Jump to content

Turbo VF pęknięcie


Recommended Posts

Witam 

Jestem zainteresowany kupnem turbo do swojej imprezy dokładnie modeli VF z STi 

Ofert jest wiele, ale każda jest pęknięta w tym samym miejscu 20180409_221813.thumb.jpg.29689611f6dbf2316e00fb01254130e4.jpg i moje pytanie brzmi czy ma ktoś jakieś doświadczenie, wiedzę na ten temat czy takie turbosprężarki będą pobierać olej czy będą pompować jak należy ?  

Link to post
Share on other sites

Nie mam doswiadczenia praktycznego, ale slyszalem, ze pod wplywem temperatury takie pekniecie sie poglebia i rozszczelnia wastegate, przez co turbo moze gorzej wstawac i gorzej trzymac doladowanie (ale nie musi, jak pekniecie jest niegrozne).

 

Alternatywa dla takiego popekanego/zuzytego VF moze byc regeneracja i ulepszenie (hybryda) seryjnego turbo z wrx. Koszt bedzie podobny, a kupujac z dobrego warsztatu, przynajmniej masz gwarancje i swiezy podzespol.

Na dobrej hybrydzie td04 w WRXie mozna ugrac 290-320KM

Edited by uxon
Link to post
Share on other sites
8 minut temu, uxon napisał:

 

Na dobrej hybrydzie td04 w WRXie mozna ugrac 290-320KM

Taki właśnie jest plan jakieś 320-340 KM :)

Edited by Sikooo11
Link to post
Share on other sites
21 minut temu, Pan Dziedzic napisał:

Nad pękniętą szybą też bedziesz sie zastanawiał ? ;)

Nie chodzi o to, po prostu dostałem naprawdę sporo ofert i parę osób twierdzi jakie to nie wychuchane a mimo to popękane... One tak mają i funkcjonują jak należy...takie rzeczy się słyszy i wiadomo każdy chwali swoje by sprzedać, więc pytam :)

Link to post
Share on other sites

Mysle, ze to jednak troche inny przypadek niz peknieta szyba czy uzywane klocki hamulcowe :P. Ciezko o niespekana turbine VF, wiec ludzie w wiekszosci maja w autach te z peknieciami. Nie jest to tragedia, takie turbo bedzie dzialac, ale niekoniecznie w pelni swoich mozliwosci. Wedlug mnie nie musisz sie obawiac braku niezawodnosci takiej turbiny (przez to pekniecie olej nie bedzie uciekal ;) ), ale tak jak pisalem, jest jakies ryzyko, ze turbo bedzie troche slabiej dmuchalo (przez niedomkniety wasetgate). Mysle ze boosta takie turbo nabije ile trzeba, ale moze pozniej wstac i wczesniej opasc.

Najlepiej zaloz, wystroj, i pokaz nam wykres :)

Link to post
Share on other sites
11 minut temu, uxon napisał:

Mysle, ze to jednak troche inny przypadek niz peknieta szyba czy uzywane klocki hamulcowe :P. Ciezko o niespekana turbine VF, wiec ludzie w wiekszosci maja w autach te z peknieciami. Nie jest to tragedia, takie turbo bedzie dzialac, ale niekoniecznie w pelni swoich mozliwosci. Wedlug mnie nie musisz sie obawiac braku niezawodnosci takiej turbiny (przez to pekniecie olej nie bedzie uciekal ;) ), ale tak jak pisalem, jest jakies ryzyko, ze turbo bedzie troche slabiej dmuchalo (przez niedomkniety wasetgate). Mysle ze boosta takie turbo nabije ile trzeba, ale moze pozniej wstac i wczesniej opasc.

Najlepiej zaloz, wystroj, i pokaz nam wykres :)

Jeszcze poczekam aż ktoś się wypowie, może ktoś miał pewne doświadczenia ale na ta chwilę jak już się zdecyduje na VF to trzeba szukać jak najmłodszej i z najmniejszym pęknięciem mam rozumieć ;)

Link to post
Share on other sites

Zaczęły chyba pękać tak notorycznie od epoki newage? Bo z pękniętym IHI z klasyka to się nie spotkałem :rolleyes: Może takiej szukaj ;)

Link to post
Share on other sites
  • 3 months later...

