Jump to content

Recommended Posts

  • Replies 583
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Im dluzej jezdze, tym bardziej nabieram przekonania, jakie opony sa najlepsze: nowe (!) i mam na mysli opony ze swiezym DOTem, o pelnym profilu i nowych niewytartych lamelach.  Niestety kazde opo

Pewnie to kwestia preferencji kierowcow, ale mnie jakos brak automatycznie skladanych lusterek nie rusza, bo i tak parkuje auto w garazu, a na parkingach pod marketem bardzo rzadko korzystam z takiej

Ja nie polecam cooper weather-master wsc. Cicha na suchym, świetnie radzi sobie na śniegu. Na co dzień bardzo komfortowa i co ważne atrakcyjna cenowo. Made in UK, producent z USA- mało znana marka w P

Posted Images

3 godziny temu, nohol napisał:

 

Nie do końca - może nie trafić na podobne warunki :)

 

masz na myśli tą przepaść ? 

Nieee, szkoda forumowicza ;)

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, aflinta napisał:

Ale faktycznie, dobra poślizgowa nie jest zła.

Tor w Pszczółkach, woj. Pomorskie. 

Podsterowność przy 50-60 km/h w zależności od promienia skrętu. 

Edited by Blixten
Link to post
Share on other sites

dobry film. Stawiam kilo orzeszków pistacjowych że niskim nowym civikiem ten okrąg przejechałbyś z prędkością  o 10km/h wyższą niż podwyższoną imprezą ;) Zresztą widziałem testy z jaką prędkością te auta przechodzą "moose test". Fizyki się nie oszuka i jadąc wysokimi autami trzeba uważac nawet jeżeli jest to Subaru

  • Haha 1
Link to post
Share on other sites
38 minut temu, Karas napisał:

Fizyki się nie oszuka i jadąc wysokimi autami trzeba uważac nawet jeżeli jest to Subaru

Jednym z pierwszych zdań skierowanych przez instruktora do słuchaczy na SJS którą odbyłem, było zapewnienie że nie damy rady przewrócić samochodu. I że nawet jemu było by trudno chyba żeby miał do dyspozycji krawężnik.

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

przewrócić się raczej nie da, chodzi  o utrzymanie się auta na wyznaczonym torze jazdy  przy zadanej prędkości. Stary XV slalom moose test pokonywał z v max 70 km/h , nowy z v max 72km/h, nowy civic 78km/h powyżej tych prędkości wypadały ze slalomu

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Karas napisał:

nowy z v max 72km/h, nowy civic 78km/h powyżej tych prędkości wypadały ze slalomu

 

2 godziny temu, Karas napisał:

Stawiam kilo orzeszków pistacjowych że niskim nowym civikiem ten okrąg przejechałbyś z prędkością  o 10km/h wyższą niż podwyższoną imprezą ;)

Ja tu widzę 6km/h różnicy.

  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites
5 minut temu, aflinta napisał:

 

Ja tu widzę 6km/h różnicy.

zgadza się ja natomiast:

2 godziny temu, Karas napisał:

Stawiam kilo orzeszków pistacjowych że niskim nowym civikiem ten okrąg przejechałbyś z prędkością  o 10km/h wyższą niż podwyższoną imprezą ;)

tu slalom tu okrąg jakaś tam różnica może być;) Co ciekawe nowa impreza pomimo nowej platformy, awd, i niższego środka ciężkości  niż XV slalom moose test pokonała przy 76km/h.

Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Karas napisał:

Stawiam kilo orzeszków pistacjowych że niskim nowym civikiem ten okrąg przejechałbyś z prędkością  o 10km/h wyższą niż podwyższoną imprezą

 

Miałem Civica IX, nie mierzyłem przy jakiej prędkości, ale też się ślizgałem. 

 

Test łosia (na suchej nawierzchni) to jednak co innego niż poślizg na mokrym/śliskim zakręcie - tutaj wysokość auta ma mniejsze znaczenie. 

Wciąż największy wpływ ma przyczepność opony, masa i zdrowy rozsądek. 

  • Like 2
  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Karas napisał:

zdrowy rozsądek przede wszystkim. Jest ślisko zdejmujemy nogę z gazu bez wyjątku jakim autem śmigamy. 

Tylko wytłumacz to proszę wszystkim patusom drogowym i wszystkim "ja wiem lepiej"......

Link to post
Share on other sites
W dniu 14.02.2020 o 11:05, nohol napisał:

 

W Międzychodzie pod Dolskiem jest, na dokładkę możesz wjechać z prawego 90 st. zakręktu :) 

A wcześniej, jeszcze na płaskim 2 zakręty, prawy, lewy, też po płycie ślizgowej :)

 

Jak będziecie mieli możliwość, poproście instruktora, żeby pokazał, jak on to robi. Trochę będzie popisówki, ale warto zobaczyć, co tak naprawdę można zrobić. A później równać do najlepszych :)

 

Tam właśnie byłem na SJS, fajna zabawa...pouczająca :thumbup: a na tym zakręcie przed płytą sprawdzałem swoje i XV możliwości :D

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Co prawda na lato, ale co sądzicie o tej oponie, czy Uniroyal to dobry wybór ?

Uniroyal Rain Sport 5

Etykieta: C / A / 71dB

uniroyal-rainsport-5-43ec39d8.jpg

Link to post
Share on other sites
27 minut temu, Szürkebarát napisał:

Mam (niedaleko) właściwie niejeżdżony komplet fabrycznie zakładanych Yokoham...

Jaki to rozmiar i typ ?

Link to post
Share on other sites
Jaki to rozmiar i typ ?

