Skocz do zawartości

Zgrzytanie skrzyni przy wysokich obrotach


Kuba259

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Pytanko szybkie, czasami przy wysokich obrotach zdarza sie zgrzytanie 3 biegu ( wchodzi dobrze ale

czasami cos zgrzytnie). Poniżej 4 tys problemu nie ma. Gdzie lezy problem, synchronizator ? Z gory Dzieki za odp, pacjent WRX 2.5. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przesuwka i/lub synchronizator ma tępe krawędzie i dlatego nie wchodzi lekko. Zgrzyt może tez być objawem wygiętej blachy koła trzeciego biegu. W skrzyniach 752 i 754 był to ogranicznik który często jest wygięty lub zniszczony. Miał zabezpieczać żeby przesuwka z trójka nie weszła za daleko . Jak wbijasz mocno i blachy już nie masz to  przesuwka dojdzie do zęba. W skrzyniach 757 już poprawili koło 3 biegu i feralna blacha nie występuje 

Edytowane przez 4mamut
L
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, 4mamut napisał:

Przesuwka i/lub synchronizator ma tępe krawędzie i dlatego nie wchodzi lekko. Zgrzyt może tez być objawem wygiętej blachy koła trzeciego biegu. W skrzyniach 752 i 754 był to ogranicznik który często jest wygięty lub zniszczony. Miał zabezpieczać żeby przesuwka z trójka nie weszła za daleko . Jak wbijasz mocno i blachy już nie masz to  przesuwka dojdzie do zęba. W skrzyniach 757 już poprawili koło 3 biegu i feralna blacha nie występuje 

Dzieki bardzo :) jest mozliwosc naprawy tego elementu? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez problemu przesuwki synchronizatory sa do zdobycia. Koło 3 biegu jest deficytowe często ukręcaja 3 bieg. 

Subaru tez nie pomaga bo miesza w tych skrzyniach różnymi przelozeniami zębów i odległościami. Jezeli znajdziesz  trójkę o innym przełożeniu to trzeba zmienić czwórkę bo na ataku sa razem jedna cześć. Na razie jezdzij i przemysl co zrobic masz dostęp do sprzęgła moze szpera przednia przy okazji itd. Jedna robota. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, 4mamut napisał:

Bez problemu przesuwki synchronizatory sa do zdobycia. Koło 3 biegu jest deficytowe często ukręcaja 3 bieg. 

Subaru tez nie pomaga bo miesza w tych skrzyniach różnymi przelozeniami zębów i odległościami. Jezeli znajdziesz  trójkę o innym przełożeniu to trzeba zmienić czwórkę bo na ataku sa razem jedna cześć. Na razie jezdzij i przemysl co zrobic masz dostęp do sprzęgła moze szpera przednia przy okazji itd. Jedna robota. 

Dzieki wielkie za rady:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...