Jump to content

Recommended Posts

12 minut temu, moominko napisał:

Eee moment, oryginalnie są założone 225/55/18 i na nich przekłamanie aż tak duże nie jest, licznikowe 100 to mniej więcej 96 wg GPS. A zwężenie jej (215/15/18) aż tak bardzo nie zmniejszy średnicy... Chyba...

napisałem przeciez

17 minut temu, Karas napisał:

przy wyższych predkosciach

nie wiem jak jest w nowym XV ale w poprzednim przy licznikowych 140km/h - bo taką prędkość najczęściej widzi moje auto przekłamuje na seryjnych właśnie o okolo 10km/h ile to bedzie przy mniejszej oponie trzeba

20 minut temu, Karas napisał:

- trzeba wpisac w kalkulator opon i zobaczyc

 

Link to post
Share on other sites
  • Replies 583
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Im dluzej jezdze, tym bardziej nabieram przekonania, jakie opony sa najlepsze: nowe (!) i mam na mysli opony ze swiezym DOTem, o pelnym profilu i nowych niewytartych lamelach.  Niestety kazde opo

Pewnie to kwestia preferencji kierowcow, ale mnie jakos brak automatycznie skladanych lusterek nie rusza, bo i tak parkuje auto w garazu, a na parkingach pod marketem bardzo rzadko korzystam z takiej

Ja nie polecam cooper weather-master wsc. Cicha na suchym, świetnie radzi sobie na śniegu. Na co dzień bardzo komfortowa i co ważne atrakcyjna cenowo. Made in UK, producent z USA- mało znana marka w P

Posted Images

zwężenie szerokości opony nie powoduje zmiany średnicy koła , powoduje natomiast wzrost nacisku jednostkowego na cm2 przez co jest lepsza przyczepność, stąd zimówki często kupuje sie o 1 rozmiar węższe.

Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, jaceknie napisał:

zwężenie szerokości opony nie powoduje zmiany średnicy ka

 

Nie jest to prawdą. Jeśli zachowasz ten sam profil, co w oponie fabrycznej - to zmniejszenie szerokości opony automatycznie spowoduje zmniejszenie średnicy.

Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, jaceknie napisał:

zwężenie szerokości opony nie powoduje zmiany średnicy koła , powoduje natomiast wzrost nacisku jednostkowego na cm2 przez co jest lepsza przyczepność, stąd zimówki często kupuje sie o 1 rozmiar węższe.

polecam lekture 

https://www.oponeo.pl/artykul/jak-czytac-oznaczenia-na-oponach#rozmiar

warunek - pownienes znac mamematyke :D

Link to post
Share on other sites

Cześć!

Zapytam może konkretnie, co myślicie o tych dwóch propozycjach:

https://www.oponeo.pl/dane-opony/hankook-winter-i-cept-evo2-suv-w320a-225-55-r18-102-v-xl-mfs#202444400

Cena ok, wydają się bardzo fajne. 

 

Drugi wariant, znacznie, znaczeni tańszy, ale "chińczyki", marka mi nie znana:

https://www.oponeo.pl/dane-opony/zeetex-wh1000-suv-225-55-r18-102-h-xl#224960050

 

Może ktoś poratować konkretnymi linkami? Co warto kupić, bo sezon zimowy tuż, tuż..

Link to post
Share on other sites

@bmbm poniżej moje typy na chwilę obecną, sugerowałem się opiniami na oponeo, zachowaniem na mokrym i poziomem hałasu z etykiety.

https://www.oponeo.pl/dane-opony/pirelli-sottozero-serie-3-225-55-r18-102-v-xl-ao#211152622 

https://www.oponeo.pl/dane-opony/michelin-pilot-alpin-5-225-55-r18-102-v-xl-mfs-ao#226050725 

https://www.oponeo.pl/dane-opony/goodyear-ug-performance-suv-g1-225-55-r18-102-v-xl-mfs#225458346

 

P.S.: napisz coś o swoim XV; gdzie kupiłeś, jaki kolor wybrałeś, dodatki, wrażenia, itp., itd.

 

Link to post
Share on other sites

@Blixten A mnie zastanawia, czym różnią się w tym wypadku opony przeznaczone do aut 4x4 (suv) od tych osobowych. Jedynie marketing i różnicowanie produktu, czy coś więcej? Z wymienionych przez Ciebie jedynie Goodyear jest oponą „suvowatą”

Link to post
Share on other sites
57 minut temu, GREGG napisał:

Michelin ponad 9 stówek za sztukę, nieźle :o 

powariowali z cenami tych opon ....

celowałbym  hankooka, falkena albo yokohame w drive . Co do głośnosci opony - imo najbardziej może przeszkadzac podczas jazdy z predkosciami autostradowymi w ruchu miejskim bez znaczenia

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Blixten napisał:

@bmbm poniżej moje typy na chwilę obecną, sugerowałem się opiniami na oponeo, zachowaniem na mokrym i poziomem hałasu z etykiety.

https://www.oponeo.pl/dane-opony/pirelli-sottozero-serie-3-225-55-r18-102-v-xl-ao#211152622 

https://www.oponeo.pl/dane-opony/michelin-pilot-alpin-5-225-55-r18-102-v-xl-mfs-ao#226050725 

https://www.oponeo.pl/dane-opony/goodyear-ug-performance-suv-g1-225-55-r18-102-v-xl-mfs#225458346

 

P.S.: napisz coś o swoim XV; gdzie kupiłeś, jaki kolor wybrałeś, dodatki, wrażenia, itp., itd.

