Jump to content
Sikooo11

Turbo VF pęknięcie

Recommended Posts

Witam 

Jestem zainteresowany kupnem turbo do swojej imprezy dokładnie modeli VF z STi 

Ofert jest wiele, ale każda jest pęknięta w tym samym miejscu 20180409_221813.thumb.jpg.29689611f6dbf2316e00fb01254130e4.jpg i moje pytanie brzmi czy ma ktoś jakieś doświadczenie, wiedzę na ten temat czy takie turbosprężarki będą pobierać olej czy będą pompować jak należy ?  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie mam doswiadczenia praktycznego, ale slyszalem, ze pod wplywem temperatury takie pekniecie sie poglebia i rozszczelnia wastegate, przez co turbo moze gorzej wstawac i gorzej trzymac doladowanie (ale nie musi, jak pekniecie jest niegrozne).

 

Alternatywa dla takiego popekanego/zuzytego VF moze byc regeneracja i ulepszenie (hybryda) seryjnego turbo z wrx. Koszt bedzie podobny, a kupujac z dobrego warsztatu, przynajmniej masz gwarancje i swiezy podzespol.

Na dobrej hybrydzie td04 w WRXie mozna ugrac 290-320KM

Edited by uxon

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minut temu, uxon napisał:

 

Na dobrej hybrydzie td04 w WRXie mozna ugrac 290-320KM

Taki właśnie jest plan jakieś 320-340 KM :)

Edited by Sikooo11

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nad pękniętą szybą też bedziesz sie zastanawiał ? ;)

  • Haha 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 minut temu, Pan Dziedzic napisał:

Nad pękniętą szybą też bedziesz sie zastanawiał ? ;)

Nie chodzi o to, po prostu dostałem naprawdę sporo ofert i parę osób twierdzi jakie to nie wychuchane a mimo to popękane... One tak mają i funkcjonują jak należy...takie rzeczy się słyszy i wiadomo każdy chwali swoje by sprzedać, więc pytam :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mysle, ze to jednak troche inny przypadek niz peknieta szyba czy uzywane klocki hamulcowe :P. Ciezko o niespekana turbine VF, wiec ludzie w wiekszosci maja w autach te z peknieciami. Nie jest to tragedia, takie turbo bedzie dzialac, ale niekoniecznie w pelni swoich mozliwosci. Wedlug mnie nie musisz sie obawiac braku niezawodnosci takiej turbiny (przez to pekniecie olej nie bedzie uciekal ;) ), ale tak jak pisalem, jest jakies ryzyko, ze turbo bedzie troche slabiej dmuchalo (przez niedomkniety wasetgate). Mysle ze boosta takie turbo nabije ile trzeba, ale moze pozniej wstac i wczesniej opasc.

Najlepiej zaloz, wystroj, i pokaz nam wykres :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minut temu, uxon napisał:

Mysle, ze to jednak troche inny przypadek niz peknieta szyba czy uzywane klocki hamulcowe :P. Ciezko o niespekana turbine VF, wiec ludzie w wiekszosci maja w autach te z peknieciami. Nie jest to tragedia, takie turbo bedzie dzialac, ale niekoniecznie w pelni swoich mozliwosci. Wedlug mnie nie musisz sie obawiac braku niezawodnosci takiej turbiny (przez to pekniecie olej nie bedzie uciekal ;) ), ale tak jak pisalem, jest jakies ryzyko, ze turbo bedzie troche slabiej dmuchalo (przez niedomkniety wasetgate). Mysle ze boosta takie turbo nabije ile trzeba, ale moze pozniej wstac i wczesniej opasc.

