Jump to content

Zgrzytanie skrzyni przy wysokich obrotach


Kuba259
 Share

Recommended Posts

Cześć. Pytanko szybkie, czasami przy wysokich obrotach zdarza sie zgrzytanie 3 biegu ( wchodzi dobrze ale

czasami cos zgrzytnie). Poniżej 4 tys problemu nie ma. Gdzie lezy problem, synchronizator ? Z gory Dzieki za odp, pacjent WRX 2.5. 

Link to comment
Share on other sites

Dziwne to ze wszystkie inne biegi wchodza perfekcyjnie, jesli nie olej to czego moge sie spodziewac? Aczkolwiek moze wymiana oleju pomoze bo zapewne dlugo nie byl wymieniany. 

Link to comment
Share on other sites

Przesuwka i/lub synchronizator ma tępe krawędzie i dlatego nie wchodzi lekko. Zgrzyt może tez być objawem wygiętej blachy koła trzeciego biegu. W skrzyniach 752 i 754 był to ogranicznik który często jest wygięty lub zniszczony. Miał zabezpieczać żeby przesuwka z trójka nie weszła za daleko . Jak wbijasz mocno i blachy już nie masz to  przesuwka dojdzie do zęba. W skrzyniach 757 już poprawili koło 3 biegu i feralna blacha nie występuje 

Edited by 4mamut
L
Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, 4mamut napisał:

Przesuwka i/lub synchronizator ma tępe krawędzie i dlatego nie wchodzi lekko. Zgrzyt może tez być objawem wygiętej blachy koła trzeciego biegu. W skrzyniach 752 i 754 był to ogranicznik który często jest wygięty lub zniszczony. Miał zabezpieczać żeby przesuwka z trójka nie weszła za daleko . Jak wbijasz mocno i blachy już nie masz to  przesuwka dojdzie do zęba. W skrzyniach 757 już poprawili koło 3 biegu i feralna blacha nie występuje 

Dzieki bardzo :) jest mozliwosc naprawy tego elementu? 

Link to comment
Share on other sites

Bez problemu przesuwki synchronizatory sa do zdobycia. Koło 3 biegu jest deficytowe często ukręcaja 3 bieg. 

Subaru tez nie pomaga bo miesza w tych skrzyniach różnymi przelozeniami zębów i odległościami. Jezeli znajdziesz  trójkę o innym przełożeniu to trzeba zmienić czwórkę bo na ataku sa razem jedna cześć. Na razie jezdzij i przemysl co zrobic masz dostęp do sprzęgła moze szpera przednia przy okazji itd. Jedna robota. 

Link to comment
Share on other sites

25 minut temu, 4mamut napisał:

Bez problemu przesuwki synchronizatory sa do zdobycia. Koło 3 biegu jest deficytowe często ukręcaja 3 bieg. 

Subaru tez nie pomaga bo miesza w tych skrzyniach różnymi przelozeniami zębów i odległościami. Jezeli znajdziesz  trójkę o innym przełożeniu to trzeba zmienić czwórkę bo na ataku sa razem jedna cześć. Na razie jezdzij i przemysl co zrobic masz dostęp do sprzęgła moze szpera przednia przy okazji itd. Jedna robota. 

Dzieki wielkie za rady:)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Wracając do tematu , olej nowy + ceramizer Liqui Moly i zgrzytanie prawie w ogole nie występuje, jedynie czasem pod sama odcinka i jest znacznie znacznie mniejsze i bardziej ciche. Dzieki za rady :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...