Jump to content

XV II - praca CVT


Recommended Posts

Manual jak to manual. Do tej pory wszystko ok. Zmiana płynu po 60 i 120 kkm przy okazji zmiany w napędach. Przedni napęd ma ten sam  płyn  co skrzynia. Bezproblemowa eksploatacja. Może czasem w korku trochę męczące, ale ja unikam z reguły korków :). Przyspieszenie zależy w dużej mierze jak wysoko go kręcisz.  Klasyczny stały napęd Subaru. Obecnie skrzynie manualne są na wymarciu. Nowe i nowsze XV tylko z CVT.  Następny Subaru będzie z CVT, ale tym jeszcze trochę pojeżdżę bo to naprawdę fajne auto.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
  • Replies 95
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Bez przesady, sprzedawało się ich w Polsce po kilkaset rocznie a 1.6 w tym samym czasie kilka razy mniej czyli to 1.6 jest... Czarnym Piotrusiem. Niestety, jak to w tej grze, w 2019 roku musiałem go w

Zobaczymy, kto wygra w tej długiej i trudnej rywalizacji, Subaru (wycofując się z Europy) czy Karas (wycofując się z Subaru). Wstrzymujemy oddech kolejny rok i czekamy na wynik 

To ja też do kółka Trójmiejskiego poproszę.  Jestem z Gdańska ( Żabianki) ale teraz mieszkam nieopodal Starogardu Gdańskiego.  XV 1 gen 2.0 manual.

Posted Images

11 godzin temu, meci napisał:

To ja też do kółka Trójmiejskiego poproszę.

 

41 minut temu, Snuff napisał:

do tego kółka "A" przyjęli nawet śledzia z zachodniego wybrzeża :yahoo:

 

Wszyscy chętni są zawsze mile widziani, a im więcej nas tym weselej :drinks:

 

Edited by Blixten
Link to post
Share on other sites
23 godziny temu, RedSasza napisał:

Tak, tak, zaglądam tam regularnie. Widziałem go. Ładny, ale trochę ponad moje możliwości. :(

Zadzwoń, porozmawiamy ;)

Link to post
Share on other sites

Praca CVT i -10*C

Odpalaliście swoje XV po nocy spędzonej na dworze? U mnie przy zmrożonym aucie gdy ruszam to potrafi szarpnąć, dodatkowo zmiana na D->R, R->D trwa zauważalnie dłużej i też potem szarpnie. Podejrzewam, że gdybym trochę poczekał (aż spadną obroty silnika) to efektu może już nie być. Dziś jednak zapaliłem, wsteczny i w drogę. Efekt dość dziwny.

15 godzin temu, flashu napisał:

Kłaniam się z Subaru XV 2.0i :)

Witam :)

Link to post
Share on other sites

Odnośnie CVT to nie zauważyłem problemu po całonocnym postoju, jedynie uruchomienie trwa 0.5 sekundy dłużej i bardziej się wysila.

Link to post
Share on other sites

A ja właśnie jestem kilka dni po serwisie w ASO i przy okazji wizycie w studio tzw detalingowym 

image.png.c062962652d7e6d0b49dd6fa4ef32884.png

 

Kolega który robił mi przegląd oznajmił mi, że zrobił aktualizację navi i silnika, natomiast to co najważniejsze było dla mnie, a więc skrzynki CVT nie znalazł żadnej aktualizacji - bo nic nie było :facepalm:

 

Tak więc silnik jest bardziej czuły na prawą stopę lecz jeszcze bardziej kiedy może zamula przy muskaniu pedału gazu. Dramat.... 

Skrzynia również ewidentnie przy takiej delikatnej jeździe sprawia wrażenie zbędnego obciążania całego zespołu napędowego bo po zdjęciu nogi z gazu zaczyna się nieprzyjemne spowalnianie auta.  Po wrzuceniu na N problem znika.  Po ponownym delikatnym lub nawet mocnym naciśnięciu na gaz jest lag....  Kurde takie fajne auto i taka nieprzyjemna przypadłość.

 

Aha jechałem w mroźny poranek do Krakowa przy - 16 stopniach i pomimo 1.5h jazdy temp oleju w silniku 90 stopni ogrzewaniu na max w aucie nie było zbyt komfortowo wręcz było mi nadal zimno ... Drugie kurde :angry:

 

A tak poza tym i tak go uwielbiam bo jest spełnionym marzeniem :)

 

 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
57 minut temu, OWOC napisał:

Aha jechałem w mroźny poranek do Krakowa przy - 16 stopniach i pomimo 1.5h jazdy temp oleju w silniku 90 stopni ogrzewaniu na max w aucie nie było zbyt komfortowo wręcz było mi nadal zimno ... Drugie kurde

 

Dziwne, ja mam cały czas ustawione na 19 stopni i jest ciepło w sam raz... 

  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites
 
Dziwne, ja mam cały czas ustawione na 19 stopni i jest ciepło w sam raz... 
Dokładnie, nigdy nie miałem problemu by było zbyt zimno lub zbyt gorąco.
Pytanko - czy w waszych autach też tak jest, że, gdy jest zimno, dopóki olej w skrzyni nie osiągnie około 50 stopni, to auto ma podwyższone obroty i nie jedzie (nie przekraczam wówczas 2k by go nie zarzynać i się toczę). Gdy temperatura dojdzie, to auto nabiera "wigoru". Efekt występuje tylko w zimie, przy ujemnych temperaturach.
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
26 minut temu, GREGG napisał:

 

Dziwne, ja mam cały czas ustawione na 19 stopni i jest ciepło w sam raz... 

