Skocz do zawartości

Wpadający pedał hamulca przy dużych przeciążeniach


MariuS

Rekomendowane odpowiedzi

Borykam się z następującym problemem:

 

Auto to Impreza GT 99r z napędami STI 99r. Zwrotnice przednie seryjne GT. Hamulec przedni  4 tłoczek Stoptech ST40 (330mm) tył 2 tłoczek WRX, przewody w stalowym oplocie, płyn Motul RBF660.

Auto przy wypadach na tor   - zwłaszcza  typu "Poznań " nie pozwala hamować "w punkt".  Hamulec po zakrętach wpada przy pierwszym wciśnięciu pedała głęboko, dopiero drugie hamowanie jest efektywne.  Przy nawet agresywnej jeździe po drogach publicznych nie byłem praktycznie w stanie tego wywołać - wtedy jest OK.

 

Co już zrobiłem:

-  wymiana łożysk kół przednich (NSK NTN)

- nowy płyn, sprawdzenie szczelności, odpowietrzenie kilkukrotne

 

 

Jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmiana na piasty zintegrowane z łożyskiem , np. z imprezy/forestera po 2008. , ale trochę rzeźby jest , bo inna zwrotnica , brak otworu na czujnik abs ( jeśli masz abs )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taką opcję właśnie rozważam.

Zakupiłem testowo całą zwrotnicę z Imprezy diesel 2008r (rozstaw 5x100 jak w GT). ABS w aucie mam, na mokrym fajnie jednak pomaga.

Jeszcze nie wymiarowałem wszystkiego, ale zastanawia mnie gdyby:

 

przełożyć kompletną zwrotnicę z czujnikiem ABS i przegubem zewnętrznym z SBD (na szybko sprawdzałem dane katalogowe i wyszło że w SBD jest też 27/30 zębów, to może by podmienić  przeguby (moje obecne zaczynają strzelać) z SBD i wtedy zachować ABS (tam jest triggerABS?)

Nie dotarłem do info jaki rozstaw mają otwory montażowe jarzma zacisku w zwrotnicy z Imprezy diesel 2008.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nie nie ! w SBD i innych po 2008,  ABS jest "magnetyczny " tzn, w piaście masz zatopiony pierścień magnetyczny i zupełnie inaczej działający czujnik ABS . W GT czy nowszych do 2007 masz na przegubie pierścień ABS .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Udało mi się ogarnąć temat. Nie było łatwo, bo zwrotnica z GH nie pasuje P&P do przegubu z GC8.

Rozwiązanie z przegubem od GH diesel nie podobało mi się (przegub z GH diesel w porównaniu z tym z GC Turbo jest sporo mniejszy, lżejszy. Kulki w nim wyglądają jak z zabawek w porównaniu z tym z GC..)

 

Jako, że przeguby z GC8  wymagały małej interwencji tokarza a moje były w aucie od nowości  to zakupiłem przeguby marki Metelli i je oddałem do przeróbki.

 

Auto złożone, jestem po pierwszych próbach na lotnisku i problem wpadającego pedała ustąpił. Ostateczną weryfikację przeprowadzi jednak tor Poznań, bo to na nim problem był najbardziej widoczny i holernie przeszkadzał w jeździe.

 

Na chwilę obecną jestem bez ABS, jeśli na mokrej nawierzchni ciężko mi się będzie przestawić na jego brak (a mam z przodu  klocek DS3000 Stoptech`a  z tarczą 330mm, tył  DS3000 na 290mm) to pomyślę o reaktywacji ABS.

 

Także, jeśli ktoś będzie miał podobny problem z hamulcem polecam SWAP zwrotnic z GH diesel. Zwłaszcza, że są naprawdę tanie na rynku wtórnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...