Patryq Opublikowano 24 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2018 Witam właśnie sprzedałem swojego wrx-a i chce kupić STI 2.0 (blobeye), ale mam kilka pytań na które nie znalazłem odpowiedzi na forum. 1. Czy w STI MY05 (blobeye) bez DCCD, wystarczy kupić zewnętrzny sterownik np. dccd pro, zegary i spiąć to pod skrzynię. Czy trzeba jeszcze wymienić skrzynię na taka w której seryjnie wychodziło dccd. (Podejrzewam że to głupie pytanie i sie nie da, ale chce mieć pewność) 2. Jakie są różnice w prowadzeniu WRX-a i STI bez DCCD, czy takie STI też jest tak podsterowne jak wrx czy bardziej zachowuje się jak STI z otwartym dyferencjalem, czy jest to jeszcze coś innego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mly96 Opublikowano 24 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2018 (edytowane) 1. Trzeba zmienić skrzynię. 2. Różnica na pewno jest odczuwalna. Bez dccd masz jedno stałe spięcie, z dccd możesz je regulować, w żadnym przypadku centralny dyfer nie jest otwarty. Edytowane 24 Marca 2018 przez mly96 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryq Opublikowano 24 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2018 Ok dzięki za odpowiedź. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 24 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2018 Dodam tylko, że w skrzyniach bez DCCD auto prowadzi sie bardziej jak tylnonapędowe i lubi trochę zamiatać tyłem. Jak szukasz auta, zdecydowanie warto rozejrzeć się za wersją z DCCD, nie przypadkiem wszystkie STI od 2005 mają to w standardzie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryq Opublikowano 24 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2018 W sumie to było by mi to bardziej na rękę bo tendencja wrx-a do wypadania przodem mnie już wkurzala, a jeszcze wcześniej miałem miate i lubię sobie tyłem pozamiatac w sumie to właśnie po to chciałem mieć DCCD zęby sobie od czasu do czasu otworzyć dyferencjal i pozamiatac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 24 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2018 2 godziny temu, Patryq napisał: nie znalazłem odpowiedzi na forum Tu też nie? https://forum.subaru.pl/topic/12052-dccd-w-praktyce/?tab=comments#comment-386791 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryq Opublikowano 24 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2018 42 minuty temu, Aga napisał: Tu też nie? https://forum.subaru.pl/topic/12052-dccd-w-praktyce/?tab=comments#comment-386791 Czytałem ten temat jak wiele innych (przy okazji faq na tym forum jest świetnie zbudowane), ale informacji dotyczącej rozkladu mometu w STI bez DCCD nie znalazłem żadnych. A przed wydaniem nie małych pieniędzy chciałbym wiedziec jak auto będzie sie prowadzić. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Polak821 Opublikowano 24 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2018 Może najpierw naucz się jeździć... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 24 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2018 1 godzinę temu, Patryq napisał: Czytałem ten temat jak wiele innych (przy okazji faq na tym forum jest świetnie zbudowane), ale informacji dotyczącej rozkladu mometu w STI bez DCCD nie znalazłem żadnych. A przed wydaniem nie małych pieniędzy chciałbym wiedziec jak auto będzie sie prowadzić. Nie pamiętam gdzie, ale spotkałem się z danymi, że bez DCCD jest rozkład 35:65. Z DCCD bedzie jeździć się o wiele lepiej . Najbardziej docenisz na śliskim i luźnym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryq Opublikowano 24 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2018 20 minut temu, Simon WRC napisał: Nie pamiętam gdzie, ale spotkałem się z danymi, że bez DCCD jest rozkład 35:65. Z DCCD bedzie jeździć się o wiele lepiej . Najbardziej docenisz na śliskim i luźnym. Ciężko dostać 2.0 z DCCD 47 minut temu, Polak821 napisał: Może najpierw naucz się jeździć... Miałem miate którą upalałem ponad rok, teraz miałem wrx-a którym jeździłem na codzień przez ponad dwa lata, zdażyło się też raz zajrzeć na tor i chce się przesiąść na coś co ma większy potencjał do modyfikacji. Może nie jestem bogiem kierownicy który spędza każdy weekend na torze ale nie rozumiem dlaczego dlaczego nie znając mnie i