Skocz do zawartości

Opony na zimę


Paweł Paco Kalicinski

Rekomendowane odpowiedzi

dobry film. Stawiam kilo orzeszków pistacjowych że niskim nowym civikiem ten okrąg przejechałbyś z prędkością  o 10km/h wyższą niż podwyższoną imprezą ;) Zresztą widziałem testy z jaką prędkością te auta przechodzą "moose test". Fizyki się nie oszuka i jadąc wysokimi autami trzeba uważac nawet jeżeli jest to Subaru

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, Karas napisał:

Fizyki się nie oszuka i jadąc wysokimi autami trzeba uważac nawet jeżeli jest to Subaru

Jednym z pierwszych zdań skierowanych przez instruktora do słuchaczy na SJS którą odbyłem, było zapewnienie że nie damy rady przewrócić samochodu. I że nawet jemu było by trudno chyba żeby miał do dyspozycji krawężnik.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przewrócić się raczej nie da, chodzi  o utrzymanie się auta na wyznaczonym torze jazdy  przy zadanej prędkości. Stary XV slalom moose test pokonywał z v max 70 km/h , nowy z v max 72km/h, nowy civic 78km/h powyżej tych prędkości wypadały ze slalomu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Karas napisał:

nowy z v max 72km/h, nowy civic 78km/h powyżej tych prędkości wypadały ze slalomu

 

2 godziny temu, Karas napisał:

Stawiam kilo orzeszków pistacjowych że niskim nowym civikiem ten okrąg przejechałbyś z prędkością  o 10km/h wyższą niż podwyższoną imprezą ;)

Ja tu widzę 6km/h różnicy.

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, aflinta napisał:

 

Ja tu widzę 6km/h różnicy.

zgadza się ja natomiast:

2 godziny temu, Karas napisał:

Stawiam kilo orzeszków pistacjowych że niskim nowym civikiem ten okrąg przejechałbyś z prędkością  o 10km/h wyższą niż podwyższoną imprezą ;)

tu slalom tu okrąg jakaś tam różnica może być;) Co ciekawe nowa impreza pomimo nowej platformy, awd, i niższego środka ciężkości  niż XV slalom moose test pokonała przy 76km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Karas napisał:

Stawiam kilo orzeszków pistacjowych że niskim nowym civikiem ten okrąg przejechałbyś z prędkością  o 10km/h wyższą niż podwyższoną imprezą

 

Miałem Civica IX, nie mierzyłem przy jakiej prędkości, ale też się ślizgałem. 

 

Test łosia (na suchej nawierzchni) to jednak co innego niż poślizg na mokrym/śliskim zakręcie - tutaj wysokość auta ma mniejsze znaczenie. 

Wciąż największy wpływ ma przyczepność opony, masa i zdrowy rozsądek. 

  • Super! 2
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Karas napisał:

zdrowy rozsądek przede wszystkim. Jest ślisko zdejmujemy nogę z gazu bez wyjątku jakim autem śmigamy. 

Tylko wytłumacz to proszę wszystkim patusom drogowym i wszystkim "ja wiem lepiej"......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.02.2020 o 11:05, nohol napisał:

 

W Międzychodzie pod Dolskiem jest, na dokładkę możesz wjechać z prawego 90 st. zakręktu :) 

A wcześniej, jeszcze na płaskim 2 zakręty, prawy, lewy, też po płycie ślizgowej :)

 

Jak będziecie mieli możliwość, poproście instruktora, żeby pokazał, jak on to robi. Trochę będzie popisówki, ale warto zobaczyć, co tak naprawdę można zrobić. A później równać do najlepszych :)

 

Tam właśnie byłem na SJS, fajna zabawa...pouczająca :thumbup: a na tym zakręcie przed płytą sprawdzałem swoje i XV możliwości :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
2 godziny temu, Blixten napisał:

Co prawda na lato, ale co sądzicie o tej oponie, czy Uniroyal to dobry wybór ?

Uniroyal Rain Sport 5

Etykieta: C / A / 71dB

świetna guma ale głośna. Ja do XV zainwestowałem w primacy 4. Ultra komfortowa opona ( i oto mi głównie chodziło ) w dodatku niezła na mokrym. Jeżeli śmigasz w lekkim terenie to może warto rozważyć coś z agresywniejszym bieżnikiem.  Nie polecam yokohamy geolandar 

  • Super! 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Blixten napisał:

Co prawda na lato, ale co sądzicie o tej oponie, czy Uniroyal to dobry wybór ?