Jak chcesz, tanio mam Bridgestone zdjęte w salonie, leżą w garażu
Taki mały OT


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Blixten napisał:

Co prawda na lato, ale co sądzicie o tej oponie, czy Uniroyal to dobry wybór ?

Uniroyal Rain Sport 5

Etykieta: C / A / 71dB

świetna guma ale głośna. Ja do XV zainwestowałem w primacy 4. Ultra komfortowa opona ( i oto mi głównie chodziło ) w dodatku niezła na mokrym. Jeżeli śmigasz w lekkim terenie to może warto rozważyć coś z agresywniejszym bieżnikiem.  Nie polecam yokohamy geolandar 

  • Like 1
  • Haha 1
Link to post
Share on other sites
10 minut temu, Karas napisał:

Jeżeli śmigasz w lekkim terenie to może warto rozważyć coś z agresywniejszym bieżnikiem. 

Zakręcony jestem :krecka_dostal: i zapomniałem napisać, że to do Mazdy, rozmiar 225/55/19...  

Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, Blixten napisał:

Co prawda na lato, ale co sądzicie o tej oponie, czy Uniroyal to dobry wybór ?

Uniroyal Rain Sport 5

Etykieta: C / A / 71dB

uniroyal-rainsport-5-43ec39d8.jpg

 

Jeździłem przez wieeeeele sezonów na Uniroyalach, w Mitshubishi Outlander i wcześniejszych autach i byłem bardzo zadowolony. Do XV też rozpatruję jak stockowe mi będa wymagały wymiany. W deszczu super, trzymanie rewelka, ale głośne dość, chociaż nie ma tragedii. Dość miękka guma, zużywały się szybko, ale co z tego, jak jeździło się bardzo dobrze... 

 

Miałem też Rain Expert - też spoko. 

 

Edited by bmbm
  • Like 1
Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...
Posted (edited)
W dniu 29.11.2019 o 17:16, Karas napisał:

w takim razie musisz być bardzo roztropnym kierowcą lubiącym płynna jazdę, który jeździ wyjątkowo przepisowo a jak pada deszcz najlepiej nie wyjeżdża na drogę - naturalnie szanuje takie podejście.

Mi w geo bardzo ale to bardzo przeszkadzało ślizganie się tych opon na mokrym asfalcie + tendencja mojego XV do  podsterowności sprawiały że trochę szybsza jazda na tych oponach w deszczu skutkowała ciągłą aktywacją esp + niepewnością jak zachowa się auto.

Bo na suchym pomimo że piszczały przy mocniej pokonywanym zakręcie to były znośne - przejeździłem na nich 4,5 roku 60k km - mięsa na oponach w szczególności tylnych zostało może z 4mm bieżnika więc miałem okazję żeby wyrobić sobie jakąś tam opinie o tych oponach. Po zmianie na opony producenta "premium" ( michellin)  typowo drogowe XV prowadzi się nieporównywalnie lepiej i pewniej i żałuje że nie wymieniłem ich dużo wcześniej -w końcu  nic nie piszczy na zakrętach a na mokrym asfalcie XV jedzie tam gdzie mu rozkaże ruchem kierownicy a nie tam gdzie mu rozkaże ruchem kierownicy + kilkadziesiąt cm marginesu na uślizg

 

Pojechałeś mi z tym deszczem ;) ale jak się nie ma co napisać a parcie na klawiaturę jest ;) ale dobra ok wedle porzekadła powiedział co wiedział :) Owszem GEO 95 nie są do agresywnej jazdy na asfalcie zwłaszcza jak zaczyna padać deszcz i na drodze robi się specyficzna maż z wody,kurzu i czego tam jeszcze, a Ty z tego co piszesz lubisz lubisz ostro śmigać,to szosowy Michelin spełni Twe oczekiwania.Jestem świeżo po zakupie Michelin Latitude Cross i pora na zmianę poczciwej Yokohamy GEO 95.Zjechały się się po 40 tyś km do 4mm i kiepsko trzymają.

Edited by billbill666
Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, billbill666 napisał:

Pojechałeś mi z tym deszczem ;)

nie miałem takiego zamiaru.  

4 godziny temu, billbill666 napisał:

Jestem świeżo po zakupie Michelin Latitude Cross i pora na zmianę poczciwej Yokohamy GEO 95

po pierwszym deszczu sam się przekonasz o czym pisałem.  Michelin nie robi lipy nawet jeżeli są to opony w lekki teren

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Tzw. głupie pytanie - co znaczy ta "śnieżynka" wśród cyferek? Cyferki rozumiem, ósemki po przejechanych jakichś 16-17tys już prawie nie ma. Jeśli zniknie "śnieżynka" to ta opona nie nadaje się do jeżdżenia po śniegu? Robi się z wielosezonowej, LETNIA?! :biglol:

DSC_1369.JPG

Link to post
Share on other sites

Ta sniezynka i cyferki to prosty wskaznik  przydatnosci opony jako opony zimowej. Podczas gdy cyferki wskazuja pozostala glebokosc profilu bieznika w milimetrach, o tyle sniezynka pokazuje minimalna dopuszczalna glebokosc profilu bieznika 4 mm jako opony zimowej. Tak dlugo jak jest sniezynka, tak dlugo opona jest dopuszczona do ruchu jako opona zimowa. Po osiagnieciu granicy 4mm sniezynka zniknie.

 

Dla przykladu w Austrii zaleca sie 4 / 4 / 4 - czyli opona zimowa: 4 jednakowe opony, 4 mm minimalnej glebokosci profilu bieznika i nie starsze niz 4 lata. 

 

Na podanej oponie masz glebokosc bieznika cos pomiedzy wytarte 8 a swieze 6mm i opona nadaje sie jeszcze jako zimowka :)

  • Like 1
  • Thanks 1
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...