Jump to content
sztarno

Outback IV 2009r

Recommended Posts

Witam. Niedawno zostałem szczęśliwym posiadaczem Subaru Outback IV z 2009r i silnikiem 2.0boxer diesel 150KM. Parę dni po zakupie przestało działać sterowanie siłą głosu na kierownicy (czasem zatrybi, ale tylko ściszanie) i wczoraj przy rozkładaniu lusterek lewe przestało się otwierać. Zamyka bez problemu ale przy otwieraniu słychać tylko silniczek i nic się nie dzieje. Wyłączenie i włączenie zapłonu nic nie daje, silniczek dalej pracuje (po włączeniu zapłonu oczywiście). "Pomogło" wyjęcie bezpiecznika od lusterek, ale to nie jest rozwiązanie, o ile brak składania przeżyję to nie działa przy tym sterowanie nimi i prawdopodobnie (nie sprawdzałem) ogrzewanie. Rozbierać lusterko i próbować coś zmajsterkować czy od razu szukać nowego/używanego? Wracając do kierownicy to raczej jakiś mikrostyk w samej kierownicy czy bardziej szukać wypalonej ścieżki na taśmie do kierownicy?

Z góry dzięki za odpowiedź.

Pozdrawiam 

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 godzin temu, sztarno napisał:

Witam. Niedawno zostałem szczęśliwym posiadaczem Subaru Outback IV z 2009r i silnikiem 2.0boxer diesel 150KM. Parę dni po zakupie przestało działać sterowanie siłą głosu na kierownicy (czasem zatrybi, ale tylko ściszanie) i wczoraj przy rozkładaniu lusterek lewe przestało się otwierać. Zamyka bez problemu ale przy otwieraniu słychać tylko silniczek i nic się nie dzieje. Wyłączenie i włączenie zapłonu nic nie daje, silniczek dalej pracuje (po włączeniu zapłonu oczywiście). "Pomogło" wyjęcie bezpiecznika od lusterek, ale to nie jest rozwiązanie, o ile brak składania przeżyję to nie działa przy tym sterowanie nimi i prawdopodobnie (nie sprawdzałem) ogrzewanie. Rozbierać lusterko i próbować coś zmajsterkować czy od razu szukać nowego/używanego? Wracając do kierownicy to raczej jakiś mikrostyk w samej kierownicy czy bardziej szukać wypalonej ścieżki na taśmie do kierownicy?

Z góry dzięki za odpowiedź.

Pozdrawiam 

Co do regulacji głośności to się często zdarza. wymiana to dość spory koszt. U mnie co jakiś czas się psuje, zazwyczaj jak przychodzą upały. Potem przechodzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z lusterkiem już sobie poradziłem. W serwisie za wymianę lusterka (i chyba naprawę tego sterowania z kierownicy - ale tego nie jestem pewien) zaśpiewali 1800zł z hakiem. Do naprawy lusterka wystarczyły 2 "trytki" i lutownica:) oczywiście z zewnątrz nie ma śladu grzebania jak i wszystko w środku sprawne. Jak mi przyjdzie kiedyś jeszcze raz to rozbierać to może wrzucę jakąś relacje dla "potomnych". A co do sterowania to ma ktoś jakieś doświadczenia z tym? Rozbierał ktoś kierownicę i próbował naprawiać?

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opisz proszę co tam wykonałeś, bo mi też się nie składa, tylko silniczek buczy..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi pomogły te 2 filmiki:

Wykorzystałem obie technologie... Trochę plastiku w miejscach starych nie trzymających już uchwytów stopiłem lutownicą i na wszelki wypadek wspomogłem się trytkiem:) polecam rozebrać całe lusterko na czynniki pierwsze i koniecznie wyjąć wkład lustra (bez tego zresztą nie da się wyjąć silniczka). 

W razie czego pytaj to podpowiem jak rozebrać całość.

Pozdrawiam

 

 

edit:

Z racji tego że po zakupie auta oddałem je na warsztat żeby powymieniać olej silnika i filtry nasunęło mi się pytanie czy w skrzyni(manual) i napędzie też wymienić? Co ile się takie czynności wykonuje i jakie oleje tam lać? Dodam że nie posiadam instrukcji obsługi i serwisowania (nigdzie nie mogę znaleźć po polsku). Nie wiem też kiedy poprzedni właściciel wymieniał (bądź też i nie robił tego). Jest coś jeszcze co powinienem wymienić żeby mi Mój OBK służył jak najdłużej? Auto posiada 190000km przebiegu

Jeszcze raz pozdrawiam:)

Edited by sztarno

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 27.04.2018 o 14:06, sztarno napisał:

Mi pomogły te 2 filmiki:

Wykorzystałem obie technologie... Trochę plastiku w miejscach starych nie trzymających już uchwytów stopiłem lutownicą i na wszelki wypadek wspomogłem się trytkiem:) polecam rozebrać całe lusterko na czynniki pierwsze i koniecznie wyjąć wkład lustra (bez tego zresztą nie da się wyjąć silniczka). 

W razie czego pytaj to podpowiem jak rozebrać całość.

Pozdrawiam

 

 

edit:

Z racji tego że po zakupie auta oddałem je na warsztat żeby powymieniać olej silnika i filtry nasunęło mi się pytanie czy w skrzyni(manual) i napędzie też wymienić? Co ile się takie czynności wykonuje i jakie oleje tam lać? Dodam że nie posiadam instrukcji obsługi i serwisowania (nigdzie nie mogę znaleźć po polsku). Nie wiem też kiedy poprzedni właściciel wymieniał (bądź też i nie robił tego). Jest coś jeszcze co powinienem wymienić żeby mi Mój OBK służył jak najdłużej? Auto posiada 190000km przebiegu

Jeszcze raz pozdrawiam:)

wymieniał bym, ja planuje wymianę oliwy w napędzie i skrzyni co 50-60 tysi km

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 28.04.2018 o 22:43, Przemek Chudzik napisał:

wymieniał bym, ja planuje wymianę oliwy w napędzie i skrzyni co 50-60 tysi km

Potwierdzam wymieniać.

W instrukcji piszą że co 60 tyś w prawdzie w xv ale podejrzewam ze  w innych modelach subaru jest tak samo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wczoraj przy okazji konwersji na jednomasę okazało się że olej w przekładni do wymiany, zrobiłem około 40 tys km na nim jeżdżąc głównie po trasach także i częściej trzeba w niektórych warunkach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...