meci Opublikowano 30 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2021 Manual jak to manual. Do tej pory wszystko ok. Zmiana płynu po 60 i 120 kkm przy okazji zmiany w napędach. Przedni napęd ma ten sam płyn co skrzynia. Bezproblemowa eksploatacja. Może czasem w korku trochę męczące, ale ja unikam z reguły korków . Przyspieszenie zależy w dużej mierze jak wysoko go kręcisz. Klasyczny stały napęd Subaru. Obecnie skrzynie manualne są na wymarciu. Nowe i nowsze XV tylko z CVT. Następny Subaru będzie z CVT, ale tym jeszcze trochę pojeżdżę bo to naprawdę fajne auto. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blixten Opublikowano 30 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2021 (edytowane) 11 godzin temu, meci napisał: To ja też do kółka Trójmiejskiego poproszę. 41 minut temu, Snuff napisał: do tego kółka "A" przyjęli nawet śledzia z zachodniego wybrzeża Wszyscy chętni są zawsze mile widziani, a im więcej nas tym weselej Edytowane 30 Stycznia 2021 przez Blixten Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raju Opublikowano 30 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2021 23 godziny temu, RedSasza napisał: Tak, tak, zaglądam tam regularnie. Widziałem go. Ładny, ale trochę ponad moje możliwości. Zadzwoń, porozmawiamy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RedSasza Opublikowano 30 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2021 5 godzin temu, raju napisał: Zadzwoń, porozmawiamy Taki mam plan. Niebawem... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
flashu Opublikowano 7 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2021 Kłaniam się z Subaru XV 2.0i 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
keyman Opublikowano 8 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2021 Praca CVT i -10*C Odpalaliście swoje XV po nocy spędzonej na dworze? U mnie przy zmrożonym aucie gdy ruszam to potrafi szarpnąć, dodatkowo zmiana na D->R, R->D trwa zauważalnie dłużej i też potem szarpnie. Podejrzewam, że gdybym trochę poczekał (aż spadną obroty silnika) to efektu może już nie być. Dziś jednak zapaliłem, wsteczny i w drogę. Efekt dość dziwny. 15 godzin temu, flashu napisał: Kłaniam się z Subaru XV 2.0i Witam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
flashu Opublikowano 8 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2021 Odnośnie CVT to nie zauważyłem problemu po całonocnym postoju, jedynie uruchomienie trwa 0.5 sekundy dłużej i bardziej się wysila. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OWOC Opublikowano 8 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2021 A ja właśnie jestem kilka dni po serwisie w ASO i przy okazji wizycie w studio tzw detalingowym Kolega który robił mi przegląd oznajmił mi, że zrobił aktualizację navi i silnika, natomiast to co najważniejsze było dla mnie, a więc skrzynki CVT nie znalazł żadnej aktualizacji - bo nic nie było Tak więc silnik jest bardziej czuły na prawą stopę lecz jeszcze bardziej kiedy może zamula przy muskaniu pedału gazu. Dramat.... Skrzynia również ewidentnie przy takiej delikatnej jeździe sprawia wrażenie zbędnego obciążania całego zespołu napędowego bo po zdjęciu nogi z gazu zaczyna się nieprzyjemne spowalnianie auta. Po wrzuceniu na N problem znika. Po ponownym delikatnym lub nawet mocnym naciśnięciu na gaz jest lag.... Kurde takie fajne auto i taka nieprzyjemna przypadłość. Aha jechałem w mroźny poranek do Krakowa przy - 16 stopniach i pomimo 1.5h jazdy temp oleju w silniku 90 stopni ogrzewaniu na max w aucie nie było zbyt komfortowo wręcz było mi nadal zimno ... Drugie kurde A tak poza tym i tak go uwielbiam bo jest spełnionym marzeniem 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 8 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2021 57 minut temu, OWOC napisał: Aha jechałem w mroźny poranek do Krakowa przy - 16 stopniach i pomimo 1.5h jazdy temp oleju w silniku 90 stopni ogrzewaniu na max w aucie nie było zbyt komfortowo wręcz było mi nadal zimno ... Drugie kurde Dziwne, ja mam cały czas ustawione na 19 stopni i jest ciepło w sam raz... 