Skocz do zawartości
Koperkovy

Zbiór przydatnych informacji  Forester SJ

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Zbiór przydatnych informacji dla właścicieli  Forestera SJ

W swoim życiu przejeździłem już wieloma samochodami z różnych segmentów, a Subaru Forester XT zagościł u mnie pod koniec 2015 roku. Od tego czasu zgromadziłem trochę wiedzy na temat tego auta i postanowiłem się tą wiedzą z Wami podzielić. Nie podaję do wiadomości konkretnych nazw produktów, aby nie zostać posądzonym o kryptoreklamę.

 

1. Zbyt słaby i wątpliwej jakości akumulator.

To prawda, że Subaru niezbyt popisało się na tym polu i zamontowało jakiegoś malucha (48 Ah i 390 CCA) do tego auta. Na dodatek po pokonaniu dłuższej trasy na drugi dzień można było usłyszeć słabsze kręcenie rozrusznika. Nie pomaga również fakt, że system ISR też lubi swoje zjeść. Szczególnie w momencie słabszego zasięgu potrafi rozładować baterię w bardzo szybkim tempie. W moim przypadku akumulator kompletnie przestał działać po 2 latach od otrzymania samochodu. Podobno model 2018 otrzymał akumulator o większej mocy rozruchowej, wynoszącej 470 CCA. Nadal nie jest to imponująca wartość, ale jest lepiej.

 

Rozwiązanie:

Zakup mocniejszego akumulatora. Na rynku jest wiele dobrych firm oferujących sprzęt o porządnych parametrach np.  60 Ah i 680 CCA. Można też więcej, jeśli posiadacie dodatkowy osprzęt np. LEDy do jazdy dziennej, mocniejszy system audio itd.

 

2. Problem z utrzymaniem samochodu podczas mocnego wiatru bocznego. Słabe hamulce. Głośne opony.

Dostarczone opony fabryczne są słabe do jazdy po asfalcie ze względu na wzór bieżnika, mieszanki oraz sztywności ścian bocznych. Podczas większego deszczu da się odczuć, że takie warunki pogodowe nie są zbytnio mile widziane przez te opony. Każde mocniejsze ruszenie lub jazda po łuku wydaje się być niepewna. Taki typ tych opon. Również jest to odczuwalne podczas hamowania. Trzeba naciskać mocniej pedał hamulca inaczej może być przykro. Głośność toczenia się opon również nie należy do najniższych,  a jazda z prędkością autostradową wydaje się być mało przyjemna. Warto korzystać z manetek, aby wspomagać hamowanie! Szczególnie przydatne podczas zjazdów.

 

Rozwiązanie:

Zakup lepszego ogumienia. Można z powodzeniem stosować rozmiar 235/55/R18. Bardziej wypełnia wnętrze nadkola – Mi się bardziej podoba (kwestia indywidualna). Warto się zastanowić nad oponami wzmacnianymi – mniejsze bujanie po zakrętach.

 

3. Brudne drzwi boczne i klapa bagażnika szczególnie po szybszej jeździe.

Zamazana kamera cofania. Więcej brudu na lakierze. Można wymieniać. Poobijany lakier od kamieni.

 

Rozwiązanie:

Chlapacze. Nie wpływają na spalanie znacząco na spalanie, a nawet jeśli to ile? 0.1 L/100 km? Przydatne szczególnie w zimie i na drogi nieutwardzone.

 

4. Check engine, przejście auta w tryb awaryjny po nieudanym starcie spowodowanym słabym akumulatorem.

 

Rozwiązanie:

Za parę uruchomień samo zniknie. Warto kupić sobie interfejs OBD i wykasować błędy, żeby nie męczyć się choinką na desce rozdzielczej.

 

5. Szum wiatru podczas jazdy z prędkością powyżej 120 km/h

Nie wiem jak się za to zabrać, ponieważ słyszę szum wiatru w górnym słupku i na wysokości lusterek bocznych. Szczególnie od strony kierowcy. Podobno w Outbacku jest to notoryczny problem, ale nikt się jeszcze nie podzielił rozwiązaniem.

Za jakiś czas przyjdą uszczelki do drzwi. Wypełnione zostaną szpary miedzy drzwiami i zobaczymy czy to pomoże. Podejrzewam również, ze szum dochodzi z okolic trójkąta. Wkrótce wybieram się również do ASO na kolejny przegląd i zobaczymy, co z tego się wykluje.

 

Powodem są ogromne jak PKiN relingi dachowe. Wystarczy porównać konkurencję. Jak dorwę model CAD Forestera to spróbuję ruszyć z dalszymi testami. Natomiast wszystkie próby z uszczelkami się nie sprawdziły. Kolejnym potencjalnym miejscem może być krzywo zamontowana listwa, która biegnie wzdłuż relingów dachowych. Sznur z mikrogumy powinien załatwić sprawę. Wkrótce to sprawdzę.

