Jump to content

Recommended Posts

5 minut temu, bangokorea napisał:

Nie pozostaje nic innego jak czekac na opinie DT:

1. czy mozna dezaktywowac system

2. czy to prawda ze poszczegolne ASO moga to zrobic

 

Jaki jest sens zadawać takie pytania? Przecież to oczywiste, że oficjalnie nie można tego wyłączyć... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie, jeżeli czujniki są bezprzewodowe, to niby jak odbiornik jest w stanie wyczaić zamianę kół miejscami?
No bez przesady z teoriami spiskowymi.

Poza tym podpisuje się pod listą cierpiących dwa razy w roku.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 28.04.2018 o 00:31, rafacon napisał:

Panowie, jeżeli czujniki są bezprzewodowe, to niby jak odbiornik jest w stanie wyczaić zamianę kół miejscami?

Bo odbiorniki sygnału TPMS czyli anteny są umieszczane w pobliżu każdego nadkola. Prawdopodobnie nadajnik TPMS w feldze koła ma zbyt małą moc nadawczą by odbiornik mógł go odczytać z więcej niż ok. 1m w rozwiązaniu nam danym przez Subaru.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Licho napisał:

Bo odbiorniki sygnału TPMS czyli anteny są umieszczane w pobliżu każdego nadkola. Prawdopodobnie nadajnik TPMS w feldze koła ma zbyt małą moc nadawczą by odbiornik mógł go odczytać z więcej niż ok. 1m w rozwiązaniu nam danym przez Subaru.

 

Odbiornik raczej jest jeden i pracuje w narrow band (NB), a przy kołach są tylko inicjatory LF, tak jak piszesz antenki małego zasięgu żeby selektywnie budzić i wyzwalać transmiję modułu w kole na żądanie ze stacji bazowej. Komunikat zwrotnie powinien być już w paśmie NB, wtedy kilka metrów nie stanowi problemu, ale rzeczywiście, nie wiem, jak jest obsłużone rejestrowanie czyjników, możesz mieć więc rację, ale nie ze względu na parametry radia, tylko że po zamianie koła czynik przy "nowym" inicjatorze nie zostanie poprawnie obudzony komunikatem LF. 

Ponieważ poprawność budzenia jest walidowana przez moduł w kole, może tak się stać jeżeli oprogramowanie napisano ze sztywnym przypięciem kodu modułu do kanału budzenia, bez próby budzenia wszystkich zarejestrowanych czujek we wszystkich kanałach.

Za krótko mam Subaru, żeby doświadczyć wszystkich wariantów zamian kół :) i - szczerze mówiąc - co za różnica jak Subaru to rozwiązało, skoro rozwiązanie jest słabe :) 

 

PS. Tzn. tak mi się wydaje :)

Edited by rafacon
dodałem PS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie ma co ukrywać, brak możliwości zdefiniowania dwóch kompletów ogumienia jest kiepskim pomysłem... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A wiadomo jak to wygląda w nowej imprezie/xv? Czujniki podają wartość ciśnienia w poszczególnych kołach, może usprawnienia poszły dalej?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Instrukcja zdaje się opisywać działanie poprzedniej generacji TPMS bo skupia się tylko na samej kontrolce, z drugiej strony nie bardzo wiem czym można by zmienić rodzaj (komplet) ogumienia w konfiguracji systemu - czyli zostanie ASO dwa razy w roku albo opony całoroczne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj robilem serwis roczny mojego Subaru. Przy okazji wymienilem opony na letnie. Goscie sprawdzili dzialanie czujnikow w zimowkach. Okazalo sie, ze jeden z czujnikow jest walniety i go wymienili w ramach gwarancji. Pytalem sie jak to jest z tym programowanie czujnikow. Gosc mi wyjasnil, ze Subaru ma 2 rodzaje czujnikow cisnienia - tansze, ktore trzeba programowac i drozsze, ktore daj sie klonowac. Podobnao ja mam te drozsze. To by sie zgadzalo z tym, ze przez tydzien jazdy  w zimowkach nie mialem zadnego problemu. Potem padl czujnik i mialem blad. A tak w sumie to sprawdze jak znowu zmienie opny na zimowe

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 15.05.2018 o 18:42, Gregorius napisał:

Gosc mi wyjasnil, ze Subaru ma 2 rodzaje czujnikow cisnienia - tansze, ktore trzeba programowac i drozsze, ktore daj sie klonowac.

 

Z tym klonowaniem to ja rozumię, że klon miał skopiowane ID z pierwszego (oryginalnego) czujnika, czyli czy na kole letnim czy na zimowym czujnik przedstawia się tym samym ID, dlatego dla kompa auta nie ma różnicy. Pytanie czy zmieniając z zimówek na letnie koła trafiły na te same pozycje co były w poprzednim sezonie, czy np była zamiana, ta co była w poprzednim sezonie na przodzie, teraz trafiła na tył?

