Jump to content
Topi

Nowy Subaru Levorg MY2019

Recommended Posts

Radzieccy towarzysze nie wiedzieli co robić z nadmiarem bawełny a NRD-owscy mieli problem nadmiarem żywicy ... i tak oto powstał trabant ;) Nowatorska koncepcja wykorzystawania włókien roślinnych w motoryzacji nie zginęła, nowe Porsche Cayman ma mieć elementy poszycia z ... włokien konopii indyjskich ;) Stara, poczciwa bawełna została wyparta przez marihuanę ;) Znak czasów ;) 

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doszukałem się pierwszych informacji na temat "nowego" silnika 2.0i

 

0-100 km/h 11.7s

Max 197 km/h

Spalanie 7.2 l/100km według nowej normy 

 

http://www.auto.cz/subaru-levorg-facelift-2019-zeneva-autosalon-dvoulitr-128138

 

No to powiem, że rewelka :D

 

Ponoć Levorg się słabo sprzedawał, bo był za sportowy. No to zrobili go bardziej komfortowym. 

Już widzę jak produkcja nie będzie teraz nadążać bo taki będzie popyt.

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

No teraz jak dali większy silnik to jeszcze bardziej sportowy :P 

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
35 minut temu, Topi napisał:

Ponoć Levorg się słabo sprzedawał, bo był za sportowy. No to zrobili go bardziej komfortowym. 

Już widzę jak produkcja nie będzie teraz nadążać bo taki będzie popyt.

Wbrew pozorom może właśnie tak być, że znajdzie się spora grupa zainteresowanych tym modelem.

Japońskie kombi w popularnym rozmiarze z AWD, ES i z sprawdzonym nie wysilonym silnikiem bez turbiny, która jest potencjalnym źródłem problemów.

Dla przeciętnego klienta to dobrze wyposażone kombi, którym można spokojnie jeździć wiele lat po zakończeniu gwarancji.

Edited by Michał W.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciekawe, że nowa Impreza ma do setki poniżej 10s. Aż taka duża różnica w masie?

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minutes ago, przemekka said:

Ciekawe, że nowa Impreza ma do setki poniżej 10s. Aż taka duża różnica w masie?

 

Szacuję że ponad 100kg. Nawet XV przyspiesza szybciej. Sama masa podejrzewam, nie będzie jedynym czynnikiem tutaj. Może inne oprogramowanie CVT ze względu na nową normę i wszystko raczej zostało ustawione z myślą jak najniższego spalania aniżeli osiągów, czy czegokolwiek innego. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nowa impreza jest bardzo żwawa, i zaskakująco oszczędna. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 minut temu, Michał W. napisał:

Dla przeciętnego klienta to dobrze wyposażone kombi, którym można spokojnie jeździć wiele lat po zakończeniu gwarancji.

Jaki procent kupujących nowe auto jeździ nim wiele lat po gwarancji???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pewnie nie za duży ale chyba nie mniejszy niż Subaru Levorg 1.6 turbo.

Na taki okres kupują ludzie nie młodzi, teściowie kupili Suzuki SX4 w 2007 i mają około 70 tyś. km przebiegu i już raczej nie zmienią go na inne tylko dbają o to bo dalej jest wystarczające w 100%.

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minut temu, Jaca68 napisał:

Jaki procent kupujących nowe auto jeździ nim wiele lat po gwarancji???

tacy którzy szanują swoje $$ i nie mają działalności gospodarczej ? ;)

Samochód nie jest inwestycją, nie zarabia na siebie a już po przekroczeniu progów salonu traci na wartości 10-20% swojej ceny pierwotnej a później w okolicach 10-15k PLN/rok.  Osobiście gdybym nie prowadził firmy nigdy bym się na nowy samochód nie zdecydował a oszczędności wolałbym ulokować np  w nieruchomościach czy przeznaczyć na zakup np. nowego parku maszynowego który na siebie zarabia... imo zakup nowego auta dla przeciętnego zjadacza chleba to pieniądze wyrzucone w błoto  :)  

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
9 minut temu, Karas napisał:

Osobiście gdybym nie prowadził firmy nigdy bym się na nowy samochód nie zdecydował a oszczędności wolałbym ulokować np  w nieruchomościach czy przeznaczyć na zakup np. nowego parku maszynowego który na siebie zarabia... imo zakup nowego auta dla przeciętnego zjadacza chleba to pieniądze wyrzucone w błoto  :)  

Jeśli byś nie prowadził działalności to po co ten park maszynowy??? ;)

Obiad w eleganckiej restauracji, wczasy na Karaibach, itp..... 

Sprzęt audiofilski, TV OLED, nowy Iphone itp......

 

to też pieniądze wyrzucone w błoto B)

 

edyta:

Własnie na szybko policzyłem że tak od 1997 roku mam już dziesiąte auto, z tego cztery nówki z salonu, sześć używanych maks dwuletnich. I nie prowadzę działalności.

Edited by Jaca68
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 minut temu, Jaca68 napisał:

edyta:

Własnie na szybko policzyłem że tak od 1997 roku mam już dziesiąte auto, z tego cztery nówki z salonu, sześć używanych maks dwuletnich. I nie prowadzę działalności.

