Sikooo11 62 Posted April 9, 2018 Share Posted April 9, 2018 Witam Jestem zainteresowany kupnem turbo do swojej imprezy dokładnie modeli VF z STi Ofert jest wiele, ale każda jest pęknięta w tym samym miejscu i moje pytanie brzmi czy ma ktoś jakieś doświadczenie, wiedzę na ten temat czy takie turbosprężarki będą pobierać olej czy będą pompować jak należy ? Link to post Share on other sites
uxon 18 Posted April 9, 2018 Share Posted April 9, 2018 (edited) Nie mam doswiadczenia praktycznego, ale slyszalem, ze pod wplywem temperatury takie pekniecie sie poglebia i rozszczelnia wastegate, przez co turbo moze gorzej wstawac i gorzej trzymac doladowanie (ale nie musi, jak pekniecie jest niegrozne). Alternatywa dla takiego popekanego/zuzytego VF moze byc regeneracja i ulepszenie (hybryda) seryjnego turbo z wrx. Koszt bedzie podobny, a kupujac z dobrego warsztatu, przynajmniej masz gwarancje i swiezy podzespol. Na dobrej hybrydzie td04 w WRXie mozna ugrac 290-320KM Edited April 9, 2018 by uxon Link to post Share on other sites
Sikooo11 62 Posted April 9, 2018 Author Share Posted April 9, 2018 (edited) 8 minut temu, uxon napisał: Na dobrej hybrydzie td04 w WRXie mozna ugrac 290-320KM Taki właśnie jest plan jakieś 320-340 KM Edited April 9, 2018 by Sikooo11 Link to post Share on other sites
Pan Dziedzic 3411 Posted April 9, 2018 Share Posted April 9, 2018 Nad pękniętą szybą też bedziesz sie zastanawiał ? 1 1 Link to post Share on other sites
Sikooo11 62 Posted April 9, 2018 Author Share Posted April 9, 2018 21 minut temu, Pan Dziedzic napisał: Nad pękniętą szybą też bedziesz sie zastanawiał ? Nie chodzi o to, po prostu dostałem naprawdę sporo ofert i parę osób twierdzi jakie to nie wychuchane a mimo to popękane... One tak mają i funkcjonują jak należy...takie rzeczy się słyszy i wiadomo każdy chwali swoje by sprzedać, więc pytam Link to post Share on other sites
uxon 18 Posted April 9, 2018 Share Posted April 9, 2018 Mysle, ze to jednak troche inny przypadek niz peknieta szyba czy uzywane klocki hamulcowe . Ciezko o niespekana turbine VF, wiec ludzie w wiekszosci maja w autach te z peknieciami. Nie jest to tragedia, takie turbo bedzie dzialac, ale niekoniecznie w pelni swoich mozliwosci. Wedlug mnie nie musisz sie obawiac braku niezawodnosci takiej turbiny (przez to pekniecie olej nie bedzie uciekal ), ale tak jak pisalem, jest jakies ryzyko, ze turbo bedzie troche slabiej dmuchalo (przez niedomkniety wasetgate). Mysle ze boosta takie turbo nabije ile trzeba, ale moze pozniej wstac i wczesniej opasc. Najlepiej zaloz, wystroj, i pokaz nam wykres Link to post Share on other sites
Sikooo11 62 Posted April 9, 2018 Author Share Posted April 9, 2018 11 minut temu, uxon napisał: Mysle, ze to jednak troche inny przypadek niz peknieta szyba czy uzywane klocki hamulcowe . Ciezko o niespekana turbine VF, wiec ludzie w wiekszosci maja w autach te z peknieciami. Nie jest to tragedia, takie turbo bedzie dzialac, ale niekoniecznie w pelni swoich mozliwosci. Wedlug mnie nie musisz sie obawiac braku niezawodnosci takiej turbiny (przez to pekniecie olej nie bedzie uciekal ), ale tak jak pisalem, jest jakies ryzyko, ze turbo bedzie troche slabiej dmuchalo (przez niedomkniety wasetgate). Mysle ze boosta takie turbo nabije ile trzeba, ale moze pozniej wstac i wczesniej opasc. Najlepiej zaloz, wystroj, i pokaz nam wykres Jeszcze poczekam aż ktoś się wypowie, może ktoś miał pewne doświadczenia ale na ta chwilę jak już się zdecyduje na VF to trzeba szukać jak najmłodszej i z najmniejszym pęknięciem mam rozumieć Link to post Share on other sites
AMI 237 Posted April 13, 2018 Share Posted April 13, 2018 To w zasadzie chyba prawie standard w tych turbo. Link to post Share on other sites
Gaceq 647 Posted April 16, 2018 Share Posted April 16, 2018 Zaczęły chyba pękać tak notorycznie od epoki newage? Bo z pękniętym IHI z klasyka to się nie spotkałem Może takiej szukaj Link to post Share on other sites
