później ruszyłem. Po rozpędzeniu wyczuwalny był jeszcze większy opór niż wcześniej. Zawróciłem, zaparkowałem w garażu, wychodzę z auta i czuję smród z lewego tylnego koła. Bęben był super gorący.  Czy dobrze myślę że to hill holder? Jak on w ogóle działa? jest tylko w jednym bębnie? 

Da się to jakoś rozłączyć na szybko bo jutro muszę rano gdzieś pilnie jechać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podnies auto ze strony goracego kola i postaraj sie nim w rekach zakrecic, jesli sie nie da, zdejmij kolo( zazwyczaj juz po odkreceniu popuszcza) miedzy szpilkami uderz z normalna sila 500g mlotkiem. Jesli po ponownym zalozeniu bedzie sie krecic lzej, to do roboty hamulce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Kookazoo napisał:

Podnies auto ze strony goracego kola i postaraj sie nim w rekach zakrecic, jesli sie nie da, zdejmij kolo( zazwyczaj juz po odkreceniu popuszcza) miedzy szpilkami uderz z normalna sila 500g mlotkiem. Jesli po ponownym zalozeniu bedzie sie krecic lzej, to do roboty hamulce

Kolejny raz potwierdza się teza "bez młota to nie robota " :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Narrator napisał:

Cała felga była gorąca, wydaje mi się ze gdyby to było przez hamulec to by płyn hamulcowy był ciepły. A nie był. 

przecież płyn nie jest w obiegu to jak miałby się zagrzać od jednego zablokowanego koła na końcu układu?

Jakby trzymał HH to oba koła tylne byłyby gorące, a skoro jest tylko jedno to raczej jego dotyczy problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, ozarek napisał:

przecież płyn nie jest w obiegu to jak miałby się zagrzać od jednego zablokowanego koła na końcu układu?

Jakby trzymał HH to oba koła tylne byłyby gorące, a skoro jest tylko jedno to raczej jego dotyczy problem.

 

HH trzyma jedno koło z tyłu a jedno z przodu. Nie trzyma dwóch kół na jednej osi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, LosioDriver napisał:

 

HH trzyma jedno koło z tyłu a jedno z przodu. Nie trzyma dwóch kół na jednej osi.

 

W takim razie to musi być hill holder. Zblokowane jest tylko jedno tylne koło i blokuje się jeszcze mocniej po ruszaniu pod górkę. Trudno to naprawić? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ozarek napisał:

a widzisz tego nie wiedziałem, a AT tego diwajsa nie ma ;) czyli on blokuje jeden obwód poprostu.

 

Nie wiem jak jest w AT bo to jest mechaniczne (przynajmniej w SG). Naciśnięcie sprzęgła naciąga sprężynkę która po wciśnięciu hamulca powoduje, że dwa hamulce nie puszczają aż do momentu puszczenia sprzęgła które powoduje odbicie sprężynki. Ta sprężynka lubi się ubrudzić i nie odbijać. Ale wtedy po prostu nie da się ruszyć :)

 

16 godzin temu, Narrator napisał:

 

W takim razie to musi być hill holder. Zblokowane jest tylko jedno tylne koło i blokuje się jeszcze mocniej po ruszaniu pod górkę. Trudno to naprawić? 

Jak wyżej napisałem, ze zblokowanym HH raczej nie ruszysz :)

Edytowane przez LosioDriver
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...