Jump to content
uxon

Usztywnienie polowek bloku silnika ej205

Recommended Posts

Kiedys spostkalem sie z informacja, ze jednym z ulepszen silnika EJ255 wzgledem wczesniejszego EJ205, jest dodanie jakiegos usztywnienia na mocowaniu od siebie polowek bloku silnika. Dzieki temu polowki silnika EJ255 mniej wzgledem siebie pracuja pod obciazeniem, co ma bezposredni wplyw na dluzsza zywotnosc panewek. Niestety, nie pamietam zrodla tych informacji. Czy ktos z was moze to potwierdzic?

Dodatkowo, chyba w tym samym wpisie, przeczytalem ze niektore warsztaty, robiac remont silnika EJ205 dorabiaja podobne usztywnienie. Spotkal sie ktos z takim usprawnieniem silnika?

 

EDIT:

Tutaj o tym pisza: 

 

Chodzi chyba o dolozenie tulejek ustalajacych.  Ktos ma o tym wiedze? Czy warto sie nad tym w ogole zastanawiac i czy ktos to w praktyce stosuje?

Edited by uxon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Są takie tulejki na bloku od STI .........ale nie seryjne. 

Niektórzy dokładają je powyżej śrub, inni na śrubach co jest lepsze tzn. śruba 12 mm jest na tulejce 14 mm która ustawia względem siebie dwie połówki bloku podobnie jak głowica STI.

Niby pomysł super, ale.......nie da się ich zrobić kiedy blok jest skręcony a to oznacza wiercenie w połówkach bloku, najpierw jedna potem druga więc powstaje ryzyko wykonania otworów nie w osi śrub...

Czyli trzeba to wykonać precyzyjnie, tulejki są handlowe więc można kupić, nie trzeba toczyć.

Otworów robi się 10 w każdej połówce bloku i wkłada owe tulejki.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...