Uniroyal Rain Sport 5

Etykieta: C / A / 71dB

uniroyal-rainsport-5-43ec39d8.jpg

 

Jeździłem przez wieeeeele sezonów na Uniroyalach, w Mitshubishi Outlander i wcześniejszych autach i byłem bardzo zadowolony. Do XV też rozpatruję jak stockowe mi będa wymagały wymiany. W deszczu super, trzymanie rewelka, ale głośne dość, chociaż nie ma tragedii. Dość miękka guma, zużywały się szybko, ale co z tego, jak jeździło się bardzo dobrze... 

 

Miałem też Rain Expert - też spoko. 

 

Edytowane przez bmbm
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
W dniu 29.11.2019 o 17:16, Karas napisał:

w takim razie musisz być bardzo roztropnym kierowcą lubiącym płynna jazdę, który jeździ wyjątkowo przepisowo a jak pada deszcz najlepiej nie wyjeżdża na drogę - naturalnie szanuje takie podejście.

Mi w geo bardzo ale to bardzo przeszkadzało ślizganie się tych opon na mokrym asfalcie + tendencja mojego XV do  podsterowności sprawiały że trochę szybsza jazda na tych oponach w deszczu skutkowała ciągłą aktywacją esp + niepewnością jak zachowa się auto.

Bo na suchym pomimo że piszczały przy mocniej pokonywanym zakręcie to były znośne - przejeździłem na nich 4,5 roku 60k km - mięsa na oponach w szczególności tylnych zostało może z 4mm bieżnika więc miałem okazję żeby wyrobić sobie jakąś tam opinie o tych oponach. Po zmianie na opony producenta "premium" ( michellin)  typowo drogowe XV prowadzi się nieporównywalnie lepiej i pewniej i żałuje że nie wymieniłem ich dużo wcześniej -w końcu  nic nie piszczy na zakrętach a na mokrym asfalcie XV jedzie tam gdzie mu rozkaże ruchem kierownicy a nie tam gdzie mu rozkaże ruchem kierownicy + kilkadziesiąt cm marginesu na uślizg

 

Pojechałeś mi z tym deszczem ;) ale jak się nie ma co napisać a parcie na klawiaturę jest ;) ale dobra ok wedle porzekadła powiedział co wiedział :) Owszem GEO 95 nie są do agresywnej jazdy na asfalcie zwłaszcza jak zaczyna padać deszcz i na drodze robi się specyficzna maż z wody,kurzu i czego tam jeszcze, a Ty z tego co piszesz lubisz lubisz ostro śmigać,to szosowy Michelin spełni Twe oczekiwania.Jestem świeżo po zakupie Michelin Latitude Cross i pora na zmianę poczciwej Yokohamy GEO 95.Zjechały się się po 40 tyś km do 4mm i kiepsko trzymają.

Edytowane przez billbill666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, billbill666 napisał:

Pojechałeś mi z tym deszczem ;)

nie miałem takiego zamiaru.  

4 godziny temu, billbill666 napisał:

Jestem świeżo po zakupie Michelin Latitude Cross i pora na zmianę poczciwej Yokohamy GEO 95

po pierwszym deszczu sam się przekonasz o czym pisałem.  Michelin nie robi lipy nawet jeżeli są to opony w lekki teren

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Tzw. głupie pytanie - co znaczy ta "śnieżynka" wśród cyferek? Cyferki rozumiem, ósemki po przejechanych jakichś 16-17tys już prawie nie ma. Jeśli zniknie "śnieżynka" to ta opona nie nadaje się do jeżdżenia po śniegu? Robi się z wielosezonowej, LETNIA?! :biglol:

DSC_1369.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta sniezynka i cyferki to prosty wskaznik  przydatnosci opony jako opony zimowej. Podczas gdy cyferki wskazuja pozostala glebokosc profilu bieznika w milimetrach, o tyle sniezynka pokazuje minimalna dopuszczalna glebokosc profilu bieznika 4 mm jako opony zimowej. Tak dlugo jak jest sniezynka, tak dlugo opona jest dopuszczona do ruchu jako opona zimowa. Po osiagnieciu granicy 4mm sniezynka zniknie.

 

Dla przykladu w Austrii zaleca sie 4 / 4 / 4 - czyli opona zimowa: 4 jednakowe opony, 4 mm minimalnej glebokosci profilu bieznika i nie starsze niz 4 lata. 

 

Na podanej oponie masz glebokosc bieznika cos pomiedzy wytarte 8 a swieze 6mm i opona nadaje sie jeszcze jako zimowka :)

  • Super! 1
  • Dzięki! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...