Jump to content

Czy wymieniać śruby rolek napinających rozrząd - EJ253


mironig
 Share

Recommended Posts

Zakupiłem rozrząd ze sklepu internetowego do Outback 2010 USA 2,5 N/A. W weekend zabieram sie za wymianę.

 

Pasek rozrządu MITSUBOSHI - made by japan

napinacz hydrauliczny- NTN  made in japan

rolki - NSK - made in japan

pompa wody AISIN - made in japan

 

Pytanie:

 

Czy przy wymianie rozrządu należy również wymienić śruby mocujące rolki napinające/prowadzące? Czy stosuje się te, które mocowały stare rolki??

 

Edited by mironig
Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, mironig napisał:

Zakupiłem rozrząd ze sklepu internetowego do Outback 2010 USA 2,5 N/A. W weekend zabieram sie za wymianę.

 

Pasek rozrządu MITSUBOSHI - made by japan

napinacz hydrauliczny- NTN  made in japan

rolki - NSK - made in japan

pompa wody AISIN - made in japan

 

Pytanie:

 

Czy przy wymianie rozrządu należy również wymienić śruby mocujące rolki napinające/prowadzące? Czy stosuje się te, które mocowały stare rolki??

 

Jeżeli są całe, to nie widzę powodu, dla którego miałbyś je wymieniać.

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli są całe, to nie widzę powodu, dla którego miałbyś je wymieniać.
Słyszałem o historii urwanej szpilki mocującej rolkę tydzień po wymianie rozrządu w Mitsubishi mojego kolegi. Dlatego zastanawiam się czy w standardowej procedurze wymiany rozrządu wymienia się te śruby czy nie?

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Teraz, mironig napisał:

Słyszałem o historii urwanej szpilki mocującej rolkę tydzień po wymianie rozrządu w Mitsubishi mojego kolegi. Dlatego zastanawiam się czy w standardowej procedurze wymiany rozrządu wymienia się te śruby czy nie?

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
 

To ktoś miał za dużo siły. Gdyby standardem była wymiana śrub, byłyby one w zestawach. Śrub w standardzie nie dodają - wnioski wyciągnij sam.

Link to comment
Share on other sites

To ktoś miał za dużo siły. Gdyby standardem była wymiana śrub, byłyby one w zestawach. Śrub w standardzie nie dodają - wnioski wyciągnij sam.
Ok. Dzięki za info. Mam podobne zdanie do Twojego. Potrzebowałem potwierdzenia ;)

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

12 godzin temu, llkuba napisał:

Życzę powodzenia ... i dobrze zablokuj wałki.

 

zapytam z ciekawości... zmieniałeś kiedyś rozrząd w EJ253? czy tak sobie po prostu napisałeś?

 

w subaru będę wymieniał rozrząd po raz pierwszy ale wg mojej wiedzy koła rozrządu nigdzie nie odlecą po zdjęciu paska ;)

 

chyba, że nie mam racji. Jeżeli tak jest mam nadzieję, że wyprowadzisz mnie z błędu i powiesz dlaczego mam blokować koła.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Zmieniałem kiedyś z Tatą w hondzie i było wszystko ok w mazdie było ok. Ale Subaru ma długi pasek i nie podjeliśmy się mało tego blisko mam 3  psełdo mechaników jak usłyszeli Subaru to nie chcieli robić. W dohc są 4 wałki w sohc 2 więc czasem lepiej jest zapłacić.

 

Mam EJ253 

Link to comment
Share on other sites

Zmieniałem kiedyś z Tatą w hondzie i było wszystko ok w mazdie było ok. Ale Subaru ma długi pasek i nie podjeliśmy się mało tego blisko mam 3  psełdo mechaników jak usłyszeli Subaru to nie chcieli robić. W dohc są 4 wałki w sohc 2 więc czasem lepiej jest zapłacić.
 
Mam EJ253 
Czasem warto ale nie w tym przypadku ;) patrząc na filmy wymiana rozrządu w Subaru nie jest bardziej skomplikowana niż w innych samochodach.

Po weekendzie napiszę jak poszło.

Ps. Nadal nie wiem czy standardowa procedura przewiduje wymianę śrub.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Śruby zostawiasz stare. Prędzej wyrwiesz gwint z aluminiowego bloku, niż zrobisz krzywdę tak twardej śrubie lub szpilce.

Ja wymieniłem dwa razy rozrząd w moim SOHC, mniej się zmeczyłem i szybciej mi zeszło niż w Lupo 1.0 Żony.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Rozrząd wymieniony :) bez większych problemow. Wymiana o wiele łatwiejsza niż np łańcuch w nissanie p12 1.8. 

 

 

Jedynie zastanowił mnie fakt, że nowy pasek mitsuboshi ma 27 mm szer a stary ori 26? Ktoś to wytłumaczy?

 

poza tym wszystko z mojego zestawu było identyczne jak ori. 

 

Cena kompletu 740 pln.

 

Edited by mironig
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 11.04.2018 o 10:00, mironig napisał:

Zakupiłem rozrząd ze sklepu internetowego do Outback 2010 USA 2,5 N/A. W weekend zabieram sie za wymianę.

