Jump to content
spawalniczy

XV II - praca CVT

Recommended Posts

22 minuty temu, RoadRunner napisał:

Po co się napinasz jak plandeka żuka ?

Nie jednego Żuka czy Tarpana w życiu widziałem i wszystkim plandeki fruwały luźno :D  Sorry, że się wtrąciłem. Wrócę za jakiś czas z własnymi spostrzeżeniami.   

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, Blixten napisał:

Da mu radę byle Golf podniesiony o parę cm w szopie u Stefana... 

 

golf country -image.png auto które wyprzedziło epoke :) To jest dokładnie to samo co Subaru zrobiło z imprezą . Więc inzynierowie od VW wcale tacy "bezmyslni" nie są :)

11 godzin temu, Blixten napisał:

Rany, co mnie podkusiło z tym dziadowskim Subaru

kupisz dojazdówkę od forka, wyciszysz i bedzie ok ;)

13 godzin temu, spawalniczy napisał:

Mam wrażenie, że to wina silnika a nie skrzyni. Czasami tuż po zapaleniu zimnego silnika jeszcze zanim zapnę bieg odczuwam falowanie obrotów.

może soft i silnika i skrzyni wymaga poprawek. To podobno cakowicie nowa jednostka jest z zupełnie innymi bebechami w srodku w porównaniu do poprzednika. W ASO z tym byłeś?

Edited by Karas
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

W moim przypadku, przy wolnym ruszaniu z niskich obrotów, skrzyni również „udaje się” szarpnąć. Nie zawsze, ale jednak.

Druga kwestia, to system start-stop. Początkowo załączanie silnika było płynne, delikatne i nie irytowało. Szybko jednak zaczęło mu towarzyszyć wyraźne i nieprzyjemne szarpnięcie.

Na razie mam przejechane ok 700km, więc zobaczymy, jak te problemy będą się rozwijały w trakce dalszej eksploatacji.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Zyzol napisał:

[...] system start-stop. [...]

Pierwsza rzecz, którą wyłączam po uruchomieniu auta :(

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 godzin temu, Blixten napisał:

dylemat pomiędzy Tiguanem a Yeti 

Yeti już nie ma w ofercie, został tylko kurak, a to nie to samo już - zbyt podobny do tiguana, by ktokolwiek miał dylemat... :P

3 godziny temu, Michał Krupa napisał:

Pierwsza rzecz, którą wyłączam po uruchomieniu auta :(

Btw: pytałem w ASO Rzgów, czy nie da rady tego na stałe wyłączyć - twierdzili, że we wszystkich markach potrafią, tylko nie w Subaru. Może kojarzycie jakiś serwis, który jednak ogarnie? :)

Edited by jfidelk
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 5.05.2018 o 19:57, Blixten napisał:

Rany, co mnie podkusiło z tym dziadowskim Subaru ? A trza było posłuchać rankingów i mieć dylemat pomiędzy Tiguanem a Yeti :biglol:

Sprawdź na YT ile jest relacji odnośnie szarpiące skrzynki dsg przy przebiegach poniżej 70kkm. Do tego dochodzą problemy z silnikami tsi itp. Wyniki rankingów i testów zależą mocno od tego kto je zleca. Na YT jest np dość osobliwy Pan Pertyn który z reguły ma mnóstwo uwag do testowanych aut. Zobacz jego test XV i porównaj z jego testem np Koraq 1,4 tsi. Nie ma raczej aut które przypadną każdemu do gustu i nie maja żadnych minusów. 

Edited by MaMis
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, MaMis napisał:

p dość osobliwy Pan Pertyn który z reguły ma mnóstwo uwag do testowanych aut. Zobacz jego test XV i porównaj z jego testem np Koraq 1,4 tsi. Nie ma raczej aut które przypadną każdemu do gustu i nie maja żadnych minusów. 

z tego co pamietam według Pana Pertyna autem doskonałym jest VW T rock własnie z dsg ,najmocniejszą turbo benzyną i haldexem...

CVT nie powinno szarpać. Swoją nazwę Lineatronic zawdzięcza właśnie liniowemu( płynnemu) przekazywaniu mocy . IMO albo coś z softem nie nie ok albo ze skrzynią

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obecnie, wg pana Pertyna, wszyscy powinni jeździć Kią Stinger. Jak nie chcą, to mają problem z głową ;) Ale to chyba nie jest wątek o preferencjach testerów...

 

Wracając do tematu - nie zauważyłem szarpnięć przy jeździe do tylu, ale w sumie na zimnym startuję do przodu

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na razie 700 km na liczniku z czego 450 trasa. Nie zauważyłem szarpnięć a im dłużej jeżdżę tym bardziej podoba mi sie skrzynia. Rzeczywiście baaardzo dużo zależy jak operujemy gazem. Mozna stwierdzić ze zmieniamy biegi gazem :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja napisałem to w temacie ogólnym XV II generacji. Problem zauważam wyłącznie w ruszaniu na wstecznym, wtedy gdy muszę dodać gazu, bo samo puszczenie hamulca nie wystarczy. Auto potrafi dosyć mocnego kangurka zrobić. Jest to dla mnie problem, bo w garażu mam dosyć ciasno, ze wszystkich stron i sporo czasami trzeba i na 3 razy wykręcać. Na szczęście jak do tej pory, problem jest tylko przy pierwszym ruszeniu, po wrzuceniu R.