 

Zgodnie z przewidywaniami szum wiatru dochodzący z zewnątrz stał się mniejszy wraz usunięciem szpar z listw dachowych oraz przedniej szyby. Jest to znacząco zauważalne podczas wiatru bocznego. Warto zwrócić uwagę na trójkąty z tworzywa sztucznego. Generują sporo szumu wyłącznie wtedy, kiedy słabo przylegają do uszczelki. Wkrótce zabiorę się za słupek B.

 

6. Szyba ze strony kierowcy nie chce się automatycznie domknąć.

 

Rozwiązanie:

Opuścić szybę do polowy. Następnie przytrzymać przycisk w ustawieniu zamykania. Po domknięciu szyby przytrzymać go pare sekund.

 

7. Panel serwisowy. 

 

Rozwiązanie:

Przytrzymujemy palec na przycisku home i wciskamy kilka razy audio/tune do pojawienia się panelu. Żeby z niego wyjść wystarczy wyłączyć auto.

 

8. Nieprzyjemne wibracje gdy auto jest na "jałowym" biegu.

 

Rozwiązanie:

Aktualizacja ECU powinna pomoc.

 

9. Popchniecie manetki w gorę do pojedynczego uruchomienia wycieraczek powoduje ich zacięcie kawałek za pozycją startową.

 

Brak rozwiązania.

 

10. Skrzypiący fotel kierowcy podczas jazdy po nierównościach.

 

Rozwiązanie:

Popsikać znanym środkiem każdego inżyniera w miejsce pod slotem na pas fotela kierowcy. Jest tam parę podkładek na pewno będzie widać o co chodzi.

 

11. Nie działa mirrorlink.

 

Rozwiązanie:

Aktualizacja oprogramowania stacji multimedialnej. Wprowadza wsparcie dla mirrorlink w wersji 1.1. Przez pewien czas był dostępny link z oprogramowaniem, ale przestał działać, dlatego na chwilę obecną tylko ASO. Na forum znajduje się lista z telefonami, które działały z tym systemem.

 

12. Tyrkanie i trzeszczenie deski rozdzielczej.

 

Rozwiązanie:

Między podszybiem, a deską rozdzielczą należy umieścić wyprofilowaną uszczelkę.

 

13. Opóźnienie dźwięku podczas połączenia Bluetooth.

 

Rozwiązanie:

Nie da się nic z tym zrobić. Na mirrorlinku działa bez opóźnień i jest lepszy dźwięk.

 

14. Słabe oświetlenie bagażnika.

 

Rozwiązanie:

Cytat

A jak tam z oświetleniem przestrzeni bagażnika w nocy. Bo ja widziałem tylko świecącą się żarówkę i nic więcej. Po wyjęciu oprawki nie było tam odbłyśnika, doklejenie folii alu niewiele pomogło. Dopiero led w tonacji ciepłej 3.000K pozwolił dostatecznie doświetlić przestrzeń bagażnika (strzałkami miejsce gdzie potrzeba była użycia klejarki by wzmocnić fabryczne połączenie oprawki z led-ami):

Led 3000K.jpg

autor: Licho

 

Przyjrzę się temu za jakiś czas i jeśli coś wymyślę to również się podzielę informacjami.

 

15. Obtarty lakier drzwi kierowcy i pasażera.

 

Subaru_FORESTER_X-BREAK_(SJ)_rear.jpg.a0c26e16633c2068c73918e5595e1596.jpg

Pozostaje rdzawy nalot na uszczelkach drzwi tylnych pasażerów w miejscu styku. 

 

Rozwiązanie: Oczyścić miejsce z rdzy, zaprawka i nałożenie lakieru bezbarwnego.

 

16. Martwe pole.

Cytat

 

Lusterka zewnętrzne płaskie a nie zakrzywione na końcach, czyli jest problem z polem martwym. A rozwiązanie do doklejka jak na foto.

Na foto widać jaki jest problem, w głównym lusterku widać:

- fragment budynku

- nie widać stojącego znaku z tyłu/boku, który rzuca cień na podłoże, a tym samym nie widać auta które zbliża się do nas na drugim pasie

w doklejce widać: całą szerokość budynku i jeszcze więcej, stojący znak i o wiele szerzej

 

doklejka.jpg

autor: Licho

 

17. Stukanie środkowego pasa bezpieczeństwa, gdy nie jest wpięty.

 

Rozwiązanie: Miejsce z tworzywa sztucznego wystarczy obkleić filcem lub wpiąć pas, żeby swobodnie nie latał.

 

18. Dziwny dźwięk dochodzący z okolic bagażnika.

 

Rozwiązanie: Brak rozwiązania.

 

 

Za parę miesięcy kończy mi się trzyletnia gwarancja na auto i zrobię krótkie podsumowanie na temat samochodu oraz współpracy z ASO. Nie będę owijał w bawełnę. Będzie się działo!B)

 

Będę sukcesywnie dodawał informacje. Miło byłoby zebrać wszystko do kupy ;)

Aktualizacja: 20.07.18

Edytowane przez Koperkovy
Aktualizacja

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, Koperkovy napisał:

(...) Problem z utrzymaniem samochodu podczas mocnego wiatru bocznego. Słabe hamulce. Głośne opony.

