Skocz do zawartości

Olej przekladniowy a skrzynia 5EAT (Legacy, OBK, Tribeca)


Legacy96

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Glupia sprawa, zazwyczaj sam wymieniam oleje, ale tym razem termin wymiany w silniku byl przekroczony, garaz nieogrzewany, a ja chory, wiec postanowilem to zrobic w niemieckim ASO. Poniewaz do serwisu mam 30 km, a termin zmiany oleju w skrzyni i dyferencjalach sie zblizal, postanowilem zrobic wszystko za jednym razem.

Ale popelnilem blad, do tej pory zawsze stalem na warsztacie i patrzylem co i jak robia. Tym razem z obawy o pogorszenie stanu zdrowia zostalem w biurze...

A wymiane olejow szef zlecil czeladnikowi. Ten robil to 2 godziny, a na rachunku jest 3,1l oleju 80w90 i 4,3 l ATF Subaru (silnikowy Motul mialem wlasny).

Tymczasem do przedniego dyferencjalu wchodzi 1,4l, do tylnego 0,8l, a reszta? wyglada na to ze 0,9l 80w90 zostalo wlane do skrzyni 5EAT! Ilosciowo pasuje, 4,3l ATF plus 0,9 przekladniowego to razem 5,2l... tyle mniej wiecej wchodzi na wymiane... Jak sprawdzic czy dolali ten olej czy nie? Oczywiscie zarzekaja sie ze nie, ze to blad na rachunku i mialo byc 2,1l 80w90... A swoja droga 2 godziny na wymiane oleju !? Pora zmienic serwis...

Edytowane przez Legacy96
literowka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Legacy96 napisał:

Jak sprawdzic czy dolali ten olej czy nie?

Nie sprawdzisz , jedynie co możesz zrobić to samemu wymienić jeszcze raz w skrzyni olej jeśli ta niewiedza nie daje spać po nocach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, lutek34 napisał:

Przy wymianie statycznej wymieniasz 4-4,3l oleju. Za coś musieli Cię skroić to wpisali lekko większe ilości oleju użytego.

Po odkręceniu sterownika skrzyni jeszcze zleci z 400 ml tylko komu to chce się robić w serwisie ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ipsx82 napisał:

Po odkręceniu sterownika skrzyni jeszcze zleci z 400 ml tylko komu to chce się robić w serwisie ? 

 

przecież to nie jest standardowa procedura wymiany oleju w ASB w Subaru, odkręcasz korek i spuszczasz, zalewasz mniej więcej tyle ile zleciało, odpalasz silnik rozgrzewasz skrzynię, wachlujesz po wszystkich pozycjach wybieraka i sprawdzasz olej bagnetem.

Po pierwsze nikt bez konieczności nie odkręca elektrozaworów od skrzyni, bo można zrobić sobie większą krzywdę a po drugie zlecający wymianę oleju nie zlecał wymiany wewnętrznego filtra, więc nawet miska nie była ruszana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już coś robić to robić to porządnie a nie po łebkach, ciekawe czy zostawił byś bez wymiany filtr oleju silnika podczas wymiany oleju. A w manualu serwisowym przy statystycznej wymianie zalecany demontaż sterownika ale ponad połowa serwisantów tego nie robi z obawy na to że niby coś uszkodzi , popsuje itp. ale ilości oleju na fakturze już zapomina pomniejszyć i podaje takie jak po odkręceniu sterownika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, ozarek napisał:

a ile byś chciał wymieniać olej w dyfrach i skrzyni? Kwadrans?

 

Dowcipne. Ten sam serwis 3 lata temu gdy nad nimi stalem, wymienil olej w skrzyni i dyfrach w ciagu godziny.

 

Serwisowka do OBK 3.0 MY04 nakazuje odkrecic korek spustowy, zlac olej i tyle samo nalac swiezego _(po zakreceniu korka ;) )

Nawet nie zalecaja wymiany filtra, ktory w przypadku 5eat jest na zewnatrz, o rozkrecaniu skrzyni nie wspominam.

 

Czyli temat mozna zamknac, nie da sie sprawdzic czy nie polali przekladniowego do skrzyni, a kompletna wymiana z plukaniem kosztowalaby tu fortune, jesli wogule ktos by to zrobil.

Edytowane przez Legacy96
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ipsx82 napisał:

A w manualu serwisowym przy statystycznej wymianie zalecany demontaż sterownika ale ponad połowa serwisantów tego nie robi

ciekawe co piszesz, możesz to podeprzeć screenem z tej serwisówki?

W przypadku 4EAT nawet filtr zewnętrzny jest "maintenance free" w serwisówce.

11 minut temu, Legacy96 napisał:

Dowcipne. Ten sam serwis 3 lata temu gdy nad nimi stalem, wymienil olej w skrzyni i dyfrach w ciagu godziny.

a skąd wiesz, że wtedy nie robili po łebkach? Serio 2h na wymianę soków w napędach to nie jest straszny czas jak się prawidłowo grzeje AT i sprawdza poziom potem.

Wymiana oleju w silniku normalnym tempem to jest 30min - fakt dochodzi osłona, bo filtr się odkręca i zakręca nowy w trakcie ściekania.

