Jump to content

skrzynia at


robert1
 Share

Recommended Posts

Witam , mam pytanie czy u was przy zmianie biegów skrzynia at przychamowuje przez chwile samochód. 
Można to poprawić nowym softem . 
Cześć,

nie odczuwam aby hamowała, co do softu, to chyba nic nowego się nie pojawiło, ale jak jesteś pewny że masz nieaktualne oprogramowanie, to napewno warto zrobić upgrade.

Wysłane z mojego G8441 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, robert1 napisał:

mam pytanie czy u was przy zmianie biegów skrzynia at przychamowuje przez chwile samochód. 

 

odczuwasz to podczas zmiany do góry czy w dół?

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, robert1 napisał:

Wymieniałem  sam statycznie 2x4 l  , moze jeszcze raz wymienie 4l, Nie odkrecałem miski bo wydawał sie olej czysty na dnie miski nie było brudu.

 

A zalałeś Subaru ATF, czy coś innego? Filtr oleju wymieniłeś (jeśli tak, to czy na OE) ?

Link to comment
Share on other sites

czyli masz na myśli szarpnięcie przy zmianach biegów do góry? Czy kojarzysz przy których biegach masz szarpnięcia?

Jeśli wymieniany olej jest z odpowiednią specyfikacją, to sama wymiana nic nie pomoże, przeprowadź procedurę Learning control z manuala, to powinno pomóc.

Link to comment
Share on other sites

Wymieniałem  sam statycznie 2x4 l  , moze jeszcze raz wymienie 4l, Nie odkrecałem miski bo wydawał sie olej czysty na dnie miski nie było brudu.

 

Szarpnięcię w górę, standardowo miedzy 2 a 3. olej ravenol su5 fluid dedykowany do subaru podobno. 

Własnie filtra nie wymieniałem i to chyba bład , czysty olej wylałem bez zadnych opiłków i filtra nie wymieniałem. 

 

Nie wiem jak sie robi ta procedure . 

Link to comment
Share on other sites

23 godziny temu, lutek34 napisał:

 

kolego wszystko jest w manualu, wystarczy poszukać.

 

5abd3bb5769c0_5eatlearningcontrol.jpg.5f98c0d932f158f273247a0d13ed186d.jpg

Nie wiem co ja mam za instrukcję ale u mnie tego niema - masz to Lutek w elektryku - możesz jakoś przesłać ???

Link to comment
Share on other sites

3 minuty temu, artu-44 napisał:

Nie wiem co ja mam za instrukcję ale u mnie tego niema - masz to Lutek w elektryku - możesz jakoś przesłać ???

 

To jest opis z manuala z 2006roku, ale w naszych 2008 też to zadziała.

Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, lutek34 napisał:

 

To jest opis z manuala z 2006roku, ale w naszych 2008 też to zadziała.

Aha - a czy możesz tą procedurę przełożyć z angielskiego na chłopski bo u mnie z murzyńskim to trochę słabo - Kali pić Kali jeść tylko !! a google to taki techniczny tekst zamienia na niezrozumiały polski.

A tu tekst przerobiony przez translantora googla:wub:

Pamiętaj, aby wyposażyć mnie w pamięć iCeer 2) tylko wtedy, gdy następujące usługi zostały naruszone. A kiedy zmiana szoku Mnie nastąpi podczas całkowitego sprawdzania z kierowaniem pojazdem. przeprowadzaj naukę za pomocą oprogramowania Idlowing prooectres. <Rel. do 5AT (diag) -17. WYCZYŚĆ TRYB PAMIĘCI. OPERACJA. Subaru Select Monad.,
• Wymiana TCM
• Wymiana zespołu przekładni
• Indywidualna wymiana 01 TCM i zespół przenoszenia misji
• Wymiana każdego holenderskiego
• Wymiana korpusu zaworu regulacyjnego
UWAGA:
Kiedy wykonywane jest (Kasowanie pamięci 2). DTC nie może zostać wyczyszczony.
B: PROCEDURA
I) Ustaw przełącznik zapłonu w pozycji ON.
2) Ustaw przełącznik klimatyzacji w pozycji OFF.
3) Ustaw przełącznik hesicht na OFF.
a) Ustaw przełącznik tylnego defoggera w pozycji OFF.
5) Sian silnika.
6) Podłącz monitor Subaru Select do pojazdu.
7) Prowadzić pojazd Mr 5 - 10 km (3 - 6 mil), aby ogrzać temperaturę ATF większą niż 70 t (158 Fl
8) podczas gdy chedong, że kąt otwarcia przepustnicy w Subaru Select Mcator mieści się w określonym zakresie. przesunąć bieg od 1 - • 2. 2 3rd. i 3
- ath. a jednocześnie wyreguluj zasięg pojazdu. <Rel.
do SAT (Osag) -15. PRZECZYTAJ AKTUALNE DANE. OPERACJA. Subaru Select Monad.>
Kąt otwarcia przyspieszającego: 12.596.22%
9) biały kratka, że kąt otwarcia przepustnicy na monitorze Subaru Select mieści się w określonym przeze mnie zakresie. podnieś bieg z 5. poziomu podczas jazdy samochodem o • 13 • zasięgu.
Kąt otwarcia przyspieszającego: 15.596.22%
10) Powtórz kroki 8) i 9), aż poczujesz zmniejszający się efekt szoku na mięśnie.
11) Jeśli reorganizacja wstrząsu sharmting jest netto lelt po 5 cyklach. ponownie sprawdź, czy parametry uczenia (kąt otwarcia przepustnicy, temperatura ATF itp.) są określone i ponownie sprawdź, czy inne patelnie są w normie.

Link to comment
Share on other sites

Artu a masz jakiś problem ze skrzynią, że chcesz przeprowadzać procedurę nauki?

 

tak na szybko jak ja to robiłem

 

Włączasz zapłon
wyłaczasz A/C
wyłaczasz światła
wyłaczasz ogrzewanie tylnej szyby
uruchamiasz silnik
Podłaczasz FreeSSM
jeżdzisz 5-10km, żeby rozgrzać skrzynię, znajdujesz prosty odcinek drogi, w miarę równy i gdzie będziesz mógł jeżdzić bez świateł
zatrzymujesz się,, wyłaczas silnik, właczasz zapłon, przeprowadzasz procedurę Clear memory 2 z zakładki TCM (FreeSSM)
 FreeSSM włączasz podgląd  otwarcia przepustnicy
uruchamisz silnik, wajcha na D i obserwując wskazania przepustnicy żeby były w okolicy 12.5% ruszasz, kiedy skrzynia przerzuci na 4 bieg, delikatnie zmieniasz położenie przepustnicy na 15.5% i czekasz aż skrzynia przerzuci na 5. 
Powtarzasz procedurę kilka razy.

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, lutek34 napisał:

Artu a masz jakiś problem ze skrzynią, że chcesz przeprowadzać procedurę nauki?

 

No nic szczególnego po wymianie oleju, regeneracji konwertera i wgrania nowego softu lekko lubi szarpnąć przy zmianie z 2 na 3 ale tylko wtedy jak dynamicznie przyspieszam, jak spokojnie to nie czuć wcale. Dzwoniłem do Jarka "jarcar" i pytałem czy można to poprawić  to powiedział że poprawi to bez problemu. Tylko to odemnie 200 km i muszę poświęcić cały dzień żeby tam pojechać. Pomyślałem że może ten w/w zabieg to poprawi. Ale widzę że potrzebne jest freeSSM ? Co to jest ??

 

 

 

Już wiem co to freeSSM !!!

No taki ze mnie znawca !!!!! i nie mam czegoś takiego - musiałbym do mojego mechaniora podjechać i spytać.

 

Edited by artu-44
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, artu-44 napisał:

Już wiem co to freeSSM !!!

No taki ze mnie znawca !!!!! i nie mam czegoś takiego

 

Laptop, kabel VAG i darmowy program FreeSSM.

