Jump to content
Buchal

Sonda Lambda - Brak katalizatora

Recommended Posts

Witam. Pacjent to niedawno zakupiony outback 2001 r 2.5. Przy zakupie palił się check - błąd sondy lambda. Wymienione obie sondy. Przy wymianie zauważyłem, że ktoś wcześniej wyciął katalizator. Po wymianie sond w trasie zapalił się check - za niska sprawność katalizatora ( jak można się domyślić). Zakupiłem emulator sondy na alledrogo, żeby oszukać tą sondę za katalizatorem. Niestety emulator jedynie wydłużył długość następnej trasy, ale check i tak się zapalił. Stąd moje pytanie - Czy jest jakaś możliwość oszukania tej sondy albo uporania się z nią bez cięcia rur i wspawywania katalizatora?

Pozdrawiam:)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Katalizator nie jest dla Ciebie, tylko dla kierowcy bezpośrednio jadącego za Tobą i Twego otoczenia na parkingu i w czasie jazdy. Nie bądź męski organ płciowy i wspawaj jakikolwiek katalizator.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, house_1 napisał:

Katalizator nie jest dla Ciebie, tylko dla kierowcy bezpośrednio jadącego za Tobą i Twego otoczenia na parkingu i w czasie jazdy. Nie bądź męski organ płciowy i wspawaj jakikolwiek katalizator.

Tak się składa, że o ile mechanikiem nie jestem to zdarza mi się często prowadzić analizę spalin(szczególnie silników o zapłonie iskrowym), więc proszę mi tu nie wyjeżdżać z "eco" bzdurami. Zadałem proste pytanie. Czy da radę zrobić to bez wspawywania katalizatora, ewentulanie jakaś strumienica etc? Jakikolwiek inny pomysł?

  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
35 minut temu, Buchal napisał:

zdarza mi się często prowadzić analizę spalin(szczególnie silników o zapłonie iskrowym)

I jakie są wnioski z tych analiz?

Czyżby takie, że katalizatory są li tylko ogranicznikiem mocy naszych silników..?

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedź do jakiejś firmy zajmującej się tuningiem, strojeniami i oni będą w stanie wyłączyć Ci wyświetlanie błędu drugiej sondy lambda. To permanentnie rozwiąże Twój problem.

Drugim rozwiązaniem jest tak jak piszą przedmówcy wstawienie ponownie katalizatora, to uchroni Cię dodatkowo przed problemami z przeglądami.

Edited by Grooby78

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da się w prosty sposób wykonać samodzielnie dławik który powoduje spowolnienie i wygładzenie sygnału z 2 sondy do ECU, check  się nie zapali.

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, Gustaf napisał:

Da się w prosty sposób wykonać samodzielnie dławik który powoduje spowolnienie i wygładzenie sygnału z 2 sondy do ECU, check  się nie zapali.

Możesz coś więcej o tym dławiku? Kupiłem emulator, który odsunął sondę trochę od wydechu ale check dalej się zapala.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 21.03.2018 o 16:00, Buchal napisał:

więc proszę mi tu nie wyjeżdżać z "eco" bzdurami

:thumbup::biglol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kabel sygnałowy sondy przecinasz, lutujesz szeregowo opornik 1mega ohma, bliżej strony ecu lutujesz kondensator 1mikro farada na 30V - między kablem sygnałowym a kablem masy (-) kondensator ma minus i plus.

Tu jest fajnie pokazane

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem u siebie ten sam problem, z tym, że ja miałem katalizator. Wyciąłem katalizator, zastapiłem go tłumikiem rozprężnym, sonde emulowałem. i wszystko działa... bez checka od 1,5 roku :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiesz, co

 

Bez zbednych ceregieli. W 2.5 SOHC zalozylem najprostrzy emulator aby wysunac sonde z strumienia spalin. Poza tym, unikam tankowania na Orlen/ Moja/ etc. Juz 4 lata tak sie buja i CheckE Nie wyskakuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, Mlody Technik napisał:

Wiesz, co

 

Bez zbednych ceregieli. W 2.5 SOHC zalozylem najprostrzy emulator aby wysunac sonde z strumienia spalin. Poza tym, unikam tankowania na Orlen/ Moja/ etc. Juz 4 lata tak sie buja i CheckE Nie wyskakuje.

To możesz przestać unikać, bo ja nie unikam i mam dokładnie taki sam brak kontrolki CE. :D

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 07/06/2018 o 17:59, WOJO napisał:

To możesz przestać unikać, bo ja nie unikam i mam dokładnie taki sam brak kontrolki CE. :D

 

WOJO, bede unikal jak ognia. Stojkowy na O-en zalal mi w przeszlosci Benzyne zamiast Ropy (Inne Auto): Pompa/ Wtryski do wymiany. Zapomnij o odszkodowaniu, nawet przepraszam nie bylo. I do tego beszczelne wykrety kierownik stacji: ''W dniu tankowania auta, marki: 'XXX'. Monitoring stacji paliw podlegal konserwacji'.

Czesc,

Share this post


Link to post
Share on other sites
55 minut temu, Mlody Technik napisał:

 

WOJO, bede unikal jak ognia. Stojkowy na O-en zalal mi w przeszlosci Benzyne zamiast Ropy (Inne Auto): Pompa/ Wtryski do wymiany. Zapomnij o odszkodowaniu, nawet przepraszam nie bylo. I do tego beszczelne wykrety kierownik stacji: ''W dniu tankowania auta, marki: 'XXX'. Monitoring stacji paliw podlegal konserwacji'.

Czesc,

Nieszczęśliwie trafiłeś na matoła. Nie świadczy to wszakże, że wszystkie wymienione przez Ciebie stacje mają zatrudnionych takich właśnie pracowników. Swoją drogą. Gdybym był w takiej sytuacji, pokusiłbym się o proces cywilny. Stacje są ubezpieczone od takich zdarzeń.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...