Jump to content

Impreza 01-07 Rodzaj Napędu


Ericsson
 Share

Recommended Posts

Witam Panowie,

zwracam się z pytaniem nt. stosowanego rodzaju napędu w Subarakach.

Konkretyzując roczniki 01-07 jakie mają proporcje rozkładu napędu i jakie różnice występują w wersjach WRX, Sti?

 

AWD we wszystkich oczywiście, tyle że do dnia dzisiejszego byłem przekonany że proporcje to 50:50, 

dodatkowo w przypadku mojej n/a z otwartym dyfrem. Domorosły tuner niezwiązany z marką stwierdził, że może być 40:60,

a sprawa zaczęła się od dyskusji dlaczego u mnie tylne opony ścierają się bardziej. Ktoś coś?

 

 

Link to comment
Share on other sites

43 minuty temu, Ericsson napisał:

AWD we wszystkich oczywiście, tyle że do dnia dzisiejszego byłem przekonany że proporcje to 50:50, 

Jeżeli masz ręczną skrzynię to niezależnie czy to wolnossący czy WRX (nie STI) podział jest 50:50.

51 minut temu, Ericsson napisał:

dodatkowo w przypadku mojej n/a z otwartym dyfrem.

Nie ma znaczenia (zakładam, że mowa o tylnym).

 

52 minuty temu, Ericsson napisał:

Domorosły tuner niezwiązany z marką stwierdził, że może być 40:60,

Takie rzeczy to 5EAT z VDC (ale to w Legacy raczej było). Oczywiście też STI z DCCD.

 

54 minuty temu, Ericsson napisał:

a sprawa zaczęła się od dyskusji dlaczego u mnie tylne opony ścierają się bardziej.

Ustawienia geometrii i styl jazdy.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Dzięki, wyjaśnione. Geometria ustawiana z początkiem roku, styl jazdy tu się muszę zgodzić. 

DCCD kwestia regulacji, także nie jest to też stały rozdział i tak, mówiłem o tylnym jak to w nich składali.

 

Godzinę temu, aflinta napisał:

Jeżeli masz ręczną skrzynię to niezależnie czy to wolnossący czy WRX (nie STI) podział jest 50:50.

 

A jak się sytuacja ma w przypadku automatu i czy są jakieś różnice w dyfrze między wolnossącą a WRX?

Trochę tego jeździ szczególnie z US, a pytam bo przymierzam się powoli do przesiadki na uturbioną w (nie?)dalekiej przyszłości.

Link to comment
Share on other sites

34 minuty temu, Ericsson napisał:

DCCD kwestia regulacji, także nie jest to też stały rozdział i tak, mówiłem o tylnym jak to w nich składali.

DCCD wymieniłem nie tyle w kwestii stałego podziału 40:60 tylko, że taki podział może się tam przy pewnych ustawieniach pojawić :)

 

36 minut temu, Ericsson napisał:

A jak się sytuacja ma w przypadku automatu i czy są jakieś różnice w dyfrze między wolnossącą a WRX?

Automaty miewały różnie, trzeba poszukać - kiedyś widziałem tu na forum rozpiskę. Ogólnie w przypadku wersji bez centralnego mechanizmu różnicowego nie ma się tu za bardzo czym emocjonować, bo niezależnie czy będzie to 90:10 czy 60:40 i tak finalnie sterownik ustanawia podczas jazdy właściwe proporcje zależnie od panujących warunków (maksymalnie 50:50).

 

Sama zasada działania centralnego mechanizmu różnicowego w wolnossącym i WRX jest taka sama, być może jest różnica w budowie wynikająca innej mocy przekazywanej, może wiskoza ma inną siłę spięcia... ale to tylko moje przypuszczenia bo nie wnikałem. I tak największe zmiany odczujesz dając szperę z tyłu - inne prowadzenie auta w zakrętach :) 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...