uxon Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2018 (edytowane) Kiedys spostkalem sie z informacja, ze jednym z ulepszen silnika EJ255 wzgledem wczesniejszego EJ205, jest dodanie jakiegos usztywnienia na mocowaniu od siebie polowek bloku silnika. Dzieki temu polowki silnika EJ255 mniej wzgledem siebie pracuja pod obciazeniem, co ma bezposredni wplyw na dluzsza zywotnosc panewek. Niestety, nie pamietam zrodla tych informacji. Czy ktos z was moze to potwierdzic? Dodatkowo, chyba w tym samym wpisie, przeczytalem ze niektore warsztaty, robiac remont silnika EJ205 dorabiaja podobne usztywnienie. Spotkal sie ktos z takim usprawnieniem silnika? EDIT: Tutaj o tym pisza: Chodzi chyba o dolozenie tulejek ustalajacych. Ktos ma o tym wiedze? Czy warto sie nad tym w ogole zastanawiac i czy ktos to w praktyce stosuje? Edytowane 13 Kwietnia 2018 przez uxon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4mamut Opublikowano 29 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2018 Są takie tulejki na bloku od STI .........ale nie seryjne. Niektórzy dokładają je powyżej śrub, inni na śrubach co jest lepsze tzn. śruba 12 mm jest na tulejce 14 mm która ustawia względem siebie dwie połówki bloku podobnie jak głowica STI. Niby pomysł super, ale.......nie da się ich zrobić kiedy blok jest skręcony a to oznacza wiercenie w połówkach bloku, najpierw jedna potem druga więc powstaje ryzyko wykonania otworów nie w osi śrub... Czyli trzeba to wykonać precyzyjnie, tulejki są handlowe więc można kupić, nie trzeba toczyć. Otworów robi się 10 w każdej połówce bloku i wkłada owe tulejki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się