Jump to content

XV II - praca CVT


Recommended Posts

 

 

2 godziny temu, Karas napisał:

Mam nadzieje że pandemia się skończy i również będę w końcu mógł zakończyć swoją przygodę

 

Zobaczymy, kto wygra w tej długiej i trudnej rywalizacji, Subaru (wycofując się z Europy) czy Karas (wycofując się z Subaru). Wstrzymujemy oddech kolejny rok i czekamy na wynik ;)

  • Like 1
  • Haha 3
Link to post
Share on other sites
  • Replies 95
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Bez przesady, sprzedawało się ich w Polsce po kilkaset rocznie a 1.6 w tym samym czasie kilka razy mniej czyli to 1.6 jest... Czarnym Piotrusiem. Niestety, jak to w tej grze, w 2019 roku musiałem go w

Zobaczymy, kto wygra w tej długiej i trudnej rywalizacji, Subaru (wycofując się z Europy) czy Karas (wycofując się z Subaru). Wstrzymujemy oddech kolejny rok i czekamy na wynik 

To ja też do kółka Trójmiejskiego poproszę.  Jestem z Gdańska ( Żabianki) ale teraz mieszkam nieopodal Starogardu Gdańskiego.  XV 1 gen 2.0 manual.

Posted Images

2 godziny temu, OWOC napisał:

To u mnie niestety nie podnosi obrotów tylko zamula cały czas. Musi być konkretne wzniesienie, żeby zredukowała.

Redukuje jak musi, skoro prędkość nie spada to nie musi :) Chcesz jechać szybciej to mocnej wciskasz pedał po prawej ;)

 

2 godziny temu, OWOC napisał:

Bardzo mi tego brakuje w moim XV.

XV nie ma ani turbo jak Levorg czy XT, nie ma też 2,5l jak OBK. Musi radzić sobie tym co ma - daje radę wbrew pozorom, choć oczywiście zawsze mogłoby być lepiej (1,8 DiT) :D

 

2 godziny temu, OWOC napisał:

Paradoksalnie sporo też jeździłem XV 1.6i CVT i tam to zjawisko nie występowało - skrzynka jadąc spokojnie utrzymywała silnik na minimalnych lecz nie zbyt niskich obrotach i przez to wolałem po mieście jeździć 1.6i:upside-down-face_1f643-small:

Tak zwane subiektywne odczucie prędkości, bo XV 1,6 od 2,0 nie jest szybszy, a brak momentu obrotowego musi rekompensować wyższymi obrotami. I o ile w mieście, szczególnie w pustym aucie różnic dużych nie ma, to w trasie (z obciążeniem nie wspominając) rozdźwięk jest spory.

 

A o kondycję silnika bym się nie martwił, bo CVT stoi na straży jego zdrowia (szczególnie sprzęgło hydrokinetyczne).

Link to post
Share on other sites
17 godzin temu, aflinta napisał:

Redukuje jak musi, skoro prędkość nie spada to nie musi :) Chcesz jechać szybciej to mocnej wciskasz pedał po prawej ;)

 

XV nie ma ani turbo jak Levorg czy XT, nie ma też 2,5l jak OBK. Musi radzić sobie tym co ma - daje radę wbrew pozorom, choć oczywiście zawsze mogłoby być lepiej (1,8 DiT) :D

 

Tak zwane subiektywne odczucie prędkości, bo XV 1,6 od 2,0 nie jest szybszy, a brak momentu obrotowego musi rekompensować wyższymi obrotami. I o ile w mieście, szczególnie w pustym aucie różnic dużych nie ma, to w trasie (z obciążeniem nie wspominając) rozdźwięk jest spory.

 

A o kondycję silnika bym się nie martwił, bo CVT stoi na straży jego zdrowia (szczególnie sprzęgło hydrokinetyczne).

 

Tak się składa, że przez ostanie pięć lat jeździłem wszystkimi modelami jakie miał w ofercie SIP nawet Leorgiem 2.0:wub:

I niestety muszę stwierdzić, że do delikatnej płynnej jazdy XV 2.0i najmniej ochotę .

 

A XV 1.6 owszem dynamiki nie ma za grosz, ale jak już się napędzi to fajnie sobie radzi. I to właśnie jadąc XV 1.6i dostałem pierwszy w życiu mandat za przekroczenie prędkości:D

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Jeżdżę od tygodnia XV po mojej wiosce, co prawda MY14 generacja 1, ale ta skrzynia dziwnie się zachowuje. Przy ruszaniu bardzo czuła, gaz trzeba naprawdę delikatnie muskać bo auto skacze do przodu już przy kilkunastu % wciśnięcia. Tak do 60 km/h nawet sprawnie przyspiesza i nie ma znaczenia czy wcisnę 25 czy 38 % ;)

Za to powyżej 80 km/h robi się z gumy i też nie ma znaczenia ile wdepnąć, przyspiesza równie ślamazarnie tylko hałas się zmienia.