 

Dostarczone opony fabryczne są słabe do jazdy po asfalcie ze względu na wzór bieżnika, mieszanki oraz sztywności ścian bocznych. Podczas większego deszczu da się odczuć, że takie warunki pogodowe nie są zbytnio mile widziane przez te opony. Każde mocniejsze ruszenie lub jazda po łuku wydaje się być nie na miejscu. Taki typ tych opon. Również jest to odczuwalne podczas hamowania. Trzeba naciskać mocniej pedał hamulca inaczej może być przykro. Głośność toczenia się opon również nie należy do najniższych,  a jazda z prędkością autostradową wydaje się być mało przyjemna.

Rozwiązanie: Zakup lepszego ogumienia. Można z powodzeniem stosować rozmiar 235/55/R18. Bardziej wypełnia wnętrze nadkola – Mi się bardziej podoba (kwestia indywidualna). Warto się zastanowić nad oponami wzmacnianymi – mniejsze bujanie po zakrętach (...)

 

to prawda - seryjne opony na asfalcie sprawdzaja sie tylko bardzo srednio... na innych / lepszych oponach prowadzenie auta zmienia sie na +

 

warto tez zmienic seryjne felgi, ktore to tradycyjnie dla Subaru sa zbytnio schowane w nadkolach... na felgach z mniejszym ET (wysuniete bardziej na zewn.) i lepszych oponach auto staje sie bardziej stabilne i przewidywalne w szybkich lukach... minus takiego rozwiazania - jeszcze brudniejsze boki i tyl auta

 

seryjne hamulce wcale nie sa takei slabe, ale skoro juz mamy zmienione felgi, to warto pomyslec i o wydajnieszych heblach :)

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, Koperkovy napisał:

5.       Szum wiatru podczas jazdy z prędkością powyżej 120 km/h

Nie wiem jak się za to zabrać, ponieważ słyszę szum wiatru w górnym słupku i na wysokości lusterek bocznych. Szczególnie od strony kierowcy. Podobno w Outbacku jest to notoryczny problem, ale nikt się jeszcze nie podzielił rozwiązaniem.

 

 

 

U mnie zaczyna szumieć na wysokości lusterek już od ok. 70 km/h, przy 120 to już nie słyszę własnych myśli..:) próbowałem to chałupniczo uszczelnić, ale póki co efektów brak. W Forkach po lifcie tego nie ma...więc kwestia uszszelki lub grubszej szybki przy lusterku...uszczelkę mozna wymienić ale szyby juz chyba nie..:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza rzecz, jaką zrobiłem to zakup porządnych opon zimowych oraz letnich. Oryginalne opony wielosezonowe to porażka. Tutaj się zgadzam. Minusem jest, że dwa razy w roku trzeba się zameldować u gumiarza.

Odnośnie innych uwag to jestem trochę zdziwiony, bo mam najechane pod 90

tys. km i uważam, że auto jest bardzo komfortowe ( 190 cm wzrostu, 90 kg wagi :) ), ciche  ( także przy prędkościach autostradowych ) i oszczędne ( średnie spalanie ok. 8 l ). Ale być może wersja USA jest inna, a być może dobrze trafiłem. To samo dotyczy spalania oleju silnikowego. Nie występuje w trakcie normalnej eksploatacji. Czasami przy szybkiej jeździe autostradowej rzędu 160 km/h ciut ubędzie, ale bez konieczności dolewki ( olej Amsoil 0W20 ).

Tyle :)

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 godzin temu, Koperkovy napisał:

Zbiór przydatnych informacji dla właścicieli  Forestera SJ

W swoim życiu przejeździłem już wieloma samochodami z różnych segmentów, a Subaru Forester XT zagościł u mnie pod koniec 2015 roku. Od tego czasu zgromadziłem trochę wiedzy na temat tego auta i postanowiłem się tą wiedzą z Wami podzielić. Nie podaję do wiadomości konkretnych nazw produktów, aby nie zostać posądzonym o kryptoreklamę.

 

1.       Zbyt słaby i wątpliwej jakości akumulator.

To prawda, że Subaru niezbyt popisało się na tym polu i zamontowało jakiegoś malucha (48 Ah i 390 CCA) do tego auta. Na dodatek pokonując dłuższe trasy na drugi dzień można było usłyszeć słabsze kręcenie rozrusznika. Nie pomaga również fakt, że system ISR też lubi swoje zjeść. Szczególnie w momencie słabszego zasięgu potrafi rozładować baterię w bardzo szybkim tempie. W moim przypadku akumulator kompletnie przestał działać po 2 latach od otrzymania samochodu. Podobno model 2018 otrzymał akumulator o większej mocy rozruchowej, wynoszącej 470 CCA. Nadal nie jest to imponująca wartość, ale jest lepiej.

