Jump to content

Hałas przy większych obrotach z tyłu


BartuQ
 Share

Recommended Posts

Na początku witam bo jestem tu nowy.

Jestem od niedawna posiadaczem subarka i martwi mnie pewna sprawa przy przyspieszaniu (w dieselku) jak wejdę na większe obroty ok. 3k słychać hałas z tyłu (tylny most?). Zastanawiam się czy jest to normalne w samochodach z napędem 4x4 dotychczas jeździłem x2. Czasami też na mniejszych obrotach i prędkościach na zakrętach słychać drobne stuki. Wymieniłem łączniki stabilizatorów ale pewne dźwięki zostały. Czy może to być np. jakieś łożysko w moście?

Link to comment
Share on other sites

Ehh, nie poczytałeś za bardzo forum przed zakupem, co nie?

Dla sprzedawcy to musiał być mega dobry dzień :hi:

 

Nie no, żartuję tak sobie tylko - to wcale nie musi być uszkodzona wiskoza (i to jeszcze w klekocie ;)).

Link to comment
Share on other sites

Może to być kilka rzeczy, niestety dość specyficznych (np rozregulowany most) albo kwestie olejowe ... dużo możliwości. Ktoś mający duuze pojecie o marce, podnośnik, stetoskop i wio! Inaczej wymienisz pół auta i efektu nie będzie.

A co do sbd - to jak porno w radiu!

 

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za jakieś wskazówki zauważyłem też, że jak auto jest dociążone te dźwięki są wyraźnie mniejsze

 

P.S.

Co do sbd to podobnie jak subaru skalane gazem :P

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, BartuQ napisał:

Co do sbd to podobnie jak subaru skalane gazem :P

Nie wiesz, o czym piszesz. Silniki Subaru to jedne z wdzięczniejszych odbiorców LPG. :D

Link to comment
Share on other sites

Jak przebieg słuszny i nie znasz historii, to podjedź do serwisu (jakiegoś) zmień oleje i zobaczysz co dalej.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 11.05.2018 o 00:00, BazaN napisał:

Jak przebieg słuszny i nie znasz historii, to podjedź do serwisu (jakiegoś) zmień oleje i zobaczysz co dalej.

 

Jakie oleje powinienem zmienić nie licząc silnika? I jakie najlepiej?

Link to comment
Share on other sites

Podaj przebieg, skrzynię, ale w tylnym moście jak szumi chyba i tak bym zmienił, co do skrzyni.....

Polecam podjechać do serwisu jakiegoś, np. nie masz daleko do MTSu.

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, BazaN napisał:

Podaj przebieg, skrzynię, ale w tylnym moście jak szumi chyba i tak bym zmienił, co do skrzyni.....

Polecam podjechać do serwisu jakiegoś, np. nie masz daleko do MTSu.

pozdrawiam

przebieg dobija do 250k skrzynia 5ka manual

co byś zmienił a i co to MTS? :)

Link to comment
Share on other sites

W dniu 24.04.2018 o 10:24, BartuQ napisał:

jak wejdę na większe obroty ok. 3k słychać hałas z tyłu (tylny most?). Zastanawiam się czy jest to normalne w samochodach z napędem 4x4 dotychczas jeździłem x2. Czasami też na mniejszych obrotach i prędkościach na zakrętach słychać drobne stuki. Wymieniłem łączniki stabilizatorów ale pewne dźwięki zostały. Czy może to być np. jakieś łożysko w moście?

najpierw zlokalizuj skąd ten hałas. Jeżeli z tyłu to możliwe że albo któreś z łożysk w tylnym kole, albo wydech jest gdzieś nie szczelny albo tylni dyferencjał. Jeżeli wszystko jest sprawne to nie jest to normalne w autach 4x4. Natomiast trzeba brać poprawkę na samo Subaru bo te auta są imo słabo wyciszone więc jeżeli wcześniej śmigałeś czymś np. europejskim to faktycznie Subaru może wydawać się głośne. Olej w tylnym dyferencjale i skrzyni manualnej powinno się wymieniać co 60k km . Jednym z polecanych jest Shell spirax axme s6 75w-90 gf5 . Wymiana oleju w dyfrze i skrzyni jest na tyle prostą czynnością że wykona to każdy ogarnięty mechanik 

Edited by Karas
Link to comment
Share on other sites

5 minut temu, Karas napisał:

najpierw zlokalizuj skąd ten hałas. Jeżeli z tyłu to możliwe że albo któreś z łożysk w tylnym kole, albo wydech jest gdzieś nie szczelny albo tylni dyferencjał. Jeżeli wszystko jest sprawę to nie jest to normalne w autach 4x4. Natomiast trzeba brać poprawkę na samo Subaru bo te auta są słabo wyciszone więc jeżeli wcześniej śmigałeś czymś np. europejskim to faktycznie Subaru może wydawać się głośne. Olej w tylnym dyferencjale i skrzyni manualnej powinno się wymieniać co 60k km . Jednym z polecanych jest Shell spirax axme s6 75w-90 gf5. Wymiana oleju w dyfrze i skrzyni jest na tyle prostą czynnością że wykona to każdy ogarnięty mechanik

Dzięki za info będę wymieniał olejki. Z 4x4 mam pierwszy raz do czynienia więc te dźwięki są dla mnie nowe. Jeżdżę też passeratti on jest lepiej wyciszony faktycznie a tak na marginesie to do teraz myślałem, że passat się  dobrze drogi trzyma :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...