Link to post
Share on other sites

Ale CVT w XV właśnie tak działa. Jak jeździsz tylko tym samochodem, to się do tego przyzwyczajasz. Jak przesiadasz się z klasycznego automatu, to od razu zauważasz że jest inaczej.

Link to post
Share on other sites

A jak się ma praktyczna sprawność skrzyni manualnej do skrzyni CVT? Chodzi mi o trasę (np. autostrady) w kontekście bezpieczeństwa (przyspieszanie i takie tam...).

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, RedSasza napisał:

A jak się ma praktyczna sprawność skrzyni manualnej do skrzyni CVT? Chodzi mi o trasę (np. autostrady) w kontekście bezpieczeństwa (przyspieszanie i takie tam...).

Elegancko jest. But w podłogę i jedziesz :) Albo manetkami sobie "zbijesz bieg". 

Link to post
Share on other sites

Czyli nie muszę martwić się takimi brzydkimi słowami, jak: przymulanie, zamulanie i guma? ;) I mogę zapomnieć o alternatywie w postaci manualnej skrzyni biegów?

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, RedSasza napisał:

Czyli nie muszę martwić się takimi brzydkimi słowami, jak: przymulanie, zamulanie i guma?


Martwić nie. Wystarczy się nauczyć z tym żyć. Nie spodziewaj się dużej dynamiki przy prędkościach autostradowych.

Ale to raczej zasługa lichego momentu obrotowego a nie skrzyni.

  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, RedSasza napisał:

I mogę zapomnieć o alternatywie w postaci manualnej skrzyni biegów?

 

Ale takiej alternatywy w XV już nie ma - chyba, że chcesz z USA ściągać. Nie ma sensu, CVT to raczej mocny punkt tego auta. Symuluje zmianę biegów, więc efekt "tramwaju" jest ograniczony, a ze słabego silnika pewnie nawet na manualu więcej się nie wyciśnie powyżej 100 km/h 

  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, spawalniczy napisał:

Martwić nie. Wystarczy się nauczyć z tym żyć. Nie spodziewaj się dużej dynamiki przy prędkościach autostradowych.

Myślę, że będę w stanie się nauczyć, tym bardziej, że mój obecny samochód, który jest w manualu, ma na papierze podobne przyspieszenie, jak XV.

Godzinę temu, GREGG napisał:

Ale takiej alternatywy w XV już nie ma - chyba, że chcesz z USA ściągać.

Nie chcę sprowadzać auta z USA, ale może będę "musiał" kupić XV I. I wtedy będę miał alternatywę. Stąd moje pytania...

Edited by RedSasza
Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, RedSasza napisał:

Myślę, że będę w stanie się nauczyć, tym bardziej, że mój obecny samochód, który jest w manualu, ma na papierze podobne przyspieszenie, jak XV.


Różnica jest taka, że manualem przy prędkościach autostradowych możesz przyspieszać na najwyższym biegu. Ok - ślamazarnie ale można. W XV CVT w takiej sytuacji lekki ruch prawą stopą powoduje od razu gwałtowną redukcję. Silnik wchodzi na 4-4,5 tyś obr/min. 
Mam porównanie z OBK z silnikiem 2,5l. Tam w podobnych okolicznościach nie było takich efektów specjalnych.

XV II ma bardzo długie najwyższe przełożenie = niskie obroty i spalanie przy wyższych prędkościach. Tyle tylko, że używa go tylko mniej więcej do 120 km/h przy stałej prędkości, przy wyższej następuje redukcja bo silnik jest za słaby dla tego przełożenia.

 

Przed zakupem zdecydowanie polecam dłuższą jazdę próbną.

Link to post
Share on other sites

Dziękuję wszystkim za reakcję na moje wątpliwości. :bowdown:

Wygląda na to, że będę musiał na którymś z trójmiejskich parkingów zaczepić jakiegoś posiadacza XV i zapytać go, czy da mi się karnąć. ;)

Link to post
Share on other sites
36 minut temu, RedSasza napisał:

Dziękuję wszystkim za reakcję na moje wątpliwości. :bowdown:

Wygląda na to, że będę musiał na którymś z trójmiejskich parkingów zaczepić jakiegoś posiadacza XV i zapytać go, czy da mi się karnąć. ;)

Sprawdzałeś czy Zdanowicz ma XV do jazdy próbnej ? 

Link to post
Share on other sites

Subaru w ofercie ma tylko XV 1,6 i 2,0 e-boxera, a to mnie nie interesuje. Czy mają do jazd próbnych normalne 2,0? Wątpię, bo niby po co...

Ale, kiedy przyjdzie TEN moment, to sprawdzę.

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, RedSasza napisał:

Subaru w ofercie ma tylko XV 1,6 i 2,0 e-boxera, a to mnie nie interesuje. Czy mają do jazd próbnych normalne 2,0? Wątpię, bo niby po co...

Ale, kiedy przyjdzie TEN moment, to sprawdzę.