Sporo tego, robi wrażenie. ;)

Ja dla przykładu w latach dziewiędziesiątych miewałem auta prawie pełnoletnie. 

A teraz im ja starszy tym auto nowsze. :)

Ostatnio same nowe na szczęście.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Topi napisał:

Ponoć Levorg się słabo sprzedawał, bo był za sportowy. No to zrobili go bardziej komfortowym. 

Już widzę jak produkcja nie będzie teraz nadążać bo taki będzie popyt.

 

Pewnie ustawią się kolejki. Zwłaszcza jak nabywcy dostaną gratis legitymacje ZBOWID-u, bo pewnie z racji na wiek większość będzie się kwalifikowała :biglol:

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po co wtedy kombi? Toż to już nawet wnuczki z wózków wyrosły ;) 

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

I pomyslec, ze wobec pierwszego modelu bylo tyle krytyki, ze „to nie jedzie“... przy 8,9 s 0-100

 

10,0s do setki to by jeszcze czlowiek przetrawil, jesli spalanie rzeczywiscie jest znacznie nizsze, ale prawie 12 sek? Nowy Levorg po prostu jeeeeeedzieeeeee. 

 

No coz, jazda obecnymi modelami Subaru jest bezpieczna i nawet komfortowa, tyle ze nudna :/

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, Zyzol napisał:

Po co wtedy kombi? Toż to już nawet wnuczki z wózków wyrosły ;) 

 

O prawnuczkach nie pomyślałeś ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

mi Levorg ostatnio w na zimowkach 205/50/16 spalil w trasie  400 km tyle ze jeszcze po przjezdzie BC pokazywal 300 km do tankowania ;) myslalem ze sie popsul. Levorg jest oszczedny jezeli sie jezdzi spokojnie. Niespokojnie wychodzi okolo 12 l/100 km ale tez nie mozna mu zarzucic ze nie jedzie.

Ja od 1989 mialem 6 aut i 6 motocykli :)

Edited by haubi65

Share this post


Link to post
Share on other sites

To srednia ze spalania Levorga wychodzi mi podobnie. Od 2004 - 5. Samochod i 7 Motocykli, w tym 3 na stanie. Spalanie to tylko parametr :)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Levorg to mój 13-y samochód od 1995, na stanie na razie jeden motocykl :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
W dniu 8.03.2019 o 16:10, Topi napisał:

Ponoć Levorg się słabo sprzedawał, bo był za sportowy. No to zrobili go bardziej komfortowym. 

Już widzę jak produkcja nie będzie teraz nadążać bo taki będzie popyt.

1.6 GT-S okazuje się być dobrą inwestycją... 

To przykre, że Subaru przestaje mieć cokolwiek ciekawego w ofercie na Europę. Dla porównania, w Kanadzie, samych modeli WRX jest w ofercie aż 6 wariantów:

 

wrx.jpg

Edited by anakinsky
  • Sad 1
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
46 minut temu, anakinsky napisał:

1.6 GT-S okazuje się być dobrą inwestycją... 

To przykre, że Subaru przestaje mieć cokolwiek ciekawego w ofercie na Europę. Dla porównania, w Kanadzie, samych modeli WRX jest w ofercie aż 6 wariantów:

 

 

 

Znalazłem w sieci jakiś test 2.0 GT-S, który miał kierownicę po lewej stronie - Okazało się, że to na Filipinach.

Szybki search przez cennik:

https://www.subaru.asia/ph/assets/buying/pricelist.pdf

image.png.e4471ccb611584dfacfaa5b788178472.png

 

Cena za 2.0 GT-S C to na nasze 145368.28 Pln czyli całkiem całkiem .

To co mnie najbardziej zaskoczyło to różnica w cenie między 1.6 a 2.0 - zaledwie 8 000 Pln.

Gdyby faktycznie w PL GT-S z 2.0 byłby sprzedawany w takiej cenie, to IMHO 2.0 sprzedawałby się znacznie lepiej niż 1.6 - wielka szkoda, że 2.0 nie trafił EU (choć w NZ po nim jadą i piszą, że Skoda RS jednak dużo lepsza).

 

Niestety, nie mają go dostępnego na Płw Arabskim, ale to w sumie nie dziwne, bo tam nie spotkałem kombi, tylko sedany.

Gdyby kogoś to interesowało, to można tam dalej spokojnie kupić WRX STI 2019

 

[EDIT] Dopiero teraz zwróciłem uwagę, że coś jest nie tak w cenniku, bo zarówno 1.6 jak i 2.0 mają podaną taką samą moc.
Na tej stronie https://www.carguide.ph/2018/09/subaru-philippines-to-debut-levorg-20.html piszą, że to jednak 2.0 z WRXa

gets the same mill as the WRX and this means having 265 horsepower and 350 Nm of torque to play with

 

Edited by xemir

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, anakinsky napisał:

Dla porównania, w Kanadzie, samych modeli WRX jest w ofercie aż 6 wariantów:

 

wrx.jpg

Świat jest jednak mały (albo macki niektórych sięgają daleko), skoro w Kanadzie sprzedają WRX @raju edition :D

  • Haha 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 godzin temu, Kambol napisał:

macki niektórych sięgają daleko

nie tak daleko, żeby były oferowane w Polsce ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...