 

Rozwiązanie:

Zakup mocniejszego akumulatora. Na rynku jest wiele dobrych firm oferujących sprzęt o porządnych parametrach np.  60 Ah i 680 CCA. Można też więcej, jeśli posiadacie dodatkowy osprzęt np. LEDy do jazdy dziennej, mocniejszy system audio itd.

 

2.       Problem z utrzymaniem samochodu podczas mocnego wiatru bocznego. Słabe hamulce. Głośne opony.

Dostarczone opony fabryczne są słabe do jazdy po asfalcie ze względu na wzór bieżnika, mieszanki oraz sztywności ścian bocznych. Podczas większego deszczu da się odczuć, że takie warunki pogodowe nie są zbytnio mile widziane przez te opony. Każde mocniejsze ruszenie lub jazda po łuku wydaje się być nie na miejscu. Taki typ tych opon. Również jest to odczuwalne podczas hamowania. Trzeba naciskać mocniej pedał hamulca inaczej może być przykro. Głośność toczenia się opon również nie należy do najniższych,  a jazda z prędkością autostradową wydaje się być mało przyjemna.

Rozwiązanie: Zakup lepszego ogumienia. Można z powodzeniem stosować rozmiar 235/55/R18. Bardziej wypełnia wnętrze nadkola – Mi się bardziej podoba (kwestia indywidualna). Warto się zastanowić nad oponami wzmacnianymi – mniejsze bujanie po zakrętach.

 

3.       Brudne drzwi boczne i klapa bagażnika szczególnie po szybszej jeździe.

Zamazana kamera cofania. Więcej brudu na lakierze. Można wymieniać. Poobijany lakier od kamieni.

Rozwiązanie: Chlapacze. Nie wpływają na spalanie znacząco na spalanie, a nawet jeśli to ile? 0.1 L/100 km? Przydatne szczególnie w zimie i na wyjazdu na drogi nieutwardzone.

 

4.       Check engine, przejście auta w tryb awaryjny po nieudanym starcie spowodowanym słabym akumulatorem.

Rozwiązanie: Za parę uruchomień samo zniknie. Warto kupić sobie interfejs OBD i  wykasować błędy, żeby nie męczyć się choinką na desce rozdzielczej.

 

5.       Szum wiatru podczas jazdy z prędkością powyżej 120 km/h

Nie wiem jak się za to zabrać, ponieważ słyszę szum wiatru w górnym słupku i na wysokości lusterek bocznych. Szczególnie od strony kierowcy. Podobno w Outbacku jest to notoryczny problem, ale nikt się jeszcze nie podzielił rozwiązaniem.

 

Będę sukcesywnie dodawał informacje. Miło byłoby zebrać wszystko do kupy ;)

Aktualizacja:

 

Odnosnie akumulatora to az poszedlem sprawdzic. Moj Forek 2.0i 150 km rocznik 2015 ma akumulator 62Ah CCA 620. Jak dotychczas zero problemow z akumulatorem. Wiec zdziwiony ze w XT tylko 49. System start/stop uruchamia sie jednak po krotszym czasie niz 3 lata lemu

Ogumienie faktycznie na mokrym trzeba bardzo uwazac szczegolnie w zakretach. Mysle ze jeszcze to lato wytrzymie na ori a na nastepny rok kupie cos dobrege. zimowe mam Nokiany i nie nazekam

Chlapacze- potwierdzam ze powinny byc i wedlug mnie juz z fabryki. Kupilem zamienniki- niestety do niczego i odeslalem zwrot. Niby Original Design ale nie wszystkie otwory pasowaly. Po zamontowaniu powstaje przerwa miedzy oslona progu a chlapaczem. Trzeba wiercic nowe otwory zeby dobrze zamontowac. Generalnie porazka ale za to cena 3 razy mniejsza niz z ASO.W tej sytuacji chyba przeboleje i kupie w ASO i dam im zamontowac.

Generalnie Forester nie nalezy do cichych ale nie jest najgorzej. Slychac szum opon ale mnie osobiscie nie przeszkadza. W moim poprzednim "jedynej slusznej niemieckiej marce":D od 70 km/godz byl taki swist ze mocno denerwowalo a serwis nie mogl sobie z tym przez 3 lata poradzic:(. Wiec tutaj nie narzekam

Przy silnym bocznym wiatrze mocno buja nadwoziem i na autostradzie lepiej zwolnic do 120 km/godz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W temacie: zbiór przydatnych informacji, a poczynając od pierwszego postu narzekanie.

Najgorsze jest to, że XT nie będzie miał następcy. ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dorzuciłem dzisiaj parę informacji:

 

W dniu 25/04/2018 o 13:36, mechanik napisał:

W temacie: zbiór przydatnych informacji, a poczynając od pierwszego postu narzekanie.

Najgorsze jest to, że XT nie będzie miał następcy. ;) 

 

Ale żaden auta nie zmieni. To musi być miłość:wub:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolejna porcja!

