Narrator Opublikowano 27 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2018 Witam Jako że mój silnik EJ201 ma już swoje lata, zaczął pluć z odmy olejem. Skutek tego jest taki że po dłuższej lub ostrzejszej jeździe w kolektorze pojawia się nieco oleju. Chciałbym rozwiązać ten problem zakładając na wężach odmy separatory oleju (na portalach aukcyjnych lepiej znane jako oil catch tank). O ile z wężami które odchodzą z głowic nie mam problemu to schody zaczynają się jak chcę zmodyfikować wąż który biegnie z bloku silnika do zaworu PCV w kolektorze. Nie ma w okolicy za dużo miejsca więc postanowiłem zamontować separator na kielichu amortyzatora od strony pasażera. Pozbyłem się tego kolanka zaznaczonego na rysunku i za pomocą sylikonowych węży połączyłem trójnik z separatorem i separator z zaworem PCV. Po tym zabiegu silnik na biegu jałowym nie chce zejść z obrotów. Cały czas trzyma 1000 - 1200 rpm i wywala błąd P0507. Jak zdemontuję tę całą misterną konstrukcję wszystko wraca do normy. Pytanie co może być nie tak? Czy samo wydłużenie drogi od bloku do zaworu może powodować takie objawy? Czy może ktoś z Was próbował założyć separator w tym miejscu? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudy__ Opublikowano 27 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2018 a co oznacza konkretnie plucie olejem? masz uwalony filtr powietrza? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MDsuperstar Opublikowano 28 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2018 11 godzin temu, Narrator napisał: Czy może ktoś z Was próbował założyć separator w tym miejscu? Z tego co widziałem to Crawford i Perrin podają przykładowy montaż w miejscu wskazanym przez Ciebie. Ściana grodziowa w okolicach kielicha i icka. U mnie jest w miejsce pompy powietrza wtórnego. Kasowany był podobno tylko komunikat od pompy. Samochód zachowuje się normalnie. Z tego co widzę to P0507 może również oznaczać nieszczelność układu. Sprawdzałeś pod tym kątem? Bo to chyba najbardziej prawdopodobne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 28 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2018 U mnie jest w miejscu akumulatora i zero problemów. Montowane w Mapteku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Narrator Opublikowano 28 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2018 21 godzin temu, chudy__ napisał: a co oznacza konkretnie plucie olejem? masz uwalony filtr powietrza? Filtr mam delikatnie brudny w miejscu gdzie przychodzi ten wąż od trójnika. Ale najwięcej oleju zbiera się w kolektorze tuż pod zaworem PCV. 10 godzin temu, MDsuperstar napisał: U mnie jest w miejsce pompy powietrza wtórnego. 4 godziny temu, Simon WRC napisał: U mnie jest w miejscu akumulatora i zero problemów. Tylko że ja mam wolnossaka. Dlatego zastanawia mnie czy wpływ może mieć długość węży. Sprawdzę jeszcze całość pod kątem szczelności. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucza Opublikowano 28 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2018 Nie jestem zwolennikiem pisania bo jestem leniwy . Wąż który wchodzi do kolektora ssącego jest podłączony do końcówki która ma w sobie zawór,ten zawór masz uszkodzony i jest prawdopodobnie ciągle otwarty dlatego opary olejowe lecą do kolektora.Normalne działanie tego zaworu to otwieranie się tylko przy odpowiednim podciśnieniu i zasysanie oparów bezpośrednio do komory spalania.Sprawdż ten zawór.Pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Narrator Opublikowano 30 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2018 W dniu 29.03.2018 o 00:01, lucza napisał: Nie jestem zwolennikiem pisania bo jestem leniwy . Wąż który wchodzi do kolektora ssącego jest podłączony do końcówki która ma w sobie zawór,ten zawór masz uszkodzony i jest prawdopodobnie ciągle otwarty dlatego opary olejowe lecą do kolektora.Normalne działanie tego zaworu to otwieranie się tylko przy odpowiednim podciśnieniu i zasysanie oparów bezpośrednio do komory spalania.Sprawdż ten zawór.Pozdro. Zawór PCV mam nowy. Tak czy siak problem rozwiązany. Aż wstyd się przyznać. Musiał podczas montażu zahaczyć przewód od regulatora ciśnienia paliwa bo ten się odłączył od kolektora. Takie to małe że nie widziałem Ale skoro już założyłem temat to mam jeszcze jedno pytanie. Czy wg. Was filtr powietrza montowany w urządzeniach pneumatycznych (aerografach itp.) który ma za zadanie wyłapywanie z powietrza syfu i wilgoci, nadałby się jako separator oleju na te odmy co odchodzą od głowic? Oo takie coś chodzi: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 18 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2020 Pany. a może się pochwalicie jakie "łapacze oleju" używacie i jak się sprawują? Ktoś z was używa łapacza tego typu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MDsuperstar Opublikowano 20 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2020 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 20 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2020 W dniu 18.04.2020 o 11:31, lutek34 napisał: Pany. a może się pochwalicie jakie "łapacze oleju" używacie i jak się sprawują? Ktoś z was używa łapacza tego typu? Ja mam separatory tego typu. Jeden na odmy głowic, drugi na odmę bloku silnika. Mają jedną wadę, nie ma wężyka na zewnątrz tylko bagnet żeby sprawdzić stan napełnienia i nie wystarczy spojrzeć na poziom... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 20 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2020 zamówiłem dwa seperatory, jeden pójdzie na PCV a drugi CCV. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommi1 Opublikowano 9 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2020 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartolini2721 Opublikowano 12 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2020 W dniu 30.03.2018 o 20:05, Narrator napisał: Zawór PCV mam nowy. Tak czy siak problem rozwiązany. Aż wstyd się przyznać. Musiał podczas montażu zahaczyć przewód od regulatora ciśnienia paliwa bo ten się odłączył od kolektora. Takie to małe że nie widziałem Ale skoro już założyłem temat to mam jeszcze jedno pytanie. Czy wg. Was filtr powietrza montowany w urządzeniach pneumatycznych (aerografach itp.) który ma za zadanie wyłapywanie z powietrza syfu i wilgoci, nadałby się jako separator oleju na te odmy co odchodzą od głowic? Oo takie coś chodzi: Powinien dać rade. On jest też częściowo odpowiedzialny za wyłapywanie oleju ze sprężarki. Tylko czy przepływy w pistolecie i w podciśnieniu będą podobne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się