14 minut temu, Legacy96 napisał:

Nawet nie zalecaja wymiany filtra, ktory w przypadku 5eat jest na zewnatrz, o rozkrecaniu skrzyni nie wspominam.

patrz, a kolega wyżej pisze że nawet miskę zalecają ściągać  :D

14 minut temu, Legacy96 napisał:

Czyli temat mozna zamknac, nie da sie sprawdzic czy nie polali przekladniowego do skrzyni, a kompletna wymiana z plukaniem kosztowalaby tu fortune, jesli wogule ktos by to zrobil.

niestety nie ma, ale to były strzał w kolano dla nich jeżeli masz na wszystko rachunek ect. W razie padu skrzyni oddajesz olej do analizy i tam wyjdzie czy była jakaś dolewka nieATF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Legacy96 napisał:

Serwisowka do OBK 3.0 MY04

Nie myl instrukcji obsługi  dla kowalskiego z serwisówką dla serwisu z dokładnymi danymi takimi jak rozebrać skrzynie i silnik z jakimi momentami skręcać itp. 

16 minut temu, ozarek napisał:

ciekawe co piszesz, możesz to podeprzeć screenem z tej serwisówki?

Z wielką chęcią chciał bym być w jej posiadaniu, jedynie co to przy wymianie oleju u mnie serwisant mi ją pokazał po tym jak poinformował że będą demontować sterownik a ja poczytawszy forum przed wymianą oleju byłem temu przeciwny bo straszyli że może ulec uszkodzeniu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, ipsx82 napisał:

Nie myl instrukcji obsługi  dla kowalskiego z serwisówką dla serwisu z dokładnymi danymi takimi jak rozebrać skrzynie i silnik z jakimi momentami skręcać itp. 

Z wielką chęcią chciał bym być w jej posiadaniu, jedynie co to przy wymianie oleju u mnie serwisant mi ją pokazał po tym jak poinformował że będą demontować sterownik a ja poczytawszy forum przed wymianą oleju byłem temu przeciwny bo straszyli że może ulec uszkodzeniu. 

Czy serwisowka z tego linku jest dla kowalskiego, czy serwisow: http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Legacy_Outback/2004/

Sprawdz strone PM-36, PERIODIC MAINTENANCE SERVICES/ Automatic Transmission Fluid/REPLACEMENT

To na temat wymiany filtra:

2. ATF FILTER
NOTE:
Basically ATF filter is maintenance free, but when it
has physically damaged or ATF leaked, the ATF filter
needs replacement.

Zaraz napiszesz ze musi byc po japonsku :))

 

Nawiasem mowiac jesli sie zmierzy ilosc spuszczonego ATF i dokladnie tyle wleje (tak zaleca w.w. serwisowka), to wystarczy raz sprawdzic poziom, nie trzeba godzinami nagrzewac skrzyni, sprawdzac poziom i dolewac...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim procedura była inna  czy właściwa czy nie nie wnikam , ważne że skrzynia działa po wymianie i ma już nabite ponad 40k km od czasu wymiany oleju i filtra który był w środku. Nie będę się sprzeczał nad budową i różnicą 4EAT a 5EAT bo widocznie jest dość spora skoro w 5EAT filtr jest na zewnątrz. Fajny link , wielkie dzięki za wrzucenie go do postu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym linku jest tez serwisowka do twojego modelu: http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Legacy_Outback/

A serwisy nie znajace Subaru faktycznie chca sciagac miske olejowa i wymieniac filtr, juz sie z tym spotkalem.

Edytowane przez Legacy96
Literowka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czemu miała by służyć procedura w odkręcaniem elektrozaworów? Jeśli ta procedura miała by na celu wymianę jak największej ilości oleju, to chyba mniej inwazyjna jest wymiana dynamiczna.

Kolego Ipsx82 jeśli ktoś Ciebie naciągnął na wymianę statyczną oleju z wymianą filtra i odkręcanie elektrozaworów, to już Twoja sprawa, ale nie wrzucaj tego jako prawidłowa procedura. W żadnej skrzyni z jaką miałem do czynienia (Chrysler, Pontiac, VW, Subaru) w serwisówkach nie było nawet wzmianki żeby ruszać elektrozawory jeśli nie ma z nimi problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, ipsx82 napisał:

Z wielką chęcią chciał bym być w jej posiadaniu, jedynie co to przy wymianie oleju u mnie serwisant mi ją pokazał po tym jak poinformował że będą demontować sterownik a ja poczytawszy forum przed wymianą oleju byłem temu przeciwny bo straszyli że może ulec uszkodzeniu. 

nie wiem co Ci pokazał ów serwisant, ale mam fabryczną serwisówkę i dokumentacje do 4EATphII (poszukasz na forum to znajdziesz linki do wszystkiego) i w żadnej z nich nie ma nic o takim serwisie okresowym.

Przed pierwszą wymianą ATF zaraz po zakupie robiłem wywiad wśród polecanych w okolicy serwisów AT. Cuda i głupoty jakie mi tam opowiadali n/t tych skrzyń i procedur jeżyły włos na głowie do tego stopnia, że skończyłem w ASO Katowice.

W 4EAT też jest zew. filtr, nie we wszystkich co prawda - zależy od rynku docelowego - ale te z EU maja.

Edytowane przez ozarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...