Udanej majówki ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ile z tego znika w MY18?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Koperkowy, a jak tam z oświetleniem przestrzeni bagażnika w nocy. Bo ja widziałem tylko świecącą się żarówkę i nic więcej. Po wyjęciu oprawki nie było tam odbłyśnika, dolejenie folii alu niewiele pomogło. Dopiero led w tonacji ciepłej 3.000K pozwolił dostatecznie doświetlić przestrzeń bagażnika (strzałkami miejsce gdzie potrzeba była użycia klejarki by wzmocnić fabryczne połączenie oprawki z led-ami):

Led 3000K.jpg

Edytowane przez Licho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
W dniu 01/05/2018 o 10:52, Licho napisał:

Koperkowy, a jak tam z oświetleniem przestrzeni bagażnika w nocy. Bo ja widziałem tylko świecącą się żarówkę i nic więcej. Po wyjęciu oprawki nie było tam odbłyśnika, dolejenie folii alu niewiele pomogło. Dopiero led w tonacji ciepłej 3.000K pozwolił dostatecznie doświetlić przestrzeń bagażnika (strzałkami miejsce gdzie potrzeba była użycia klejarki by wzmocnić fabryczne połączenie oprawki z led-ami):

 

Dzięki:wub:, dodane + mała aktualizacja.

 

Wkrótce wybieram się do ASO z paroma mankamentami i zobaczymy jak podejdą do sprawy.

Edytowane przez Koperkovy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 25.04.2018 o 09:18, KubaOBK napisał:

 

U mnie zaczyna szumieć na wysokości lusterek już od ok. 70 km/h, przy 120 to już nie słyszę własnych myśli..:) próbowałem to chałupniczo uszczelnić, ale póki co efektów brak. W Forkach po lifcie tego nie ma...więc kwestia uszszelki lub grubszej szybki przy lusterku...uszczelkę mozna wymienić ale szyby juz chyba nie..:)

Myślałem, że tylko ja mam ten problem. Rzeczywiście przy ok 70 km/ h Forek szumi. Powyżej 100 km/h szumi frontalnie . Jest trochę wyższy niż mój poprzednik SG, ale w SG mimo braku ramek tak nie szumiał. W środku mimo szumu jest ciszej     W kwestii odgłosu silnika. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
37 minut temu, diamond napisał:

Myślałem, że tylko ja mam ten problem. Rzeczywiście przy ok 70 km/ h Forek szumi. Powyżej 100 km/h szumi frontalnie . Jest trochę wyższy niż mój poprzednik SG, ale w SG mimo braku ramek tak nie szumiał. W środku mimo szumu jest ciszej     W kwestii odgłosu silnika. 

 

W MTS-ie mi powiedziano, że jest to kwestia złego czy niedbałego montażu uszczelek plus fakt, że po czasie uszczelka już tak nie przylega jak na początku. Podobno po wymianie uszczelki na nową, efekt jest mocno zauważalny na plus, tylko kosztuje to koło 1000 zł :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
8 godzin temu, diamond napisał:

Myślałem, że tylko ja mam ten problem. Rzeczywiście przy ok 70 km/ h Forek szumi. Powyżej 100 km/h szumi frontalnie . Jest trochę wyższy niż mój poprzednik SG, ale w SG mimo braku ramek tak nie szumiał. W środku mimo szumu jest ciszej     W kwestii odgłosu silnika. 

 

7 godzin temu, KubaOBK napisał:

 

W MTS-ie mi powiedziano, że jest to kwestia złego czy niedbałego montażu uszczelek plus fakt, że po czasie uszczelka już tak nie przylega jak na początku. Podobno po wymianie uszczelki na nową, efekt jest mocno zauważalny na plus, tylko kosztuje to koło 1000 zł :)

 

Myślałem, że wymiana  wadliwego elementu odbywa się na zasadzie gwarancji, a nie informowaniu o niedbałości wykonania.:huh:

Edytowane przez Koperkovy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, Koperkovy napisał:

 

 

Myślałem, że wymiana  wadliwego elementu odbywa się na zasadzie gwarancji, a nie informowaniu o niedbałości wykonania.:huh:

Być może, ale nie po 5 latach od zakupu auta:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W sprawie pkt-u 14 (słabe oświetlenie bagażnika), to swoje doświadczenia opisałem na stronie 395 i 399:

 tam pokazane testy są na led w tonacji zimnej (takie trupie światło). Po sprowadzeniu led w tonacji ciepłej, świeci barwowo jak żarówka:

https://m.vi.aliexpress.com/item/32479822967.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 24.04.2018 o 19:06, Koperkovy napisał:

Zbiór przydatnych informacji dla właścicieli  Forestera SJ

W swoim życiu przejeździłem już wieloma samochodami z różnych segmentów, a Subaru Forester XT zagościł u mnie pod koniec 2015 roku. Od tego czasu zgromadziłem trochę wiedzy na temat tego auta i postanowiłem się tą wiedzą z Wami podzielić. Nie podaję do wiadomości konkretnych nazw produktów, aby nie zostać posądzonym o kryptoreklamę.

