Skocz do zawartości

XV II - praca CVT


spawalniczy

Rekomendowane odpowiedzi

10 minut temu, LukaXV napisał:

Jeśli jak to  mówicie TTTM to jestem zawiedziony :(

 

Ja do dziś nie rozumiem z czego wynika tak fatalna praca skrzyni w XV II. W innych wcześniejszych modelach skrzynie pracowały pracowały super gładko. Nawet te, które symulowały zmianę biegów.

 

XV II to najgorszy duet silnik / skrzynia CVT jaki do tej pory popełniło Subaru.

 

Poczytaj czy w USA rozwiązano ten problem. Tam był na tapecie - wielu użytkowników się na niego skarżyło. U nas raczej nikt Ci nie pomoże. Ja nie doczekałem się wsparcia w tej kwestii przez trzy lata. Tak samo jak w kwestii szarpania na zimno.

 

Napisałem nawet dedykowany post do @DZIAŁ TECHNICZNY ale elegancko rzecz ujmując - został zignorowany. Temat chyba nie jest wygodny - i się nie dziwię. Taki f...'up w marce która szczyci się bezwibracyjną pracą silnika o jedynie słusznym układzie cylindrów...

 

https://forum.subaru.pl/topic/112396-xv-ii-niska-kultura-pracy-na-zimnym-silniku/

 

O rany - to już 8 miesięcy - jak ten czas szybko leci...

 

 

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, spawalniczy napisał:

XV II to najgorszy duet silnik / skrzynia CVT jaki do tej pory popełniło Subaru.

Jeździsz dalej że tak zapytam i się przyzwyczaiłeś czy nastąpiła zmiana auta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzedałem. Szkoda życia i nerwów.  
Jeżdżący wibrator można mieć za 1/10 wartości XV. Nie trzeba w tym celu przepłacać za boxera. Mamy w rodzinie tanią trzycylindrówkę, która na zimno pracuje bardziej kulturalnie niż boxer w XV. 
Jak do tego dołożymy postawę producenta, który wypuścił bubel i chowa głowę w piasek, to zupełnie nie ma czego żałować.

Sam się dziwię, że wytrzymaliśmy z nim 3 lata.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, LukaXV napisał:

Momentami przy niskich obrotach zachowuje się jak by przeciągała biegi albo gubiła się nie widząc na jaki bieg wrzucić delikatnie poszarpując, jednym słowem brak jej płynności. Jeśli jak to  mówicie TTTM to jestem zawiedziony :(,

Ciężko diagnozować przez internet, mam nabite ponad 83kkm, w tym olej zmieniony dynamicznie w okolicach 65kkm i skrzynia pracuje normalnie (mam możliwość zweryfikowania od czasu do czasu swoich odczuć jeżdżąc nowym autem). I o ile mogę się zgodzić, że na zimnym silniku są wysokie obroty i większość z nas oczekiwałaby nieco niższych, o tyle na ciut cieplejszym jest już OK. Natomiast nie potwierdzam zastrzeżeń @spawalniczy,że CVT w XV to najgorzej pracująca skrzynia. Może jego egzemplarz miał jakiś problem, ja natomiast po jazdach próbnych poprzednim modelem OBK nie zauważyłem jakiejś różnicy, rzekłbym nawet, że to dodanie trybów [i]/[s] powoduje, że czegoś skrzyni brakuje... spontaniczności na [i] i gładkości pracy na [s]. Ten sam problem z rozdwojeniem jaźni skrzyni zauważyłem w XV e-boxer. Ale zdecydowanie, nie ma szarpania. Przeciąganie biegów może występować tylko jak się łopatkami przeskoczy na chwilę w tryb ręczny i wtedy chwilę czasem zajmuje zanim skrzynia łaskawie przejdzie na D. Natomiast jak łopatek nie dotykasz i coś szarpie lub przeciąga to zdecydowanie trzeba sprawdzić to w serwisie. 

 

 

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Rok z Bagien napisał:

Ja natomiast zupełnie nie wiem, o czym mowa. 