Sikooo11 62 Posted July 23, 2018 Author Share Posted July 23, 2018 Witam, odświeżam temat! Jestem na drodze zakupu vf35, mam dwie godne oferty ale mimo wszytko może ktoś coś wywróży ze zdjęć. Natomiast w tej poniżej niepokoi mnie wirnik, na każdym zdjęciu czy to światło dzienne czy z lampy błyskowej wirnik wydaje się być mokry,tłusty ufajdany w oleju albo po prostu mi się zdaje... Link to post Share on other sites
Helmut 12 Posted July 23, 2018 Share Posted July 23, 2018 Z tych zdjęć wynika , że lepiej się prezentuje górne. Ale bez pomacania to trochę wróżenie z fusów ... Link to post Share on other sites
Michał Guz 135 Posted July 23, 2018 Share Posted July 23, 2018 To pęknięcie trochę zmniejsza wydajność turbo powoduje też takie specyficzne cykające świszczenie gdy zawór już jest trochę uchylony i tyle. Nie ma co spawać bo pęknie gorzej, wymienić na TD04/TD05, lub jeździć i się nie przejmować - Aż padnie Link to post Share on other sites
Sikooo11 62 Posted July 23, 2018 Author Share Posted July 23, 2018 3 godziny temu, Michał Guz napisał: To pęknięcie trochę zmniejsza wydajność turbo powoduje też takie specyficzne cykające świszczenie gdy zawór już jest trochę uchylony i tyle. Nie ma co spawać bo pęknie gorzej, wymienić na TD04/TD05, lub jeździć i się nie przejmować - Aż padnie Pęknięcie to Pikuś, tyle przebrałem i nie widziałem sztuki która była nie pęknięta.Trzeba szukać najmłodszą i z najmniejszym pęknięciem, tylko właśnie chodzi głównie o ten wirnik w egzemplarzu nr 2 , wam też się wydaje uwalony w oleju? Link to post Share on other sites
Michał Guz 135 Posted July 23, 2018 Share Posted July 23, 2018 Ewidentnie jest z nim coś nie tak. Pytanie z jakiego powodu, bo branie oleju przez turbo może być choćby od zatkanej odmy albo silnik na wykończeniu i ma przedmuchy... Trzeba by wziąć na stół i się pobawić... Link to post Share on other sites
Sikooo11 62 Posted July 23, 2018 Author Share Posted July 23, 2018 4 minuty temu, Michał Guz napisał: Ewidentnie jest z nim coś nie tak. Pytanie z jakiego powodu, bo branie oleju przez turbo może być choćby od zatkanej odmy albo silnik na wykończeniu i ma przedmuchy... Trzeba by wziąć na stół i się pobawić... No właśnie, a nie uśmiecha mi się dymać 300 km by wziąć w rękę i stwierdzić, że to szrot ... Mimo wszystko jest to lepsza opcja niż kupno takiej zabawki na słowo dlatego chyba odpuszczę sztuke i zainteresuje się egzemplarzem nr 1, co myślicie? Link to post Share on other sites
uxon 18 Posted July 24, 2018 Share Posted July 24, 2018 Ryzyko zakupu uzywanych czesci.. Spytaj sprzedajacego o gwarancje rozruchowa. I zamiast jechac 300km nie lepiej to wyslac? Na pewno taniej Link to post Share on other sites
Sikooo11 62 Posted July 24, 2018 Author Share Posted July 24, 2018 2 godziny temu, uxon napisał: Ryzyko zakupu uzywanych czesci.. Spytaj sprzedajacego o gwarancje rozruchowa. I zamiast jechac 300km nie lepiej to wyslac? Na pewno taniej Jest to osoba prywatna, nawet jakby mi zagwarantował to w gwarancję na słowo mimo wszytko nie wierzę. Link to post Share on other sites
_scooby_ 156 Posted July 24, 2018 Share Posted July 24, 2018 Może głupie pytanie ale czy przez takie pękniecie może przedostawać się CO2 do układu chłodzenia ? Link to post Share on other sites
Michał Guz 135 Posted July 24, 2018 Share Posted July 24, 2018 Kanał wodny jest w innym miejscu więc wątpię. 1 Link to post Share on other sites
Sikooo11 62 Posted July 24, 2018 Author Share Posted July 24, 2018 (edited) 3 godziny temu, _scooby_ napisał: Może głupie pytanie ale czy przez takie pękniecie może przedostawać się CO2 do układu chłodzenia ? Ni ma takiej możliwości Wracajac, do mojego tematu, sztuka nr 1 sprzedana, pozostał płacz i lament, trza szukać daliii Edited July 24, 2018 by Sikooo11 Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now