 

1. Zbyt słaby i wątpliwej jakości akumulator.

 

Rozwiązanie:

Zakup mocniejszego akumulatora. Na rynku jest wiele dobrych firm oferujących sprzęt o porządnych parametrach np.  60 Ah i 680 CCA. Można też więcej, jeśli posiadacie dodatkowy osprzęt np. LEDy do jazdy dziennej, mocniejszy system audio itd.

 

2. Problem z utrzymaniem samochodu podczas mocnego wiatru bocznego. Słabe hamulce. Głośne

 

Rozwiązanie:

Zakup lepszego ogumienia. Można z powodzeniem stosować rozmiar 235/55/R18. Bardziej wypełnia wnętrze nadkola – Mi się bardziej podoba (kwestia indywidualna). Warto się zastanowić nad oponami wzmacnianymi – mniejsze bujanie po zakrętach.

 

3. Brudne drzwi boczne i klapa bagażnika szczególnie po szybszej jeździe.

 

Rozwiązanie:

Chlapacze. Nie wpływają na spalanie znacząco na spalanie, a nawet jeśli to ile? 0.1 L/100 km? Przydatne szczególnie w zimie i na drogi nieutwardzone.

 

4. Check engine, przejście auta w tryb awaryjny po nieudanym starcie spowodowanym słabym akumulatorem.

 

Rozwiązanie:

Za parę uruchomień samo zniknie. Warto kupić sobie interfejs OBD i wykasować błędy, żeby nie męczyć się choinką na desce rozdzielczej.

 

5. Szum wiatru podczas jazdy z prędkością powyżej 120 km/h

 

 

6. Szyba ze strony kierowcy nie chce się automatycznie domknąć.

 

Rozwiązanie:

Opuścić szybę do polowy. Następnie przytrzymać przycisk w ustawieniu zamykania. Po domknięciu szyby przytrzymać go pare sekund.

 

7. Panel serwisowy. 

 

Rozwiązanie:

Przytrzymujemy palec na przycisku home i wciskamy kilka razy audio/tune do pojawienia się panelu. Żeby z niego wyjść wystarczy wyłączyć auto.

 

8. Nieprzyjemne wibracje gdy auto jest na "jałowym" biegu.

 

Rozwiązanie:

Aktualizacja ECU powinna pomoc.

 

9. Popchniecie manetki w gorę do pojedynczego uruchomienia wycieraczek powoduje ich zacięcie kawałek za pozycją startową.

 

Brak rozwiązania.

 

10. Skrzypiący fotel kierowcy podczas jazdy po nierównościach.

 

Rozwiązanie:

Popsikać znanym środkiem każdego inżyniera w miejsce pod slotem na pas fotela kierowcy. Jest tam parę podkładek na pewno będzie widać o co chodzi.

 

11. Nie działa mirrorlink.

 

Rozwiązanie:

Aktualizacja oprogramowania stacji multimedialnej. Wprowadza wsparcie dla mirrorlink w wersji 1.1. Przez pewien czas był dostępny link z oprogramowaniem, ale przestał działać, dlatego na chwilę obecną tylko ASO. Na forum znajduje się lista z telefonami, które działały z tym systemem.

 

12. Tyrkanie i trzeszczenie deski rozdzielczej.

 

Rozwiązanie:

Między podszybiem, a deską rozdzielczą należy umieścić wyprofilowaną uszczelkę.

 

13. Opóźnienie dźwięku podczas połączenia Bluetooth.

 

Rozwiązanie:

Nie da się nic z tym zrobić. Na mirrorlinku działa bez opóźnień i jest lepszy dźwięk.

 

14. Słabe oświetlenie bagażnika.

 

Rozwiązanie:

Led 3000K.jpg

autor: Licho

 

Przyjrzę się temu za jakiś czas i jeśli coś wymyślę to również się podzielę informacjami.

 

15. Obtarty lakier drzwi kierowcy i pasażera.

 

Subaru_FORESTER_X-BREAK_(SJ)_rear.jpg.a0c26e16633c2068c73918e5595e1596.jpg

 

Pozostaje rdzawy nalot na uszczelkach drzwi tylnych pasażerów w miejscu styku. Na chwilę obecną nie mam wypracowanego rozwiązania.

 

 

A co mi tam. Dodałbym:

 

-> Malutki zbiornik paliwa

 

Rozwiązanie:

Zaplanuj podróż tak, aby mieć po drodze stację benzynową albo woź ze sobą z 20l rezerwy (lpg nie dotyczy).

 

-> Rdzewiejące śruby po 3 latach od nowości pod maską.

 

Rozwiązanie:

Kup i przykręć nierdzewki.

 

Ad.1. Potwierdzam. Akumulator padł po 3 latach (po 1 mies. w moich rękach) - choinka, wymiana w ASO.

Ad. 2. Potwierdzam silną podatność na boczne podmuchy. Będę pracował nad rozwiązaniem, jeszcze nie wiem jakim. Podejrzewam tu związek z dużym prześwitem (może boczne orurowanie nieco pomoże?)