Skrzynia pracuje idealnie, a do korków jest wręcz stworzona. Płynna praca, zero szarpania ani "w dół" ani "w górę:. :unsure:

 

I też trochę automatami jeździłem

A ile masz przebiegu w aucie bo to też ważna kwestia.

 

Żona ma corolle 2019 hybryda z automatem CVT i skrzynia chodzi zupełnie inaczej jest bardziej płynna nie ma tego przymulenia do 1000 obrotów. Nic nie ma co gdybać sprawdzimy w serwisie czy był wymieniany olej w skrzyni u Niemca jeśli nie był to się wymieni i zobaczymy jak będzie chodzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, aflinta napisał:

Natomiast nie potwierdzam zastrzeżeń @spawalniczy,że CVT w XV to najgorzej pracująca skrzynia. Może jego egzemplarz miał jakiś problem

 

Prawdopodobnie ma. Wpisy innych użytkowników zarówno w tym wątku, jak i na przytoczonych forach z USA świadczą o tym, że w niektórych egzemplarzach problem jest.

Ok, może się zdarzyć najlepszym. Dla mnie dyskwalifikacją marki jest jednak to, że nikt nie chce się nad tym problemem pochylić. Oficjalne źródła mówiły, że będzie on rozwiązany w drodze wgrania nowego softu. Doskonała wiadomość - tyle, że pochodzi ona z 2018r. Od tamtego czasu soft się nie pojawił. Przynajmniej nie dla mojego numeru VIN.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, aflinta napisał:

Hybryda ma silnik elektryczny, który wspomaga ruszanie.

Oczywiście ale skrzynia to też CVT a jej praca jest bardziej elastyczna nie zależnie czy przy niskich czy wysokich obrotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, LukaXV napisał:

Oczywiście ale skrzynia to też CVT a jej praca jest bardziej elastyczna nie zależnie czy przy niskich czy wysokich obrotach.

No nie, to nie jest takie CVT jak w Subaru, to zupełnie inny układ, gdzie właśnie silnik elektryczny gra pierwsze skrzypce:

 

A tak wygląda CVT w Subaru:

 

  • Super! 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj byłem w Aso Zdanowicz na akcji SRT (cewki) i przy okazji porozmawiałem sobie względem wymiany oleju w skrzyni. Brak możliwości sprawdzenia czy np. przy serwisie na 60 tys km w Niemczech wymieniano olej i filtr. Nie ma takiej bazy jak np. w VAGU. Wedle obsługi oraz mechanika po jeździe próbnej skrzynia chodzi bez zastrzeżeń. Prawidłowo zmienia biegi. Wiec wychodzi że chyba jestem przewrażliwiony albo przyzwyczajony z innych marek do innej pracy automatów. :upside-down-face_1f643-small: Ponadto sprawdzili olej w skrzyni i wygląda na świeży i czysty. Wiec zastanawiam się nad faktycznym sensem zmiany oleju bo producent nie zaleca... A jednak różnie to w życiu nie wymienisz skrzynia się posypie wymienisz przestanie prawidłowo zmieniać biegi ( będące ślady zużycia ).

A jak u was większość z was wymieniała bądź będzie wymieniać olej i filtr czy jednak nie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Rok z Bagien napisał:

Jak stanowi mądrość pierwszych kosmonautów:

Działa!! Nie ruszaj.

Właśnie jak działa to jest sens wymiany.Filtry z tego co pamiętam są dwa i raczej przy wymianie ich nie ruszasz.Trzeba odkręcać dolny dekiel do jednego, drugi podczas naprawy skrzyni.Jest duża pewność że przy wymianie dynamicznej wyciągnie z filtrów ewentualnie zanieczyszczenia.Przy dużym przebiegu to raczej słabo.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Rok z Bagien napisał:

Jak stanowi mądrość pierwszych kosmonautów:

Działa!! Nie ruszaj.

 

Wszystko działa, dopóki się nie zepsuje ;)

Jeszcze nie wymyślili oleju, który zachowuje swoje właściwości po wsze czasy...

