Jump to content

Zasilanie pompy paliwa


rydzada
 Share

Recommended Posts

Jak w Forku SG 2,5XT odciąć zasilanie pompy paliwa podczas pracy silnika na gazie? Chcę zrobić mały test. Nie widzę w wykazie żadnego bezpiecznika, który byłby opisany jako "pompa paliwa".

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, owad napisał:

Moze to pomoze

http://www.subaruforester.org/vbulletin/f77/where-fuel-pump-relay-fuse-82862/

 

Albo odkrec siedzisko tylne (2 śruby) i masz konektor pompy na wierzchu

 

Dzięki. Fakt. Podniosę kanapę i po robocie :)  Regulator ciśnienia cały czas ze mną jeździ. Nie zginie. Jak będzie na szybko jakoś potrzebny, podjadę i oddam ;)

 

Edit: znalazłem w schematach, że to chyba ten sam obwód co cewki zapłonowe, AWD i jakieś inne pierdoloty, więc zostaje kostka pompy pod kanapą :)

 

Edited by rydzada
Link to comment
Share on other sites

Pytałem kiedyś o to kolegi gazownika. Ja bym na twoim miejscu nie odcinał pompy paliwa. Gdy braknie gazu zauważ że jest szarpnięcie, bo nagle samochód musi przejść z gazu na benzynę. Jak będziesz miał wyłączoną pompe paliwa, nie zdąży ona nabić ciśnienia, szarpnie bardziej, może nawet Ci pasek rozrządu przeskoczyć. Zazwyczaj brakuje gazu podczas przyśpieszania więc silnik jest wtedy obciążony. Nie ryzykowałbym. Po co chcesz ją odcinać, żeby się pewnie nie spaliła. Utrzymuj po prostu 1/4 baku benzyny i nic się nie będzie działo. Poza tym w nowszych instalacjach stosuje się dotrysk benzyny na wyższych obrotach, aby zmniejszyć temperaturę spalania i chronić gniazda zaworowe.

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, Kambol napisał:

Z pytania autora wynika, że chodzi tylko o diagnostykę. ;)

Dokładnie. Chcę z ciekawości zobaczyć, jak pracuje silnik na gazie przy odciętym dopływie (ciśnienia) benzyny do wtryskiwaczy :)

Przy okazji: ewemarkam święte słowa prawi. Ku przestrodze "szaleńców" co chcieli by na prawdę odcinać pompę na amen.

Edited by rydzada
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, ewemarkam napisał:

Daj znać bo mnie też to ciekawi. W zasadzie powinno być bez różnicy, bo wtryskiwacze benzynowe się nie otwierają. Chyba że ktoś ma dotrysk tak jak wspomniałem wyżej. 

Chyba, że któryś przepuszcza i lekko zakłóca pracę silnika zarówno na Pb jak i na lpg ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...