Jump to content
Paweł Paco Kalicinski

Opony na zimę

Recommended Posts

3 godziny temu, Karas napisał:

Ani Geolandar ani te nokiany ciche nigdy nie będą ze względu na bieżnik

Tak, to prawda. Tylko że letnie Yokohamy miały hałasować na poziomie 71 dB. Wielosezonowe Nokiany mają hałasować na poziomie 69 dB a to spora różnica bo to skala logarytmiczna. Niestety, dzisiaj nie usłyszałem tej różnicy :unsure: . Może mam coś ze słuchem, wyostrzył mi się dzisiaj z rana?!

 

W dniu 3.10.2019 o 16:25, Snuff napisał:

a. ASO wie, że trzeba adresować czujniki i robi to gratis przy przekładce kół, dlatego nie informuje klienta.

Po przeczytaniu powyższego, wczoraj wprost o to zapytałem i adresowanie kosztowało mnie dodatkowe pół godziny czekania na samochód na nowych kapciach czyli usługa trwała o 50% dłużej niż zapowiedziano. Po przysłaniu mi kolejnej ankiety dowiedzą się mojego zdania na ten temat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Po przeczytaniu powyższego, wczoraj wprost o to zapytałem i adresowanie kosztowało mnie dodatkowe pół godziny czekania na samochód na nowych kapciach czyli usługa trwała o 50% dłużej niż zapowiedziano. Po przysłaniu mi kolejnej ankiety dowiedzą się mojego zdania na ten temat.

Dobrze, że nie skasowali Cię za coś, co wg Subaru samo się robi po circa pół godzinie jazdy


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, Snuff napisał:

Dobrze, że nie skasowali Cię za coś, co wg Subaru samo się robi emoji3.png po circa pół godzinie jazdy

Jeszcze musieli mi dać bonifikatę na Klub Subaru. Pewnie zaczynają mnie nienawidzić... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wczoraj i dzisiaj przegoniłem moje Nokiany WetherProof. W jedną stronę po suchym, w drugą już po mokrej nawierzchni. Nie wiem, czy starła się z nich jakaś wierzchnia warstwa (od wymiany jakichś 1000 km) czy moje wrażenia słuchowe są jeszcze bardziej subiektywne ale opony stały się cichsze. Nie wierząc własnym uszom posłużyłem się muzyką. No i okazało się, że da się jej słuchać na niższym poziomie wzmocnienia. Niestety (a może - stety?) nie miałem ostrych hamowań więc niczego nie mogę powiedzieć o tym jak zachowują się na mokrej nawierzchni. "welon" kurzawy wodnej ciągnie się za Szarym Mnichem ale to nie musi być wina opon tylko całej aerodynamiki XV. I tak ten "welon" nie jest taki jak za kombiakami!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Co Państwo na to?? 

 

W ramach akcji Zima, Subaru będzie teraz dawało Kormorany


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

No proszę. Nasze XV, reklamowane jako samochód któremu niestraszna rosyjska zima. Na oponach Kormoran, oczywiście :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, Snuff napisał:

W ramach akcji Zima, Subaru będzie teraz dawało Kormorany emoji16.png

podejrzewam że jakby tak się stało to dla większości największym problemem byłoby że na oponie widnieje napis  kormoran a nie michelin czy nokian :biglol: 

Bo jakością czy trakcją na sniegu to takie kormorany nie ustępują wyżej wymienionym. Niestety taka polska natura swojego nie znacie a cudze chwalicie, a w chwili obecnej polskie wyroby nie ustępują pod żadnym względem wyrobom zagranicznym oczywiście oprócz ceny. W szczególności że kormoran to obecnie koncern michelin.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minut temu, Karas napisał:

podejrzewam że jakby tak się stało to dla większości największym problemem byłoby że na oponie widnieje napis  kormoran a nie michelin czy nokian :biglol: 

...

ee tam, zawsze ktoś się znajdzie co by pomalował napis białym pisakiem :D 

Michelin ma swoje standardy, więc jakość Kormoran powinien trzymać, trzeba czekać na testy/info od użytkowników.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Karas napisał:

Bo jakością czy trakcją na sniegu to takie kormorany nie ustępują wyżej wymienionym.