Ja tam żadnych przyczep nie ciągam ani po górach nie jeżdżę, ale i tak zamierzam przy przeglądzie 60kkm wymienić (statycznie), podobnie jak poprzednio w tradycyjnym automacie 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.11.2021 o 16:21, LukaXV napisał:

Oczywiście ale skrzynia to też CVT a jej praca jest bardziej elastyczna nie zależnie czy przy niskich czy wysokich obrotach.

 

To ja ma inne obserwacje. Przy niskich obrotach płynnie, ruszanie spod świateł, itp., może nie bardzo dynamicznie, ale liniowo, a przy nagłym wciśnięciu gazu i wysokich obrotach, tak powyżej 3k, są lekkie lagi jakby przeskakiwała między zaprogramowanymi biegami.

 

105kkm na kocie i dynamiczna wymiana przy 75kkm, po niej lekko lepiej lub przyzwyczajenie/opanowanie nastało jakie jest konieczne do każdego auta.

 

Ale Panowie, mam na koncie, maluchy, wartburgi i długo półautomatem Citroen, o czym te rozmowy ... :superhero:

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, @daro napisał:

 

To ja ma inne obserwacje. Przy niskich obrotach płynnie, ruszanie spod świateł, itp., może nie bardzo dynamicznie, ale liniowo, a przy nagłym wciśnięciu gazu i wysokich obrotach, tak powyżej 3k, są lekkie lagi jakby przeskakiwała między zaprogramowanymi biegami.

 

105kkm na kocie i dynamiczna wymiana przy 75kkm, po niej lekko lepiej lub przyzwyczajenie/opanowanie nastało jakie jest konieczne do każdego auta.

 

Ale Panowie, mam na koncie, maluchy, wartburgi i długo półautomatem Citroen, o czym te rozmowy ... :superhero:

Dodam Fiaty (maluch to kategoria sama w sobie), Ople czy nawet VW. I dlatego po niezbyt długim zastanowieniu się, jeżdżę Subaru XV. :wrrum:

 

Zwracam uwagę, że przy osiągniętym maksymalnym momencie obrotowym (oraz innych mierzonych parametrach) komputer przełącza w CVT "bieg".

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.11.2021 o 22:10, GREGG napisał:

 

Wszystko działa, dopóki się nie zepsuje ;)

Jeszcze nie wymyślili oleju, który zachowuje swoje właściwości po wsze czasy...

Ja tam żadnych przyczep nie ciągam ani po górach nie jeżdżę, ale i tak zamierzam przy przeglądzie 60kkm wymienić (statycznie), podobnie jak poprzednio w tradycyjnym automacie 

Przy tradycyjnej wymianie nie zleci cały olej.Przy dynamicznej pompują aż olej będzie czyściutki.U mnie poszło na zabieg 13 litrów.Widziałem zlany i nie był czysty,a miałem 60 tyś przebiegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, artaa napisał:

Ponieważ Fizyka się nie zmieni, oleje trzeba wymieniać.

Niezależie od marketingowego bełkotu "producentów" aut marek różnych...

Takie czasy. Kiedyś były inne i producenci zapewniali, ze olej w skrzyni biegów jest przewidziany na cały okres jej eksploatacji. :biglol:

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, kingston70 napisał:

Przy tradycyjnej wymianie nie zleci cały olej.Przy dynamicznej pompują aż olej będzie czyściutki.U mnie poszło na zabieg 13 litrów.Widziałem zlany i nie był czysty,a miałem 60 tyś przebiegu.

 

Tak, cały nie zleci i wymieni się mniej więcej połowa. Ale uważam, że przy spokojnej eksploatacji to w zupełności wystarczy. Skoro wg producenta w ogóle nie trzeba by wymieniać :rolleyes: 

 

W poprzednim Subaru z klasycznym automatem wymieniałem statycznie co 60kkm, auto sprzedałem przy przebiegu na poziomie 160kkm, skrzynia chodziła idealnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...