mironig Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2018 (edytowane) Zakupiłem rozrząd ze sklepu internetowego do Outback 2010 USA 2,5 N/A. W weekend zabieram sie za wymianę. Pasek rozrządu MITSUBOSHI - made by japan napinacz hydrauliczny- NTN made in japan rolki - NSK - made in japan pompa wody AISIN - made in japan Pytanie: Czy przy wymianie rozrządu należy również wymienić śruby mocujące rolki napinające/prowadzące? Czy stosuje się te, które mocowały stare rolki?? Edytowane 11 Kwietnia 2018 przez mironig Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2018 6 godzin temu, mironig napisał: Zakupiłem rozrząd ze sklepu internetowego do Outback 2010 USA 2,5 N/A. W weekend zabieram sie za wymianę. Pasek rozrządu MITSUBOSHI - made by japan napinacz hydrauliczny- NTN made in japan rolki - NSK - made in japan pompa wody AISIN - made in japan Pytanie: Czy przy wymianie rozrządu należy również wymienić śruby mocujące rolki napinające/prowadzące? Czy stosuje się te, które mocowały stare rolki?? Jeżeli są całe, to nie widzę powodu, dla którego miałbyś je wymieniać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mironig Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Jeżeli są całe, to nie widzę powodu, dla którego miałbyś je wymieniać. Słyszałem o historii urwanej szpilki mocującej rolkę tydzień po wymianie rozrządu w Mitsubishi mojego kolegi. Dlatego zastanawiam się czy w standardowej procedurze wymiany rozrządu wymienia się te śruby czy nie?Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Teraz, mironig napisał: Słyszałem o historii urwanej szpilki mocującej rolkę tydzień po wymianie rozrządu w Mitsubishi mojego kolegi. Dlatego zastanawiam się czy w standardowej procedurze wymiany rozrządu wymienia się te śruby czy nie? Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka To ktoś miał za dużo siły. Gdyby standardem była wymiana śrub, byłyby one w zestawach. Śrub w standardzie nie dodają - wnioski wyciągnij sam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mironig Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2018 To ktoś miał za dużo siły. Gdyby standardem była wymiana śrub, byłyby one w zestawach. Śrub w standardzie nie dodają - wnioski wyciągnij sam. Ok. Dzięki za info. Mam podobne zdanie do Twojego. Potrzebowałem potwierdzenia Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
llkuba Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Życzę powodzenia ... i dobrze zablokuj wałki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czekker Opublikowano 12 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2018 Sorry, nie mogłem się powstrzymać z tym sucharem 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mironig Opublikowano 12 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2018 12 godzin temu, llkuba napisał: Życzę powodzenia ... i dobrze zablokuj wałki. zapytam z ciekawości... zmieniałeś kiedyś rozrząd w EJ253? czy tak sobie po prostu napisałeś? w subaru będę wymieniał rozrząd po raz pierwszy ale wg mojej wiedzy koła rozrządu nigdzie nie odlecą po zdjęciu paska chyba, że nie mam racji. Jeżeli tak jest mam nadzieję, że wyprowadzisz mnie z błędu i powiesz dlaczego mam blokować koła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
llkuba Opublikowano 12 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2018 Zmieniałem kiedyś z Tatą w hondzie i było wszystko ok w mazdie było ok. Ale Subaru ma długi pasek i nie podjeliśmy się mało tego blisko mam 3 psełdo mechaników jak usłyszeli Subaru to nie chcieli robić. W dohc są 4 wałki w sohc 2 więc czasem lepiej jest zapłacić. Mam EJ253 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mironig Opublikowano 12 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2018 Zmieniałem kiedyś z Tatą w hondzie i było wszystko ok w mazdie było ok. Ale Subaru ma długi pasek i nie podjeliśmy się mało tego blisko mam 3 psełdo mechaników jak usłyszeli Subaru to nie chcieli robić. W dohc są 4 wałki w sohc 2 więc czasem lepiej jest zapłacić. Mam EJ253 Czasem warto ale nie w tym przypadku patrząc na filmy wymiana rozrządu w Subaru nie jest bardziej skomplikowana niż w innych samochodach.Po weekendzie napiszę jak poszło. Ps. Nadal nie wiem czy standardowa procedura przewiduje wymianę śrub. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Max 84 Opublikowano 12 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2018 Śruby zostawiasz stare. Prędzej wyrwiesz gwint z aluminiowego bloku, niż zrobisz krzywdę tak twardej śrubie lub szpilce. Ja wymieniłem dwa razy rozrząd w moim SOHC, mniej się zmeczyłem i szybciej mi zeszło niż w Lupo 1.0 Żony. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mironig Opublikowano 15 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2018 (edytowane) Rozrząd wymieniony bez większych problemow. Wymiana o wiele łatwiejsza niż np łańcuch w nissanie p12 1.8. Jedynie zastanowił mnie fakt, że nowy pasek mitsuboshi ma 27 mm szer a stary ori 26? Ktoś to wytłumaczy? poza tym wszystko z mojego zestawu było identyczne jak ori. Cena kompletu 740 pln. Edytowane 15 Kwietnia 2018 przez mironig 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 15 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2018 W dniu 11.04.2018 o 10:00, mironig napisał: Zakupiłem rozrząd ze sklepu internetowego do Outback 2010 USA 2,5 N/A. W weekend zabieram sie za wymianę. Pasek rozrządu MITSUBOSHI - made by japan napinacz hydrauliczny- NTN made in japan rolki - NSK - made in japan pompa wody AISIN - made in japan Pytanie: Czy przy wymianie rozrządu należy również wymienić śruby mocujące rolki napinające/prowadzące? Czy stosuje się te, które mocowały stare rolki?? Dodaj numery części dla potomnych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