Witam, odświeżam temat! Jestem na drodze zakupu vf35, mam dwie godne oferty ale mimo wszytko może ktoś coś wywróży ze zdjęć.received_1727373797296036.thumb.jpeg.b5fdc0807bcd1daa521bdb7174990c39.jpegreceived_1727373793962703.thumb.jpeg.cb9871c6fd25a92a7b0b688fbfe36a62.jpeg

Natomiast w tej poniżej niepokoi mnie wirnik, na każdym zdjęciu czy to światło dzienne czy z lampy błyskowej wirnik wydaje się być mokry,tłusty ufajdany w oleju albo po prostu mi się zdaje... 

received_2175455082484430.thumb.jpeg.de556b21249124c0d5c358daba1bdf80.jpegreceived_2175425335820738.thumb.jpeg.8388044af189207378b8391d192ae256.jpegreceived_2167030843326854.thumb.jpeg.ab89a29e8cbf671915a26be666e2ead7.jpeg

Link to post
Share on other sites

To pęknięcie trochę zmniejsza wydajność turbo powoduje też takie specyficzne cykające świszczenie gdy zawór już jest trochę uchylony i tyle. Nie ma co spawać bo pęknie gorzej, wymienić na TD04/TD05, lub jeździć i się nie przejmować - Aż padnie :D

Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Michał Guz napisał:

To pęknięcie trochę zmniejsza wydajność turbo powoduje też takie specyficzne cykające świszczenie gdy zawór już jest trochę uchylony i tyle. Nie ma co spawać bo pęknie gorzej, wymienić na TD04/TD05, lub jeździć i się nie przejmować - Aż padnie :D

Pęknięcie to Pikuś, tyle przebrałem i nie widziałem sztuki która była nie pęknięta.Trzeba szukać najmłodszą i z najmniejszym pęknięciem, tylko właśnie chodzi głównie o ten wirnik w egzemplarzu nr 2 , wam też się wydaje uwalony w oleju? :huh:

Link to post
Share on other sites

Ewidentnie jest z nim coś nie tak. Pytanie z jakiego powodu, bo branie oleju przez turbo może być choćby od zatkanej odmy albo silnik na wykończeniu i ma przedmuchy... Trzeba by wziąć na stół i się pobawić...

Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, Michał Guz napisał:

Ewidentnie jest z nim coś nie tak. Pytanie z jakiego powodu, bo branie oleju przez turbo może być choćby od zatkanej odmy albo silnik na wykończeniu i ma przedmuchy... Trzeba by wziąć na stół i się pobawić...

No właśnie, a nie uśmiecha mi się dymać 300 km by wziąć w rękę i stwierdzić, że to szrot ... Mimo wszystko jest to lepsza opcja niż kupno takiej zabawki na słowo-_- dlatego chyba odpuszczę sztuke i zainteresuje się egzemplarzem nr 1, co myślicie? 

Link to post
Share on other sites

Ryzyko zakupu uzywanych czesci.. Spytaj sprzedajacego o gwarancje rozruchowa. I zamiast jechac 300km nie lepiej to wyslac? Na pewno taniej :)

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, uxon napisał:

Ryzyko zakupu uzywanych czesci.. Spytaj sprzedajacego o gwarancje rozruchowa. I zamiast jechac 300km nie lepiej to wyslac? Na pewno taniej :)

Jest to osoba prywatna, nawet jakby mi zagwarantował to w gwarancję na słowo mimo wszytko nie wierzę. 

Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, _scooby_ napisał:

Może głupie pytanie ale czy przez takie pękniecie może przedostawać się CO2 do układu chłodzenia ?

Ni ma takiej możliwości 

Wracajac, do mojego tematu, sztuka nr 1 sprzedana, pozostał płacz i lament, trza szukać daliii:facepalm:

Edited by Sikooo11
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...