Jump to content

Fabryczne hamulce 2.0 NA wymiary tarcz itp.


kamul
 Share

Recommended Posts

Hej,

 

Być może w niedługim czasie przydałoby się wymienić klocki (i przy okazji klocków chciałbym to zrobić kompleksowo). W związku z tym, czy ktoś może podpowiedzieć co fabrycznie siedzi w Legacy IV kombi 2007 2.0 NA AT? W sklepach internetowych jest "misz-masz" a nie chciałbym bawić się w odsyłki itp.

Chodzi mi oczywiście o wymiary, czy to tarcze czy tarczobębny (tak to trochę wygląda z tyłu).

Czy bezproblemowo tj. bez zmian zacisków można zmienić wielkość tarcz (w sklepie niby podaje się model auta, silnik itd, a wielkości tarcz są różne).

Link to comment
Share on other sites

z przodu 277mm, z tyłu 274mm tarczobębny - tak jest u mnie w kombi 2.0NA AT z 2007, w Legacy IV Sedan mojego brata (2.0NA MT z 2009) też z przodu fabrycznie były 277mm, z tyłu nie wiem.

 

Zawsze można kupić zaciski na przód np z Forestera XT gdzie tarcze były 293mm.

Edited by Slawskip
Link to comment
Share on other sites

9 minut temu, Slawskip napisał:

z przodu 277mm, z tyłu 274mm tarczobębny - tak jest u mnie w kombi 2.0NA AT z 2007, w Legacy IV Sedan mojego brata (2.0NA MT z 2009) też z przodu fabrycznie były 277mm, z tyłu nie wiem.

 

Zawsze można kupić zaciski na przód np z Forestera XT gdzie tarcze były 293mm.

 

Dzięki za info :)

Co do upgrade'u hamulców to na razie się wstrzymuję bo to wymaga od razu zmiany felg. Myślałem, że może fabrycznie coś większego podejdzie do serii.

 

P.S. Możesz wrzucić co za hamulce masz i czy jesteś zadowolony?

Edited by kamul
Link to comment
Share on other sites

z przodu mam tarcze Brembo MAX (09.5674.76), co do klocków, to miałem z tymi tarczami Ferodo FDB1639, teraz mam Valeo (301853) i pomiędzy klockami nie widzę różnicy, więc nie ma też sensu przepłacać. Co do tarcz kupiłem je w bardzo dobrej cenie, ale teraz wybrał bym gładkie, bo nacinane są głośne.

z tyłu tarcze hamulcowe Brembo (08.A605.10) + Klocki hamulcowe REMSA (1136.01) i ten zestaw jest jak najbardziej ok.

 

Jak bym teraz miał zmieniać tarcze, to jednak dołożył bym jeszcze ze 300zł na większe zaciski/jarzma i kupił większe tarcze.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

a ktoś wie jakie modele zacisków powinienem kupić jeżeli chciałbym na tył tez wentylowane (legacy 2005 kombi) ?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Odświeżę temat i wyskoczę z pytaniem. Czy zmieniając tarcze na 294 w Legacy'04 2.0 SOHC  muszę wymieniać jarzma? Muszę zmienić tarcze, bo moje już biedne i kusi mnie wymiana na większe. Gdzieś doczytałem się, że nie jest to konieczne i zależy to od zacisku.

U mnie jest dwutłok i tarcza 277 czyli tak jak wypuściła fabryka. Może mi ktoś podpowiedzieć?

A może ma ktoś tarcze i jarzma (jeśli konieczne) do sprzedania? 

Link to comment
Share on other sites

Cześć,

Oś przednia - jarzma pasują p&p - najlepiej wziaźć z imprezy wrx 

oś tylna - potrzebne będą adaptery do jarzm O(też z wrx-a)

Pozdr. 

Link to comment
Share on other sites

zaciski mogą być również z forestera 2.5 XT. A jak chcesz jeszcze większe tarcze (316 mm chyba) to z Legacy Spec. B
Większe raczej odpadają, bo musiałbym felgi na 17 cali zmienić. A przy swapie na 294 zaciski też trzeba wymienić czy podchodzą te z 277?

poszło z fona

Link to comment
Share on other sites

Zaciski pozostają te same, klocki również. Wszystko dziła p&p. Ja mam zaciski Tokico(napis na zacisku) i kupiłem jarzma z zaciskami od forka 2.5XT i poszło bezproblemowo. Poprawa jest wyraźnie odczuwalna, szczególnie przy mocniejszych dochamowaniach.

 

Po zmianie jarzm mam poniższy zestaw zamontowany w aucie także poza większymi tarczami z przodu reszta pozostaje taka jak w serii:

 

Tarcze hamulcowe przód Brembo 293mm 09.9077.11
Klocki hamulcowe przód Ferodo FDB1639
Tarcze hamulcowe tył TRW 274mm DF6290
Klocki hamulcowe tył Ferodo FDB1947

 

 

 

tutaj masz wątek o hamulcach N/A:

 

 

 

 

Edited by Paweł Ślawski
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
W dniu 5.08.2018 o 22:02, Paweł Ślawski napisał:

Zaciski pozostają te same, klocki również

Czegoś nie rozumiem, skoro klocki zostają takie same jak w 277mm to po co zmieniać tarczę na 294mm? Żeby mieć tylko większą tarczę? Jak to ma lepiej hamować? Przecież powierzchnia hamowania będzie taka sama jak w 277mm skoro klocek pozostaje ten sam?Do tarcz 294mm klocki są tej samej wielkości co do 277mm?

Edited by yaroz
Link to comment
Share on other sites

Ok. A czy są większe klocki w tym samym kształcie co do 277mm, tak żeby wykorzystywały całą szerokość tarczy, co by nie było tego kilku cm tego rdzawego pierścienia, po którym klocek nie hamuję? 

Edited by yaroz
Link to comment
Share on other sites

Klocki dla danego rodzaju dwutłoczków są takie same do tarcz 277 i 294, różnica na plus wynika z większej pojemności cieplnej tarczy oraz skomplikowanego wzoru siła razy ramię ;) 

Link to comment
Share on other sites

Ja polecam regeneracja fabrycznych zaciskow z tarcza 277 mm. Zregenerowałem zaciski, założyłem tarcze rotinger sport , klocki ebc green staf, i samochód w końcu zaczął hamować.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

A ja nie polecam rotingerow, mialem nawiercano-nacinane, chlodzilem jak trzeba i syf, tyle ze latwo nie mialy u mnie(bez torowej jazdy) zmienilem na 4tloczek + tarcze niby wysoko naweglane za 500 komplet+ klocki za 550 mintexa, robie czasami takie odjebki ze szok a 10000 km i nic nie bije

 

dwa razy sie zapomnialem ze jade na reczna myjnie, kilka hamowan jak przyglup, na myjni metry szescienne pary, stres ze bedzie lipa i nic, ino czasami klocki popiskuja mimo shim discow.. jestem mega zadowolony.. dwa komplety tatcz pogialem a te sie nie poddaja

Edited by pysiek2247
Zapominajka
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...