 

Pasek rozrządu MITSUBOSHI - made by japan

napinacz hydrauliczny- NTN  made in japan

rolki - NSK - made in japan

pompa wody AISIN - made in japan

 

Pytanie:

 

Czy przy wymianie rozrządu należy również wymienić śruby mocujące rolki napinające/prowadzące? Czy stosuje się te, które mocowały stare rolki??

 

Dodaj numery części dla potomnych.

Link to comment
Share on other sites



Rozrząd wymieniony  bez większych problemow.


No wiesz jak mogłeś? Przecież tak nie można, to Subaru

PS. Sorry nie mogłem się powstrzymać od ironii o konieczności robienia czegokolwiek nie samemu

Pzdr
Link to comment
Share on other sites

Mironing gratuluję:) nie wiedziałem, że coś grzebałeś przy łańcuchach itp.

 

19 godzin temu, limesiak napisał:

No wiesz jak mogłeś? Przecież tak nie można, to Subaru emoji3.png

PS. Sorry nie mogłem się powstrzymać od ironii o konieczności robienia czegokolwiek nie samemu

Pzdr

Oczywiście, że można ale nigdy nie wiesz czy osoba na forum ma klucze i odpowiednie doświadczenie czy wiedzę do wymiany rozrządu.

 

Problem zaczyna się jak część jest wadliwa a Ty wszystko przy aucie dubiesz sam. Ja sam naprawiam dużo rzeczy w samochodzie. W przypadku pęknięcia paska rozrządu z powodu jego wady lub złego montażu żaden mechanik się pod tym nie podpisze a hurtownia czy sklep może żądać od Ciebie rachunku, że elementy zostały zamontowane w warsztacie samochodowym przez wykwalifikowanego mechanika przez co uzyskujemy gwarancję ,a jak wiemy w subaru remont silnika to nie jest kwestia kilku stówek.

 

Dlatego, znajomy mechanik kupował  i wymieniał rozrząd w moim samochodzie bo on się na tym zna i nie zadaje pytań przypadkowym osobom. Mój Tata zajmuję się mechaniką maszyn samochodów, i był konstruktorem więc miał bym z kim wymienić rozrząd... . 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 15.04.2018 o 14:52, mironig napisał:

Rozrząd wymieniony :) bez większych problemow. Wymiana o wiele łatwiejsza niż np łańcuch w nissanie p12 1.8. 

 

 

Jedynie zastanowił mnie fakt, że nowy pasek mitsuboshi ma 27 mm szer a stary ori 26? Ktoś to wytłumaczy?

 

poza tym wszystko z mojego zestawu było identyczne jak ori. 

 

Cena kompletu 740 pln.

 

Poproszę o namiary, jestem na etapie zakupu właśnie :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Dzień dobry!

Odkopuję wątek, żeby nie zakładać nowego.

Pacjent: OBK 2.5 NA, przebieg 112000 mil.

Jeśli wierzyć fakturom od poprzedniego właściciela (żaden handlarz, osoba prywatna), kompletny rozrząd razem z pompą wody był wymieniony w 2018 roku przy przebiegu 97000 mil.

Ma drobny wyciek oleju spod rozrządu. Mechanik podejrzewa nieszczelność na simeringach, będzie rozbierał rozrząd, żeby je wymienić. Pomyślałem, że może warto od razu dać nowy rozrząd, skoro wszystko będzie wybebeszone. Co sądzicie? Jeśli to sensowne, to wyskoczę z kasy i wymienię ten rozrząd, ale jeśli to nie ma sensu, to znajdę inne zastosowanie dla tych pieniędzy ;)

Przyjmę wszelkie rady i z góry za nie dziękuję :)

Edited by sartek
Link to comment
Share on other sites

12 godzin temu, sartek napisał:

Dzień dobry!

Odkopuję wątek, żeby nie zakładać nowego.

Pacjent: OBK 2.5 NA, przebieg 112000 mil.

Jeśli wierzyć fakturom od poprzedniego właściciela (żaden handlarz, osoba prywatna), kompletny rozrząd razem z pompą wody był wymieniony w 2018 roku przy przebiegu 97000 mil.

Ma drobny wyciek oleju spod rozrządu. Mechanik podejrzewa nieszczelność na simeringach, będzie rozbierał rozrząd, żeby je wymienić. Pomyślałem, że może warto od razu dać nowy rozrząd, skoro wszystko będzie wybebeszone. Co sądzicie? Jeśli to sensowne, to wyskoczę z kasy i wymienię ten rozrząd, ale jeśli to nie ma sensu, to znajdę inne zastosowanie dla tych pieniędzy ;)

Przyjmę wszelkie rady i z góry za nie dziękuję :)

 

W razie uszkodzenia silnika gdy wymienisz sam pasek nie będziesz mógł liczyć na nic...

Paski nie są odporne na ciągłe działanie oleju przynajmniej suche paski.

drugą sprawą jest że po zdjęciu paska od rozrządu nie powinno się go zakładać ponownie (czasem instrukcja przewiduje wyjątki limit kilometrów np 1000km)

Kolejną rzeczą z którą będzie problem to napinacz hydrauliczny, teoretycznie można go cofnąć

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...