Jump to content

Sonda Lambda - Brak katalizatora


Buchal
 Share

Recommended Posts

Witam. Pacjent to niedawno zakupiony outback 2001 r 2.5. Przy zakupie palił się check - błąd sondy lambda. Wymienione obie sondy. Przy wymianie zauważyłem, że ktoś wcześniej wyciął katalizator. Po wymianie sond w trasie zapalił się check - za niska sprawność katalizatora ( jak można się domyślić). Zakupiłem emulator sondy na alledrogo, żeby oszukać tą sondę za katalizatorem. Niestety emulator jedynie wydłużył długość następnej trasy, ale check i tak się zapalił. Stąd moje pytanie - Czy jest jakaś możliwość oszukania tej sondy albo uporania się z nią bez cięcia rur i wspawywania katalizatora?

Pozdrawiam:)

 

Link to comment
Share on other sites

Katalizator nie jest dla Ciebie, tylko dla kierowcy bezpośrednio jadącego za Tobą i Twego otoczenia na parkingu i w czasie jazdy. Nie bądź męski organ płciowy i wspawaj jakikolwiek katalizator.

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, house_1 napisał:

Katalizator nie jest dla Ciebie, tylko dla kierowcy bezpośrednio jadącego za Tobą i Twego otoczenia na parkingu i w czasie jazdy. Nie bądź męski organ płciowy i wspawaj jakikolwiek katalizator.

Tak się składa, że o ile mechanikiem nie jestem to zdarza mi się często prowadzić analizę spalin(szczególnie silników o zapłonie iskrowym), więc proszę mi tu nie wyjeżdżać z "eco" bzdurami. Zadałem proste pytanie. Czy da radę zrobić to bez wspawywania katalizatora, ewentulanie jakaś strumienica etc? Jakikolwiek inny pomysł?

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

35 minut temu, Buchal napisał:

zdarza mi się często prowadzić analizę spalin(szczególnie silników o zapłonie iskrowym)

I jakie są wnioski z tych analiz?

Czyżby takie, że katalizatory są li tylko ogranicznikiem mocy naszych silników..?

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Jedź do jakiejś firmy zajmującej się tuningiem, strojeniami i oni będą w stanie wyłączyć Ci wyświetlanie błędu drugiej sondy lambda. To permanentnie rozwiąże Twój problem.

Drugim rozwiązaniem jest tak jak piszą przedmówcy wstawienie ponownie katalizatora, to uchroni Cię dodatkowo przed problemami z przeglądami.

Edited by Grooby78
Link to comment
Share on other sites

13 godzin temu, Gustaf napisał:

Da się w prosty sposób wykonać samodzielnie dławik który powoduje spowolnienie i wygładzenie sygnału z 2 sondy do ECU, check  się nie zapali.

Możesz coś więcej o tym dławiku? Kupiłem emulator, który odsunął sondę trochę od wydechu ale check dalej się zapala.

Link to comment
Share on other sites

Kabel sygnałowy sondy przecinasz, lutujesz szeregowo opornik 1mega ohma, bliżej strony ecu lutujesz kondensator 1mikro farada na 30V - między kablem sygnałowym a kablem masy (-) kondensator ma minus i plus.

Tu jest fajnie pokazane

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Wiesz, co

 

Bez zbednych ceregieli. W 2.5 SOHC zalozylem najprostrzy emulator aby wysunac sonde z strumienia spalin. Poza tym, unikam tankowania na Orlen/ Moja/ etc. Juz 4 lata tak sie buja i CheckE Nie wyskakuje.

Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, Mlody Technik napisał:

Wiesz, co

 

Bez zbednych ceregieli. W 2.5 SOHC zalozylem najprostrzy emulator aby wysunac sonde z strumienia spalin. Poza tym, unikam tankowania na Orlen/ Moja/ etc. Juz 4 lata tak sie buja i CheckE Nie wyskakuje.

To możesz przestać unikać, bo ja nie unikam i mam dokładnie taki sam brak kontrolki CE. :D

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 07/06/2018 o 17:59, WOJO napisał:

To możesz przestać unikać, bo ja nie unikam i mam dokładnie taki sam brak kontrolki CE. :D

 

WOJO, bede unikal jak ognia. Stojkowy na O-en zalal mi w przeszlosci Benzyne zamiast Ropy (Inne Auto): Pompa/ Wtryski do wymiany. Zapomnij o odszkodowaniu, nawet przepraszam nie bylo. I do tego beszczelne wykrety kierownik stacji: ''W dniu tankowania auta, marki: 'XXX'. Monitoring stacji paliw podlegal konserwacji'.

Czesc,

Link to comment
Share on other sites

55 minut temu, Mlody Technik napisał:

 

WOJO, bede unikal jak ognia. Stojkowy na O-en zalal mi w przeszlosci Benzyne zamiast Ropy (Inne Auto): Pompa/ Wtryski do wymiany. Zapomnij o odszkodowaniu, nawet przepraszam nie bylo. I do tego beszczelne wykrety kierownik stacji: ''W dniu tankowania auta, marki: 'XXX'. Monitoring stacji paliw podlegal konserwacji'.

Czesc,

Nieszczęśliwie trafiłeś na matoła. Nie świadczy to wszakże, że wszystkie wymienione przez Ciebie stacje mają zatrudnionych takich właśnie pracowników. Swoją drogą. Gdybym był w takiej sytuacji, pokusiłbym się o proces cywilny. Stacje są ubezpieczone od takich zdarzeń.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...