Jump to content

Wpadający pedał hamulca przy dużych przeciążeniach


MariuS
 Share

Recommended Posts

Borykam się z następującym problemem:

 

Auto to Impreza GT 99r z napędami STI 99r. Zwrotnice przednie seryjne GT. Hamulec przedni  4 tłoczek Stoptech ST40 (330mm) tył 2 tłoczek WRX, przewody w stalowym oplocie, płyn Motul RBF660.

Auto przy wypadach na tor   - zwłaszcza  typu "Poznań " nie pozwala hamować "w punkt".  Hamulec po zakrętach wpada przy pierwszym wciśnięciu pedała głęboko, dopiero drugie hamowanie jest efektywne.  Przy nawet agresywnej jeździe po drogach publicznych nie byłem praktycznie w stanie tego wywołać - wtedy jest OK.

 

Co już zrobiłem:

-  wymiana łożysk kół przednich (NSK NTN)

- nowy płyn, sprawdzenie szczelności, odpowietrzenie kilkukrotne

 

 

Jakieś pomysły?

Link to comment
Share on other sites

zmiana na piasty zintegrowane z łożyskiem , np. z imprezy/forestera po 2008. , ale trochę rzeźby jest , bo inna zwrotnica , brak otworu na czujnik abs ( jeśli masz abs )

Link to comment
Share on other sites

Taką opcję właśnie rozważam.

Zakupiłem testowo całą zwrotnicę z Imprezy diesel 2008r (rozstaw 5x100 jak w GT). ABS w aucie mam, na mokrym fajnie jednak pomaga.

Jeszcze nie wymiarowałem wszystkiego, ale zastanawia mnie gdyby:

 

przełożyć kompletną zwrotnicę z czujnikiem ABS i przegubem zewnętrznym z SBD (na szybko sprawdzałem dane katalogowe i wyszło że w SBD jest też 27/30 zębów, to może by podmienić  przeguby (moje obecne zaczynają strzelać) z SBD i wtedy zachować ABS (tam jest triggerABS?)

Nie dotarłem do info jaki rozstaw mają otwory montażowe jarzma zacisku w zwrotnicy z Imprezy diesel 2008.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Nie nie nie ! w SBD i innych po 2008,  ABS jest "magnetyczny " tzn, w piaście masz zatopiony pierścień magnetyczny i zupełnie inaczej działający czujnik ABS . W GT czy nowszych do 2007 masz na przegubie pierścień ABS .

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Udało mi się ogarnąć temat. Nie było łatwo, bo zwrotnica z GH nie pasuje P&P do przegubu z GC8.

Rozwiązanie z przegubem od GH diesel nie podobało mi się (przegub z GH diesel w porównaniu z tym z GC Turbo jest sporo mniejszy, lżejszy. Kulki w nim wyglądają jak z zabawek w porównaniu z tym z GC..)

 

Jako, że przeguby z GC8  wymagały małej interwencji tokarza a moje były w aucie od nowości  to zakupiłem przeguby marki Metelli i je oddałem do przeróbki.

 

Auto złożone, jestem po pierwszych próbach na lotnisku i problem wpadającego pedała ustąpił. Ostateczną weryfikację przeprowadzi jednak tor Poznań, bo to na nim problem był najbardziej widoczny i holernie przeszkadzał w jeździe.

 

Na chwilę obecną jestem bez ABS, jeśli na mokrej nawierzchni ciężko mi się będzie przestawić na jego brak (a mam z przodu  klocek DS3000 Stoptech`a  z tarczą 330mm, tył  DS3000 na 290mm) to pomyślę o reaktywacji ABS.

 

Także, jeśli ktoś będzie miał podobny problem z hamulcem polecam SWAP zwrotnic z GH diesel. Zwłaszcza, że są naprawdę tanie na rynku wtórnym.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...