 

 

Śledząc rózne testy z różnych lat i różnych rozmiarów, zauważyłem, że najrówniejszą formę z powyższych opon prezentuje GoodYear - praktycznie zawsze w czubie.

Pirelli Sottozero 3 wypada różnie w różnych testach. Najgorszy wynik, to 18 miejsce w teście Auto Świata w rozmiarze 225/50/17 (październik 2017). Słabe wyniki na śniegu w każdej kategorii.

Michelin ma cenę z kosmosu.

 

Szkoda, że niektóre opony w rozmiarze 225/55/18 nie są dostępne z indeksem nośności - takim, jak fabryczne - czyli 98.

Nie potrzebuję sztywniejszych opon - zależy mi na komforcie.

 

Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, Karas napisał:

powariowali z cenami tych opon ....

celowałbym  hankooka, falkena albo yokohame w drive . Co do głośnosci opony - imo najbardziej może przeszkadzac podczas jazdy z predkosciami autostradowymi w ruchu miejskim bez znaczenia

Co oznacza w praktyce opona głośna? Dla mnie seryjnie montowane na lato nie są głośne ale sugerując się wyłącznie etykieta pomyślałbym ze są. 72 dB to nie jest dolny zakres patrząc na inne opony. Nie mając tego powtwnania etykieta-rzeczywistość pomyślałbym ze no Hankook który ma 71-72 jest głośny ale skoro ma tyle co moja letnia jestem pewien ze nie będzie głośny. Chyba ze etykieta jest wyłącznie dla celów marketingowych to co innego. 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Z tego co wiem, to głośność mierzy się na zewnatrz pojazdu, a na poziom halasu wewnatrz bardziej jednak wplywa wyciszenie nadkoli i inne czynniki. Wiec bardziej do mnie przemawiaja opinie uzytkownikow niz etykiety (tez z wlasnego doswiadczenia).

Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, peteres napisał:

Z tego co wiem, to głośność mierzy się na zewnatrz pojazdu, a na poziom halasu wewnatrz bardziej jednak wplywa wyciszenie nadkoli i inne czynniki.

No więc jakby nie patrzeć, głośniejsza opona będzie również głośniejsza w środku ;) szczególnie, że XV mistrzem wyciszenia nie jest :)

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, bmbm napisał:

Zakupiłem te opony:

https://www.oponeo.pl/dane-opony/hankook-winter-i-cept-evo2-suv-w320a-225-55-r18-102-v-xl-mfs#202444400

 

W przeciągu pewnie dwóch tygodni będę zakładał - dam znak jak się sprawują

bedziesz zadowolony. Opony seryjnie montowane m.in w ceedzie ( przynajmniej były) właściciele z którymi rozmawiałem nie narzekają na trakcje w zimie

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

ja w tym roku rozpocznę od wielosezonowych - dokładnie takich Yokohama Geolandar A/T G015 225/70 R16 103 H RPB 

jeśli wszystkie modyfikacje dokończę na czas. 

 

ale w obwodzie będą zimówki na obręczy 17 , tak gdyby przyszła zima prawdziwa. 

ostatnimi laty wielosezonowe opony u mnie się sprawdzają (ale do innego samochodu 4x4) w XV jeszcze nie wiem ... potestuję zobaczę ;-)

 

 

Link to post
Share on other sites
19 minut temu, GREGG napisał:

@Karas seryjnie to żaden producent zimówek nie montuje, prędzej lokalny importer coś kupuje hurtem dla dealerów

dobra napisze inaczej żeby każdy zrozumiał - hundaje zakupione w zimie wyjeżdżają lub wyjeżdżały z salonu na hankook'ach - teraz lepiej ? ;)

Link to post
Share on other sites
18 minut temu, Karas napisał:

dobra napisze inaczej żeby każdy zrozumiał - hundaje zakupione w zimie wyjeżdżają lub wyjeżdżały z salonu na hankook'ach - teraz lepiej ? ;)

 

Tak, bo formalnie jest różnica, jak coś producent seryjnie montuje, a co innego jak dealer czy importer coś wstawi na własną rękę ;) Co w praktyce w przypadku opon nie robi różnicy ani specjalnych rekomendacji na tej podstawie trudno szukać

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, GREGG napisał:

Tak, bo formalnie jest różnica, jak coś producent seryjnie montuje, a co innego jak dealer czy importer coś wstawi na własną rękę ;)

z tym akurat bywa różnie. Np ISR który masz w aucie jest wyposażeniem fabrycznym montowanym podczas 1 przeglądu przedsprzedażnego i nawet nie wiem co byś zrobił nie kupisz w PL auta bez tego ustrojstwa:)

 

Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, zbyszko4x4 napisał:

Yokohama Geolandar A/T G015 225/70 R16 103 H RPB 

Daj znać jak się sprawują opony tylu A/T w naszych autach. Przyznam odważna decyzja.

 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...