moich umiejętności rzucasz takimi tekstami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cherusek1 Opublikowano 24 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2018 34 minuty temu, Patryq napisał: Ciężko dostać 2.0 z DCCD Miałem miate którą upalałem ponad rok, teraz miałem wrx-a którym jeździłem na codzień przez ponad dwa lata, zdażyło się też raz zajrzeć na tor i chce się przesiąść na coś co ma większy potencjał do modyfikacji. Może nie jestem bogiem kierownicy który spędza każdy weekend na torze ale nie rozumiem dlaczego dlaczego nie znając mnie i moich umiejętności rzucasz takimi tekstami Patryq we wtorek najbliższy w Katowicach na trzech stawach ,wieczorkiem mamy małego spota, przyjedź ,pogawędzimy bedą ludzie mocno zorientowani w temacie którzy jeździli różnymi STI nie wiem czy uzyskasz odpowiedzi na wszystkie swoje pytania ale nie bedzie to czas stracony zapewniam ,no i poznasz ekipę od nas zapraszamy Godzinę temu, Polak821 napisał: Może najpierw naucz się jeździć... To, że koledze auto wypluwa przodem nie oznacza jeszcze że nie umie jeździć 3 godziny temu, Patryq napisał: W sumie to było by mi to bardziej na rękę bo tendencja wrx-a do wypadania przodem mnie już wkurzala, a jeszcze wcześniej miałem miate i lubię sobie tyłem pozamiatac w sumie to właśnie po to chciałem mieć DCCD zęby sobie od czasu do czasu otworzyć dyferencjal i pozamiatac STI z DCCD też może okazać się dla Ciebie podsterowne, te samochody mają taką delikatną tendencję ,od czasu do czasu będziesz raczej spinał dyfer nie rozpinał , zdecydowanie częściej jezdzi sie na ustawieniach w stronę rozpinania dyfra a i tak auto lubi być podsterowne. STI ma inne zawieszenie niż Wrx ,to może w większym stopniu zniwelować uczucie pidsterownośći auta, ale oczywiście teoretyzujemy teraz i odczucia każdego mogą być nieco inne tak jak nasze style jazdy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryq Opublikowano 24 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2018 17 minut temu, Cherusek1 napisał: Patryq we wtorek najbliższy w Katowicach na trzech stawach ,wieczorkiem mamy małego spota, przyjedź ,pogawędzimy bedą ludzie mocno zorientowani w temacie którzy jeździli różnymi STI nie wiem czy uzyskasz odpowiedzi na wszystkie swoje pytania ale nie bedzie to czas stracony zapewniam ,no i poznasz ekipę od nas zapraszamy To, że koledze auto wypluwa przodem nie oznacza jeszcze że nie umie jeździć Chętnie bym wpadł ale pracuje od 18 do 2 no i w domu została mi tylko Almera. A co do wypluwania auta przodem to rzeczywiście tak miałem przez pierwsze miesiące potem już bardziej zacząłem ogarniać jak się składać do zakrętu i balansować masa, ale to nie zmienia faktu że wolałbym coś co bardzie dupą zamiata, a że auta potrzebuje na codzień również w zimę to rwd odpada tak samo jak wsadzenie na tym 1.5 way Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 25 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2018 8 godzin temu, Cherusek1 napisał: STI z DCCD też może okazać się dla Ciebie podsterowne, te samochody mają taką delikatną tendencję ,od czasu do czasu będziesz raczej spinał dyfer nie rozpinał , zdecydowanie częściej jezdzi sie na ustawieniach w stronę rozpinania dyfra a i tak auto lubi być podsterowne. STI ma inne zawieszenie niż Wrx ,to może w większym stopniu zniwelować uczucie pidsterownośći auta, ale oczywiście teoretyzujemy teraz i odczucia każdego mogą być nieco inne tak jak nasze style jazdy Impreza GD z natury jest podsterowna, to nie GT. DCCD tylko tą podsterowność powiększa . Można to poprawić niewielkimi modyfikacjami w zawieszeniu, ale nigdy nie bedzie skręcało tak jak evo, bo w Subaru cały silnik jest położony przed przednią osią, więc taki rozkład masy ciężko jest zniwelować. Rajdówki mają cały zawias zrobiony na unibalach i można sobie ustawić jak się chce, w STI regulacja jest mocno ograniczona. Po prostu trzeba nauczyć się jeździć, bo jak ktoś mówi, że zrobił wszystko i auto nadal nie skręca ma duże braki w umiejętnościach. Akurat to znam z autopsji . DCCD ma bardzo wiele zalet na śliskim i luźniejszych nawierzchniach, ale też na asfalcie w krytycznych momentach może uratować sytuację. Na pewno warto szukać auta z DCCD, zapytaj @badyla, on ma 2.0 z aktywnym dyferem, może sprzeda . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedimy99 Opublikowano 25 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2018 To i ja podzielę się swoimi spostrzeżeniami . Od 2010 roku użytkujemy z żoną tylko auta Subaru ,wszystkie z manualna skrzynią a więc wisko w centralnym . Ja od 5 lat jeżdżę na co dzień FXT ,początkowo SG 2.0T 04r ,obecnie 08r SH czyli prawie jak WRX . Rocznie robiąc około 30kkm człowiek poznaje charakterystykę auta na tyle dobrze ,że może zapanować nad nim w każdej sytuacji co w przypadku Subaru z wiskozą nie zawsze jest takie proste, szczególnie na bardzo śliskiej nawierzchni, jak już pisaliście auto ryje przodem (wisko ma stałe spięcie 4kgf) . W zeszłym roku kupiłem moją pierwszą Imprezę , początkowo miał być WRX w budzie GD a skończyło się na STi ze względu na DCCD i aby doświadczyć różnicy właśnie w napędzie. Wybrałem US spec ponieważ w budzie Bloba (bardzo mi się podoba) mam w serii 300KM i właśnie DCCD. I powiem tak Subaru z DCCD jest dużo łatwiejsze do opanowania w poślizgu od tego z wiskiem. Jazda tym autem po śliskim to sama radocha . Dla mnie nawet tryb AUTO spokojnie daje radę na mokrej drodze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4mamut Opublikowano 25 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2018 Taka różnice macie dzięki szperze z tylu i z przodu. Dużo lepiej auto lata ma szperach nawet na wisko w centralnym. Zdaje sie masz helical i płytkę w tym roczniku a simon helical i torsen Seryjna skrzynia wrx nadaje się do śmieci. Jeździłem pół roku i sprzedałem wstawiając 4.44 ze szperami Na dccd jeszcze lepiej ale przejście nie jest już tak widoczne jak przy upgrade na szpery płytkowe . Gt mimo 60 km mniej i 200 kg robi co chce kierowca i o to chodzi . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateusz22 Opublikowano 25 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2018 Jako właściciel takiego właśnie STI (najlepszego new age wgl) coś tam się mogę wypowiedzieć z pozycji amatora.. Nie bawię sie pokrętłem dccd na codzień w ogóle, tryb auto daje radę i szybka jazda bocznymi drogami daje masę frajdy, a cały napęd działa wtedy idealnie.. Będąc na sjs kręciłem troszkę tym pokretelkiem, różnica w zachowaniach auta spora, trzeba się naumiec porządnie jeździć, nie starczy bączka zrobić czy opanować poślizg po mokrym na pierwszym biegu, żeby docenić zalety dccd trzeba na prawdę sporo treningu.. Generalnie my05 z 2.0t i dccd jest ciężkie do kupienia, w dziale sprzedam masz jedno ale bez dccd.. Jeśli nie będziesz tego upalac co weekend i nie jesteś "fanatykiem" STI to równie dobrze możesz szukać bloba my05 bez tego "patentu" właśnie i będziesz Pan zadowolony.. Co do podsterownosci STI to o wiele lepszy efekt niż mody za grube tysiące daje nauka jazdy sportowej, treningi i odpowiednia opona.. taką radę dostałem kiedyś na sjs i tą zasadę wyznaje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
badyl Opublikowano 25 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2018 zapytaj [mention=14347]badyl[/mention]a, on ma 2.0 z aktywnym dyferem, może sprzeda . No kiedyś na pewno Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cherusek1 Opublikowano 25 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2018 2 godziny temu, Mateusz22 napisał: Co do podsterownosci STI to o wiele lepszy efekt niż mody za grube tysiące daje nauka jazdy sportowej, treningi i odpowiednia opona.. taką radę dostałem kiedyś na sjs i tą zasadę wyznaje No i w zasadzie wszystko w temacie....nie zapomnę jak lata już temu instrukror z Sjs objechał nas wszystkich poczciwą toyotą Corollą 1.4 ,(jednym z służbowych aut Sjs-s) auto miało 97 kucy, i próżno było w nim szukać Dccd ,Bilsteinów i innych fajnych rzeczy, acha i dziwnym trafem nie było podsterowne (w jego rękach oczywiście) 6 godzin temu, Simon WRC napisał: Po prostu trzeba nauczyć się jeździć, bo jak ktoś mówi, że zrobił wszystko i auto nadal nie skręca ma duże braki w umiejętnościach. Akurat to znam z autopsji . Simon ,idealnie to oposałeś ,ja mogę powiedzieć to samo, w początkowej fazie "nauki jazdy" człowiek ma ochotę zmodyfikować wszystko po za sobą! Dopiero z czasem prawda dociera , oczywiście pieniądze juz wydane , ale warto nowym uświadamiać