Ad. 5. Nie potwierdzam. U mnie jest stosunkowo cicho na autostradzie (wersja Comfort), mocniej słychać tylko szum opon. Może to kwestia subiektywna, a może dlatego że przesiadłem się z dieslowskiego traktora bez 6 biegu.

Ad. 8. Aktualizacja ecu na najnowsze w ASO nie pomogła, dalej na jałowym lekko giba jak na statku. Przyzwyczaiłem się.

 

Ale ogólnie jest super bryka :) 

 

Co do ASO. Lubię nałogowo pić kawę, no trudno, niezdrowo i takie tam... Byłem kilkukrotnie w paru autoryzowanych salonach i serwisach Subaraków. Kawy nie proponowano mi wcale, albo zdarzyło się "idź Pan sobie tam nalej z ekspresu" (i fuj, zimna była); niedawno w Krakowie po raz pierwszy dostałem i mogłem spokojnie pooglądać filmiki z Plejad i delektować się ulubionym napojem, czekając na odbiór auta z serwisu. Chciałbym tak zawsze i wszędzie ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

16. Lusterka zewnętrzne płaskie a nie zakrzywione na końcach, czyli jest problem z polem martwym. A rozwiązanie do doklejka jak na foto.

Na foto widać jaki jest problem, w głównym lusterku widać:

- fragment budynku

- nie widać stojącego znaku z tyłu/boku, który rzuca cień na podłoże, a tym samym nie widać auta które zbliża się do nas na drugim pasie

w doklejce widać: całą szerokość budynku i jeszcze więcej, stojący znak i o wiele szerzej

 

 

doklejka.jpg

Edytowane przez Licho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Licho dzięki za cenne informacje :D Kolejna aktualizacja i pytanie do Was. 

Edytowane przez Koperkovy
Aktualizacja

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
W dniu 3.05.2018 o 23:54, GregKrk napisał:

Ad. 2. Potwierdzam silną podatność na boczne podmuchy. Będę pracował nad rozwiązaniem, jeszcze nie wiem jakim. Podejrzewam tu związek z dużym prześwitem (może boczne orurowanie nieco pomoże?)

Ad. 5. Nie potwierdzam. U mnie jest stosunkowo cicho na autostradzie (wersja Comfort), mocniej słychać tylko szum opon. Może to kwestia subiektywna, a może dlatego że przesiadłem się z dieslowskiego traktora bez 6 biegu.

Cześć, orurowanie nic Ci nie da. Najtańszym sposobem jest wymiana fabrycznych opon. Są one w głównej mierze powodem kiepskich właściwości jezdnych po autostradzie. Dodatkowo są głośne. W ogóle jest to nieporozumienie, że do takiego auta wkłada się tak niskiej jakości opony. Na nowych letnich zużycie paliwa o 0.5 L/100km (wg. wskaźnika komputerowego) i jest znacznie ciszej... Niby tylko albo aż 4 dB. Przy okazji forek lepiej hamuje.

Edytowane przez Koperkovy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Koperkovy napisał:

wymiana fabrycznych opon. Są one w głównej mierze powodem kiepskich właściwości jezdnych po autostradzie. 

@KoperkovyTwoja stwierdzenie jest bardzo subiektywne.

Forester XT to auto bardzo uniwersalne z sporym jak na SUV potencjałem do jazdy po bezdrożach - nieporozumieniem byłoby fabryczne wyposażanie tego auta w opony stricte szosowe.

Opon szosowych należy się spodziewać w np Alfie Romeo Stelvio, Lexusie. Bridgestone Dueler to dobry wybór do XT.

Jeśli używasz XT'ka do podróży autostradami przede wszystkim to wymień opony na np Pirelli i tyle. Jednak pamiętaj że wiele osób byłoby z tej gumy niezadowolonych - powiem szczerze że ja bym się załamał. Bardziej byłbym zadowolony jedynie z ATkow z wszystkimi ich zaletami i konsekwencjami (nie nazwę ich wadami bo to bardziej cechy tego produktu - dla mnie oczywiste). Oczywiście że dobór opon pod klienta byłby idealny jednak to dodatkowy kłopot dla Dealera i doskonale to rozumiem.

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
3 godziny temu, mechanik napisał:
  6 godzin temu, Koperkovy napisał:

wymiana fabrycznych opon. Są one w głównej mierze powodem kiepskich właściwości jezdnych po autostradzie. 

 

3 godziny temu, mechanik napisał:

@KoperkovyTwoja stwierdzenie jest bardzo subiektywne.

 Opony jak dueler czy geolandar są oponami "do wszystkiego" i w lekki teren i na autostradę i do miasta i w śnieg ( oznaczenie M+S) A jak coś jest do wszystkiego to jest średnie w każdej dziedzinie. Dlaczego XT'k jest/był tak chętnie wybierany przez kierowców? Bo ma 240 koni i jest w miarę tani jak na to co oferuje. Więc to że ludziska będą nim chcieli śmigać po autostardach z dużymi prędkościami czy wyprzedzać  jest pewne , w przeciwnym wypadku kupili by 2.0i bądź XV 1,6i. Natomiast uważam że w salonach powinni informować o oponach w jakie jest wyposażone auto -tzn. informować o zaletach ( uniwersalność) jak i wadach ( jak wyżej) .

