robert1 Opublikowano 28 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2018 Witam , mam pytanie czy u was przy zmianie biegów skrzynia at przychamowuje przez chwile samochód. Można to poprawić nowym softem . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ibar Opublikowano 28 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2018 Witam , mam pytanie czy u was przy zmianie biegów skrzynia at przychamowuje przez chwile samochód. Można to poprawić nowym softem . Cześć,nie odczuwam aby hamowała, co do softu, to chyba nic nowego się nie pojawiło, ale jak jesteś pewny że masz nieaktualne oprogramowanie, to napewno warto zrobić upgrade. Wysłane z mojego G8441 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robert1 Opublikowano 28 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2018 Gdzie w lublinie mozna to zrobic i za ile Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 28 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2018 2 godziny temu, robert1 napisał: mam pytanie czy u was przy zmianie biegów skrzynia at przychamowuje przez chwile samochód. odczuwasz to podczas zmiany do góry czy w dół? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robert1 Opublikowano 29 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2018 odczuwam w górę, Też czasem lekko szarpnie czasem nie. Ale to chyba norma . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oczkoo15 Opublikowano 29 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2018 3 minuty temu, robert1 napisał: Też czasem lekko szarpnie czasem nie Możliwie , że masz olej w skrzyni do wymiany. U mnie nic nie szarpie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robert1 Opublikowano 29 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2018 Wymieniałem sam statycznie 2x4 l , moze jeszcze raz wymienie 4l, Nie odkrecałem miski bo wydawał sie olej czysty na dnie miski nie było brudu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oczkoo15 Opublikowano 29 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2018 1 minutę temu, robert1 napisał: Wymieniałem sam statycznie 2x4 l , moze jeszcze raz wymienie 4l, Nie odkrecałem miski bo wydawał sie olej czysty na dnie miski nie było brudu. A zalałeś Subaru ATF, czy coś innego? Filtr oleju wymieniłeś (jeśli tak, to czy na OE) ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 29 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2018 czyli masz na myśli szarpnięcie przy zmianach biegów do góry? Czy kojarzysz przy których biegach masz szarpnięcia? Jeśli wymieniany olej jest z odpowiednią specyfikacją, to sama wymiana nic nie pomoże, przeprowadź procedurę Learning control z manuala, to powinno pomóc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robert1 Opublikowano 29 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2018 Wymieniałem sam statycznie 2x4 l , moze jeszcze raz wymienie 4l, Nie odkrecałem miski bo wydawał sie olej czysty na dnie miski nie było brudu. Szarpnięcię w górę, standardowo miedzy 2 a 3. olej ravenol su5 fluid dedykowany do subaru podobno. Własnie filtra nie wymieniałem i to chyba bład , czysty olej wylałem bez zadnych opiłków i filtra nie wymieniałem. Nie wiem jak sie robi ta procedure . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 29 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2018 54 minuty temu, robert1 napisał: Nie wiem jak sie robi ta procedure . kolego wszystko jest w manualu, wystarczy poszukać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robert1 Opublikowano 30 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2018 Jeszcze jedno pytanie czy podczas tej procedury mozna coś popsuc, jak nie wyjdzie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artu-44 Opublikowano 30 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2018 23 godziny temu, lutek34 napisał: kolego wszystko jest w manualu, wystarczy poszukać. Nie wiem co ja mam za instrukcję ale u mnie tego niema - masz to Lutek w elektryku - możesz jakoś przesłać ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 30 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2018 3 minuty temu, artu-44 napisał: Nie wiem co ja mam za instrukcję ale u mnie tego niema - masz to Lutek w elektryku - możesz jakoś przesłać ??? To jest opis z manuala z 2006roku, ale w naszych 2008 też to zadziała. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artu-44 Opublikowano 30 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2018 2 minuty temu, lutek34 napisał: To jest opis z manuala z 2006roku, ale w naszych 2008 też to zadziała. Aha - a czy możesz tą procedurę przełożyć z angielskiego na chłopski bo u mnie z murzyńskim to trochę słabo - Kali pić Kali jeść tylko !! a google to taki techniczny tekst zamienia na niezrozumiały polski. A tu tekst przerobiony przez translantora googla Pamiętaj, aby wyposażyć mnie w pamięć iCeer 2) tylko wtedy, gdy następujące usługi zostały naruszone. A kiedy zmiana szoku Mnie nastąpi podczas całkowitego sprawdzania z kierowaniem pojazdem. przeprowadzaj naukę za pomocą oprogramowania Idlowing prooectres. <Rel. do 5AT (diag) -17. WYCZYŚĆ TRYB PAMIĘCI. OPERACJA. Subaru Select Monad., • Wymiana TCM • Wymiana zespołu przekładni • Indywidualna wymiana 01 TCM i zespół przenoszenia misji • Wymiana każdego holenderskiego • Wymiana korpusu zaworu regulacyjnego UWAGA: Kiedy wykonywane jest (Kasowanie pamięci 2). DTC nie może zostać wyczyszczony. B: PROCEDURA I) Ustaw przełącznik zapłonu w pozycji ON. 2) Ustaw przełącznik klimatyzacji w pozycji OFF. 3) Ustaw przełącznik hesicht na OFF. a) Ustaw przełącznik tylnego defoggera w pozycji OFF. 5) Sian silnika. 6) Podłącz monitor Subaru Select do pojazdu. 7) Prowadzić pojazd Mr 5 - 10 km (3 - 6 mil), aby ogrzać temperaturę ATF większą niż 70 t (158 Fl 8) podczas gdy chedong, że kąt otwarcia przepustnicy w Subaru Select Mcator mieści się w określonym zakresie. przesunąć bieg od 1 - • 2. 2 3rd. i 3 - ath. a jednocześnie wyreguluj zasięg pojazdu. <Rel. do SAT (Osag) -15. PRZECZYTAJ AKTUALNE DANE. OPERACJA. Subaru Select Monad.> Kąt otwarcia przyspieszającego: 12.596.22% 9) biały kratka, że kąt otwarcia przepustnicy na monitorze Subaru Select mieści się w określonym przeze mnie zakresie. podnieś bieg z 5. poziomu podczas jazdy samochodem o • 13 • zasięgu. Kąt otwarcia przyspieszającego: 15.596.22% 10) Powtórz kroki 8) i 9), aż poczujesz zmniejszający się efekt szoku na mięśnie. 11) Jeśli reorganizacja wstrząsu sharmting jest netto lelt po 5 cyklach. ponownie sprawdź, czy parametry uczenia (kąt otwarcia przepustnicy, temperatura ATF itp.) są określone i ponownie sprawdź, czy inne patelnie są w normie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 31 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2018 Artu a masz jakiś problem ze skrzynią, że chcesz przeprowadzać procedurę nauki? tak na szybko jak ja to robiłem Włączasz zapłon wyłaczasz A/C wyłaczasz światła wyłaczasz ogrzewanie tylnej szyby uruchamiasz silnik Podłaczasz FreeSSM jeżdzisz 5-10km, żeby rozgrzać skrzynię, znajdujesz prosty odcinek drogi, w miarę równy i gdzie będziesz mógł jeżdzić bez świateł zatrzymujesz się,, wyłaczas silnik, właczasz zapłon, przeprowadzasz procedurę Clear memory 2 z zakładki TCM (FreeSSM) FreeSSM włączasz podgląd otwarcia przepustnicy uruchamisz silnik, wajcha na D i obserwując wskazania przepustnicy żeby były w okolicy 12.5% ruszasz, kiedy skrzynia przerzuci na 4 bieg, delikatnie zmieniasz położenie przepustnicy na 15.5% i czekasz aż skrzynia przerzuci na 5. Powtarzasz procedurę kilka razy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artu-44 Opublikowano 31 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2018 (edytowane) 2 godziny temu, lutek34 napisał: Artu a masz jakiś problem ze skrzynią, że chcesz przeprowadzać procedurę nauki? No nic szczególnego po wymianie oleju, regeneracji konwertera i wgrania nowego softu lekko lubi szarpnąć przy zmianie z 2 na 3 ale tylko wtedy jak dynamicznie przyspieszam, jak spokojnie to nie czuć wcale. Dzwoniłem do Jarka "jarcar" i pytałem czy można to poprawić to powiedział że poprawi to bez problemu. Tylko to odemnie 200 km i muszę poświęcić cały dzień żeby tam pojechać. Pomyślałem że może ten w/w zabieg to poprawi. Ale widzę że potrzebne jest freeSSM ? Co to jest ?? Już wiem co to freeSSM !!! No taki ze mnie znawca !!!!! i nie mam czegoś takiego - musiałbym do mojego mechaniora podjechać i spytać. Edytowane 31 Marca 2018 przez artu-44 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 31 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2018 1 godzinę temu, artu-44 napisał: Już wiem co to freeSSM !!! No taki ze mnie znawca !!!!! i nie