Jump to content
Sign in to follow this  
mati19999

skrzynia TY752VB4AA 4.11 Impreza STI V2 tylny dyfer olej

Recommended Posts

Witam,

Planuję zmienić olej w tylnym dyfrze w moim STI V2 My96. Skrzynia ma oznaczenie TY752VB4AA , przełożenie 4.11. Orientuje się ktoś czy w tym tylnym dyfrze jest LSD ? Bo do tej pory myślałem, że nie ma,ale jak zacząłem szperać w necie to są różne opinie i nie wiem czy zwykły olej zalać z normą GL5 czy też dedykowany do LSD ? Pozdrawiam i dzięki za pomoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podobno ta skrzynia nie ma LSD. Nie wiadomo jednak co działo się przez 22 lata z autem. Podnieś tył i zakręć jednym z tylnych kół. Jeżeli będzie szpera to oba będą się obracać w tę samą stronę.  

A tutaj coś co się może przydać jak będziesz kiedyś rozbierać dyferencjał.

 

 

szpery subaru.jpg

Edited by takumifan
Przesunięcie zdjęcia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wielkie dzieki za pomoc. Jutro sprawdze i dam znac :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powinieneś mieć Visco LSD ale żeby się upewnić, a jest do tego okazja bo będziesz wymieniał olej, to po jego spuszczeniu możesz zdjąć dekiel i wtedy będziesz już wiedział co i jak tam siedzi.

Aaa coś pomieszałem. Dedykowany do LSD, to musiałbyś mieć płytkę, a tam jak pisałem wyżej raczej powinna siedzieć Viskoza (VLSD) więc tak czy siak raczej zwykły GL5, bo visko ma "swój" olej.

Edited by brahu

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 20.03.2018 o 15:48, takumifan napisał:

Podobno ta skrzynia nie ma LSD. Nie wiadomo jednak co działo się przez 22 lata z autem. Podnieś tył i zakręć jednym z tylnych kół. Jeżeli będzie szpera to oba będą się obracać w tę samą stronę.  

NIe ,bo zależy to od oporów ruchu reszty układu napędowego i momenty siły spinania szpery-  może być różnie.

Jak nie wiesz jaka szpera to lej olej LS ,bo do płytkowej potrzebny , a do innej nie zaszkodzi-najwyżej będzie bez sensu:).

pozdr.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, respect napisał:

NIe ,bo zależy to od oporów ruchu reszty układu napędowego i momenty siły spinania szpery-  może być różnie.

Jak nie wiesz jaka szpera to lej olej LS ,bo do płytkowej potrzebny , a do innej nie zaszkodzi-najwyżej będzie bez sensu:).

pozdr.

 

Może być różnie. To prawda ale akurat tutaj chodziło o najprostszy sposób sprawdzenia co tam siedzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj sprawdzilem na podniesionym aucie no i po zakręceniu jedym z kół to drugie tylne kręci sie w tym samym kierunku, ale jak probowałem jedną ręką obracać w jednym kierunku koło a drugie koło w przeciwnym to też idzie :) chyba faktycznie najbezpieczniej bedzie zalac olej ls tylko pytanie czy 75w90 czy 75w140 ? 

Edited by mati19999

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 23.03.2018 o 22:26, takumifan napisał:

Może być różnie. To prawda ale akurat tutaj chodziło o najprostszy sposób sprawdzenia co tam siedzi.

Tylko właśnie może byc różnie więc dlatego z tej próby nie da się wnioskować co siedzi.

8 godzin temu, mati19999 napisał:

Dzisiaj sprawdzilem na podniesionym aucie no i po zakręceniu jedym z kół to drugie tylne kręci sie w tym samym kierunku, ale jak probowałem jedną ręką obracać w jednym kierunku koło a drugie koło w przeciwnym to też idzie

NIe wyciągniesz wniosków,bo tu zależy dużo od oporów ruchu dyfra centralnego i przedniego i przełozeń. Nawet jak zostawisz przód na ziemi i podniesiesz tył to kręcąc jednym kołem drugie będzie kręcić się odwrotnie, ale dalej nie wiesz ,czy opór wynika z wisko czy np. z preloadu płytki. Najlepiej zajrzeć pod dekiel.

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 godziny temu, respect napisał:

Tylko właśnie może byc różnie więc dlatego z tej próby nie da się wnioskować co siedzi.

NIe wyciągniesz wniosków,bo tu zależy dużo od oporów ruchu dyfra centralnego i przedniego i przełozeń. Nawet jak zostawisz przód na ziemi i podniesiesz tył to kręcąc jednym kołem drugie będzie kręcić się odwrotnie, ale dalej nie wiesz ,czy opór wynika z wisko czy np. z preloadu płytki. Najlepiej zajrzeć pod dekiel.

Pod dekiel nie bede zagladal bo trzeba by demontowac dyfer. Zaleje olej ls i bede spal spokojnie. Dzieki jeszcze raz za pomoc!

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 26.03.2018 o 12:21, mati19999 napisał:

75w90 czy 75w140

 

Nie szalej z tym w140:D 

75w90  w zupełności Ci starczy, a jak tak bardzo chcesz to millers ma w110, tyle że jest bez LS.

Edited by brahu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...