3 godziny temu, mechanik napisał:

Oczywiście że dobór opon pod klienta byłby idealny jednak to dodatkowy kłopot dla Dealera i doskonale to rozumiem.

byłoby idealnie. Ale jest to dodatkowy koszt (2-3k pln) który w tym wypadku musi ponieść klient

Edytowane przez Karas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, mechanik napisał:

@KoperkovyTwoja stwierdzenie jest bardzo subiektywne.

Forester XT to auto bardzo uniwersalne z sporym jak na SUV potencjałem do jazdy po bezdrożach - nieporozumieniem byłoby fabryczne wyposażanie tego auta w opony stricte szosowe.

Opon szosowych należy się spodziewać w np Alfie Romeo Stelvio, Lexusie. Bridgestone Dueler to dobry wybór do XT.

Jeśli używasz XT'ka do podróży autostradami przede wszystkim to wymień opony na np Pirelli i tyle. Jednak pamiętaj że wiele osób byłoby z tej gumy niezadowolonych - powiem szczerze że ja bym się załamał. Bardziej byłbym zadowolony jedynie z ATkow z wszystkimi ich zaletami i konsekwencjami (nie nazwę ich wadami bo to bardziej cechy tego produktu - dla mnie oczywiste). Oczywiście że dobór opon pod klienta byłby idealny jednak to dodatkowy kłopot dla Dealera i doskonale to rozumiem.

 

 

 

Oczywiście, jestem świadomy jakiego typu są te opony, ale posiadam zimowe, które i tak są lepsze od Duelerów, dlatego oceniam je bardzo nisko. W ogóle jak miałem styczność z oponami Bridgestone nawet w Maździe to miałem ochotę je od razu wyrzucić. Co też uczyniłem po pierwszym sezonie :P

 

5 godzin temu, Karas napisał:

 

 Opony jak dueler czy geolandar są oponami "do wszystkiego" i w lekki teren i na autostradę i do miasta i w śnieg ( oznaczenie M+S) A jak coś jest do wszystkiego to jest średnie w każdej dziedzinie. Dlaczego XT'k jest/był tak chętnie wybierany przez kierowców? Bo ma 240 koni i jest w miarę tani jak na to co oferuje. Więc to że ludziska będą nim chcieli śmigać po autostardach z dużymi prędkościami czy wyprzedzać  jest pewne , w przeciwnym wypadku kupili by 2.0i bądź XV 1,6i. Natomiast uważam że w salonach powinni informować o oponach w jakie jest wyposażone auto -tzn. informować o zaletach ( uniwersalność) jak i wadach ( jak wyżej) .

byłoby idealnie. Ale jest to dodatkowy koszt (2-3k pln) który w tym wypadku musi ponieść klient

 

Warto byłoby dodać, że XV w tamtym czasie to było auto dla masochistów. Nie dość, że w tej grupie cenowej okropnie głośne to konkurencja oferowała lepsze wyposażenie i jakość wykonania. Niestety Forester skończył się wyróżniać wraz usunięciem uturbionej jednostki z oferty . Myślę, że w tym przedziale cenowym to Toyota RAV 4 będzie święcić triumfy w niedalekiej przyszłości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
19 godzin temu, Koperkovy napisał:

Warto byłoby dodać, że XV w tamtym czasie to było auto dla masochistów.

mocno przesadzone stwierdzenie. Imo za wysoko wycenili ten model( o jakies 15-20k pln), który miał być najtańszym z Subaru.

19 godzin temu, Koperkovy napisał:

Nie dość, że w tej grupie cenowej okropnie głośne to konkurencja oferowała lepsze wyposażenie i jakość wykonania

jak wyżej imo model został wyceniony za wysoko. W dodatku ciężko go porównywać z konkurencją bo wszystkie inne crossovery przy XV to malutkie samochodziki.XV to taki podwyższony Hb jak golf czy auris.  Imo jedyne z czym można było porównać XV w tamtym okresie to skoda Yeti która po doposażeniu wychodziła podobnie ale i tak taniej. Z Subaru to jest tak że jak weźmiemy pod lupę konkurencje i doposażymy ją w to co posiadają odpowiednie wersje wyposażenia w Subaru nagle wychodzi że Subaru to "tani" samochód.

19 godzin temu, Koperkovy napisał:

Myślę, że w tym przedziale cenowym to Toyota RAV 4 będzie święcić triumfy w niedalekiej przyszłości.

rav4 swięciła, swięci i będzie swięciła triumfy w tym przedziale cenowym. Marka ma silnie ukorzenioną pozycję na rynku, auto jest duże przestronne, mocno rodzinne, kompletnie bezawaryjne i ma świetny nawet niedrogi serwis- do jazdy po mieście mam yarka 1.0 świetny kompletnie bezobsługowy samochód.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×