by mieli szanse nie popełnić tych samych błędów co wielu z nas. 14 godzin temu, Patryq napisał: Chętnie bym wpadł ale pracuje od 18 do 2 no i w domu została mi tylko Almera. A co do wypluwania auta przodem to rzeczywiście tak miałem przez pierwsze miesiące potem już bardziej zacząłem ogarniać jak się składać do zakrętu i balansować masa, ale to nie zmienia faktu że wolałbym coś co bardzie dupą zamiata, a że auta potrzebuje na codzień również w zimę to rwd odpada tak samo jak wsadzenie na tym 1.5 way Szkoda szkoda, ale może następnym razem ,zapraszam w takim razie do naszego wątku forumowe spotkania, autem sie nie martw ,chłopaki,u nas Skodami też czasem wpadają , forum subaru to ludzie i samochody, dokładnie w tej kolejności jesli Sti ma byc na codzień wez też pod uwagę silnik 2.5T z Dccd , chyba troche łatwiej nad nim panować z powodu lepszego dołu ,w takiej miejskiej jeździe w ktorej chcesz zamiatać tyłem, ale to tylko moja subiektywna opinia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukciosti Opublikowano 25 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2018 17 godzin temu, Patryq napisał: Czytałem ten temat jak wiele innych (przy okazji faq na tym forum jest świetnie zbudowane), ale informacji dotyczącej rozkladu mometu w STI bez DCCD nie znalazłem żadnych. A przed wydaniem nie małych pieniędzy chciałbym wiedziec jak auto będzie sie prowadzić. Skoro znalazłeś ten temat to nie mogłeś dopisać tam swojego pytania? Tu powstała ciekawa dyskusja, konkretne odpowiedzi tylko szkoda, że nie w odpowiednim miejscu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 25 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2018 56 minut temu, Cherusek1 napisał: Jesli Sti ma byc na codzień wez też pod uwagę silnik 2.5T z Dccd , chyba troche łatwiej nad nim panować z powodu lepszego dołu ,w takiej miejskiej jeździe w ktorej chcesz zamiatać tyłem, ale to tylko moja subiektywna opinia. Nie chcę chwalić 2.5T, bo ktoś powie, że jestem nieobiektywny . Ale ten silnik ma genialną charakterystykę, o wiele lepszą od 2.0T. Już w serii ma świetny dół, który można jeszcze poprawić i zrobić wręcz rewelacyjny. U mnie aktualnie przy ok. 2500rpm moment jest na poziomie 500Nm, czyli wartość praktycznie nieosiągalna albo na granicy możliwości 2.0T. Awaryjność też do opanowania po zastosowaniu kilku ulepszeń. 2.0T ma swoje panewki, 2.5T UPG i tłoki, więc żaden nie jest bez wad, ale ten drugi zdecydowanie nadrabia charakterystyką. No i z definicji ma DCCD . 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateusz22 Opublikowano 25 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2018 Szymon zależy kto co lubi.. Dla jednych charakterystyka 2.5t jest "genialna" dla innych nie, ja wolę kopa w plecy od 3500-3700 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 25 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2018 25 minut temu, Mateusz22 napisał: Szymon zależy kto co lubi.. Dla jednych charakterystyka 2.5t jest "genialna" dla innych nie, ja wolę kopa w plecy od 3500-3700 Nie trzeba mieć Subaru, żeby dostać kopa w plecy . Każde auto da się wystroić tak, że będzie miało kopa w pewnym małym zakresie, sztuką jest jednak rozłożyć moment równo, żeby było go jak najwięcej w calej szerokości wykresu, co czyni samochód szybszym. Ale fakt, zależy kto czego oczekuje . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
badyl Opublikowano 25 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2018 Ja też Szymon zależy kto co lubi.. Dla jednych charakterystyka 2.5t jest "genialna" dla innych nie, ja wolę kopa w plecy od 3500-3700 Ja też Tak miało być Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateusz22 Opublikowano 25 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2018 Od 3500 do 7000rpm to wcale nie taki mały zakres Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 25 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2018 (edytowane) 1 minutę temu, Mateusz22 napisał: Od 3500 do 7000rpm to wcale nie taki mały zakres To pokaż mi ten wykres... Przewaga charakterystyki 2.5 jest faktem i nie podlega dyskusji. To nie jest subiektywne odczucie moje czy innych . Edytowane 25 Marca 2018 przez Simon WRC Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się