mam czegoś takiego Laptop, kabel VAG i darmowy program FreeSSM. Powiedz mi czy po wgraniu nowego softu, to zmieniła się jakoś diametralnie charakterystyka pracy skrzyni? Czytając różne fora to najnowszy soft, tzn nowszy od tego oryginalnego z 2008-09 oprócz tego że niweluje szarpnięcia pomiędzy 2-3, to zmienia charakterystykę pracy skrzyni biegów pod tym względem że skrzynia szybciej zmienia biegi i lepiej je dobiera do obciążenia. Ja w zeszłym roku byłem w ASO Rzeszów w celu wgrania nowszego softu od tego co mam oraz przeprowadzenia procedury nauki. Nie mogłem być na hali ale widziałem z pewnej odległości przez szybę co robi technik, podpinał dwa różne urządzenia, samochód był lekko uniesiony na podnośniku, czyli wydawało by się że przeprowadzał procedurę nauki według manuala 2008-up. Przy odbiorze samochodu dowiedziałem się że nowszego softu od tego co mam rzekomo nie ma, sporadyczne szarpnięcia w dniu odbioru zniknęły, ale po kilku dniach jakby wróciło. Teraz jak sam przeprowadziłem procedurę nauki, to sporadyczne szarpnięcia 2-3 przy spokojnym rozpędzaniu zaniknęły, są lekko wyczuwalne tak przy 3/4 wciśniętym pedale gazu. Od momentu przeprowadzenia tej procedury zrobiłem około 1000km. Z moich obserwacji za szarpnięcie odpowiedzialny jest lag pomiędzy elektrozaworem FWD/B a D/C, co jest widoczne na poniższych wykresach, moment zmiany biegu 2-3 jest zaznaczony czerwoną strzałką. Pierwszy wykres przed resetem TCM, z szarpnięciem pomiędzy 2-3 Drugi wykres, po resecie TCM i procedurze nauki, brak szarpnięcia pomiędzy 2-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artu-44 Opublikowano 31 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2018 32 minuty temu, lutek34 napisał: Laptop, kabel VAG i darmowy program FreeSSM. Powiedz mi czy po wgraniu nowego softu, to zmieniła się jakoś diametralnie charakterystyka pracy skrzyni? Czytając różne fora to najnowszy soft, tzn nowszy od tego oryginalnego z 2008-09 oprócz tego że niweluje szarpnięcia pomiędzy 2-3, to zmienia charakterystykę pracy skrzyni biegów pod tym względem że skrzynia szybciej zmienia biegi i lepiej je dobiera do obciążenia. Lutek - Jarek powiedział mi że wgrał najnowszy soft, bo u mnie był stary i że dawno nie był wymieniany. Po tej operacji powiedział z uśmiechem że teraz będę czuł zdecydowaną zmianę pracy AT. Faktycznie tak jest skrzynia zmienia biegi o wiele płynniej. Nawet moja żona odrazu to wyczuła No jest tylko ten przypadek który opisałem wyżej. Trzeba wziąć pod uwagę że zaraz po wymianie oleju AT będzie lepiej pracować a potem, już troszkę gożej i mogą pojawić się takie rzeczy jak opisujemy. Tak też mówił mi Jarek, że po przejechaniu ok 2-3 tyś. km kiedy olej już się trochę wypracuje warto skrzynię podregulować bo na świeżym oleju nie czuć takich niedomagań. Natomiast jak on to robi ? Nie wiem. Myślałam że może tak jak ty to opisałeś. U mnie jak dam mocniej w pedał to tak jak by AT za późno przerzucał na trójkę - czyli obroty już wysokie a bieg jeszcze mie zmieniony i stąd te szarpnięcie. Jak jadę spokojnie to nie czuć zmiany biegów i naprawdę po zmianie softu jest super. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robert1 Opublikowano 2 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2018 Ile kosztuje ten nowy soft. ( artu-44) Mówisz o jarku z Józefowa . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artu-44 Opublikowano 2 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2018 3 godziny temu, robert1 napisał: Ile kosztuje ten nowy soft. ( artu-44) Mówisz o jarku z Józefowa . Tak !! Chodzi o Jarka z Józefowa JARCAR - ile kosztuje soft to nie wiem. Ja robiłem wymianę konwertera po regeneracji więc wgranie nowego softu było w cenie. Ale z tego co pamientam to Lutek pisał mi że pytał w Jarcar o cenę i tam było to 250 zł ale zrobił to w innym serwisie za chyba 150. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 2 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2018 Trzeba zadzwonić i się dopytać, ceny od tego czasu mogły ulec zmianie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robert1 Opublikowano 2 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2018 U mnie w ASO Lublinie samo podłączenie pod komputer i sprawdzenie czy wystepuje nowa wersia to 150 zł i wgranie 250 zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się