Ja ostatnio zauważyłem, że jak jest chłodniej (poniżej zera) i kiedy jadąc przez jakąś zakopconą miejscowość zamykam obieg powietrza, to mam odczucie, że w aucie robi się wyraźnie chłodniej (klimatyzacja ustawiona na automat). Przez poprzednie dwie zimy nie kojarzę takiego zachowania klimatyzacji, a nawyki mam mniej więcej takie same i temperatury też. I teraz się zastanawiam czy to jakiś czujnik temperatury, czy może coś ze sterowaniem. I by nie było, że to coś ze mną - dzieci i żona też to zauważyli. Można oczywiście podnieść temperaturę o 3-4 stopnie i skompensować. Otwarcie obiegu powietrza powoduje, że powraca odczucie właściwej temperatury.

Link to post
Share on other sites

Ja w zimie jeżdżę z AC off, jeżeli to ma jakieś znaczenie... Tylko od czasu do czasu włączam, żeby się klima nie zastała. Przy tych 19 stopniach wszystko gra i buczy 

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, OWOC napisał:

natomiast to co najważniejsze było dla mnie, a więc skrzynki CVT nie znalazł żadnej aktualizacji - bo nic nie było :facepalm:


Prwnie tak, jak ja dostałeś tą lepszą wersję już w fabryce. Coś mi mówi, że wbrew zapowiedziom aktualizacja na Europę nigdy nie było. 
 

7 godzin temu, yarthecat napisał:

Pytanko - czy w waszych autach też tak jest, że, gdy jest zimno, dopóki olej w skrzyni nie osiągnie około 50 stopni, to auto ma podwyższone obroty i nie jedzie (nie przekraczam wówczas 2k by go nie zarzynać i się toczę).


Tak to działa niestety. Skrzynia pracuje na niższych przełożeniach i chyba jednocześnie obcinania jest moc silnika. No chyba, że zimny olej stawia aż takie opory.

Edited by spawalniczy
  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Mocy silnika raczej nie obcina, może jest inna reakcja na pedał gazu, a może wynika to właśnie z przełożenia skrzyni, ale raz potrzebowałem przez swoje gapiostwo szybciej niż zwykle włączyć się do ruchu i bez problemu obrotomierz poszedł w górę a auto poszło jak z procy (na miarę swoich możliwości). Nie wiem przy jakiej temperaturze oleju w skrzyni wszystko wraca do normalnego trybu pracy, ale w zasadzie kiedy gaśnie kontrolka wody (czyli olej w silniku ma już 30°C) to obroty silnika spadają do normalnych i jak jeszcze jakieś zmiany w pracy skrzyni zachodzą to ja już ich specjalnie nie zauważam.

Link to post
Share on other sites

Są dwa stopnie tego rozgrzewania. Pierwszy zaraz po zapłonie (wysokie obroty) i jak się na tym od razu ruszy to wczoraj przy -10*C szarpnął, kolejny (niebieska lampka) do jakiejś tam temperatury gdzie faktycznie są ograniczania. Dalej jedzie :)

Dziś po odpaleniu zabrałem się za odśnieżanie, wszystko się minimalnie rozgrzało i już nie szarpnął. 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Bardzo mało jeżdżę ostatnio, praktycznie raz na tydzień ruszam żeby ruszyć. Ostatnio było to przy silnym mrozie, poniżej -10 stopni C. Wyraźnie czułem drżenie zespołu napędowego przenoszące się na karoserię gdy stawałem na światłach. Zanikło gdy silnik się rozgrzał choć właściwie to się nie rozgrzał :upside-down-face_1f643-small: .

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Lepiej pasującego do pytania tematu nie znalazłem.

 

W obecnej specyfikacji XV 1,6 mamy w wersji Trend skrzynię z trybem LOW, a pozostałych wersjach 1,6 (Comfort i Exclusive) trybu tego nie ma.

 

Skąd się bierze ta różnica?

Czy to jest związane z którymś z systemów dostępnych w tych wyższych wersjach wyposażenia?

Link to post
Share on other sites
W dniu 30.01.2021 o 11:39, meci napisał:

Manual jak to manual. Do tej pory wszystko ok. Zmiana płynu po 60 i 120 kkm przy okazji zmiany w napędach. Przedni napęd ma ten sam  płyn  co skrzynia. Bezproblemowa eksploatacja. Może czasem w korku trochę męczące, ale ja unikam z reguły korków :). Przyspieszenie zależy w dużej mierze jak wysoko go kręcisz.  Klasyczny stały napęd Subaru. Obecnie skrzynie manualne są na wymarciu. Nowe i nowsze XV tylko z CVT.  Następny Subaru będzie z CVT, ale tym jeszcze trochę pojeżdżę bo to naprawdę fajne auto.

Jaki płyn zalałeś do napędów? 

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, kingston70 napisał:

Jaki płyn zalałeś do napędów? 

Już gdzieś pisałem Fuchs Titan Sintopoid SAE 75 w90

Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, Rok z Bagien napisał:

W obecnej specyfikacji XV 1,6 mamy w wersji Trend skrzynię z trybem LOW, a pozostałych wersjach 1,6 (Comfort i Exclusive) trybu tego nie ma.

Aż sprawdziłem, faktycznie 1.6 MY21 ma tak jak piszesz. Wcześniej wszystkie 1.6 miały LOW. Dziwne i nie widzę uzasadnienia, zwłaszcza że ten bieg LOW mógł być przydatny w pewnych sytuacjach.

Link to post
Share on other sites

Może warto podpytać dział techniczny?B)

 

Bo jak dla mnie to chyba pomyłka w specyfikacji.

 

Edyta: Zapytałem. Ciekawy jestem odpowiedzi.

Edited by Rok z Bagien
  • Like 1
  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...