Lata temu miałem Dębice Frigo 2 - w kopnym śniegu i na lodzie były super.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kilka dni temu zmieniłem letnie Bridgestone Dueler na zimowe Good Year Ultra Grip Performance SUV G1. Ale różnica ! Jeździ się miękko jak po dywanie, a na mokrych zakrętach trzyma zauważalnie lepiej :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
26 minut temu, Blixten napisał:

Kilka dni temu zmieniłem letnie Bridgestone Dueler na zimowe Good Year Ultra Grip Performance SUV G1. Ale różnica ! Jeździ się miękko jak po dywanie, a na mokrych zakrętach trzyma zauważalnie lepiej :)

warto też na sezon letni uzbroić XV w porządną oponę typowo letnią a dopiero wtedy poczujesz różnicę i w zakrętach i na mokrym. Duelery podobno nie są złe ale to opona uniwersalna więc średnia/ledwo wystarczająca w każdych warunkach

Edited by Karas
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 13.11.2019 o 09:12, Karas napisał:

warto też na sezon letni uzbroić XV w porządną oponę typowo letnią a dopiero wtedy poczujesz różnicę i w zakrętach i na mokrym. Duelery podobno nie są złe ale to opona uniwersalna więc średnia/ledwo wystarczająca w każdych warunkach


Na wiosnę założyłem Toyo Proxes CF2 i potwierdzam. Dodatkowo CF2 mają sztywną ściankę boczną,  w sam raz do subaru ;)

Edited by Knurek1111
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja do XV zalozylem Good Year Efficient Grip Performance. Zupelnie inne auto, nareszcie zaczelo jezdzic po zakretach i skrecac. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
34 minuty temu, Christoph napisał:

Ja do XV zalozylem Good Year Efficient Grip Performance. Zupelnie inne auto, nareszcie zaczelo jezdzic po zakretach i skrecac. 

 

Nie kuście mnie, już teraz za szybko biorę zakręty B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Christoph napisał:

Ja do XV zalozylem Good Year Efficient Grip Performance. Zupelnie inne auto, nareszcie zaczelo jezdzic po zakretach i skrecac. 

Ale do którego XV?

Share this post


Link to post
Share on other sites

XV I gen. Oryginalnie byl na Geolandarach G95A. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po tych Geolandarach na każdej przyzwoitej oponie auto zacznie "jeździć"...

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geolandary G95A to opony z gatunku - darowanemu koniowi nie zaglada sie w zeby :D

 

Szkoda wyrzucic i strach jezdzic. Dobre na szutry, ale nie na mokry asfalt. 

Edited by Christoph

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy ktoś posiada 2gi komplet felg z zimowkami? Wertuje od jakiegoś czasu rynek alu i naprawdę niewiele jest możliwości z ET55...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do Levorga musialem kupic oryginalne felgi. Nawet super felgi a la BBS-Look ze wzgledu na ET odstawaly na tyle, ze Levorg wygladal jak resorowka Matchbox. Niestety.  

 

W XV mialem felgi RC-Design na zamiennikach 16“. 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
44 minuty temu, wasyluk1 napisał:

Czy ktoś posiada 2gi komplet felg z zimowkami? Wertuje od jakiegoś czasu rynek alu i naprawdę niewiele jest możliwości z ET55...

 

Można wziąć ze sklepu subaru https://sklep.subaru.pl/pl/p/Felga-aluminiowa-18-ET55-5x100/874

Albo poszukać z mniejszym ET, ja mam z ET48 i wszystko gra

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, wasyluk1 napisał:

Ja też mam 18' z ET 48 po Forku i przód nie gra. Zacisk hamulca haczy...

 

No tak już kilka osób pisało o tym problemie, np. felgi ze starego legacy z ET55 też nie wchodzą przez te dziwne zaciski. Moje z outbacka z ET48 szczęśliwie pasowały

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...