Powiedz mi czy po wgraniu nowego softu, to zmieniła się jakoś diametralnie charakterystyka pracy skrzyni? Czytając różne fora to najnowszy soft, tzn nowszy od tego oryginalnego z 2008-09 oprócz tego że niweluje szarpnięcia pomiędzy 2-3, to zmienia charakterystykę pracy skrzyni biegów pod tym względem że skrzynia szybciej zmienia biegi i lepiej je dobiera do obciążenia. Ja w zeszłym roku byłem w ASO Rzeszów w celu wgrania nowszego softu od tego co mam oraz przeprowadzenia procedury nauki. Nie mogłem być na hali ale widziałem z pewnej odległości przez szybę co robi technik, podpinał dwa różne urządzenia, samochód był lekko uniesiony na podnośniku, czyli wydawało by się że przeprowadzał procedurę nauki według manuala 2008-up. Przy odbiorze samochodu dowiedziałem się że nowszego softu od tego co mam rzekomo nie ma, sporadyczne szarpnięcia w dniu odbioru zniknęły, ale po kilku dniach jakby wróciło. Teraz jak sam przeprowadziłem procedurę nauki, to sporadyczne szarpnięcia 2-3 przy spokojnym rozpędzaniu zaniknęły, są lekko wyczuwalne tak przy 3/4 wciśniętym pedale gazu. Od momentu przeprowadzenia tej procedury zrobiłem około 1000km.

 

Z moich obserwacji za szarpnięcie odpowiedzialny jest lag pomiędzy elektrozaworem FWD/B a D/C, co jest widoczne na poniższych wykresach, moment zmiany biegu 2-3 jest zaznaczony czerwoną strzałką.

Pierwszy wykres przed resetem TCM, z szarpnięciem pomiędzy 2-3

 

5abf7fc4f1c88_5EATszarpnicie.thumb.jpg.9cf5eea50b460eec94021b9623cb9436.jpg

 

Drugi wykres, po resecie TCM i procedurze nauki, brak szarpnięcia pomiędzy 2-3

5abf800adf9b8_5EATafterlearningcontrol.thumb.jpg.bdc357b97ebfa4191b7d114f76cf858e.jpg

 

 

Link to comment
Share on other sites

32 minuty temu, lutek34 napisał:

 

Laptop, kabel VAG i darmowy program FreeSSM.

Powiedz mi czy po wgraniu nowego softu, to zmieniła się jakoś diametralnie charakterystyka pracy skrzyni? Czytając różne fora to najnowszy soft, tzn nowszy od tego oryginalnego z 2008-09 oprócz tego że niweluje szarpnięcia pomiędzy 2-3, to zmienia charakterystykę pracy skrzyni biegów pod tym względem że skrzynia szybciej zmienia biegi i lepiej je dobiera do obciążenia. 

5abf800adf9b8_5EATafterlearningcontrol.thumb.jpg.bdc357b97ebfa4191b7d114f76cf858e.jpg

 

Lutek - Jarek powiedział mi że wgrał najnowszy soft, bo u mnie był stary i że dawno nie był wymieniany. Po tej operacji powiedział z uśmiechem że teraz 

będę czuł zdecydowaną zmianę pracy AT. Faktycznie tak jest skrzynia zmienia biegi o wiele płynniej. Nawet moja żona odrazu to wyczuła ;) No jest tylko ten przypadek który opisałem wyżej.

Trzeba wziąć pod uwagę że zaraz po wymianie oleju AT będzie lepiej pracować a potem, już troszkę gożej i mogą pojawić się takie rzeczy jak opisujemy. Tak też mówił mi Jarek, że po przejechaniu ok 2-3 tyś. km kiedy olej już się trochę wypracuje warto skrzynię podregulować bo na świeżym oleju nie czuć takich niedomagań. Natomiast jak on to robi ? Nie wiem. Myślałam że może tak jak ty to opisałeś.

U  mnie jak dam mocniej w pedał to tak jak by AT za późno przerzucał na trójkę - czyli obroty już wysokie a bieg jeszcze mie zmieniony i stąd te szarpnięcie. Jak jadę spokojnie to nie czuć zmiany biegów i naprawdę po zmianie softu jest super.

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, robert1 napisał:

Ile kosztuje ten nowy soft.  ( artu-44)  Mówisz o jarku z Józefowa .

Tak !! Chodzi o Jarka z Józefowa JARCAR - ile kosztuje soft to nie wiem. Ja robiłem wymianę konwertera po regeneracji więc wgranie nowego softu było w cenie. Ale z tego co pamientam to Lutek pisał mi że pytał w Jarcar o cenę i tam było to 250 zł ale zrobił to w innym serwisie za chyba 150.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...