subcharles Opublikowano 27 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2018 (edytowane) Cześć. Od dłuższego czasu chodzi mi po głowie kupno auta z klatką lub montaż klatki bezpieczeństwa - sporo ostatnio startuję w różnego rodzaju pojeżdżawkach i boje się, że bez niej prędzej czy później zrobię krzywdę sobie lub pilotowi. Czy ktoś z Was wie jak to wygląda pod względem formalnym ? Czy są problemy z przeglądem technicznym ? Byłem w Stacji Kontroli Pojazdów i otrzymałem na ten temat 2 różne odpowiedzi od dwóch różnych pracowników - podobno przepisy zmieniły się w styczniu, mają się też zmienić w maju - widać było, że nie są zbyt pewni odpowiedzi. Celem uszczegółowienia: - klatka oczywiście z homologacją - wiem, że trzeba zmienić w dowodzie ilość miejsc z 5 na 2 - kto to robi ? diagnosta ? jakiś rzeczoznawca? - przy okazji wymiana foteli na kubły - czy to rodzi na przeglądzie kolejne problemy ? - jeśli kubły to i pasy 4 lub 3 punktowe - wiem, że to może stanowić problem, bo inne od fabrycznego jest miejsce ich zamocowania; myślę, że można to rozwiązać pozostawiając pro forma dodatkowo także oryginalne pasy Czy jak wszystko to ogarnę, to mogę liczyć na bezproblemowe przeglądy techniczne, czy będę skazany na łaskę i dobry humor diagnosty ? Uprzedzając wątpliwości - nie zamierzam tym autem z klatką jeździć na co dzień, tylko wykorzystywać go wyłącznie do startów, gównie w amatorskich imprezach. Tyle, że nie mam lawety więc samo będzie musiało robić "dojazdówki". Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi. Edytowane 27 Marca 2018 przez subcharles Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RacingFactory Opublikowano 27 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2018 Rajdówki z reguły są na bakier z diagnostami Co do przerobienia na dwie osoby, kiedyś było tak, że trzeba było mieć kawałek faktury na demontaż kanapy, pasów itp. jechało się z tym na stację okręgową i tam dokonywano zmian konstrukcyjnych fotki itp. z tym do urzędu i były w dowodzie dwa miejsca. Fotele, pasy inne niż seryjne, jeśli klatka to wg. mnie wszystko powinno mieć FIA, FIA nie równa się homologacja drogowa, o ile szelki da się kupić z magicznym E (ale to raczej opcja do aut bez klatki, bo o ile pamiętam nie ma 3" szelek z centralną klamrą i E), to foteli już nie kojarzę. Przy klatce może być problem z montażem seryjnych pasów, lepiej już chcąc być chociaż trochę mnie przypałowcem na przeglądzie, podoszywać metki z E wyprute z jakiś starych foteli/pasów, może ktoś się nabierze. Każde odstępstwo od serii, może przysporzyć problemów na przeglądzie, więc albo jeździ się serią, albo szuka kolegów wśród diagnostów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_dycha_ Opublikowano 27 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2018 Klatka według załącznika J pododbnie jak mocowanie hoteli czyli szyny ( płytki kontrpłytki ) znajdziesz w załączniku J. Co do przeglądu technicznego każdy samochód przerobiony na rajdówk wkurza diagnostę bo z reguły oni sie zawsze boją tematów których niema dużo stąd też rajdówki, ale w większości nigdy nie spotkałem się z problemem chodź zawsze jeździłem do jakiegoś tam znajomego. Co do 2 miejsc wystarczy jak warsztat wystawi ci stosowne pismo czytując artykuł z tym idziesz na stacje okręgową i dokonują zmian na dokumencie z którym później idziesz do wydziału komunikacji. Chyba że chcesz mieć spokój ale to koszta zrób mu książkę sportową Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subcharles Opublikowano 29 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2018 Dzięki bardzo za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się