Buchal Opublikowano 21 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2018 Witam. Pacjent to niedawno zakupiony outback 2001 r 2.5. Przy zakupie palił się check - błąd sondy lambda. Wymienione obie sondy. Przy wymianie zauważyłem, że ktoś wcześniej wyciął katalizator. Po wymianie sond w trasie zapalił się check - za niska sprawność katalizatora ( jak można się domyślić). Zakupiłem emulator sondy na alledrogo, żeby oszukać tą sondę za katalizatorem. Niestety emulator jedynie wydłużył długość następnej trasy, ale check i tak się zapalił. Stąd moje pytanie - Czy jest jakaś możliwość oszukania tej sondy albo uporania się z nią bez cięcia rur i wspawywania katalizatora? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 21 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2018 Katalizator nie jest dla Ciebie, tylko dla kierowcy bezpośrednio jadącego za Tobą i Twego otoczenia na parkingu i w czasie jazdy. Nie bądź męski organ płciowy i wspawaj jakikolwiek katalizator. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buchal Opublikowano 21 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2018 1 godzinę temu, house_1 napisał: Katalizator nie jest dla Ciebie, tylko dla kierowcy bezpośrednio jadącego za Tobą i Twego otoczenia na parkingu i w czasie jazdy. Nie bądź męski organ płciowy i wspawaj jakikolwiek katalizator. Tak się składa, że o ile mechanikiem nie jestem to zdarza mi się często prowadzić analizę spalin(szczególnie silników o zapłonie iskrowym), więc proszę mi tu nie wyjeżdżać z "eco" bzdurami. Zadałem proste pytanie. Czy da radę zrobić to bez wspawywania katalizatora, ewentulanie jakaś strumienica etc? Jakikolwiek inny pomysł? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 21 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2018 35 minut temu, Buchal napisał: zdarza mi się często prowadzić analizę spalin(szczególnie silników o zapłonie iskrowym) I jakie są wnioski z tych analiz? Czyżby takie, że katalizatory są li tylko ogranicznikiem mocy naszych silników..? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grooby78 Opublikowano 21 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2018 (edytowane) Jedź do jakiejś firmy zajmującej się tuningiem, strojeniami i oni będą w stanie wyłączyć Ci wyświetlanie błędu drugiej sondy lambda. To permanentnie rozwiąże Twój problem. Drugim rozwiązaniem jest tak jak piszą przedmówcy wstawienie ponownie katalizatora, to uchroni Cię dodatkowo przed problemami z przeglądami. Edytowane 21 Marca 2018 przez Grooby78 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gustaf Opublikowano 21 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2018 Da się w prosty sposób wykonać samodzielnie dławik który powoduje spowolnienie i wygładzenie sygnału z 2 sondy do ECU, check się nie zapali. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buchal Opublikowano 22 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2018 13 godzin temu, Gustaf napisał: Da się w prosty sposób wykonać samodzielnie dławik który powoduje spowolnienie i wygładzenie sygnału z 2 sondy do ECU, check się nie zapali. Możesz coś więcej o tym dławiku? Kupiłem emulator, który odsunął sondę trochę od wydechu ale check dalej się zapala. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukciosti Opublikowano 22 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2018 W dniu 21.03.2018 o 16:00, Buchal napisał: więc proszę mi tu nie wyjeżdżać z "eco" bzdurami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gustaf Opublikowano 22 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2018 Kabel sygnałowy sondy przecinasz, lutujesz szeregowo opornik 1mega ohma, bliżej strony ecu lutujesz kondensator 1mikro farada na 30V - między kablem sygnałowym a kablem masy (-) kondensator ma minus i plus. Tu jest fajnie pokazane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ozzy1989 Opublikowano 23 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2018 Miałem u siebie ten sam problem, z tym, że ja miałem katalizator. Wyciąłem katalizator, zastapiłem go tłumikiem rozprężnym, sonde emulowałem. i wszystko działa... bez checka od 1,5 roku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mlody Technik Opublikowano 7 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2018 Wiesz, co Bez zbednych ceregieli. W 2.5 SOHC zalozylem najprostrzy emulator aby wysunac sonde z strumienia spalin. Poza tym, unikam tankowania na Orlen/ Moja/ etc. Juz 4 lata tak sie buja i CheckE Nie wyskakuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 7 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2018 7 godzin temu, Mlody Technik napisał: Wiesz, co Bez zbednych ceregieli. W 2.5 SOHC zalozylem najprostrzy emulator aby wysunac sonde z strumienia spalin. Poza tym, unikam tankowania na Orlen/ Moja/ etc. Juz 4 lata tak sie buja i CheckE Nie wyskakuje. To możesz przestać unikać, bo ja nie unikam i mam dokładnie taki sam brak kontrolki CE. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mlody Technik Opublikowano 10 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2018 W dniu 07/06/2018 o 17:59, WOJO napisał: To możesz przestać unikać, bo ja nie unikam i mam dokładnie taki sam brak kontrolki CE. WOJO, bede unikal jak ognia. Stojkowy na O-en zalal mi w przeszlosci Benzyne zamiast Ropy (Inne Auto): Pompa/ Wtryski do wymiany. Zapomnij o odszkodowaniu, nawet przepraszam nie bylo. I do tego beszczelne wykrety kierownik stacji: ''W dniu tankowania auta, marki: 'XXX'. Monitoring stacji paliw podlegal konserwacji'. Czesc, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 10 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2018 55 minut temu, Mlody Technik napisał: WOJO, bede unikal jak ognia. Stojkowy na O-en zalal mi w przeszlosci Benzyne zamiast Ropy (Inne Auto): Pompa/ Wtryski do wymiany. Zapomnij o odszkodowaniu, nawet przepraszam nie bylo. I do tego beszczelne wykrety kierownik stacji: ''W dniu tankowania auta, marki: 'XXX'. Monitoring stacji paliw podlegal konserwacji'. Czesc, Nieszczęśliwie trafiłeś na matoła. Nie świadczy to wszakże, że wszystkie wymienione przez Ciebie stacje mają zatrudnionych takich właśnie pracowników. Swoją drogą. Gdybym był w takiej sytuacji, pokusiłbym się o proces cywilny. Stacje są ubezpieczone od takich zdarzeń. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się