Jump to content

Forek szarpie


luka10003
 Share

Recommended Posts

Pacjent to forek z 2000r silnik przeszczepiony z 98 2.0 122KM

Silnik szarpie w przedziale 2000-2500 dalej przyśpiesza normalnie a gdy jedzie się ze stała prędkością powyżej tego przedziału czuć lekkie szarpnięcia, wyraźniej czuć to na lpg na pb jest trochę lepiej...po za tym po wjechaniu w dużą kałużę lub mgliste dni przestaje chodzić na lpg a na pb szarpania stają się mocniejsze wymienione swiece,przewody WN,podmieniałem czujnik spalania stukowego i dałem dodatkową mase na silnik nic nie pomogło...gdzie może byc przyczyna?

Link to comment
Share on other sites

Wieczorem jak już będzie ciemno. Weź sobie spryskiwacz do kwiatkow i spryskaj cewkę i resztę układu zapłonowego. W skrajnym przypadku silnik zgaśnie, a jeśli nie to powinieneś zobaczysz "skaczące iskierki", czasem nie widać a słychać. Te objawy ktore opisujesz ewidentnie przypominają słaba iskre albo wypadające zapłony. Bo z tego co czytam to cewki nie podmieniales. LPG ma to do tego zeby prawidłowo pracował musisz mieć układ zapłonowy w bardzo dobrym stanie.

 

Wysłane z mojego m2 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Dzisiaj podmienialem cewke niestety nie pomogło...w tygodniu sprawdze luzy zaworowr ale to tez raczej nie to...

Jeszcze planuje przejrzeć instalacje elektryczna lpg

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, luka10003 napisał:

Dzisiaj podmienialem cewke niestety nie pomogło...w tygodniu sprawdze luzy zaworowr ale to tez raczej nie to...

Jeszcze planuje przejrzeć instalacje elektryczna lpg

Masz możliwość dotrzeć do info kiedy były sprawdzane lub regulowane luzy zaworów? 

Jeśli dawniej niż przykładowe 40tkm, to czas najwyższy to zrobić. Nawet jak przyczyna jest gdzie indziej, to luzy będą już sprawdzone. 

Warto jak wspomniano wyczyścić przepustnicę no i przepływomierz - to chwila pracy a może pomóc. No i nic nie kosztuje, bo pewnie sam to zrobisz. 

Link to comment
Share on other sites

Masz możliwość dotrzeć do info kiedy były sprawdzane lub regulowane luzy zaworów? 
Jeśli dawniej niż przykładowe 40tkm, to czas najwyższy to zrobić. Nawet jak przyczyna jest gdzie indziej, to luzy będą już sprawdzone. 
Warto jak wspomniano wyczyścić przepustnicę no i przepływomierz - to chwila pracy a może pomóc. No i nic nie kosztuje, bo pewnie sam to zrobisz. 
Po lekturze tematu regulacji luzów. Też mam takie wrażenie że to może być przyczyna.

Wysłane z mojego m2 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Pozwolę sobie dołączyć do tematu bo mam podobne objawy. Luzy wyregulowane. Napiszcie proszę gdzie znajduje się ta przeplywka do czyszczenia?

Wysłane z mojego SM-G388F przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

FIKU sprzęgło było wymieniane przy przeszczepie to jest okolo 30tkm temu.

Luzy oczywiście sprawdze i przeczyszcze przepustnicy w tym tygodniu

Link to comment
Share on other sites

Pozwolę sobie dołączyć do tematu bo mam podobne objawy. Luzy wyregulowane. Napiszcie proszę gdzie znajduje się ta przeplywka do czyszczenia?

Wysłane z mojego SM-G388F przy użyciu Tapatalka


Skoro luzy wyregulowane, to sprawdziłeś układ zapłonowy?

Wysłane z mojego m2 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

A kiedy wymieniane były wtryski LPG? U mnie też silnik nierówno pracował, lekko szarpał. Po wymianie 4 szt. wtrysków jest ok.
A tego nie wiem i lpg pójdzie do przeglądu. Pozdrawiam.

Wysłane z mojego SM-G388F przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

W moim foresterze ten sam silnik od jakiegoś czasu pojawiły się te same objawy z tym że najbardziej odczuwalne przy obrotach poniżej 2000 ok. 1800. Wymienione świece, wtryskiwacze gazu, przepustnica przeczyszczona, myślałem że to wina nieszczelności wydechu ale z nowym tłumikiem tylko trochę się poprawiło. powoli kończą mi się koncepcje. układ zapłonowy czy zawory? Jakie powinny być luzy na zaworach?

Link to comment
Share on other sites

Jak w każdym przypadku - 1000 możliwości :)  Jak zawory nie były dawno regulowane, to też jest opcja, że poszarpuje, bo gaz niestety robi swoje. W zależności od jakości instalacji, jej montażu i regulacji trzeba to robić co około 30-50 tkm i wtedy też wymieniać profilaktycznie świece. Jeśli masz ten sam silnik czyli 2,5 turbo, samo sprawdzenie zaworów na upartego da się zrobić bez wyciągania silnika, choć jest to bardzo kłopotliwe, regulację  - już nie bardzo. Silnik na stół i regulujesz, tzn. reguluje doświadczony warsztat. Luzy zaworów to: ssące 0,2mm, wydechy 0,35mm, plus minus 0,02mm.

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...