XV II 2.0 bez e to raczej biały kruk. Ofert sprzedaży też jest bardzo mało, chociaż ostatnio pojawił się jeden... @raju pozwolę sobie wywołać :)

ps. w Gdańsku mamy małe kółko adoracji XV II, ale przyjmiemy z otwartymi rękami każde XV :) Witam :)

Edited by keyman
  • Thanks 1
  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites
45 minut temu, keyman napisał:

XV II 2.0 bez e to raczej biały kruk. Ofert sprzedaży też jest bardzo mało, chociaż ostatnio pojawił się jeden... @raju pozwolę sobie wywołać :)

ps. w Gdańsku mamy małe kółko adoracji XV II, ale przyjmiemy z otwartymi rękami każde XV :) Witam :)

Bez przesady, sprzedawało się ich w Polsce po kilkaset rocznie a 1.6 w tym samym czasie kilka razy mniej czyli to 1.6 jest... Czarnym Piotrusiem. Niestety, jak to w tej grze, w 2019 roku musiałem go wziąć. I go lubię choć tych 114 koni to za mało. No chyba, że jeździ się w pojedynkę jak ja i od początku jest się przyzwyczajonym do słabych silników.

 

Ze względu na silne związki ze Wschodnim Wybrzeżem a dokładnie z pobrzeżem Zatoki Gdańskiej chętnie przyłączę się do ww kółka adoracji i będe się starał robić Szarym Mnichem jakby był 2.0. :wrrum:

Edited by Szürkebarát
  • Like 3
  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, keyman napisał:

Ostatnio pojawił się jeden... @raju pozwolę sobie wywołać :)

Tak, tak, zaglądam tam regularnie. Widziałem go. Ładny, ale trochę ponad moje możliwości. :(

Godzinę temu, keyman napisał:

w Gdańsku mamy małe kółko adoracji XV II, ale przyjmiemy z otwartymi rękami każde XV :) Witam :)

Bardzo się cieszę.:yahoo:

Pół roku temu zarejestrowałem się na forum i w tym czasie przeczytałem chyba wszystkie wątki dotyczące XV, ale dopiero wczoraj odważyłem się oficjalnie przywitać i zadać pierwsze pytanie. Na razie jestem na etapie uczenia się od forumowych starszaków i to jeszcze trochę musi potrwać, bowiem dopiero latem/jesienią będę mógł na serio do Was dołączyć.

Edited by RedSasza
  • Like 2
Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Szürkebarát napisał:

Bez przesady, sprzedawało się ich w Polsce po kilkaset rocznie

XV II z silnikiem 2.0i był dostępny na dobrą sprawę przez niecały rok.

  • Confused 1
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, Szürkebarát napisał:

chętnie przyłączę się do ww kółka adoracji

Daj znać kiedy będziesz to (wreszcie) zorganizujemy spocik  :) 

 

8 godzin temu, RedSasza napisał:

Pół roku temu zarejestrowałem się na forum i w tym czasie przeczytałem chyba wszystkie wątki dotyczące XV, ale dopiero wczoraj odważyłem się oficjalnie przywitać i zadać pierwsze pytanie. Na razie jestem na etapie uczenia się od forumowych starszaków i to jeszcze trochę musi potrwać, bowiem dopiero latem/jesienią będę mógł na serio do Was dołączyć.

Mmmmm ... jak miło powiało świeżością :) 

Witaj w innym wymiarze ;) 

:drinks:  

 

 

Edited by Blixten
  • Like 3
Link to post
Share on other sites
W dniu 28.01.2021 o 08:38, peteres napisał:

W przypadku bagażnika XV to chyba jedynie ratlerek zwany gdzieniegdzie sarenką:P

 

2 godziny temu, Blixten napisał:

Daj znać kiedy będziesz to (wreszcie) zorganizujemy spocik  :) 

 

Mmmmm ... jak miło powiało świeżością :) 

Witaj w innym wymiarze ;) 

:drinks:  

 

 

To ja też do kółka Trójmiejskiego poproszę.  Jestem z Gdańska ( Żabianki) ale teraz mieszkam nieopodal Starogardu Gdańskiego.  XV 1 gen 2.0 manual.

Edited by meci
Dopisanie tekstu
  • Like 3
Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, meci napisał:

XV 1 gen 2.0 manual

To może napiszesz coś, jako użytkownik manuala?

Wiem, wiem, to wątek o CVT, ale zawsze można to zrobić w porównaniu z CVT. ;) 

Link to post
Share on other sites
22 godziny temu, Szürkebarát napisał:

....

 

Ze względu na silne związki ze Wschodnim Wybrzeżem a dokładnie z pobrzeżem Zatoki Gdańskiej chętnie przyłączę się do ww kółka adoracji i będe się starał robić Szarym Mnichem jakby był 2.0. :wrrum:

do tego kółka "A" przyjęli nawet śledzia z zachodniego wybrzeża :yahoo: co prawda muszę stanąć na palcach by to wybrzeże zobaczyć, ale jednak ;)

  • Like 2
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...