limesiak Opublikowano 16 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2018 Rozrząd wymieniony bez większych problemow. No wiesz jak mogłeś? Przecież tak nie można, to Subaru PS. Sorry nie mogłem się powstrzymać od ironii o konieczności robienia czegokolwiek nie samemuPzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
llkuba Opublikowano 17 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2018 Mironing gratuluję nie wiedziałem, że coś grzebałeś przy łańcuchach itp. 19 godzin temu, limesiak napisał: No wiesz jak mogłeś? Przecież tak nie można, to Subaru PS. Sorry nie mogłem się powstrzymać od ironii o konieczności robienia czegokolwiek nie samemu Pzdr Oczywiście, że można ale nigdy nie wiesz czy osoba na forum ma klucze i odpowiednie doświadczenie czy wiedzę do wymiany rozrządu. Problem zaczyna się jak część jest wadliwa a Ty wszystko przy aucie dubiesz sam. Ja sam naprawiam dużo rzeczy w samochodzie. W przypadku pęknięcia paska rozrządu z powodu jego wady lub złego montażu żaden mechanik się pod tym nie podpisze a hurtownia czy sklep może żądać od Ciebie rachunku, że elementy zostały zamontowane w warsztacie samochodowym przez wykwalifikowanego mechanika przez co uzyskujemy gwarancję ,a jak wiemy w subaru remont silnika to nie jest kwestia kilku stówek. Dlatego, znajomy mechanik kupował i wymieniał rozrząd w moim samochodzie bo on się na tym zna i nie zadaje pytań przypadkowym osobom. Mój Tata zajmuję się mechaniką maszyn samochodów, i był konstruktorem więc miał bym z kim wymienić rozrząd... . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EDDIE Opublikowano 17 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2018 W dniu 15.04.2018 o 14:52, mironig napisał: Rozrząd wymieniony bez większych problemow. Wymiana o wiele łatwiejsza niż np łańcuch w nissanie p12 1.8. Jedynie zastanowił mnie fakt, że nowy pasek mitsuboshi ma 27 mm szer a stary ori 26? Ktoś to wytłumaczy? poza tym wszystko z mojego zestawu było identyczne jak ori. Cena kompletu 740 pln. Poproszę o namiary, jestem na etapie zakupu właśnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mironig Opublikowano 17 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2018 Poproszę o namiary, jestem na etapie zakupu właśnie motorsystemPozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sartek Opublikowano 30 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2022 (edytowane) Dzień dobry! Odkopuję wątek, żeby nie zakładać nowego. Pacjent: OBK 2.5 NA, przebieg 112000 mil. Jeśli wierzyć fakturom od poprzedniego właściciela (żaden handlarz, osoba prywatna), kompletny rozrząd razem z pompą wody był wymieniony w 2018 roku przy przebiegu 97000 mil. Ma drobny wyciek oleju spod rozrządu. Mechanik podejrzewa nieszczelność na simeringach, będzie rozbierał rozrząd, żeby je wymienić. Pomyślałem, że może warto od razu dać nowy rozrząd, skoro wszystko będzie wybebeszone. Co sądzicie? Jeśli to sensowne, to wyskoczę z kasy i wymienię ten rozrząd, ale jeśli to nie ma sensu, to znajdę inne zastosowanie dla tych pieniędzy Przyjmę wszelkie rady i z góry za nie dziękuję Edytowane 30 Czerwca 2022 przez sartek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubaruLPG Opublikowano 1 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2022 12 godzin temu, sartek napisał: Dzień dobry! Odkopuję wątek, żeby nie zakładać nowego. Pacjent: OBK 2.5 NA, przebieg 112000 mil. Jeśli wierzyć fakturom od poprzedniego właściciela (żaden handlarz, osoba prywatna), kompletny rozrząd razem z pompą wody był wymieniony w 2018 roku przy przebiegu 97000 mil. Ma drobny wyciek oleju spod rozrządu. Mechanik podejrzewa nieszczelność na simeringach, będzie rozbierał rozrząd, żeby je wymienić. Pomyślałem, że może warto od razu dać nowy rozrząd, skoro wszystko będzie wybebeszone. Co sądzicie? Jeśli to sensowne, to wyskoczę z kasy i wymienię ten rozrząd, ale jeśli to nie ma sensu, to znajdę inne zastosowanie dla tych pieniędzy Przyjmę wszelkie rady i z góry za nie dziękuję W razie uszkodzenia silnika gdy wymienisz sam pasek nie będziesz mógł liczyć na nic... Paski nie są odporne na ciągłe działanie oleju przynajmniej suche paski. drugą sprawą jest że po zdjęciu paska od rozrządu nie powinno się go zakładać ponownie (czasem instrukcja przewiduje wyjątki limit kilometrów np 1000km) Kolejną rzeczą z którą będzie problem to napinacz hydrauliczny, teoretycznie można go cofnąć 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się