Najlepiej zaloz, wystroj, i pokaz nam wykres :)

Jeszcze poczekam aż ktoś się wypowie, może ktoś miał pewne doświadczenia ale na ta chwilę jak już się zdecyduje na VF to trzeba szukać jak najmłodszej i z najmniejszym pęknięciem mam rozumieć ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

To w zasadzie chyba prawie standard w tych turbo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaczęły chyba pękać tak notorycznie od epoki newage? Bo z pękniętym IHI z klasyka to się nie spotkałem :rolleyes: Może takiej szukaj ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, odświeżam temat! Jestem na drodze zakupu vf35, mam dwie godne oferty ale mimo wszytko może ktoś coś wywróży ze zdjęć.received_1727373797296036.thumb.jpeg.b5fdc0807bcd1daa521bdb7174990c39.jpegreceived_1727373793962703.thumb.jpeg.cb9871c6fd25a92a7b0b688fbfe36a62.jpeg

Natomiast w tej poniżej niepokoi mnie wirnik, na każdym zdjęciu czy to światło dzienne czy z lampy błyskowej wirnik wydaje się być mokry,tłusty ufajdany w oleju albo po prostu mi się zdaje... 

received_2175455082484430.thumb.jpeg.de556b21249124c0d5c358daba1bdf80.jpegreceived_2175425335820738.thumb.jpeg.8388044af189207378b8391d192ae256.jpegreceived_2167030843326854.thumb.jpeg.ab89a29e8cbf671915a26be666e2ead7.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tych zdjęć wynika , że lepiej się prezentuje górne. Ale bez pomacania to trochę wróżenie z fusów ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

To pęknięcie trochę zmniejsza wydajność turbo powoduje też takie specyficzne cykające świszczenie gdy zawór już jest trochę uchylony i tyle. Nie ma co spawać bo pęknie gorzej, wymienić na TD04/TD05, lub jeździć i się nie przejmować - Aż padnie :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Michał Guz napisał:

To pęknięcie trochę zmniejsza wydajność turbo powoduje też takie specyficzne cykające świszczenie gdy zawór już jest trochę uchylony i tyle. Nie ma co spawać bo pęknie gorzej, wymienić na TD04/TD05, lub jeździć i się nie przejmować - Aż padnie :D

Pęknięcie to Pikuś, tyle przebrałem i nie widziałem sztuki która była nie pęknięta.Trzeba szukać najmłodszą i z najmniejszym pęknięciem, tylko właśnie chodzi głównie o ten wirnik w egzemplarzu nr 2 , wam też się wydaje uwalony w oleju? :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ewidentnie jest z nim coś nie tak. Pytanie z jakiego powodu, bo branie oleju przez turbo może być choćby od zatkanej odmy albo silnik na wykończeniu i ma przedmuchy... Trzeba by wziąć na stół i się pobawić...

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, Michał Guz napisał:

Ewidentnie jest z nim coś nie tak. Pytanie z jakiego powodu, bo branie oleju przez turbo może być choćby od zatkanej odmy albo silnik na wykończeniu i ma przedmuchy... Trzeba by wziąć na stół i się pobawić...

No właśnie, a nie uśmiecha mi się dymać 300 km by wziąć w rękę i stwierdzić, że to szrot ... Mimo wszystko jest to lepsza opcja niż kupno takiej zabawki na słowo-_- dlatego chyba odpuszczę sztuke i zainteresuje się egzemplarzem nr 1, co myślicie? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ryzyko zakupu uzywanych czesci.. Spytaj sprzedajacego o gwarancje rozruchowa. I zamiast jechac 300km nie lepiej to wyslac? Na pewno taniej :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, uxon napisał:

Ryzyko zakupu uzywanych czesci.. Spytaj sprzedajacego o gwarancje rozruchowa. I zamiast jechac 300km nie lepiej to wyslac? Na pewno taniej :)

Jest to osoba prywatna, nawet jakby mi zagwarantował to w gwarancję na słowo mimo wszytko nie wierzę. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może głupie pytanie ale czy przez takie pękniecie może przedostawać się CO2 do układu chłodzenia ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, _scooby_ napisał:

Może głupie pytanie ale czy przez takie pękniecie może przedostawać się CO2 do układu chłodzenia ?

Ni ma takiej możliwości 

Wracajac, do mojego tematu, sztuka nr 1 sprzedana, pozostał płacz i lament, trza szukać daliii:facepalm:

Edited by Sikooo11

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...