Skocz do zawartości

Impreza 01-07 Rodzaj Napędu


Ericsson

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie,

zwracam się z pytaniem nt. stosowanego rodzaju napędu w Subarakach.

Konkretyzując roczniki 01-07 jakie mają proporcje rozkładu napędu i jakie różnice występują w wersjach WRX, Sti?

 

AWD we wszystkich oczywiście, tyle że do dnia dzisiejszego byłem przekonany że proporcje to 50:50, 

dodatkowo w przypadku mojej n/a z otwartym dyfrem. Domorosły tuner niezwiązany z marką stwierdził, że może być 40:60,

a sprawa zaczęła się od dyskusji dlaczego u mnie tylne opony ścierają się bardziej. Ktoś coś?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, Ericsson napisał:

AWD we wszystkich oczywiście, tyle że do dnia dzisiejszego byłem przekonany że proporcje to 50:50, 

Jeżeli masz ręczną skrzynię to niezależnie czy to wolnossący czy WRX (nie STI) podział jest 50:50.

51 minut temu, Ericsson napisał:

dodatkowo w przypadku mojej n/a z otwartym dyfrem.

Nie ma znaczenia (zakładam, że mowa o tylnym).

 

52 minuty temu, Ericsson napisał:

Domorosły tuner niezwiązany z marką stwierdził, że może być 40:60,

Takie rzeczy to 5EAT z VDC (ale to w Legacy raczej było). Oczywiście też STI z DCCD.

 

54 minuty temu, Ericsson napisał:

a sprawa zaczęła się od dyskusji dlaczego u mnie tylne opony ścierają się bardziej.

Ustawienia geometrii i styl jazdy.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, wyjaśnione. Geometria ustawiana z początkiem roku, styl jazdy tu się muszę zgodzić. 

DCCD kwestia regulacji, także nie jest to też stały rozdział i tak, mówiłem o tylnym jak to w nich składali.

 

Godzinę temu, aflinta napisał:

Jeżeli masz ręczną skrzynię to niezależnie czy to wolnossący czy WRX (nie STI) podział jest 50:50.

 

A jak się sytuacja ma w przypadku automatu i czy są jakieś różnice w dyfrze między wolnossącą a WRX?

Trochę tego jeździ szczególnie z US, a pytam bo przymierzam się powoli do przesiadki na uturbioną w (nie?)dalekiej przyszłości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, Ericsson napisał:

DCCD kwestia regulacji, także nie jest to też stały rozdział i tak, mówiłem o tylnym jak to w nich składali.

DCCD wymieniłem nie tyle w kwestii stałego podziału 40:60 tylko, że taki podział może się tam przy pewnych ustawieniach pojawić :)

 

36 minut temu, Ericsson napisał:

A jak się sytuacja ma w przypadku automatu i czy są jakieś różnice w dyfrze między wolnossącą a WRX?

Automaty miewały różnie, trzeba poszukać - kiedyś widziałem tu na forum rozpiskę. Ogólnie w przypadku wersji bez centralnego mechanizmu różnicowego nie ma się tu za bardzo czym emocjonować, bo niezależnie czy będzie to 90:10 czy 60:40 i tak finalnie sterownik ustanawia podczas jazdy właściwe proporcje zależnie od panujących warunków (maksymalnie 50:50).

 

Sama zasada działania centralnego mechanizmu różnicowego w wolnossącym i WRX jest taka sama, być może jest różnica w budowie wynikająca innej mocy przekazywanej, może wiskoza ma inną siłę spięcia... ale to tylko moje przypuszczenia bo nie wnikałem. I tak największe zmiany odczujesz dając szperę z tyłu - inne prowadzenie auta w zakrętach :) 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...