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, krakbar napisał:

Ja napisałem to w temacie ogólnym XV II generacji. Problem zauważam wyłącznie w ruszaniu na wstecznym, wtedy gdy muszę dodać gazu, bo samo puszczenie hamulca nie wystarczy. Auto potrafi dosyć mocnego kangurka zrobić. Jest to dla mnie problem, bo w garażu mam dosyć ciasno, ze wszystkich stron i sporo czasami trzeba i na 3 razy wykręcać. Na szczęście jak do tej pory, problem jest tylko przy pierwszym ruszeniu, po wrzuceniu R.

problem szarpania u mnie występuje w okolicach 1500 obr. i przy prędkości 30-40 km/h, tak jakby skrzynia nie wiedziała, który bieg wrzucić - przyzwyczaiłem się do tego, dodaję trochę więcej gazu by wymusić zmianę biegu. Co do wstecznego, ten rusza płynnie za każdym razem nawet rano po nocy stania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@krakbar przyznam szczerze, że nie zauważyłem, choć podobnie jak i ty parkuję w ciasnym garażu. Ale od dziś będę obserwować jak zachowuje się auto na wstecznym, bo być może nie zwróciłem na to uwagi.

@Snuff dokładnie jak piszesz, cvt nie może się zdecydować na którym biegu jechać i przełącza się co chwilkę. Rozwiązaniem może być przejście na łopatki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zawsze odpuszczam ręczny... ręcznie. Może dlatego auto nie rusza jak sprinter z bloków. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli chodzi o szarpanie w korku, do na początku lipca otrzymałem od @Dyrekcja takie info:

 

 

„Otóż mamy już jak najbardziej zmodyfikowaną wersję oprogramowania, która - bazując na doświadczonym "przypadku" - przynosi pozytywne rozwiązanie.

Natomiast w najbliższych dniach będziemy udostępniali serwisom kolejną wersję oprogramowania. Stąd sugestia aby umówić się z serwisem na koniec przyszłego tygodnia w celu wgrania już najnowszej wersji...”

 

Ja jeszcze nie zdążyłem dokonać aktualizacji. Czy pomoże ona też na problemy ze wstecznym, nie wiem.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@spawalniczy dzięki za info, akurat w środę żona zwozi xv na zmianę oleju to trza będzie podpytać czy posiadają.

Share this post


Link to post
Share on other sites
27 minut temu, spawalniczy napisał:

Jeśli chodzi o szarpanie w korku, do na początku lipca otrzymałem od @Dyrekcja takie info:

Może @Dyrekcja znajdzie czas i odpowie również na moje pytanie dotyczące działania klimatyzacji i wentylacji w Foresterze XT. Wysłałem dwa maile na adres centrala@subaru.pl - na odpowiedź cierpliwie czekam dwa lata..

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mechanik chyba lepiej szukać odpowiedzi tu na forum, "presja" opinii publicznej trochę pomaga, a maile to wiadomo jak się traktuje - delete i po problemie... 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 godzin temu, krakbar napisał:

Na szczęście jak do tej pory, problem jest tylko przy pierwszym ruszeniu, po wrzuceniu R.

 

To może być problem stosunkowo wysokich obrotów na zimnym silniku. Ja ruszam do przodu, ale nawet lekkie muśnięcie gazu powoduje wyrwanie do przodu i znaczny wzrost prędkości. W efekcie, jadąc przez garaż co chwilę muszę przyhamowywać, aby nie jechać 30.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, mechanik napisał:

znajdzie czas i odpowie również na moje pytanie dotyczące działania klimatyzacji i wentylacji w Foresterze XT

Dziękuję za przypomnienie - pamiętałem pytanie, ale nie pamiętałem wątku.

Otóż problematyka jest spowodowana logiką urządzenia.  Przy nastawieniu temperatury poniżej 20 stopni ma absolutny priorytet na chłodzenie. Ponieważ czujnik jest znacznie wyżej z opóźnieniem ew. reaguje na zmianę temperatury w całym samochodzie.   Obawiam się, że nie ma na to "lekarstwa".

 

Pozdrowienia

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, Dyrekcja napisał:

Obawiam się, że nie ma na to "lekarstwa".

Być może jest - przynajmniej na jedną składową problemu. Użytkownicy u nas (i za oceanem) już dawno opracowali modyfikację pozwalającą zmniejszyć bezwładność systemu. Wystarczy poprawić przepływ powietrza przez czujnik temperatury w kabinie montując mini wentylator przed lub za czujnikiem. W Subaru zdaje się ciągle realizowane jest to podciśnieniem z układu wentylacji, co przekłada się na niewielki przepływ wokół czujnika (zwłaszcza przy niskich prędkościach wentylatora nawiewu) i jego opóźnioną reakcję.

Możliwe, że sam niedługo się za to zabiorę, nie omieszkam wówczas uzupełnić powyższego wątku o zdjęcia.

Edited by Kambol
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...