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yarthecat Opublikowano 8 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2021 Dziwne, ja mam cały czas ustawione na 19 stopni i jest ciepło w sam raz... Dokładnie, nigdy nie miałem problemu by było zbyt zimno lub zbyt gorąco. Pytanko - czy w waszych autach też tak jest, że, gdy jest zimno, dopóki olej w skrzyni nie osiągnie około 50 stopni, to auto ma podwyższone obroty i nie jedzie (nie przekraczam wówczas 2k by go nie zarzynać i się toczę). Gdy temperatura dojdzie, to auto nabiera "wigoru". Efekt występuje tylko w zimie, przy ujemnych temperaturach. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 8 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2021 26 minut temu, GREGG napisał: Dziwne, ja mam cały czas ustawione na 19 stopni i jest ciepło w sam raz... Ja ostatnio zauważyłem, że jak jest chłodniej (poniżej zera) i kiedy jadąc przez jakąś zakopconą miejscowość zamykam obieg powietrza, to mam odczucie, że w aucie robi się wyraźnie chłodniej (klimatyzacja ustawiona na automat). Przez poprzednie dwie zimy nie kojarzę takiego zachowania klimatyzacji, a nawyki mam mniej więcej takie same i temperatury też. I teraz się zastanawiam czy to jakiś czujnik temperatury, czy może coś ze sterowaniem. I by nie było, że to coś ze mną - dzieci i żona też to zauważyli. Można oczywiście podnieść temperaturę o 3-4 stopnie i skompensować. Otwarcie obiegu powietrza powoduje, że powraca odczucie właściwej temperatury. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 8 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2021 Ja w zimie jeżdżę z AC off, jeżeli to ma jakieś znaczenie... Tylko od czasu do czasu włączam, żeby się klima nie zastała. Przy tych 19 stopniach wszystko gra i buczy 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 9 Lutego 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2021 (edytowane) 8 godzin temu, OWOC napisał: natomiast to co najważniejsze było dla mnie, a więc skrzynki CVT nie znalazł żadnej aktualizacji - bo nic nie było Prwnie tak, jak ja dostałeś tą lepszą wersję już w fabryce. Coś mi mówi, że wbrew zapowiedziom aktualizacja na Europę nigdy nie było. 7 godzin temu, yarthecat napisał: Pytanko - czy w waszych autach też tak jest, że, gdy jest zimno, dopóki olej w skrzyni nie osiągnie około 50 stopni, to auto ma podwyższone obroty i nie jedzie (nie przekraczam wówczas 2k by go nie zarzynać i się toczę). Tak to działa niestety. Skrzynia pracuje na niższych przełożeniach i chyba jednocześnie obcinania jest moc silnika. No chyba, że zimny olej stawia aż takie opory. Edytowane 9 Lutego 2021 przez spawalniczy 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 9 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2021 Mocy silnika raczej nie obcina, może jest inna reakcja na pedał gazu, a może wynika to właśnie z przełożenia skrzyni, ale raz potrzebowałem przez swoje gapiostwo szybciej niż zwykle włączyć się do ruchu i bez problemu obrotomierz poszedł w górę a auto poszło jak z procy (na miarę swoich możliwości). Nie wiem przy jakiej temperaturze oleju w skrzyni wszystko wraca do normalnego trybu pracy, ale w zasadzie kiedy gaśnie kontrolka wody (czyli olej w silniku ma już 30°C) to obroty silnika spadają do normalnych i jak jeszcze jakieś zmiany w pracy skrzyni zachodzą to ja już ich specjalnie nie zauważam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
keyman Opublikowano 9 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2021 Są dwa stopnie tego rozgrzewania. Pierwszy zaraz po zapłonie (wysokie obroty) i jak się na tym od razu ruszy to wczoraj przy -10*C szarpnął, kolejny (niebieska lampka) do jakiejś tam temperatury gdzie faktycznie są ograniczania. Dalej jedzie Dziś po odpaleniu zabrałem się za odśnieżanie, wszystko się minimalnie rozgrzało i już nie szarpnął. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szürkebarát Opublikowano 9 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2021 Bardzo mało jeżdżę ostatnio, praktycznie raz na tydzień ruszam żeby ruszyć. Ostatnio było to przy silnym mrozie, poniżej -10 stopni C. Wyraźnie czułem drżenie zespołu napędowego przenoszące się na karoserię gdy stawałem na światłach. Zanikło gdy silnik się rozgrzał choć właściwie to się nie rozgrzał . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rok z Bagien Opublikowano 19 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2021 Lepiej pasującego do pytania tematu nie znalazłem. W obecnej specyfikacji XV 1,6 mamy w wersji Trend skrzynię z trybem LOW, a pozostałych wersjach 1,6 (Comfort i Exclusive) trybu tego nie ma. Skąd się bierze ta różnica? Czy to jest związane z którymś z systemów dostępnych w tych wyższych wersjach wyposażenia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kingston70 Opublikowano 19 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2021 W dniu 30.01.2021 o 11:39, meci napisał: Manual jak to manual. Do tej pory wszystko ok. Zmiana płynu po 60 i 120 kkm przy okazji zmiany w napędach. Przedni napęd ma ten sam płyn co skrzynia. Bezproblemowa eksploatacja. Może czasem w korku trochę męczące, ale ja unikam z reguły korków . Przyspieszenie zależy w dużej mierze jak wysoko go kręcisz. Klasyczny stały napęd Subaru. Obecnie skrzynie manualne są na wymarciu. Nowe i nowsze XV tylko z CVT. Następny Subaru będzie z CVT, ale tym jeszcze trochę pojeżdżę bo to naprawdę fajne auto. Jaki płyn zalałeś do napędów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meci Opublikowano 19 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2021 2 godziny temu, kingston70 napisał: Jaki płyn zalałeś do napędów? Już gdzieś pisałem Fuchs Titan Sintopoid SAE 75 w90 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
keyman Opublikowano 19 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2021 9 godzin temu, Rok z Bagien napisał: W obecnej specyfikacji XV 1,6 mamy w wersji Trend skrzynię z trybem LOW, a pozostałych wersjach 1,6 (Comfort i Exclusive) trybu tego nie ma. Aż sprawdziłem, faktycznie 1.6 MY21 ma tak jak piszesz. Wcześniej wszystkie 1.6 miały LOW. Dziwne i nie widzę uzasadnienia, zwłaszcza że ten bieg LOW mógł być przydatny w pewnych sytuacjach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rok z Bagien Opublikowano 19 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2021 (edytowane) Może warto podpytać dział techniczny? Bo jak dla mnie to chyba pomyłka w specyfikacji. Edyta: Zapytałem. Ciekawy jestem odpowiedzi. Edytowane 19 Marca 2021 przez Rok z Bagien 1 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LukaXV Opublikowano 17 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2021 Odświeżę trochę temat, moje xv jest z 2019 roku przebieg obecnie 72 tys km i jeżdżąc nim od około 2 tyg regularnie zauważyłem tą dziwną prace skrzyni podczas jazdy w korku. Powiem szczerze że w życiu jeździłem bardzo dużą ilością samochodów różnych marek ze skrzyniami automatycznymi i takiej pracy skrzyni nie pamiętam. Momentami przy niskich obrotach zachowuje się jak by przeciągała biegi albo gubiła się nie widząc na jaki bieg wrzucić delikatnie poszarpując, jednym słowem brak jej płynności. Jeśli jak to mówicie TTTM to jestem zawiedziony , bo samo auto jest dla mnie idealnym połączeniem daily car z autem weekendowym poza asfaltowe podłoże. Notabene dobrze że znalazłem ten temat bo już myślałem że coś dzieje się ze skrzynią... Za kilka dni będę w serwisie na akcji SRT więc zapytam o pracę skrzyni i ewentualne sprawdzenie softu. I przy okazji pytanie czy ktoś z was szanownych forumowiczów zmieniał już olej w swoim automacie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bmbm Opublikowano 17 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2021 U mnie przebieg 83 000 km i też mam wrażenie, że skrzynia pracuje inaczej. Nie, że źle, ale inaczej. Dzisiaj też zostawiłem u Zdanowicza samochód min na wymianę oleju w skrzyni, z filtrami, adaptacją skrzyni itd. Jutro odbieram, w piątek trasa 300 km dam znak, czy coś lepiej. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LukaXV Opublikowano 17 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2021 2 minuty temu, bmbm napisał: U mnie przebieg 83 000 km i też mam wrażenie, że skrzynia pracuje inaczej. Nie, że źle, ale inaczej. Dzisiaj też zostawiłem u Zdanowicza samochód min na wymianę oleju w skrzyni, z filtrami, adaptacją skrzyni itd. Jutro odbieram, w piątek trasa 300 km dam znak, czy coś lepiej. Powiedz z ciekawości jakie koszty wymiany w ASO Zdanowicz, wymiana rozumiem dynamiczna? i ile czasu przewidzieli na usługę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bmbm Opublikowano 17 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2021 1 minutę temu, LukaXV napisał: Powiedz z ciekawości jakie koszty wymiany w ASO Zdanowicz, wymiana rozumiem dynamiczna? i ile czasu przewidzieli na usługę? Auto odbieram dopiero jutro nie mam czasu siedzieć tam, bo jeszcze klocki + tarcze przód, gumy stabilizatora z przodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się