Edited by Licho

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Licho napisał:

 

Z tym klonowaniem to ja rozumię, że klon miał skopiowane ID z pierwszego (oryginalnego) czujnika, czyli czy na kole letnim czy na zimowym czujnik przedstawia się tym samym ID, dlatego dla kompa auta nie ma różnicy. Pytanie czy zmieniając z zimówek na letnie koła trafiły na te same pozycje co były w poprzednim sezonie, czy np była zamiana, ta co była w poprzednim sezonie na przodzie, teraz trafiła na tył?

Zakladam, ze tak, bo nic sie nie swieci i nei piszczy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam pytanie do działu technicznego.

Mogłem kupić w punkcie wulkanizacji komplet kół zimowych z czujnikami TPMS, okazało się ze czujniki trzeba wklepać do systemu, bo nie da się ich sklonować. Usunęli mi id z systemu aby wrzucić te z zimówek. Niestety po założeniu okazało się, że są jakieś problemy ze sczytaniem id 2 czujników no i zrezygnowałem. Wklepali mi z powrotem id z moich czujników i przez kilkanaście kilometrów było ok. Koła trafiły ponownie w te same miejsca id wprowadzono do systemu (nr zweryfikowane). Teraz jedna świeci się kontrolka TPMS – dlaczego? Przecież powinno być ok. Ciśnienie prawidłowe. Nie wiem czy ma to znaczenie bo id wprowadzono w hexach bo było tylko 6 miejsc a id w układzie dziesiętnym są 7 cyfrowe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam klony w zimowych, i nie podpisywałem kół, a system nie oszalał. Z tym odczytywaniem pozycji to chyba teoria spiskowa, ale ogólnie to gówno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, można wyprogramować. Ja wyprogramowalem po tym jak w trasie musiałem wymienić 3 wentyle bo po przejechaniu po piachu 3 sie pozałamywały i schodziło powietrze. Urocze wspomnienia z podróży gdy 3 razy odwiedzałem wulkanizatorów w Austrii i Niemczech.

 

Edited by dzioba

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy można prosić osoby odpowiedzialne za szkolenie, żeby uczuliły serwisy o programowaniu TPMS po wymianie kół - mam komplet felga+opona. Znów ujechałem klasyczne 20-30 km i przeżyłem lekki stres, jak włączyła się kontrolka. A że było już ciemno i żadnej czynnej stacji paliw w pobliżu, jechałem dalej w nadziei, że to znów błąd serwisu (sic!). Szczerze mówiąc, pomysł Szatana z taką procedurą i na pewno nie będę jechał 70 km na poprawkę tego błędu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy ktos wie na jak dlugo starczaja baterie w czujnikach TPMS - nas OBK ma juz 11 lat, i probowalem je zczytac czytnikiem ATEQ - i niestety nic sie nie pokazuje... czy to mozliwe ze baterie siadly?

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 15.11.2018 o 22:06, Eryk napisał:

Czy ktos wie na jak dlugo starczaja baterie w czujnikach TPMS - nas OBK ma juz 11 lat, i probowalem je zczytac czytnikiem ATEQ - i niestety nic sie nie pokazuje... czy to mozliwe ze baterie siadly?

W moim byłym Lanosie baterie w TPMSie zaczęły padać po ok. 10 latach (zima 2017).

Według informacji od Freya i tak sporo przeżyły, więc tym większe gratulacje dla Ciebie :) 

 

Według moich informacji nie można po prostu wymienić akumulatora/baterii.

Konieczna jest wymiana całości, koszt w ASO to ok. 2000 zł za komplet.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

2 godziny temu, yak napisał:

W moim byłym Lanosie baterie w TPMSie zaczęły padać po ok. 10 latach (zima 2017).

Według informacji od Freya i tak sporo przeżyły, więc tym większe gratulacje dla Ciebie :) 

 

Według moich informacji nie można po prostu wymienić akumulatora/baterii.

Konieczna jest wymiana całości, koszt w ASO to ok. 2000 zł za komplet.

Super - dziekuje za info... tak mi sie wydawalo ze pewnie trzeba wymienic czujniki, z reszta wiem ze wentyle aluminiowe tez sa w kiepskim stanie, wiec wymiana na nowe odbedzie sie w tym samym czasie.  Bede szukal czujnikow ktore mozna zaprogramowac - licze na to ze wyeliminuje wtedy potrzebe przeprogramywania komputera.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W Krakowie, wiem że wulkanizatorzy oferują tego typu usługi (sprzedaż + programowanie).

Orientacyjna kwota zeszłej zimy to +/- 800 zł.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A'propos zmiany miejsca poszczególnych kół w systemie TPMS: Subaru Australia odpisało jednemu z użytkowników, że "...We have referred your enquiry to our technical team who have confirmed that the TPMS detects how far away the sensor (in the tyre) is away from the control module and determines which wheel is where. No calibration or relearning is required during tyre rotation. ..." 

 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 31.05.2019 o 14:16, radix99 napisał:

..We have referred your enquiry to our technical team who have confirmed that the TPMS detects how far away the sensor (in the tyre) is away from the control module and determines which wheel is where. No calibration or relearning is required during tyre rotation. ..." 

Brzmi fajnie, tylko, że Unia Europejska prawie w każdej materii ma swoje zasady! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...